{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.339 visninger | Oprettet:

Må dit barn det samme som dig? {{forumTopicSubject}}

Halløøøøj! Efter at have overværet en del mindre interessante mennesker herinde, så kom jeg til at tænke på dette spørgsmål - Ville du lade dit barn (evt. kommende, når den tid er) leve som du gør? Hvad ville barnet få lov til, hvor, hvornår og hvorfor?
Der tænkes primært på tøj (i nogle tilfælde mangel på samme), alkohol, fester, rygning, sex og sådan nogle ting. Kom frisk med dine meninger!


Kommentarer på:  Må dit barn det samme som dig?
  • #1   20. okt 2010 Jeg ville tage alle mine gode erfaringer og efterlade det hos mit barn og lære det om mine dårlige erfaringer.

    Så kan det sgu få lov til selv at vælge smiley


  • #2   20. okt 2010 Hahaha. Hvorfor er disse chancer små?

  • Martin .
    Martin . Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 129 Svar: 1.057
    #3   20. okt 2010 Apropos - (link fjernet)

  • #4   20. okt 2010 Hvad jeg ikke ved, har jeg ikke ondt af .. så han/hun/den/det gi'r den bare gas
    Men jeg bliver nok lidt gnotten, hvis jeg finder ud af min datter horer rundt som 12-årig smiley - ikke at jeg gjorde det, men alligevel


  • #5   20. okt 2010 Kær - Det handler vel også lidt om, hvorvidt man giver ens 12-årige datter mulighederne for at hun kan hore rundt.. Men ja, de bliver fandeme yngre og yngre, adr.

  • #6   20. okt 2010 Desuden bliver børn ikke opdraget af deres forældre mere. De bliver opdraget af Pædagoger og deres venner.

  • #7   20. okt 2010 Zhangar - Synes du så, at dette er godt eller forkert? Jeg synes, det er helt ude i hampen.

  • #8   20. okt 2010 Synes forældre burde spendere mere tid med deres børn og lære dem nogle gode værdier istedet for at ligge ansvaret over på andre.

  • #9   20. okt 2010 Nu der nok mange der skriver nej, og at de skal have en bedre opdragelse end man selv fik. Hvis man så vender den om og siger hvorfor man så ikke selv har lyttet til sine forældre om den slags?

    Når det kommer til stykket, så bestemmer ens børn jo selv hvad han/hun laver, og det kan man ikke ændre... Der vil nok komme mange ting som man fortryder, men det tager man jo bare som en lærestreg smiley


  • #10   20. okt 2010 Eller bare give dem kærlighed smiley

  • #11   20. okt 2010 Zhangar - Ja tak!

    Kolding - Tjaeh, jeg vil nu mene, at jeg vil komme til at bestemme over mit fremtidige barn.. Og der får han/hun ikke selv lov til at bestemme, hvad denne foretager sig - jo, til en hvis grænse. Men det gælder måske mere om at åbne og lukke døre som forælder, hvilken vej vil man have, at ens barn skal gå? Vil man have et barn skal være kirurg (bare et eksempel), så bor man nok ikke i en ghetto og sådan..


  • Phreak ^
    Phreak ^ Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 35 Svar: 1.523
    #12   20. okt 2010 Hver gang jeg har født, så skyller jeg ud i toilettet - så slipper jeg for alt bøvlet ;o)

  • #13   20. okt 2010 nej - ville aldrig lade mit barn leve som mig mht. kost og motion men jeg vil håbe jeg kan gøre mine forældre kunsten efter mht opdragelse af manére og kærlighed smiley fest osv vil jeg være lige så åben som mine forældre for hvis jeg havde fået afvide jeg ikke måtte drikke så havde jeg nok gjort det i stride strømme men da jeg altid har fået lov til det så har jeg ikke rigtig interesse i det smiley

  • #14   20. okt 2010 Phreak - Jeg er træt af alle de unger der kommer fra dig, tag en slapper! smiley

  • #15   20. okt 2010 skal ikke ha børn (:

  • #16   20. okt 2010 Anton H - Så er dette emne sgu nok ikke rettet til dig smiley

  • Phreak ^
    Phreak ^ Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 35 Svar: 1.523
    #17   20. okt 2010 Babooms Toilet !: Troede sg' ellers at du var til pølser både morgen, middag og aften? *LOL*

  • #18   20. okt 2010 Phreak - Er jeg også, men er du klar over hvor længe et barn er om at fordøje!? smiley

  • Phreak ^
    Phreak ^ Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 35 Svar: 1.523
    #19   20. okt 2010 At dømme ud fra mig selv så går der omkring 6 timer - så er der bonus i "udbakken" smiley

  • #20   20. okt 2010 Vi ses derude om 2 så!

  • #21   20. okt 2010 Som far til 2 drenge vil jeg da gi dem nogen retnings linier JEG gerne vil ha de skal følge, men som nævnt før gør børn hvad de selv vil.
    Der er rigtig mange mennesker der i dag får børn fordi det er prestige, så overlader de dem til institutioner osv.Selvfølgelig går vores børn i dagpleje, men ikke 9-10 timer om dagen, de bliver afleveret så sent som muligt og hentet så snart vi har fri.


  • Phreak ^
    Phreak ^ Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 35 Svar: 1.523
    #22   20. okt 2010 Dét kalder jeg en forstoppelse, der vil noget! :-\

  • #23   20. okt 2010 Jeg er selv vokset op med frihed under ansvar, og på samme tid tror jeg vores forældre derhjemme i sin tid, har været gode til at stimulere os til, at man skal arbejde for at kunne nyde. Det er helt sikkert noget, jeg vil pakke i min far-rygsæk.

    Derudover ved jeg ikke, hvad jeg skal svare på de andre ting. F.eks. sex, alkohol osv. Min holdning til alt det, er total anderledes i forhold til andre af mine bekendte. Det har jeg også kunne mærke desværre, især ved antallet af rigtige venner der er faldet fra. Tamt grundlag nogen folk kan afvise en på - men sådan er det jo nu engang.


  • #24   20. okt 2010 RL907441 - Og hvad er din holdning så til det? smiley

  • #26   20. okt 2010 Mine forældre har altid sagt de ikke kan bestemme hvad jeg gør, men kan give mig råd om hvad de synes jeg skal gøre og ikke skal gøre. Så er resten mit valg. Min far har aldrig nogensinde skældt mig ud, uanset hvor meget lort jeg har lavet... Utroligt...

    Mht mine kommende børn, tror jeg at de får lov til at få ligeså meget frihed som mig, dog under ansvar...


  • #27   20. okt 2010 Nej hun må ikke det samme som jeg måtte dengang jeg var barn/teenager, hun må mere..

    Min mor har holdt mig MEGET tilbage, og det vil ejg ikke gøre med min datter, og ja hun må gerne få et ungarbejder job, hvilket jeg ikke måtte for min mor

    Pircinger kan jeg godtage fra 16 år, tusser er først over 18, præsis som mig selv..

    Huller i ørene dog undtaget hvis hun spørger efter det før hun er 16 (Hun skal selv spørge, og selv kunne rense hullerne)

    Hvis hun vil have dyrt mærketøj må hun selv give noget tilskud til det..

    Lige nu er hun heldigvis ret ligeglad med om der står Hello Kitty eller Mads og Mille i nakken smiley


  • #28   20. okt 2010 Og narko.... Det skal mit barn/mine børn, holde sig LANGT fra!!

  • #29   20. okt 2010 Babooms Toilet ! - Det vidst en længere historie. Så kommer vi jo også væk fra emnet på det her indlæg. smiley

  • #30   20. okt 2010 Pueha, der er mange med frie tøjler, synes jeg smiley

  • #31   21. okt 2010 Lars S - Er flere stoffer og mere drikkeri mere fornuftigt?

  • #32   21. okt 2010 Lars S - Nu snakker jeg ikke kun i lokal områderne, men på landsplan.. Der er flere og flere unge der drikker og tager stoffer, og de starter tidligere og tidligere..

    Og at de unge ikke har sex uden kondom passer ikke.. Det er ikke for sjov der er så mange sexsygsomme i omløb


  • #33   21. okt 2010 jeg har ikke selv børn men kender en som for lov til det hele og barnet er 11 for lov til at blive hjemme fra skole hvis man ikke lige gider afsted, for lov til at betemme hvad man man vil have at spise, macdonalds, fastfood osv hverdag, ingen faste sengetider osv. det barn for lov til ALT ik så sært kommunen er på hmm smiley

    nå men hvis jeg engang for børn skal der være nogle faste rammer men det skal også have lov til at finde ud af hvor grænsen går og lære selv det at sætte grænser. når et nej er et nej er det nej også ikke mere ballade.


Kommentér på:
Må dit barn det samme som dig?

Annonce