{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
871 visninger | Oprettet:

Religion {{forumTopicSubject}}

Godaften Baboom.

Jeg er lidt nysgerrig efter hvordan folk nu om dage ser på religion og tro generelt.

Jeg er selv lidt neutral på nuværende tidspunkt, men er dog på jagt efter svar. Har selv en meget filosofisk tankegang på tilværelsen og menneskeheden, men føler mig slet ikke afklaret med hvad jeg skal tro endnu.

Kom med nogle imputs. Hvad i tror på - og hvorfor.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Religion
  • #1   3. mar 2008 Jeg er rimelig neutral, dog på vej over mod heks/wicca da jeg godt kan lide måden de ære naturen på..

  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 78
    #2   3. mar 2008 Wow mette n smiley det lyder som en twistet mix mellem satanisme og buddhisme ;D

  • #3   3. mar 2008 Hvis jeg kort skal beskrive mine tanker om tro må det være følgende: Jeg tror ikke på det, som ikke giver mening.

    Derfor tror jeg uheldigvis ikke på noget. For selv den første ting som var i universet kan jo ikke komme ud af den blå "luft", som man ikke en gang kan kalde det i det ydre rum.


  • #5   3. mar 2008 Jeg synes det er noget forbandet lort.
    Hvorfor skal man leve et møj liv og underkaste sig en masse ting, for at få et bedre liv i sit næste liv? Der er jo overhovedet INGEN garanti for, at der overhovedet sker det man tror.

    Jeg synes bare man skal leve livet som man nu vil, og tro på sig selv, og så ta det der kommer efter døden.


  • #6   3. mar 2008 Markus R - Sker det man tror? Hvad tænker du på her?

  • #7   3. mar 2008 Jesus, Mohammed; Mohammed Ali og Bhudda med flere tvivler jeg rigtig rigtig meget på !! For som Lawe os siger så tror jeg ikke på noget jeg ikke kan se .. Det ska være visuelt for mig .. Historien om jesus der blev til en hel bog (you know!?) kunne jo for så vidt ha startet som en simpelt kædesms, eller som de kaldte det dengang "fisk?" tror ikke de havde det dengang .. Men pointen med mit vrøvl er at jeg hverken tror på BIG BANG, S&M eller nogen som helst slags guder ...! Jeg synes bare det er LANGT UDE !

    Og hva sker der for Jehova ``? Tror de selv på de vil beholde deres "vidner" hehe, efter dommedag? De dør sku da a kedsomhed når der ikk er andre end dem ! :b Næh nej .. Jeg holder på at moder Jord har været her altid .. Og at mennesket på en eller anden måde er opstået som, ja .. som planter? Ej .. :s Kan ikk lii komme med nogen forklaring der hehe smiley


  • #8   3. mar 2008 Jamen alle de forskellige religioner siger jo, at der sker noget forskelligt efter døden

    kristendommen siger himlen /helvedet
    Og de andre siger genfødsels
    og masser af jomfruer osv.

    Det er der jo ingen garanti for overhovedet vil ske. det er det jeg mener. smiley


  • #9   3. mar 2008 Nina - ISLAM ?! xO Nej nej nej kvinde .. Lad dig ikke forpurre !

  • #10   3. mar 2008 Markus - Haha , ja den med jomfruerne den er sku godt fundet på smiley !

  • #11   3. mar 2008 Født tandløs med hul i røven .

    Ja, man har jo skulle være nød til at lokke folk ikk smiley
    Det er så langt ude.

    og de der jehovas vidner.
    Så spiller de deres liv på det, for der kom sørme ingen dommedag i deres levetid.


  • #12   3. mar 2008 Lise S
    Gir dig ret, men det kan også være en selv man kan tro på smiley


  • #13   3. mar 2008 Kæft man der må ligge nogle gamle idioter og vende sig konstant i graven a bar kronisk grineflip over alle de tumper som tror på deres fairytales smiley ! Og mht. de 70 jomfruer så det sku lavt syns jeg .. ! smiley De eneste jomfruer der findes på jorden idag er sku da dem fra spæd og op til 7 år eller noget i den stil .. Det jo BØRNEMISHANDLING !!!!! AAARGH !!!

    Nu håber jeg ikke debatten her kommer til at volde baboom store skænderier med diverse mullaer osv .. Og boykot a danske chatforummer i Bagdad :b hehehe ...


    Jeg vil i seng, skrives lige ved imorgen folkens ! Herre godt tema det her !


  • #14   3. mar 2008 Lise - Dybsindigt smiley .. Mmh hmm ..
    Men,.? Jeg har aldrig troet på nogen form for guder eller lignende .. Heller ikke mig selv, men jeg lever da som en hel person endnu ? Så er ikk liii helt med på hva det er du mener der smiley ?


  • #15   3. mar 2008 Født tandløs med hul i røven .
    HAHAHA! flad af grin ;D vi har allerede påskeharen på nakken smiley



  • #16   3. mar 2008 Født tandløs med hul i røven .

    Har du aldrig sagt/tænkt,
    jeg tror sku jeg kan det her! troen på sig selv ?


  • #17   3. mar 2008 Ja den er sku ikk for sjov du .. Hva gør vi uden påskeæg ? B( FUCK ! Nu har jeg spoleret de små børns liv ! BARE nu deres forældre har råd til et par æg i det lokale supermarket smiley hehe ..

  • #18   3. mar 2008 Markus - Sån for at være helt ærlig ? Nej .. Jeg kan ikk særlig meget smiley Men det jeg kan er jeg så osse født til .. Nu jeg fx industrilaker ikk ? Kan både male biler og møbler, ALT ! Ingen fejl .. Ingen PLADS til at lave fejl .. Men det er nu en underlig "tro" i bringer på banen nu ? At tro på sig selv har jo intet med opstandelse elelr religion at gøre ....


    Nu vil jeg altså i seng ! smiley Skriver vider imorgen ! smiley


  • #19   3. mar 2008 Det ka jo være ens egen religion, der findes masser af små religioner ;D ingen der har sagt man kun kan være kristen, muslim, og budist (ved godt der er maaange flere som er kendte)

    Der står også de der unde ved rundetårn, sådan en cult tro smiley


  • #20   3. mar 2008 Google er GUD !!!

  • Stewart S
    Stewart S Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 121
    #21   4. mar 2008 Religion er skyld i rigtig mange krige igennem tiden...

  • #22   4. mar 2008 (¯`´Suga Bubble´´¯) * - Jeg tror også på evolutionen... Har ud læst den bog det hedder Dyret i dit spejl?

  • #23   4. mar 2008 Synes de fleste af jer er lidt overfladiske - måske i skulle prøve at se dybere på tingene.

    Lad mig give et eksempel på en teori jeg har tænkt over, som er en smule filosofisk - og så kan i evt. komme med lidt respons på min tanke/teori. Jeg bruger udtrykket sind for vores tanker/det der gør os til den vi er osv.

    ---

    Hvert menneske skaber sit eget liv og sin egen virkelighed ud fra deres sind. Alt hvad de kan føle, se og høre er noget deres sind skaber. Det kan forklare hvorfor man ofte drømmer noget ganske specielt, og næste dag oplever man noget som er uhyggeligt ens med det som foregik i drømmen.

    Forleden dag drømte jeg f.eks. at en af mine gode venner ringede til mig og sagde en masse volapyk, som jeg bare grinte af og ikke kunne forstå. Næste dag ringede vennen så, og da jeg kunne mærke vibrationerne fra mobilen i min lomme vidste jeg med det samme at det var ham, kunne fornemme det. Da jeg tog den spurgte han om jeg ikke skulle ligge inde med Britney Spears' nye album - og han hører altså normalt døds metal.

    Sammentræf - måske? Eller måske er det mit sind som får tingene til at ske.

    Derfor er man i følge denne teori selv herre over hvordan ens liv skal forløbe. Men som i alle andre filosofiske teorier er der huller og ting som ikke kan forklares, men dem gider jeg ikke til at komme ind på nu. Skriv hvis i brænder for at høre dem smiley

    Vi er nok nødt til at vente indtil døden indtræffer for at få svaret på hvordan alting hænger sammen.


  • #24   4. mar 2008 Markus R - Det er jo ikek kroppen, men sjælen der komemr de steder hen..

    Kroppen vil altid bare være tilbage, enten som aske eller som skelet smiley


  • #25   4. mar 2008 T.J .

    Ved godt det er sindet, eller sjælen.
    Men der er jo intet fakta fo, at man kommer i himlen osv.

    Videnskaben er den eneste faktuelle ting.

    Men jeg respektere samtidigt at andre har lyst til at tro på nogle ting de læser i en gammel bog smiley

    Ved ikk om jeg kan kalde mig Cult'kristen. Men hvis jeg skulle vælge mellem kristen og ateist, så blev det ateist


  • #26   4. mar 2008 Markus R - Det er heller ikke meningen det skal være fakta smiley

    men hvordan vil du forklare når der sker uforklarlige ting?


  • #27   4. mar 2008 T.J .

    Kom med nogle eksempler? smiley


  • #28   5. mar 2008 Markus R - "folk" der kan ses men ikke er der af flere personer samtidigt.. (Og ja det er prøvet UDEN nogle af os var påvirket af noget som helst ;))

    Lawe * - Absolut ikke..


  • #29   5. mar 2008 (¯`´Suga Bubble´´¯) *
    - u forklarlige ting smiley


  • #30   7. mar 2008 Phillip - Jeg ska gi dig overfladisk min bare røv ! Og tak spids for nogle vilde teorier du ligger inde med der :s .. Og det kaldes Deja Vú ! Eller ja, sammentræf som du selv siger det osse smiley Tror du er forvirret?

  • #31   7. mar 2008 Født tandløs:

    Der er skam mange mennesker der ligger inde med sådanne teorier. Og nej, den historie jeg fortalte har intet med begrebet Deja Vú at gøre, selvom det ligger tæt af op af hinanden.

    Jeg er ikke forvirret. Jeg er bare rigtig god til at se bredt på tilværelsen. Hvordan kan du overhovedet påstå at jeg er forvirret på netop dette område, som ingen har nogle reele svar på over hovedet?


  • #32   7. mar 2008 Godt spørgsmål Dr. Phil hehe .. Men kort a det lange er bare at jeg syns det lyder nonsens .. smiley

  • #33   7. mar 2008 Jeg synes også at konceptet bag Kristendom er tåbeligt, og der er alt for mange løse ender, men det gør jo ikke "teorien" forkert.

    Synes sq' alt det uforklarelige er ret så spændende.

    Så en gang i en dokumentar film at videnskabsmænd påstår at jo længere ud i rummet du kommer desto langsommere går tiden (altså jo længere væk fra centrum, hvor Big Bang foregik).

    Meget uhyggeligt at tænke på synes jeg, hvad mener i? smiley

    *Off Topic - Min hund har lige slået den største prut.


  • #34   7. mar 2008 Philip J

    Gir dig fuldkommen ret, men synes ikk kun det er kristendommen de rer tåbelig, Islam er sku da også lam. Spring dig i luften og ta en masse vandtro med dig i døden, så får du 27 jomfruer (antallet??)

    Og det med den der teori? A what? smiley fatter jeg ikke smiley


  • #35   7. mar 2008 Når jeg er fuld, og begynder at diskutere sådan noget her med mine venner, altså om universet smiley så ka jeg blive helt fucked i hovedet smiley det er sååå stort og u-udforsket smiley

    Jeg synes det er skræmmende smiley


  • #36   7. mar 2008 Markus

    Du har fuldstændig ret, de religioner er lige så tåbelige (eller er de?). Og angående min teori - Måske jeg har læst for meget filosofi, men det giver mere mening end forskellige religioner.

    Sidder faktisk i dette sekund og spekulerer på Big Bang teorien. Det krævede jo et meget småt atom, som var sprængfyldt med energi, for at det kunne ske (Atomet, som er tusinde gange mindre end almindelige atomer, bristede og lys kom ud).

    Men hvor kom det atom fra? Ja, hvis bare vi havde svaret på det, så ville vi kunne besvare de fleste spørgsmål i livet tror jeg smiley

    Måske er det fysisk umuligt at der kan være "Ingenting". Det er bevist at der ude i rummet er noget der kaldes "black energy", som gør en masse forskellige ting - men man ved ikke hvad det er, og hvordan det er kommet. Måske er "black energy" i virkeligheden "ingenting", og at det i sig selv får nogle ting til at ske.

    Kort sagt prøver jeg at sige: "Ingenting" laver energy. Det er fysisk umuligt at Big Bang ikke kunne ske.

    Men så kommer der et andet spørgsmål - Hvem eller hvad har lavet den lov at "Ingenting" opfører sig således?


  • #37   7. mar 2008 Jeg har også spekuleret lidt over, hele vores solsystem kunne være et slags atom.
    Solen er kernen, og vi er neutronerne der flyver rundt uden om. Fucked tanke, men fik den da jeg var fuld smiley

    så det kunne jo være at vi var et slags grundstof, i en helt anden verden ? ;D haha


  • #38   7. mar 2008 Det ville ikke give mening at vi alle har "sjæle" osv. hvis dette var tilfældet.

    I mine øjne er det fuldstændig meningsløst at alting er blevet skabt.

    Hvorfor har "naturen" valgt at give os både dårlige og gode følelser? Hvorfor ikke lade os gå rundt og have den bedste fornemmelse i kroppen - døgnet rundt?

    Så vil nogle svare følgende : "Det har naturen valgt ikke at gøre, for så kan samfundet ikke køre".

    Men så tænker jeg bare: Hvorfor ønsker naturen at få menneskeheden til at fungere?

    Der er godt nok mange spørgsmål jeg godt kunne tænke mig svar på smiley


  • #39   7. mar 2008 Vi er i virkeligheden bare et kæmpe forsknings projekt smiley

  • #40   7. mar 2008 Gu det da ej fysisk umuligt at sige at "BIG BANG" ikke kunne ske ? Du læser for meget Anders And og tror på det eller noget i den stil ? :s Ro på mester .. Og nej jeg syns stadig ikke teorien holder, den med kristendommen .. Og ja, alle de andre teorier du snakker om der ..

    Og synes ikke det "uforklarlige" er vildt ståpels, det bare en masse forskere som har fundet ud a det nemt og tjene fede penge ved at holde teorierne igang så de blir ved og ha et arb, og eftersom ingen forstår en skid a hva de snakker om så kan de komme asted med ret nok hva som helst .. Det må sku være noget a en guldgruppe ..


  • #41   7. mar 2008 Phillip - "Det ville ikke give mening at vi alle har "sjæle" osv. hvis dette var tilfældet."

    Bevis at vi har sjæle ? Kom med en meget go teori mester smiley heh .. Er lutter øre ..


  • #42   7. mar 2008 På den anden side, så ville det også gå galt hvis vi så fandt ud af hvordan jorden var blevet skabt.

    så ville folks religion gå helt i lort, hvis det bliver helt bevidst og bekræftet at jorden blev skabt på en anden måde end religionerne pointere.

    Og omvendt, hvis at det blev bevidst at gud skabte jorden på 7 dage, eller allah gjorder det, eller buddah osv. gjorder det.
    så ville alle blive. f.eks muslimer, og kvinder ville blive undertrygt som bare fanden! og kirkerne ville regere landet.

    Der er måske en grund til vi ikk ved hvordan det er gået til smiley


  • #43   7. mar 2008 Markus:

    Prøv at gå ind og find nogle dokumentar film om universets størrelse (altså det vi kan måle, for de bliver ved med at kunne se længere og længere væk. Altså tegn på at der er noget derude, som er rigtig rigtig langt væk.

    F.eks. er den største sol/stjerne som er registeret mere end 1000 gange så stor som den i vores solsystem.


  • #44   7. mar 2008 Philip J

    Og hvad skulle det bevise? jeg ved da godt at universet er uendeligt stort! smiley
    Man skal rejse hurtigere end lyset, for at finde ud af hvad der er sket, og det kommer man højest sansyligt aldrig til, da der skal så uendelig meget kraft til at rykke sig hurtigere end lyset.


  • #45   7. mar 2008 Født tandløs:

    Du er virkelig umuligt at føre en fornuftig samtale med indenfor dette område.

    Så jeg giver dig ret: Jeg læser for meget Anders And, for det blad er nemlig meget videnskabsorienteret. Alting er som det er - fuldstændig ubegrundet. Forskere ved ingenting og holder folk for nar ved at komme med deres matematiske beregninger på ting, som de håber på til sidst vil give dem svaret på hvordan alting er skabt.


  • #46   7. mar 2008 Markus R: Det skulle bevise at vi næppe er med i et stort forskningsprojekt. Det var såmænd bare det jeg prøvede at fortælle smiley

  • #47   7. mar 2008 Suga Bubble: Ja det ville jeg også gerne opleve. Forskere påstår jo at "Big Bang" bevæger sig som en stjerne.

    Det udvider sig langsomt hele tiden, indtil det til sidst bliver suget sammen og bliver til "ingenting"(black hole).

    Kæft' det er spændende smiley


  • #48   7. mar 2008 * (¯`´Suga Bubble´´¯) *

    ja det er der nogle der mener smiley

    jeg mener personligt, at der vil komme en stråling af noget der skal kaldes Dopamin stråling, som udløser den største glædes følelse og orgasmefølelse at alle vil dø af det. og så starter spillet på ny, og vi begynder forfra med dinusaurene. smiley


  • #49   7. mar 2008 Philip J

    Der kan jo godt f.eks stå en eller anden slags væsen, med en stor slange og fylde mere og mere "grundstof universet" på vores univers, dermed vokser det. Så vil det måske bryde sammen tilsidst da de har fyldt for meget på.


  • #50   7. mar 2008 Markus R:

    Men igen - så kan man vende det hele og sige: Er alting en illusion. Er universet noget vores sind skaber for at give os en mulig forklaring på alting.

    Tror vi på evolution eller noget andet - noget filosofisk?


  • #51   7. mar 2008 Markus R:

    Så kan man jo blive ved. Hvad har så skabt det væson, som skaber os?


  • #52   7. mar 2008 Phil - Jamen hva havde du selv regnet med lille skat? smiley Eftersom jeg STADIG ikke tror en kæft på alt det ævl der, så kan jeg ikke se hvorfor det er svært og forstå vi ikke kan blive enige, og du dermed ikk mener jeg er kompetent nok til at snakke med ? Og nu læser jeg så selv Anders And ! Og jo der er faktisk meget nyttigt viden i det blad! Hehe ...

    Men okay, så ser du vel bare for meget Discovery eller hvor den slags nu vises .. Potato potáto ..


  • #53   7. mar 2008
    Philip J

    Ja det er jo lige det! og det er det de kristne bruger som mod svar HVER gang!

    jaa! men hvem sabte så dem? og dem og dem og dem

    Jeg kan desværre ikk komme med noget svar, da der ikk findes noget svar endnu smiley Men ELSKER emnet her!


  • #54   7. mar 2008
    Lise S

    Ja lige præcis, Eller også er det hele et slags Age of empires, hvor det så bare går ud på at opbygge en enorm infrastruktur, og forske og udvikle, indtil vi finder svaret. og så sker der et eller andet.

    Hvorfor er det egentlig vi skal have det svar? Vi kan jo ikk håndtere det hvis vi høre det.


  • #55   7. mar 2008 Lise S:

    Jeg er enig.

    Ens livskvalitet er meget knyttet til ens tro. Nu hvor jeg selv går uden nogen reel tro spekulerer jeg meget over hvad jeg skal tro, og det ændrer da på sin vis på min livskvalitet og glæde.

    For hvis man hele tiden tænker: Hvad er meningen med jeg skal jobbe, tjene penge og have det godt, hvis det alligevel er ligegyldigt i det enorme store univers?

    Tror det er derfor jeg interesserer mig så meget for emnet. For at finde et svar, en tro og noget at forholde mig til for at få hverdagen til at hænge sammen.

    Lise S: Vi 2 mødes sq' lige i himmerige når vi begge har forladt vores kroppe og tager denne debat igen smiley Hvis man altså kommer sådan et sted hen.


  • #56   7. mar 2008 Suga Bubble:

    Eller er vi?


  • #57   7. mar 2008 Suga Bubble:

    Ja teoretisk set er vi - men måske vil noget have os til at tro dette. Måske er det bare en illusion vi har skabt for at forholde os til noget.

    Som i måske kan fornemme kan dette topic aldrig få en ende smiley


  • #58   7. mar 2008 Ja - Må nok hellere holde en pause med at studere dette emne inden jeg mister forstanden fuldstændig smiley

  • #59   8. mar 2008 Sugar mamma ! - Du har sku da ikke mormor arme ?! :s Gå da væk din lyver ! smiley

  • #60   8. mar 2008 Gud har sku da vist dig nåde med det fjæs du render rundt med, og de tynde ben smiley Miaw ! haha ..

    Hvorfor har du slettet (næsten) alle dine billeder ?! smiley


  • #61   8. mar 2008 Flotte - Noget specielt mærke eller ? For så vil jeg da lige investere i en kasse med det vuns ! Har et par ting der godt må ændres hvis det nu lykkes haha xD ! smiley

    Ja, "Get away in denmark" (GID) har vist ikke meget med dine pæne ben og gøre haha ! smiley


  • #62   8. mar 2008 Rynker på nosserne ?! smiley Aaarh?! Ikke ligefrem fordi de er så udbredte på nettet søde smiley hahaha ! smiley Der er sku vigtigere ting i livet for mig end en glat pose smiley

  • #63   8. mar 2008 Haha ! Sku da klart når du selv har alt hva du mangler smiley !

    Men jeg er altså ikke krævende ? smiley Vil bare gerne ligne Tupac og ha en underlig stemme og en 30kilo snøvs B(

    DET er syg gangster ! 8D


Kommentér på:
Religion

Annonce