{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.190 visninger | Oprettet:

burka forbud {{forumTopicSubject}}

Nu har man i mange år haft forbud mod tildækning i Danmark som styrthjelm, elefanthue, tørklæder, alt som kan dække for ansigtet for ikke at blive genkendt.

Nu vil man så lave en demo fordi den nu omfatter beklædning som burka og Niqap - her bliver der delte vande med for og imod.

Nu er jeg ligeglad med det symbol de sataniske beklædninger udgør, men ifølge grundloven er alle lige for loven og den kan ikke gradueres som at det er religiøs betinget.

Man kan tage sit telte fra Obi af, men hvorfor tage teltet af for det drejer sig kun om at vise fjæset. Så de må gerne rende rundt i obi telte bare fjæset er synligt på samme måde som alle andre danskere.

Det som undre mig er at politiet er tøvende og vil have flere eksempler på hvordan de håndhæver loven. Er de plim? det er sgu ikke raket videnskab at håndhæve loven, for hvis folk render rundt tildækket i 20 eller flere grader så er det bare at stikke dem en bøde, er det vinter -skide koldt så kommer det under reglen om at det har et formål fordi det er skide koldt. Men det betyder ikke at burkister kan rende rundt i vinter perioder med et tildækket fjæs.

Det lugter langt væk af ulyst hos politiet at håndhæve den nye lov.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  burka forbud
  • #2   1. aug 2018 Det mest mærkelige er at nogle kan bære burkini på stranden og når de er færdig med at bade iklæder sig burka - en burkini bryder ikke loven så hvorfor ikke bare have et tørklæde som viser samme udsnit af ansigtet som i en burkini?



    profilbillede
  • #4   1. aug 2018 Polysl det kommer til at fylde meget det næste stykke tid smiley

  • #5   2. aug 2018 ja leon

    Men det er en proces som i mange år er optaget af andre lande i EU så det er ikke kun Danmark som ikke vil se den slags klædning i gadebilledet.

    En i Danmark sagde at hvis det forbliver et forbud så ville hun rejse ud af landet. Fint jeg skal ikke spænde ben for hende -så har vi en bistand klient mindre.


  • #6   2. aug 2018 Interessant artikel i kristeligt dagblad

    https://bit.ly/2McQZRa

    Burka har aldrig været en muslimsk klædedragt.


  • #8   2. aug 2018 Polysl #5 nej og jeg er jo enig i et burka-forbud og det begrunder jeg med at læser og høre om hvordan en burka bruges af ekstremister til at gemme våben - bombebælte OSV.
    At det desværre så går udover kvinderne kan jeg kun bede kvinderne om selv at tage kampen op imod ekstremisterne smiley


  • #9   2. aug 2018 Jeg har det meget svært med i det hele taget at se kvinderne tildækket om det er på den ene eller anden måde.
    Her i sommervarmen ser man ægtepar hvor kvinden kun har ansigt og hænder synligt, men hvor manden er i afslappet shorts og t-shirt. smiley

    Kvinderne må ikke vise sig, for ikke at 'ægge' eller opmuntre en mand. Hvilket altså må betyde at manden virkelig er det svage køn.




  • #10   2. aug 2018 Cris

    I Ægypten er man ligeglad med tildækning her voldtager man i stor stil. så obi teltet virker ikke der.


  • #11   2. aug 2018 Det kan måske oven i købet været et ekstra krydderi smiley

  • #12   2. aug 2018 Ja Poly, hvilket også er i andre lande deromkring.

    Man opdrager drenge og piger forskelligt. Drengene har al frihed og lærer på ingen måde at respektere piger og kvinder.

    Der har lige været en sag her i DK. En 14-15 årig indvandre- dreng voldtog en pige, klassekammerat, i hendes hjem.
    Faren til drengen var ophidset, For han mente at når pigen selv havde inviteret drengen hjem, så var hun selv skyldig i voldtægt!

    Se, det er jo den forkvaklede opdragelse som drengen har fået, og den opdragelse hører ingen steder hjemme i DK.


  • #13   2. aug 2018 Jetset
    tror ikke muslimske kvinder har voldtægt på deres krydderi hylde.


  • #14   2. aug 2018 Forskellige kulturer er fint nok, men nogle er så forkvaklet og ulogiske

  • #15   2. aug 2018 Nej, det tror jeg bestemt heller ikke, men det kan vel altid være en overraskelse at se, hvad der gemmer sig under et telt, det var sådan set, det jeg mente, jeg synes voldtægt må være rædselsfuldt smiley

  • #16   2. aug 2018 Hvis teltet har stået stille nok så finder man nok lidt orme så har man allerede madding til fisketuren smiley

  • #17   2. aug 2018 Ja lidt sjov, midt i alt det sørgelige, stakkels mine medsøstre.

  • #18   2. aug 2018 Jeg er nu ikke tilbøjelig til at have så megen medlidenhed med disse kvinder, for hvis de virkelig ønskede at vælge andet, så havde de sammen kunnet kæmpe for det.

    Der er lande hvor kvinderne virkelig kæmper en hård kamp, selvom det kan få skidte konsekvenser fra politi og myndigheder. Hvor er kvinderne her i DK, som burde støtte deres medsøstres kamp fra lande hvor de selv kommer fra?

    Der var et program i radioen, hvor formanden for feministerne blev interwiuet. (Hun var iøvrigt forfærdelig at høre på). Men hun blev spurgt hvorfor de ikke også kæmpede for disse kvinder der blev pålagt at dække sig til?
    Det nægtede hun at svare på, trods det blev forsøgt flere gange at få hende til det.


  • #19   2. aug 2018 #18 - Cris - du har bare nogle gode pointer, som sædvanlig. Jeg tror ikke, det er muligt, i deres hjemlande, de kunne nå langt i DK, men stadig har de deres slægtninge på nakken og så igen, feministerne og min bare, hvis jeg bliver spurgt, så er de som vandmænd, de kan ikke træde i karakter smiley

  • #21   2. aug 2018 Jetset #15 det har jeg aldrig tvivlet på smiley

Kommentér på:
burka forbud

Annonce