{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
960 visninger | Oprettet:

Religion {{forumTopicSubject}}

Jeg har altid moret mig i min ungdom at drille min far som var præst og troede hvert ord i det nye testamente, det har så også givet en del diskussioner fordi jeg altid kunne finde selvmodsigelser.

eksempel:

Kain og Abel,- hvor Abel slog Kain ihjel og blev forvist og drog ud i verden for at gifte sig - med hvem? Sin mor, sin far, eller et dyr?

Gud skabte Adam og dyrene og fandt ud af at det må være kedeligt for Adam at være alene så han snupper lige et ribben og skaber Eva, det må da være som at have sex med sig selv og total indavl.

Så er der så nogle som skriver at man ikke er abstrakt nok for det mener ikke at Adam og Eva var alene og på det tidspunkt var der mange andre "Adam og Evaer - wow så er vi helt ude i pølse historie.

biblen er skrevet af mange personer og deres oplevelser, så det kan jo sammenlignes med at man laver et stunt på strøget og beder 100 mennesker om at forklare hvad der skete og man får 100 forskellige forklaringer. Og hvad er så den rigtige forklaring?

Her er det så at hjernen kobler fra og så kalder man det at tro - som meget bekvemt forklare det som ikke kan forklares.- Vi mennesker er blevet fordømt i mere end tusinde år med folk som mente nu er det tiden at jorden går under - under hvad? Jeg kan accepterer at man siger at jorden eksplodere, implodere, men går under? det giver logisk ingen mening.-

Hvordan kan ting opstå af ingenting, kan ingenting have en masse? for ingenting må da bestå af noget for at kunne danne universet som stadig udvider sig. Før ingenting hvad var der så? Hvem har skabt ingenting før ingenting eksisterede?

så er det man ringer til Middelfart efter en spændetrøje og beder om at blive indlagt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Religion
  • #3   18. nov 2016 Ahhhh..., Polysl. smiley
    Hvor er det skønt at se at man ikke er alene blandt alle "tosserne"... ( Læg venligst mærke til at ordet tosserne står placeret imellem to anførselstegn smiley )

    Selvfølgelig er ALLE religioner det pure opspind.
    I er selvfølgelig i jeres gode ret til at tro på lige hva' I vil, men efter min opfattelse er det jer hellige der har bevisbyrden, da det er jer der påstår at nogen så uhåndgribelig og udokumenteret som " Gud " findes....

    Og kom nu ikke med den smøre om at jeg heller ikke kan bevise at Gud ikke findes....
    Jeg kan jo heller ikke bevise at Bermuda trekanten, nisser og UFO'er ikke eksisterer, men det gør dem jo ikke automatisk til virkelighed. Vel ? smiley

    Religionerne er noget mennesket selv har fundet på for at finde trøst og svar på livets store ubesvarede spørgsmål.... smiley smiley
    Mange kyniske personer har gennem tiden så desværre udnytte religionerne til at tilrage sig magt og penge. Det er slet ikke i orden, men det sker desværre stadig... smiley


  • #6   18. nov 2016 Har man øl nok? smiley

  • #8   18. nov 2016 Polysl, sikke en fin fortolkning af opstandelsen, og jeg har ofte tænkt i samme baner, den fortolkning holder ikke vand, hvem har ført menneske slægten videre. Så må det have drejet sig om incest i så fald, som man siger lidt grotesk, det bliver i familien.
    Men der er mange fine nuancer i den beskrivelse af skabelsen af universet, hvad er ingenting og hvordan kan noget være uendeligt, jeg tror at du får følgeskab af mange af os til gak gak anstalten, Allerede som barn når jeg tænkte på uendeligheden var jeg forvirret, som du mente jeg heller ikke at intet kunne fortsætte i det uendelige,

    Tro er ikke at sammenligne med at der sidder en gammel hvid skægget mandoppe i skyerne og at han tager imod os når vi der er så heldige smiley arriverer i det himmelske." Kors hvor lød det voluminøst." men never mind.

    Min tro på "noget" går på en fornemmelse man lige pludselig kan få, som en energi, at der er noget der støtter op om en, giver overskud, eller man kan mærke tilstedeværelsen af en man har holdt af, som er gået bort..

    Jeg går sjældent i kirke, aldrig på kirkegård, der er de døde ihvertfald ikke, de kan lige så godt være i vores tanker, og sommetider mærker man deres tilstedeværelse, det kan være indbildning, men hvis det hjælper den enkelte er det vel også okay, enhver er salig i sin tro,

    Jeg hader alt det fanatiske der findes ved religion, hvor man styres af en bog eller en præst, imam eller andre magt liderlige personer, de opildner til undertrykkelse af andre tros retninger, og så opstår der krige. Det er i menneskets navn at grusomheder opstår ikke i troen.

    Lige fra korstogene og op til i dag er de krige der er sket, sket i religionens navn, og den slags hylder jeg bestemt ikke, alt der er fanatisk er farligt.

    Men vis mig det menneske der ikke i en svær tid har vendt sig og bedt om støtte af, måske ikke gud, men en anden form for styrke der kan hjælpe dem i nøden.


  • #9   18. nov 2016 Kisser

    Jeg har haft samme følelse da min far døde - og man ser sin far alle steder eller mærker hans tilstedeværelse - spooky - Der er ting som ikke kan forklares, og da vi stort set ikke bruger hele hjernen så er der nogle broer som til tider aktiveres som en suggestion - en indbildning. Nogle kalder det tro og fint med mig, jeg kan ikke bevise at gud ikke eksisterer - modparten kan ikke bevise en gud - dødvande - Men nu har jeg altid været akademiker i de mere umulige tankegange og kommet til den konklusion at ting som ikke kan bevises skal jeg ikke bruge energi på - så hellere på de ting der kan.

    Mange lever et liv som formål at komme i himlen at de helt glemmer at leve - jeg har altid sagt at hvis der er penge tilovers eller mine organer er friske når jeg dør så har jeg lavet en fejlberegning. Det startede allerede da jeg var 6 år og lå under murbrokker i timevis fordi en mur var styrtet over mig - selv som 6 årig forandre det en som så også gør at jeg er den som jeg er i dag.


  • #11   18. nov 2016 Vi kan rolig slå fast at "gud"må være en mand for manden i biblen omtales altid først - sådan en forbandet racist.. smiley

  • #13   18. nov 2016 #9.

    Sådan en nær døds oplevelse kan ændre en fuldstændig, man ser verden på en helt ny måde, bliver vel også en smule ydmyg, det var da en traumatisk hændelse Polysl.

    Jeg har selv oplevet noget okkult som absolut ikke kunne forklares nøgternt. Men selv var jeg ikke i tvivl, så stærkt var det. smiley smiley
    Jeg ved at det er en fortærsket sætning, men der er mere mellem himmel og jord end vi umiddelbart kan se. smiley smiley smiley


  • #14   18. nov 2016 Kisser

    Ja jeg var slemt tilredt, brækket ribben, brækket arm, brækket ben, et stor sår i en finger helt ind til benet fordi jeg havde forsøgt at slå mig fri og ramte min finger - jeg kom til sygehuset i Odense og blev sat sammen og så sagde lægen guddødme at jeg var klar til at komme hjem - nå?ned fra båren og jeg husker ikke noget derfra indtil 3 dage efter. Senere kom jeg på børne hospitalet i Odense hjallesevej til genoptræning så allerede dengang var det bare ud af klappen.

    Jeg troede også noget okult i min dekoration som var et stor fad i metal med israelske graveringer som var fyld med hvid strandsand og de ting i dekorationen bevægede sig når jeg kiggede på den næste morgen. Men som mange ting så har det en naturlig forklaring netop at sandet var vådt og når det tørre trækker det sig sammen...waw ingen poltergeist i min stue.


  • #15   18. nov 2016 #3 - Fister, din hedning smiley smiley

    Selvfølgelig er ALLE religioner det pure opspind.
    I er selvfølgelig i jeres gode ret til at tro på lige hva' I vil, men efter min opfattelse er det jer hellige der har bevisbyrden, da det er jer der påstår at nogen så uhåndgribelig og udokumenteret som " Gud " findes....


    Hvordan tror du, verden vil se ud uden religioner ??. At have et naturligt forhold til religion er nektar for sjælen, mere end nogensinde før. Men du må have en forestilling om, hvad du mener er "Gud", for du har jo tænkt tanken om, at "Gud" findes ikke i din verden.

    Kunne du forestille dig et Danmark uden Kirker, det kunne jeg ikke. Jeg er døbt, konfirmeret men blev desværre ikke gift i en kirke, jeg finder kirkerummet smukt og helt uden stress, jeg mediterer og det er godt for min psyke og jeg tror, mange mennesker har det på samme måde.

    Religion er ikke opstået ud af ingenting, men lige så snart der er tale om Lovreligion, syge sekter der misbruger religionerne, så kan vi begynde at tale om sygelighed, indre mission har også en overfortolkning af den kristne tro, det er usundt.

    Og jo, jeg kan også godt huske ham Evangelisten, han hedder Christian et eller andet, som troede han kunne helbrede narkomaner, uhelbredelige syge og lign tog deres medicin fra dem og det endte galt. Han er heldigvis spærret inde i dag, mener jeg, men et godt eksempel på groft udnyttelse af mennesker i nød.

    Men der findes ganske normale mennesker, der har et sundt forhold til Religion.


  • #16   18. nov 2016 Det er ham her, jeg omtaler i ovenstående:

    http://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/evangelist-anklaget-lege-l%C3%A6ge


  • #19   18. nov 2016 Ja, det er nogle år siden - men godt, han blev stoppet - det er ikke acceptabelt at tjene så mange penge på mennesker, der virkelig har det så dårligt, jeg har insider viden, det lykkedes mig, at tale nogen fra at stoppe hos ham.

  • #21   18. nov 2016 Det er faktisk en ganske glimrende avis, hr. fedte - en seriøs avis til orientering smiley

  • #25   18. nov 2016 Jeg er ikke hedning.... jeg er ateist ! smiley smiley
    Og alle " hellige " spilder deres tid 110% hvis de prøver at missionere hos mig.... smiley
    Der er ingen eller intet der kan overbevise mig om eksistensen af en Gud... Beklager smiley


  • #26   18. nov 2016 Der er alt for meget farve i dette blad. Men Kristligt Dagblad er en glimrende avis, og nu skal du snart sove smiley smiley

  • #27   18. nov 2016 #25 - hvad så med alt det andet, jeg spørger dig om. Jeg ved godt, at indre mission kan være emsige, men jeg er ikke indre mission, jeg er bare ganske alm med et sundt forhold til Religion.

    Men hvis du engang har haft en dårlig oplevelse desangående, så skal der nok 100 gode oplevelse til at ophæve den dårlige.

    Men det behøver nødvendigvis heller ikke være en Gud, vi skal tror på, det kan også være noget andet, jeg tror ikke kun Gud er en ting men flere ting.


  • #30   18. nov 2016 #29 - jeg er enig, dog tror jeg ikke på reinkarnation.

  • #33   19. nov 2016 ja ja fedte jeg tænkte nok at dit smil dækkede over din snuhed. smiley smiley

  • ­
    ­ Tilmeldt:
    aug 2011

    Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 65
    #35   19. nov 2016 Religion er sgu i bund og grund fint nok.
    Hvis det giver folk en form for tryghed og lykke at gå og tro på at der sidder en oppe i himlen, så er det for min skyld helt i orden.


  • #37   19. nov 2016 Religion er jo altid et interessant emne, og har været diskuteret et utal af gange, også her på Baboom.

    Jeg er ikke ateist, men jeg er heller ikke dybt troende, jeg ligger nok midt imellem, for den ene forklaring på jordens og universets opståen kan være lige så god som den anden.

    Om det er en Gud der har skabt det hele, eller om det er Big Bang, hvem skal gøre sig klog på det? - Naturvidenskab er ikke nemt, og man kan ikke forklare det hele med en eksplosion som er sket for milliarder af år siden, og hvad skabte så den energi som afstedkom den eksplosion.
    Hvornår opstod universet, og hvad var der inden?

    Om der så kom en UFO med rumvæsener der ville forklare os det, tror jeg ikke vi hverken kunne fatte eller rumme det....

    Derfor kan den ene forklaring, være lige så god som den anden, den religiøse er nok den nemmeste, der er ikke så meget at forholde sig til.


  • #41   19. nov 2016 >Der står et par af hver art... så den tegning giver ingen mening at få pruttere med på båden.

    Formel:



    profilbillede
  • #42   21. nov 2016 Men uanset hvad, så betyder Folkekirken noget for os alle, Fader Vor kan rummes os alle og skaber fællesskab. Alle kan benytte Folkekirken og skal ikke vise adgangsbillet.

    Folkekirken er mangfoldig og udover Gudstjenester, så foregår der også andre aktiviteter, såsom Teaterstykker, Koncerter, Kunstudstillinger og m.m., det kommer helt an på, hvad det er for Præster der har div. Embeder smiley


  • #43   21. nov 2016 Kirker er bare sten stablet oven på hinanden på en pæn måde.

  • #45   21. nov 2016 Kirken er ikke en del af min kultur - den er fjernet fra mit åsyn - at de så kan bruges til andre formål er jeg meget for. Man behøver ikke en kirke for at bevise man er kristen -kirken er i hjertet hos dem som tror - som også sagt af Jesus et eller andet sted i biblen.

  • #47   21. nov 2016 Jeg vil hellere gå til fernisering end i en kirke hvor man udstiller, for fantasi, billedkunst og kultur er meget mere end at høre på ørkenløse oplæste skriftsteder som lige krydres med ens subjektive forestilling af samfundet.

  • #50   21. nov 2016 #48+49 - Folkekirkerne skal jævnes med jorden og så skal der etableres Bodegaer i stedet ?? - I er nogle kønne planter, sådan lidt Tidsler agtigt smiley

  • #52   21. nov 2016 Ja jeg siger også hellere sidde på kroen og tænke på kirken end sidde i kirken og tænke på kroen. En winn winn. smiley smiley

  • #53   21. nov 2016 Man skulle bare udstyrre de danske kirker med en velassorteret bar, så skulle i kvinder se, hvor religiøse vi mænd kunne blive i kirketiden søndag formiddag.

  • #54   21. nov 2016 jeg har INTET imod de gamle kirker. Det er nogle flotte gamle og interessante bygninger. Og så er de jo en del af vores historie... smiley

    Men det bavl ham præsten lukker ud deromme hver søndag, det ka' jeg sagtens undvære. smiley


  • #56   22. nov 2016 Ingen siger, at vi skal være enige om alt smiley - uenighed er lig med nuancer.

    Men jeg vil våge den påstand, at I er noget snæversynet ift, hvad der sker i Folkekirken, prøv at begynde at komme der, så kan vi tage debatten igen.

    #54 - Fister, igen igen, det kommer sandelig an på, hvad det er for en præst, nogle formår at have en god lun humor, det er lidt af en kunst, men nogle har det. De præster der taler hen over hovedet til en, er jeg heller ikke til, men dem som taler til en, har jeg stor sympati for smiley


  • #57   22. nov 2016 jeg kan som sådan godt gå i kirke når det er påkrævet, men det er ikke der jeg lader op, det gør jeg i dagligdagen, over foreksempel en smuk solnedgang, en skøn sommerdag og en duft man genkender og så er man der hvor man var engang i minderne.
    Jeg tror kun at jeg har oplevet en prædiken der var medrivende et fåtal af gange.For det meste når præsten begynder på alt det der faglige fra bibelen så står jeg af, Feks. Epistelens brev 27- 74, jeg er på det tidspunkt ude på en duftende mark og tænker på dem der var i mit liv engang. Hører ikke efter, der skal virkelig en god præst til for at fænge mig. Men jeg tror på så meget der foregår i virkeligheden, Og inderst inde er jeg troende på min egen måde. smiley smiley


  • #58   22. nov 2016 Ja, Kisser - jeg kan godt følge dig, det er fordi det ikke er en "levende" præst, det har så stor betydning, hvilke præster div. Embeder har, de præster der er populære er kirkerne godt besøgt og det er som regel præster med begge ben på jorden og taler til dig og ikke hen over dig smiley

Kommentér på:
Religion

Annonce