{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
401 visninger | Oprettet:

cris7
cris7
Online Tilmeldt:
16. dec 2014
Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330

Er tonen i Folketinget for hård? {{forumTopicSubject}}

https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-12-08-er-tonen-i-folketinget-for-haard-det-er-der-delte-meninger-om

Inden afstemmning, torsdag, blev Koranloven debatteret i Folketinget.

Ord som Kujon, rygradsløs, bangebuks, skødehund og skvat, blev brugt om regeringspartierne og andre der stemte for loven.

Er det en hård tone?

Nej.

Som Hans Engell siger:

Han vurderer, at mange vælgere føler, at politik er blevet kedeligere.

- Hvis der ikke er plads til temperament og nogle opgør om de forskellige synspunkter, så kan det ende med, at vælgerne siger, at det er for blodfattigt
jvf. Tv2 news


Hvis man ser hvordan der debatteres i andre lande rundt om, så er tonen en helt anden. Meget hård.

Ikke mindst USA, hvor den ligefrem er modbydelig, grim og løgnagtig.

Til gengæld hvis man ser på vores politikkers beskeder på forskellige medier, så kan det godt kamme for meget over i hån og sarkasme der ikke er nødvendig.

Hvordan ser I på det?




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er tonen i Folketinget for hård?
  • #1   9. dec 2023 Synes ikke tonen er for hård. Men de ord du nævner synes jeg måske de er upassende smiley

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330
    #2   9. dec 2023 Jeg så debatten i Folketinget, og det var faktisk helt iorden at bruge dem, den dag.

    Ingen fra regeringspartierne havde den mindste lyst til at gå på talerstolen og forsvare loven, eller svare på spørgsmål, trods de blev opfordret til det mange gange.

    I stedet gik de ud og ind i salen, satte sig sammen, viste hinanden ting på telefonen, talte og grinede sammen. Endda så meget at at selv Statsministeren blev af formanden bedt om at dæmpe sig.

    Det er respektløst, overfor dem som debatterede.

    Som at sige: Ha, ha, I kan debattere alt det I vil, men I kan ikke gøre en pind ved det, for vi har flertallet bag os.





  • #3   9. dec 2023 Jeg synes det er OK med en hård tone, det er trods alt nogen hårde beslutninger som skal træffes og sagens debat bragte nogen stærke følelser for nogen.

    Bare alle i sidste ende har respekt for hinanden selvom de er uenig.



  • #4   9. dec 2023 Hvis man brænder for en sag afspejles det helt naturligt i argumentationen og når det tilmed er sager i folketinget der har betydning for hele befolkningen skal der absolut være plads til ophedede diskussioner for hvem i alverden respekterer en holdning der fremføres høfligt og i normalt, nærmest ligegyldigt, toneleje når det gælder smiley

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330
    #5   9. dec 2023 #4 Cody

    Jeg er helt enig i dit indlæg.

    Som et eksempel kan være en lov som bliver indført, som kan have store, måske utilsigtede konsekvenser for mange danskere. Eller den bliver misbrugt/misfortolket, på en måde som slet ikke var intentionen. Det sker jo ofte.

    Så er det nødvendigt at den ændres, (hvilket sjældent sker), og derfor kan hårde ord og 'beskydninger' være nyttige, for at presse på og få mere af vide om grunde.

    Der er også alt for mange politikkere på talerstolen, der får stillet spørgsmål som de bare ikke vil svare på, og i stedet kører i ring om noget helt andet. Dem er man også nødt til at 'gå på klingen', for ofte er der også skjulte dagsordner, som de ikke ønsker frem.


  • #6   9. dec 2023 Ja Cris7 og det ex. kunne være den nye hjernedøde koranlov som med garanti vil få utilsigtede konsekvenser fordi det radikale muslimske segment nu har fået bekræftet at vold og trusler går forud for demokrati smiley


  • #7   9. dec 2023 Jeg har vanskeligt med at se om loven er hul i hovet.
    Men jeg læste om de mange reaktioner at især politiet er meget begejstrede, ikke alene fordi det sparer dem mange mandskabs år hvor de skal bevogte paludan

    Læste også at loven om respekten om tro og symboler virker begge veje og beskytter små tro samfunde.

    Men jeg er mindre begejstrede om at det udfordrer kunstnere og journalistik

    Det er nok skidt og godt de hele samtidigt.


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330
    #8   9. dec 2023 De skal da bevogte Paludan alligevel.

    Han har allerede fundet på nye måder at omgå loven på.


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330
    #9   9. dec 2023 Der er jo i forvejen en lov. 266b som burde dække nok.

  • #10   9. dec 2023 Cris
    Der er jo i forvejen en lov. 266b som burde dække nok.


    Det har du ret ind, han er jo den fødte provokatør, men han provokerer ikke så meget mere og pressen følger ham ikke på samme måde.

    Og det er godt nok synd for ham smiley


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330
    #11   9. dec 2023 Det er jo desværre derfor at han forsøger at finde på nye måder at få opmærksomhed på.

    Idiot er han.

    Han har lavet et 'teaterstykke' på en time, hvor 2 skiftes til at forhåne 'profeteten', og så de sidste 5 minutter bruges til at brænde koranen af. Det skulle gå under kunstnerisk frihed.

    Han vil starte med det, vist fra mandag.


  • #12   9. dec 2023 Cris
    Han vil starte med det, vist fra mandag.


    Jeg tror ikke at det vil fange pressens interesse dersom nyheds værdien er væk og manden de samme gamle tykke idiot smiley


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330
    #13   9. dec 2023 Forhåbentlig ignorerer alle ham.

    Men der skal desværre nok være nogle idioter der føler sig trådt over tæerne.

    Men han har jo stadig politibeskyttelse, så det koster meget.


  • #14   9. dec 2023 Cris
    Men han har jo stadig politibeskyttelse, så det koster meget.


    Muligt, men jeg interesserer mig mere for håndbold for tiden, og så håber jeg på at resten af Danmark følger med.

    Paludan versus Danmarks håndboldpiger er en taber sag for den tykke prop


  • #15   12. dec 2023 Håber ikke en eneste møder op til hans stykke.
    Men der er jo nogle derude som synes han er fin og støtter ham.


  • #16   21. dec 2023 Hvorfor man synes Paludan er forfærdelig, er fordi han tillader sig at brænde sin egen bog af i offentligheden. Jeg kan ikke se noget forkert i det, beklager.

    Men det er fordi, det er et ualmindeligt betændt emne.

    Mit spørgsmål: Må vi have lov til at have en mening om det, eller er det nu blevet forbudt, jeg synes den regering vi har nu, tramper godt i Spinaten, vi må ikke have en mening om, hvad der står i deres Lovreligion, det er sq ikke godt smiley


  • #17   21. dec 2023 Helt enig Jetset - problemet er ikke provokatøren, men dem der lader sig provokere.
    En uhørt falliterklæring at lovgive sig ud af og dermed ligge under for islamiske trusler >:(


  • #18   21. dec 2023 Cody
    Helt enig Jetset - problemet er ikke provokatøren, men dem der lader sig provokere.


    Enig Cody.

    Jeg blev stoppet af politiet fordi jeg overhalede deres bil, og blev sur over hans tone og kaldte han en dumt svin.

    Nu får du en kæmpe bøde siger Hr Betjent fordi det må man ikke.
    Det kunne jeg ikke forstå.

    Jeg spørger ham.
    Må jeg kalde en rigtigt svin for Hr. betjent, dette kunne han ikke rigtigt svare på, han troede det var lovligt.

    Imens jeg jeg fik min bil in første gær siger jeg, kan du ha en godt dag Hr. betjent smiley




  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330
    #19   22. dec 2023 #16 Jetset

    Det er helt sikkert iorden at ha' en mening om det. Og, helt rigtigt regeringen har trådt godt og grundigt i spinaten.

    Det er også helt rigtigt som Cody siger at det er dem som lader sig provokere af det.

    I stedet for burde man ignorere Paludan.

    Jeg ser Paludan som lige så radikal fanatiker, og syg i hovedet som dem han plæderer imod. Ikke mindst barnagtigt provokation at brænde 'bogen' af.

    I stedet burde han argumentere mod hvad der står i koranen, den måde den bliver praktiseret og fortolket på. Den ufred, død og ødelæggelse den skaber, selv i lande der er muslimsk regeret.














  • #20   22. dec 2023 I stedet burde han argumentere mod hvad der står i koranen, den måde den bliver praktiseret og fortolket på. Den ufred, død og ødelæggelse den skaber, selv i lande der er muslimsk regeret. Jr. Cris

    Har han ikke gjort det, via det Parti han dannede engang. Han har en helt sin egen måde at sige sin mening på, så selv en 5-årig forstår det. Jeg er meget enig i det han siger og står for, og det har vi fået beviser for utallige gange. Paludan er ingen i tvivl om, hvad han står for, ligesom Preben Møller-Hansen, Fælleskurs og enten kan man lide eller ikke, de har samme fremgangsmåde, en spade er en spade.

    Men DK bliver desværre mere og mere konservativt, en spade er ikke mere bare en spade, det kan også være en stikspade. Den retning er jeg ikke til, det er ikke det, jeg er opvokset med, vi skal være så "rummelige", dog er der ikke plads til alt i det "rummelige".


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330
    #21   22. dec 2023 Jo, Paludan har sin helt egen måde at sige tingene på. Det er bare måden han gør det på, som jeg synes er forkert.

    Men regeringen er også helt forkert på den, for det de har gjort for at stoppe netop Paludan, har den modsatte virkning.



  • #22   26. dec 2023 Billedet er ikke helt ved sidden af.

    profilbillede
Kommentér på:
Er tonen i Folketinget for hård?

Annonce