{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.896 visninger | Oprettet:

FreaZki
FreaZki
Tilmeldt:
3. feb 2012
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 60

religion - hvorfor? {{forumTopicSubject}}

hvorfor har man en religion,,,,_


mennesker kan ikke flyve ved at baske med armene
nisser findes ikke
kylling skal ikke spises rå
man skal ikke få børn med sin søster
jorden er rund

er basal viden..


alligevel er der stadig folk ude i verden der benægter at logisk sans, ignorer alt almindelig viden og ignorer videnskab
+ sjovt nok er der stadig nogle af dem der går i skole -.-
selvom det burde være overflødigt når de alligevel ignorer alt de lærer....

lame!



folk skal tro hvad de vil! og jeg har ret til at grine og penge smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  religion - hvorfor?
  • #1   3. feb 2012 Religion er for folk der nægter at bruge hele sin intelligens.


    Eller for folk der er bange for virkeligheden.


  • #2   3. feb 2012 Religion er opium for folket!!

  • #4   3. feb 2012 Religion er for folk der vil fralægge sig ethvert ansvar for deres eget liv!

  • #5   3. feb 2012 Ja.

  • FreaZki
    FreaZki Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 60
    #6   3. feb 2012 Susi - Præcis ..... religion medfører krig, og dumhed...

    men dumme mennesker kan ikke undgås, så derfor vil det blive ved med at eksistere.. desværre...


  • #7   3. feb 2012 Du tror på din gud, men undrer dig over hvorfor det findes.

    Men du har da godt nok tabt på livet, hvis du kun kan "snakk" med folk om religion.


  • FreaZki
    FreaZki Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 60
    #8   3. feb 2012 Der større chance for at din cornflakes pakke svarer hvis du snakker til den, end hvis snakker med gud...


    en cornflakes pakker tjener også et godt formål!


  • #9   3. feb 2012 OMG BEVIS DET, LOL!!

  • FreaZki
    FreaZki Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 60
    #10   3. feb 2012 lolwut

    jeg har nok større chance for at bevise min teori, i forhold til religiøse folk smiley


  • FreaZki
    FreaZki Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 60
    #11   3. feb 2012 Cecilia S

    hvorfor være bange for at dø?

    og det er jo stadig dumt, og spild af tid og energi!
    der er jo absolut intet benefit


  • FreaZki
    FreaZki Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 60
    #12   3. feb 2012 susi .... du troller ..... ellers er du bare fra jylland... +-+

  • #13   3. feb 2012 Folk der tror på religion er folk der er bange for realiteten og det u vidste omkring liv og død. Mange af dem bliver endda så paranoide at de ender som ekstremister, og ender med at fortolke religionen i en syg og forkert retning. Mange af dem ender endda som nogle af de værste syndere!

  • FreaZki
    FreaZki Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 60
    #14   3. feb 2012 til din sidste kommentar... der var jo bare dovenskab


    det gør jo stadig religion til en omgang vrøvl smiley


  • #15   3. feb 2012 Religion var i gamle dage den kloge mands måde at styre de dumme på.

    Desværre er det stadig sådan i år 2012.


  • #16   3. feb 2012 Vi ved at The Big Bang skabte universet, men hvad skabte The Big Bang..?

    At nedgøre folk som har en tro er latterligt, folk har ret til egne tanker uden at man skal nedgøre dem.


  • FreaZki
    FreaZki Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 60
    #17   3. feb 2012 Thor M


    til gengæld skal man også have ret til at grine af dumme folk, ellers skulle vi da nok til at stoppe med at se sjove youtube klip osv.

    og lad os lege med din tanke - hvem skabte så gud?



    cecilie - tilgengæld er jehovas vidner seriøse mht. deres tro , modsat den mest useriøse tro der findes: kristendommen


  • #19   3. feb 2012 Lubas.. Facepalm.jpg

  • #21   3. feb 2012 Yellow Snow - Ideen med Gud er jo en all knowing being. Man kan ikke skabe Gud som sådan. Men noget må haft startet the Big Bang. Stephen Hawking har selv sagt ''The universe is governed by the laws of science. The laws may have been decreed by God, but God does not intervene to break the laws." - Stephen Hawking

  • #22   3. feb 2012 Thor M
    "Big Bang" teorien er bare at alt har været samlet på et tidspunkt og det kan man også udregne ud fra rødforskydning.



  • Hulk H
    Hulk H Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 55
    #23   3. feb 2012 dette univers og denne verden er for stort til at det kan opstå af sig selv, uden nogen grund, så jo der er noget bag det.

  • FreaZki
    FreaZki Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 60
    #24   3. feb 2012 Hulk


    det basere du på hvad?


  • #25   3. feb 2012 "And in the beginning, man created god"..

  • #26   3. feb 2012 David S - Hvad mener du med det? Ja iflg. Big bang teorien har alt været samlet, som nu udvider sig og skyder ud om man kan sige det sådan, men det ændre jo ikke på at hvad var der før det Big Bang? Hvorfor er det så svært at forstille sig en masse energi som ingen anden som fungere som en slags Gud der fik sat gang i Big Bang. Det jo ligesom et spark i røven den Cluster fik dengang som bare bliver ved med at skyde ud af

  • FreaZki
    FreaZki Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 60
    #27   3. feb 2012 lolwut:

    så sandt som det er sagt


  • FreaZki
    FreaZki Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 60
    #28   3. feb 2012 Thor M


    problemet er at menneske hjernen ikke forstår "evigt"

    tid er noget menneskeskabt - derfor vil vi have at alt skal have en start og en slutning ... sådan behøver det nødvendigvis at være....


  • #29   3. feb 2012 Tid eksisterer ikke. Ure eksisterer.

  • #30   3. feb 2012 Susi R
    "Gud er min Fader, Jesus er min broder! Gud har skabt os alle, djævlen har skabt de vantro"

    Jeg har lige et spørgsmål
    Gud skabte alt ikke?
    Himlen, de syvhave, mennesket?
    Gud skabte pædofile, mordere, voldtægtsforbrydere og terrorister ikke?
    Kommer de også fra Edens have?
    Så siger du nok at han gav os det frie valg.

    Men hvis han er Gud så ved han selvfølgelig, hvad vi vil gøre, før at vi gør det.
    Så alt er forud bestemt, hvilket medfører at hele spillet afgøres af viljen fra morfar på sin trone

    Mens vi er hernede? Hvorfor?
    For at han kan holde sig underholdt?

    Det gør os nogle fjolser og Gud er en sadist


  • Hulk H
    Hulk H Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 55
    #31   3. feb 2012 i-eat-yellow-snow: jeg fatter ikke engang du har oprettet dette emne? Alle tror på hver sit, der er ikke nogen der siger at man skal tro på det samme. også har du endda selv skrevet til sidst ''folk skal tro hvad de vil og jeg har ret til at grine''. Hvad er det så du vil have at vi skal diskutere?

  • #32   3. feb 2012 Jeg vil gerne invitere allesammen i mit album "Religion Pigeon".

    Men ja, David, "gud" skabte os alle i hans billede, så han er alt det dårlige i mennesket.

    Og her vil man måske sige at djævlen har haft en finger med i spiller, men trololololol, djævlen er sød og rar i forhold til guden i det gamle testamente, der er dybt sadistisk og direkte ondskabsfuld.

    Men han elsker os alle!


  • dan c
    dan c Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Svar: 40
    #33   3. feb 2012 Elsker din første post som tydeligt bevidner om at du ikke selv er særligt intelligent. At du uden videre godtager videnskab og det du kalder almen viden er jo et tydeligt bevis på min påstand.
    Videnskabsfolk har taget fejl adskillige gange og den almen viden ændres også konstant. Du mener at folk skal være kritiske i forhold til religion, men du er ikke kritisk over for din egen virklighedopfattelse.

    For at afslutte den kan jeg da lige informer om at nogle af historiens største videnskabsfolk var religiøse. Folk kan desuden også godt flyve ved at baske med armene.


  • #34   3. feb 2012 Dan.

    1. Videnskabsfolk vil gerne indrømme de har taget fejl.
    2. Almen viden ændres konstant, fordi vi bliver klogere på videnskabens verden, i modsætning til religiøse tekster der har været de samme i over 2000 år.
    3. Mange videnskabsmænd bruger termen "gud" om universet i sig selv, og ikke som en personlig gud. Einstein har brugt udtrykket, uden at være religiøs.
    4. Find lige lidt mere information om at kunne flyve ved at baske med vingerne.


  • dan c
    dan c Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Svar: 40
    #35   3. feb 2012 lolwut

    Nu er det ikke fordi at jeg forsvarer religion, synes bare det er latterligt at man altid skal være efter dem som er anderledes end sig selv.
    På nuværende tidspunkt findes der hellere ikke et endegyldigt svar på livets og universets opståend. Man kan derfor ikke bare uden videre afvise religion som en mulighed.
    Nr. 4 må du jo selv prøve at regne ud.


  • #36   3. feb 2012 Dan. (Jeg tillader mig at bruge punktopstilling igen, det ser skide smart ud).

    1. You best be trolling. Religiøse er da, om nogen, dem der i historien har været aller mest efter dem der var anderledes end dem selv. Folk af videnskab, homoseksuelle, folk af andre religioner, ja selv andre grene inden for samme religion.
    2. Ingen endegyldige svar, nej, men videnskaben har de bedste teorier og de bedste beviser herfor, og er derfor så meget mere plausible end historien om gud der lavede jorden på seks dage, og blev så træt han skulle sove, lolol.
    3. Korrekt, men man kan afvise den afstumpede mentalitet der ligger bag metoderne til at forestille sig sådan en mulighed, samt den villighed der ligger i at opgive fri vilje, dømmekraft of rationalitet for at følge religion.
    4. Du kender åbenbart ikke konceptet om bevisbyrden. Du kommer med påstanden, ergo skal du bevise den. Det er ikke mit job som skeptiker at skulle bevise noget, og indtil det er sket er dit argument invalidt.


  • FreaZki
    FreaZki Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 60
    #37   3. feb 2012 Hulk H

    det er jo vrøvl .... der er jo flere der tror på det samme .. ellers er det jo ikke en religion..


  • dan c
    dan c Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Svar: 40
    #38   3. feb 2012
    1. Det ærelige er vel bare at folk så tilsyneladende ikke har lært noget af historien.

    2. Det er som sådan også fint nok, men som allerede fastslået kan videnskaben være fejlbarlig så er det vel lidt ligegyldigt hvor mange beviser man har på sin teori.

    3. Religiøse mennesker opgiver jo ikke ligefrem deres frie vilje og dømmekraft 100%. Det er rigtigt nok at de lever efter en bestemt overbevisning og et bestemt sæt regler, men så er det vel også det.

    4. Nu er det jo ikke ligefrem en ret sag vi snakker om her. Jeg har ingen intetioner om at komme med svar på livets store spørgsmål her, dem må folk selv finde svar på.

    Alt kan lade sig gøre det handler bare om at finde ud af hvordan.
    Med de ord smutter jeg fra debatten.


  • #39   3. feb 2012 Susi R

    Faktisk så var det udelukkende retoriske spørgsmål, for at vise dig at din "Gud" er intet andet end en sadist


  • #40   3. feb 2012 1. Det har du for så vidt ret i, der er dog ikke noget galt i at udfordre eller være nysgerrig om folks religiøse overbevisning, eller have en mening herom.

    2. Det smukke ligger i, at videnskaben godt tør indrømme den kan tage fejl, og gør det, fordi det betyder fremgang og åbenhed overfor nye muligheder, det giver plads til at skabe nye teorier og mere at arbejde med, så vi mennesker kan komme fremad i vores udvikling, i modsætning til religion der hedder "gud er ufejlbarlig" færdig, basta, slut og godnat sagde Kirsten.

    3. Religiøse mennesker opgiver deres frie vilje, for i og med at du bliver religiøs, i hvert fald kristen, muslim, og de andre store monoteistiske religioner, accepterer du skæbnen som værende den styrende del af din livslinje, og så snart du gør det, har du ingen fri vilje mere, da alt vil være planlagt på forhånd, alt er ment til at skulle ske. Så du har ingen reel indflydelse på dit liv, du kan ikke gøre noget der ikke ligger i kortene og derfor har du ingen fri vilje. Og med det sagt, behøver jeg ikke nævne hvad det gør ved folks dømmekraft.

    4. Rent videnskabeligt ville det være et ret stort spørgsmål at skulle besvare, om mennesket kan flyve hvis bare vi baskede med armene tilstrækkeligt. Men ser man som et argument man bare slynger ud, så betyder det intet før der ligger nogle beviser bag påstanden, og da du fejler i at levere disse, og dine efterfølgende intentioner herom, kan man tvivle om hvor vidt du er i stand til at opretholde en diskussion på et plan, der er til at tage seriøst.

    Jeg tror jeg vil sige at jeg har en enhjørning i stuen som lægger guldæg, men jeg vil ikke levere nogen beviser for det, men i andre kan jo bare modbevise mig, lolz.

    Men jeg kan godt se det er nemt at komme ind i en debat, slynge et par ting ud i luften uden at have evnen til at bakke dem op, eller videt til at argumentere, og så stikke af igen når man løber tør for dårlig ammunition.


  • FreaZki
    FreaZki Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 60
    #41   4. feb 2012
    dan C


    nej de kan ej....

    og de ting jeg har skrevet er ikke videnskab, men basal viden...

    ligesom at det er en god ide at gå i bad engang imellem hvis man gerne vil have venner


  • #42   4. feb 2012 lolwut -

    Stephen Hawking > Einstein


  • #43   4. feb 2012 Desuden er bibelen skrevet af mennesker. De kan have taget fejl, eller i værste fald hvis de var blevet fortalt hvad de skulle skrive for så at have ændret det for at skabe magt. som vi jo så Kirken havde i fx. middelalderen og op til oplysningstiden.

  • #44   4. feb 2012 Thor. Hvad?

Kommentér på:
religion - hvorfor?

Annonce