Bliv din egen chef - 3 tips til at starte en webshop

Bliv din egen chef - 3 tips til at starte en webshop

6. nov

Det er gået op for de fleste af os, at internettet er fyldt med muligheder. Muligheden for at blive sin egen chef ved at starte en webshop er én af dem - en rigtig god én hvis du spørger mig. Den hurtige udvikling af internettet, især indenfor de sidste år, har gjort at det er muligt for alle at starte en webshop.

Der er dog nogle overvejelser man bliver nødt til at gøre sig inden opstart og nogle ting der er rigtig gode at have styr på fra starten af, for at chancen for succes er så høj som muligt og her får du 3 (vigtige) af disse.


Vælg den rigtige platform (fra starten af)

Valg af platform, altså hvilket “webshop-system” der skal drive din webshop er super vigtigt for at din shop kommer til at klare sig godt nu, men især også i fremtiden. Der findes rigtig mange dårlige platforme derude, som mange kommer til at vælge, fordi de er ekstrem nemme at komme i gang med og ikke koster noget, men det rammer én igen på den lange bane, fordi når man er kommet ordentligt i gang med sin shop, så vil man hurtigt opdage at (mange af) disse systemer er noget juks, simpelthen fordi mange vigtige funktioner mangler - og teknikken gør at man bliver begrænset.

Vil du være rimelig sikker på ikke at gå helt gal i byen, så kast dig over en af de super populære platforme - og brug de timers research det tager at sætte sig ind i platformen - som også virker på den lange bane, nemlig Shopify, Woocommerce (som er en Wordpress-”udvidelse”) eller Prestashop.


Vælg ordentlig emballage til at sende dine varer i

Når man starter en virksomhed - om det er en webshop eller ej - er der massere af udgifter og (ofte) minimalt med indtægter i begyndelsen. Derfor handler det også om at minimere sine omkostninger, så man ikke bukker under på likviditeten. Et af de steder man som webshopejer ikke må spare er når det kommer til emballagen. Altså den emballage man pakker sine varer med og i.

Forkert eller for ringe emballage vil både give en masse dårlige kundeoplevelser pga. Ødelagte varer, men det vil også give mange timers ekstra arbejde, fordi disse kunder skal have nye varer, snakkes med i telefonen eller på mail. Derudover koster det også en del i ekstra fragt, da man jo skal sende varerne igen. Sidst men ikke mindst kan der også være en stor udgift til nye varer, da mange leverandører ofte ikke dækker sådanne skader på produkter.

Det kan være en god idé at få noget rådgivning af en kompetent emballage-virksomhed, så man er sikker på at man ikke løber ind i problemer. Her er Albe Emballage et godt bud. Kender man lidt til emballage selv og vil blot købe ordentlig emballage, til lave priser er Dania Emballage en god mulighed.


Sæt dig ind i basal markedsføring

Der er rigtig mange der åbner en webshop også regner med at kunderne bare vælter ind. Det gør de desværre ikke. Der skal marketing til. I takt med at det er blevet nemmere at åbne en webshop er der mange der gør det. Det er godt for os som forbrugere, fordi der er stort udvalg og høj konkurrence, men for dig som webshopejer betyder den høje konkurrence at der skal god marketing til, før der kommer kunder.


Derfor; allerede inden du åbner din webshop, bør du sætte dig ind i basal markedsføring. Der findes utallige videoer og guides på internettet der kan hjælpe dig videre. En god tommelfingerregel er at du som minimum skal bruge hvad der svarer til en måneds fuldtidsarbejde på(160 timer) at sætte dig ind i marketing, før du for alvor går i gang med din webshop. Ja, det er mange timer. Til gengæld er du garanteret at du ved hvordan du skaffer kunder i din webshop når du for alvor går i gang med den.


Følg og få notifikationer ved næste blogindlæg


Søren H
Søren H (Kommerciel blogger)
Oprettet 13. nov