{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
387 visninger | Oprettet:

Interessante spørgsmål {{forumTopicSubject}}

En amerikansk soldat spørger flere flygtninge hvorfor de ikke vil kæmpe for deres frihed i stedet for at flygte. 60 millioner er på flugt og forventer at andre rager deres lort ud af ilden.

En kommentar fra filmen:

Hvis jeg som amerikansk soldat skal befri dit land så burde du også gøre det.

svar.
Nej jeg har problemer i landet
nej jeg har fået nok af krig

Imens de lader kvinder klare kampen i f.eks. Syrien så flygter manden - så for mig at se så er der en del tøsedrenge ud af de 60 millioner som ikke gider - men hvis de ikke gider så skulle vi heller ikke. Ved at flygte gør man magthaverne en tjeneste

Kommentarer på:  Interessante spørgsmål
  • #1   29. maj Rigtigt polysl - de kujoner flygter, lader kone og børn tilbage. som ham den syriske læge, der i år klagede mod Danmark for at få hurtigere familiesammenførelse, hvad fanden tager han ikke hjem for til kone og børn og tillige gør noget for sine medborgere, der er brug for læger i Syrien, næh kujonen sidder i Danmark og klager, alt imens "læger uden Grænser" hjælper i Syrien - føj for den lede siger jeg bare.

• #2   29. maj Annella

Jeg vil ikke tilkendegive min harme over det fordi det nok vil give en frysning, men jeg er vild gal over at man flygter i stedet for at gøre noget. Jo du kan miste livet men i min verden ville jeg tage den risiko bare for at kunne være en del af at kunne vælte en magthaver.

I fortiden da vi var besat flygtede kun et fåtal til Sverige som var i en risiko gruppe og det var forståeligt. Resten kæmpede og gav deres liv for Danmark. Men krige er meget diffust emne med mange agendaer hvor det i dag handler om ressourcer mere end befolkningen - det er en krig som man ikke burde udefra gå ind i.

Danmark har altid i fortiden været en humanitær nation og ikke en krigsførende nation - men med vores samarbejde med USA er vi blevet en krigs nation og det bryder jeg mig ikke om. Vi har været vellidt i hele Mellemøsten og nu hadet i hele Mellemøsten.

Jeg har været i mange lande i Mellemøsten og dengang var det at være dansker adgang til mange hjem fordi vi var humanitær nation. I dag skal jeg ikke nyde noget at være dansker så heller en fra Island eller Grønland.

Vores rolle er skiftet og kaster bomber overalt og nu skal vi afsted igen i en anden mission - kan ikke lige huske hvor, noget jeg læste for nogle uger siden. Det må stoppe at vi går ind i borgerkrige som vi konsekvent har hold os fra. Du tager et parti og er det rigtige?

• Ronald G
    Ronald G Online Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 5 Følgere: 20 Emner: 30 Svar: 1.099
    #3   29. maj Helt sikkert han har fat i noget.
    De er kujoner. Men de har en plan, og den går ud på at indtage hele vesten.
    Og hvis det lykkedes. ( gud forbyde det ) så er de tilbage til nul. Og hvor vil de så gå hen. De gider jo ikke lave noget selv, og så er ikke flere penge at hente. .
    Det er ikke nogen rar befolknings gruppe. Historien viser jo at de kun er gode til at lave konflikter dvs. krig.
    Nå men nu er jeg på de sidste sider af den bog der hedder Livet. så jeg burde nok være ligeglad. og bare nyde min morgenmad. og morgensnapsen ikke at forglemme.

• #4   29. maj tysk morgenmad den fik jeg fra måneder siden.

Min er Fernet Branca en ordenlig høvert...når vi mødes engang på din ø så har jeg en Branka med

• Ronald G
    dec 2015

#5   29. maj Den jeg viser er ikke tysk, men meget amerikansk. og Vi får Æg og Bacon hver Søndag, det er blevet tradition. især efter jeg røg i køkkenet. hæhæ
    ellers er vi til lidt af hvert. der skiftes. men snapsen skal være der

• #6   29. maj ronald

Muligt men vi fik den morgenmad på en hotel cafe hvor vi var strandet pga. en bil hvor koblingen gik i stykker. 5 dage ekstra ferie i et outback hvor man ikke engang havde cigaretter anden end en lorte automat hvor man skal have et tysk ID for at bruge. Lorte Land.

• #7   29. maj Her min video Brorson og en reklame for amerikans bønner.

• Ronald G
    dec 2015

#8   29. maj OK. det var et tilfældigt billede jeg satte på... Bønner er ikke mig. Jeg finder bønner om morgenen ulækkert. Det serveres også hernede. som Engelsk breakfast. --- Underligt nok. På Thule har jeg da spist morgenmad, masser af gange. men aldrig bønner . jeg har prøvet, men man fiser hele dagen.----- skide fin film

• #9   29. maj har fået bønner i syd england på ristet brød som starter imens morgenmaden gøres klar. føj

• #10   29. maj Ronald

Det er aldrig en god ide at fise i en hel dragt

• Ronald G
    dec 2015

#11   29. maj Polysl. Så hellere en ordentlig Portvin -- Det kniber det med -- Fernet kan købes overalt. pris ca. 12€.
    Det er faktisk det eneste der er svært at finde.

Kommentér på:
Interessante spørgsmål