{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.275 visninger | Oprettet:

HHX droppet. {{forumTopicSubject}}

Hey alle sammen. Droppede ud på anden år af HHX i dag, da jeg slet ikke følte for det lorte sted. Men ja, nu skal jeg videre og igang med noget nyt og mere spændende for mig.

Har overvejet lidt noget HF - men er der evt. nogle der har erfaringer med HF? Kan det betale sig at tage den?

KH

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HHX droppet.
  • #1   11. dec 2013 Betale sig i forhold til hvad? Det hele kommer vel an på hvad du gerne vil.

• #2   11. dec 2013 Nogle af mine venner sagde bare at de havde hørt dårlig om HF, sådan set som selve uddannelsen.

Men jeg vil gerne videre med mit liv og se om HF kan bane vejen for nogle spændene job. Men nej, ved virkelig ikke lige hvad jeg gerne vil som sådan jobmæssigt, lige pt. smiley

• #3   11. dec 2013 Hf baner ikke vejen for fede jobs...

Hf åbner muligheden for udddannelser der kan føre til fede jobs, du skal være indstillet på minimum 2 års videreuddannelse efter hf...

og kvaliteten afhænger primært af din egen modenhed.

• #5   11. dec 2013 Præcis. Giver HF adgang til universitet så jeg kan studere videre om hvad der interessere mig? smiley

• #6   11. dec 2013 D vildt det kommer jo helt and på hvor du vil hen med det

• #9   11. dec 2013 Ja... det er jo bare pisse svært for nogen at vide hvad man vil bagefter? smiley

• .. .
    .. . Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 33
    #10   11. dec 2013 Sorry for OT, men det er noget vrøvl du skriver Smut. Man kan sagtens komme ind på historiestudiet med en HHX-uddannelse.

Adgangskrav for at læse historie er, foruden dansk A og engelsk B, at man har læst historie på A-niveau eller har en af flg. fagkombinationer:

Samfundsfag B og Historie B eller
    Samfundsfag B og Idehistorie B eller
    Samfundsfag B og Samtidshistorie B eller
    Historie B, Samfundsfag C og Religion C

• #11   11. dec 2013 Hvis du vil tage det på to år som HF (pga. den tabte tid?), så kan jeg anbefale studenterkursus i stedet, hvis der ligger en i din by. Det er stadig en STX uddannelse svarende til den 3-årige men bare på 2 år! Men det kræver selvfølgelig, at man skal være mere disciplineret, da der er svarende antal afleveringer og lektier som på den almindelige 3 årige. Og så er der ikke det der "useriøse ry", som der jo er på HF. Kan der jo være forskellige grunde til smiley

#8 - nej HF er IKKE svarende til en STX, da man vælger enkelfag fremfor studielinje. Det er begrænset, hvor mange enkelfagsvalg du kan tage, hvis timerne skal passe til dit skema. Hvis du tager den naturvidenskabelige studieretningslinje på studenterkursus og du har det rigtige snit, så kan du stort set komme ind på alle videregående studier.

• #13   11. dec 2013 Jeg gjorde det samme, og jeg har fortrudt det lige siden...

Bid i lorten og kom så godt igennem som muligt. Få så meget hjælp som muligt - hvis det er det der driller lidt.

Få taget den HHX!

• #14   11. dec 2013 Må give Martin ret her.
    Kontaktede du overhovedet uddannelsesstedets studierådgiver/vejleder inden du tog beslutningen?

Anyway, en HF kan sagtens bruges til noget, og niveauet er ikke særligt højt, eller det var det hvert fald ikke da jeg tog en HF. Jeg havde mulighed for at have et fuldtidsjob ved siden af studierne, samt et frivilligt job i en lektie cafe for unge i folkeskolen.
    Og kom ind på jurastudiet i sin tid med den, så den åbner da visse veje for uddannelse.

Men du skal naturligvis planlægge dit videre forløb i forhold til den karrieredrøm du har. Du kan opleve at du til trods for din HF skal tage visse enkeltfag på et højere niveau.

• #15   12. dec 2013 Lasse B: Hvad snakker du om? matematik er nice! smiley så må du selv gætte hvad mit ene A-niveau fag var... smiley

Therese: Efter at have gået på 2 forskellige videregående uddannelser må jeg sige, at min mening er at STX og HF begge er ret useriøse generelt, der er godt nok mange som slacker... man har det som blommen i et æg på de ungdomsuddannelser! smiley andre kan jeg dog ikke udtale mig om.

TS: Vær opmærksom på hvilke linjer dit studiested udbyder, du kan også sagtens komme ud for at skulle læse fag op efterfølgende, selvom du tager stx.

Men start med at finde ud af hvad du gerne vil?

• HanZii '
    HanZii ' Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 139
    #17   12. dec 2013 du har da lige så gode muligheder med en STX som du har med en HHX?

• Ano n
    Ano n Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 234
    #21   12. dec 2013 Smut.

Jo, STX, HHX og HTX er bedre uddannelser end HF. Hvorfor? Jo, fordi at man får stort set alle fag på et højere niveau og man derfor mindsker risikoen betydeligt for, at man bliver nødt til at læse fag op efterfølgende.

Desuden kan du godt læse historie med en HHX, da kravende er følgende:
    Dansk A, engelsk B og historie A ELLER en af disse fagkombinationer:
    Samfundsfag B og Historie B eller
    Samfundsfag B og Idehistorie B eller
    Samfundsfag B og Samtidshistorie B eller
    Historie B, Samfundsfag C og Religion C

• #28   12. dec 2013 CrispyWedge

Det er jeg dog uenig i. Jeg har selv prøvet at gå på et "almindeligt" gymnasium med STX på 3 år og JA, her er sgu mange slackere, og niveauet er slet ikke så seriøst.

Men når man selv vælger at tage en tilsvarende STX uddannelse, forkortet med 1 år, så skal du godt nok lige bide tænderne sammen. Koncentrationen og disciplinen er MEGET højere, da man fra start VED at vi skal nå det samme. Oftest er gennemsnitsalderen jo også over 20. Det er skoletider fra 8 til 16 næsten hver dag, og er du slacker, så kan du være sikker på at blive smidt ud indenfor det første halvår.

• #32   12. dec 2013 Lasse B

Det er den godt nok på min skole, så jeg ved hvad jeg snakker om smiley Her gælder de 12 % fravær ikke får året, men for perioden, så den ryger altså hurtig op. Og der er allerede blevet "ryddet" op i min klasse. Vi er blevet reduceret med 7 siden skolestart i august.

Jeg siger ikke, at man ikke kan slacke på HTX smiley Det ved jeg såmænd intet om, da jeg aldrig har gået der.

• #36   12. dec 2013 Well, I can't go back....

Medmindre jeg starter helt om igen, men det magter jeg altså heller ikke. Derfor overvejede jeg en HF og så må jeg jo studere videre til noget mere hvis det kommer til stykket. Men har altid gerne ville være Biolog/zoolog whatevs, noget med dyr... Men samtidig tænkte jeg at jeg gerne ville være ejendomsmægler. Men kan godt selv se at ejendomsmægleren er mest oplagt ved en HHX, men det løb er lidt kørt. smiley

• #38   12. dec 2013 Men virkelig. Den HHX jeg gik på, har det mest smattede ry og lærerne er så uengagerede så det basker. Klamme gamle grise der lægger an på pigerne. Havde ikke én kvindelig lærer. Så overvejer at spørge en HHX som jeg har hørt godt om og så måske få lov til at tage 2. år om igen. smiley

Tror I det kan lade sig gøre?

• #40   12. dec 2013 Aye. Det er nemlig ret nedern at tænke på man har spildt 1,5 år alligevel..

• #41   12. dec 2013 Hehehehe. Det kan godt være, at studenterkursus har et ry for at være seriøst og disciplineret, men det er langt fra sandheden alle steder.

Jeg troede det samme, men har ALDRIG været et sted, hvor folk har så meget fravær. På HTX var det vildt, hvis du havde over 10 %.

Jeg har selv 59,65 % fysisk fravær fra sommer til nu og 26,92% for året (det meste er pga sygdom). Det er jo enormt, men kan sagtens følge med, hvilket også er en af grundene til, jeg stadig går der.

• #42   12. dec 2013 Men D Vildt, du kan godt starte direkte i 2.g, hvis du har taget 1.g. Det kender jeg flere, der har gjort.

• #43   12. dec 2013 D Vildt: Cph business har jo også en ejendomsmægler uddannelse i Lyngby, hvis du har en gymnasiel uddannelse... men arbejde med dyr er jo også svært at få, så skal du næsten kende nogen der kender nogen...

• #44   13. dec 2013 :(.

hvorfor skal det være så svært at blive en stor grown man :i

• #45   13. dec 2013 Just go for the money man!

folk der siger du skal følge dine drømme go ikke følge pengene... de lyver man! det er dem der har alle pengene! de vil bare ikke dele skattene!!!! smiley

• #46   13. dec 2013 Ej, mit bedste råd er at holde så mange muligheder åbne som muligt...

Efter gymnasiet virkede det oplagt at læse matematik, da det var mit højniveau fag og jeg har rimelig flair for det og godt kunne lide det, men efter et halvt år på aktuaruddannelsen (forsikringsmatematik) indså jeg at det ikke var mig, efter ca et års arbejde besluttede mig for at læse finansøkonomi, men tilfældigt faldt jeg over laborantuddannelsen som havde studiestart et halvt år før finansøkonom, så jeg besøgte skolen og indså at jeg savnede at arbejde i et laboratorium og jeg kunne jo altid starte og se det an og med et halvt års varsel nå at søge ind som finansøkonom...

Nu har jeg et halvt års skolegang tilbage og har fået et års erhvervspraktik i Skotland fra september 2014 som en del af uddannelsen hvor jeg skal være del af en forskningsgruppe.

Jeg har det super godt på skolen, der er en god fordeling af teoretisk og praktisk arbejde, jeg får opfyldt min drøm om at prøve kræfter med at bo i udlandet, der er rige videreuddannelsesmuligheder og et bredt arbejdsområde..

Jeg har fået udfyldt alt det som jeg gerne ville og jeg havde slet ikke overvejet det, før 2 måneder før jeg startede smiley

• #47   13. dec 2013 Spørg straks om du kan fortsætte andetsteds så... Tag for helvede al den "nemme" skole du kan, der er så meget fri og "indsæt voksen ævl her".

Arbejdslivet behøver ikke være sjovere smiley

• Panda
    Panda Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 114
    #48   30. dec 2013 Droppede også ud af HHX sidste vinter. Nu går jeg på HG og har aldrig været gladere for at gå i skole smiley

• HanZii '
    HanZii ' Tilmeldt:
    jun 2007

#49   30. dec 2013 HG er jo heller ikke skole.

• Panda
    Panda Tilmeldt:
    jan 2013

#50   27. jan 2014 HanZii, hvad vil du så kalde det? Det er da en ungdomsuddannelse ligesom alle de andre.

• HanZii '
    HanZii ' Tilmeldt:
    jun 2007

#51   27. jan 2014 Ja selvfølgelig. Men nu kender jeg flere der har gået på HG og går der. Og de laver jo INTET! Du skal jo nærmest ikke lave noget for at bestå en HG-eksamen.

• Panda
    Panda Tilmeldt:
    jan 2013

#53   28. jan 2014 Det er da rigtigt at f.eks. designlinjen har tidligt fri og ikke laver så meget Men nu går jeg på elite-linjen, og opnår en del højere niveauer end de andre klasser. Så at jeg ingenting laver vil jeg nu ikke sige. Jeg har fri senere end jeg havde da jeg gik på HHX og har allerede haft mange flere større opgaver.

Kommentér på:
HHX droppet.

Annonce