{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
473 visninger | Oprettet:

Jens H
Jens H
Tilmeldt:
14. dec 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 1

Feriepenge {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg har et deltidsarbejde (Hvor man tilmelder sig X antal vagter om måneden)
Jeg havde totalt glemt alt om feriepenge, og kan se at jeg har for 25 dages feriepenge tilgængelig.. Men hvordan får jeg dem udbetalt? Skal jeg gå ind og søge om at få dem udbetalt for alle 25 dage? I så fald skal jeg angive hvilken dag jeg ønsker ferie og så hvor mange dage frem jeg ønsker at få dem udbetalt.
Er det så min arbejdsgiver som skal ind og udbetale mine feriepenge, eller har de udbetalt dem til et andet institut som blot udbetaler dem? Og hvis jeg vælger at få få alle 25 dage udbetalt med ferie fra i morgen af f.eks betyder det så at jeg ikke må arbejde de næste 25 dage fremadrettet? Jeg ønsker jo reelt set ikke at holde noget ferie, men vil blot have pengene udbetalt.

Hvordan hænger dette sammen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Feriepenge
  • #1   3. sep 2016 Det ved Bonderøven af Jylland alt om smiley

  • #2   3. sep 2016 jeg har i i flere år bare gået ind og hævet dem og påstået at holde ferie, og nej det er ikke din arbejdsgiver som er blandet ind i udbetalingen da det nu er borger.dk som styre ferie pengeudbetaling..

    Hos skat vil du bare stå som en som ikke har holdt ferie da de ikke har samkøring med borger.dk Og skulle de kigge hvad skulle de sanktionere for?

    Skat har pt. nulstillet alt så jeg tror at det rager dem en papskid at man har skrevet på tro og love at man holder ferie da de jo stadig modtager skat fra dig.


  • Bonderøven af jylland.
    Bonderøven af jylland. Tilmeldt:
    dec 2014

    Følgere: 3 Svar: 392
    #3   3. sep 2016 Man må ikke bare få dem udbetalt og så stadig arbejde. https://www.borger.dk/Sider/Feriepenge-udbetaling-saadan.aspx den dag du skal have penge ad a kassen eller der offentlige vil du få problemer. Da du ikke bare må fp dem udbetalt uden lovlig grund. Så den dag du skal have penge af dem og du ikke kan bevise du har holdt ferie for dem så får du ikke noget af a kassen eller det offentlige.

  • Bonderøven af jylland.
    Bonderøven af jylland. Tilmeldt:
    dec 2014

    Følgere: 3 Svar: 392
    #4   3. sep 2016 Må jeg arbejde i ferien?

    Du må som hovedregel ikke udføre lønnet arbejde, mens du holder ferie. Hvis du gør det, kan Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering kræve, at du indbetaler feriepenge til Arbejdsmarkedets Feriefond. Beløbet skal svare til de dage, du har arbejdet.
    Eksempel

    Du holder tre ugers ferie, men samtidig arbejder du og får løn for ti dage. Derfor skal du indbetale de feriepenge, der svarer til ti dage.

    Det samme gælder, hvis du i ferien får fx arbejdsløshedsdagpenge eller kontanthjælp.

    Hvis du inden ferien har flere arbejdsgivere samtidig, kan du holde ferie fra den ene arbejdsgiver og fortsat arbejde for de andre. Du må dog ikke påtage dig mere arbejde for disse andre arbejdsgivere, end du normalt udfører for dem.

    Du må gerne studere og holde ferie samtidig. Hvis du har arbejde ved siden af studierne, skal du holde ferie fra arbejdet.


  • #5   4. sep 2016 Som Bonderøven siger kan man ikke både arbejde og få udbetalt feriepenge. Det er socialt bedrageri, slet og ret.

    Men selvfølgelig, hvis man vil undergrave retten til at holde ferie...be my guest! Men ingen sympati herfra,når du sidder i saksen.



  • #6   4. sep 2016 Nu bliver det også trukket hårdt op her, med at du vil arbejde i hele ferie perioden.

    Normalt får folk alle deres feriepenge udbetalt på en gang, også selv om de ikke afholder den fulde ferie, det betyder blot, at når man senere på året vil holde en uges ferie til, bliver det for egen regning.
    Men det er der normalt ikke en hund der vil gø af.


  • Bonderøven af jylland.
    Bonderøven af jylland. Tilmeldt:
    dec 2014

    Følgere: 3 Svar: 392
    #7   4. sep 2016 Markgreven du får kun for de antal dage du skriver at du holder ferie, hvis jeg skriver jeg holder ferie i 3 uger så får jeg kun for de antal dage og ikke alt udbetalt. At folk så skriver at de holder alle dage, men så ikke gør det er ikke ensbetydende med at feriekonto/udbetaling Danmark giver dig alle dine feriepenge. For det gør de ikke. De udbetaler kun for de dage du holder.

  • #8   4. sep 2016 Bonderøv.

    Det er ikke korrekt, hvis der står 30 dages ferie til rådighed på kontoen, skriver du selvfølgelig bare at du holder 30 dage, selvom du kun holder eksempelvis 21.

    Der er ikke et øje der går op i det, men når du så senere vil holde din restferie, er det for egen regning.

    Der er ingen der gider tjekke det, og det er immervæk også dine egne penge.

    Der er grænser for hvor meget flueknepperi samfundet går op i.


  • Bonderøven af jylland.
    Bonderøven af jylland. Tilmeldt:
    dec 2014

    Følgere: 3 Svar: 392
    #9   4. sep 2016 Markgreven så er det da korrekt da de kun udbetaler for de antal dage du selv skriver på. Du siger jo selv hvis du har 30 dage og skriver 30 dage på så får du for de 30. Skriver du kun 21 dage på så giver de dig ikke for 30 men kun for de 21 som man selv skriver på.

  • #10   10. sep 2016 Bonderøv.

    Ved ikke om jeg har udtrykt mig dårligt, men pointen var, at man sagtens kan skrive flere dage på end man holder, uden der er nogen der vil tage anstød af det.


Kommentér på:
Feriepenge

Annonce