{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
649 visninger | Oprettet:

Feriepenge {{forumTopicSubject}}

Jaaaaa jeg har tjekket google og skat meeeeeeeeen....

Jeg har 8,5 feriedage og 2000 kr, og har som sådan ikke et fast arbejde pt, men kan jeg så ikke bare sige har holder ferie den 1. maj, og få dem udbetalt der også selvom det skulle vise sig jeg skal på arbejde den dag eller er man tvunget til at sige nej til arbejdet hvis man vil have sine feriepenge?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Feriepenge
  • #1   6. mar 2011 du har ret til feriepenge selvom du holder det eller ej men den 2000 kr du få i år er fra sidste år...du kan skrive at u holder din ferie fra den 3 maj frem til 8 dage så få du pengene betalt ind på din nem konto 3 april i år:)

  • #2   6. mar 2011 Hvad så hvis det viser sig jeg skal på arbejde i den periode, kan jeg også det samtidig?

  • nikolaj n
    nikolaj n Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 228
    #4   6. mar 2011 ja det går de ikke så meget op i - det er dine tjente penge jo. Skriver altid jeg holder alt mit ferie fra starten af marts.. Så skal jeg nok selv holde orden med mine feriepenge !

  • #5   6. mar 2011 Hvordan kan det passe når der står det her så:

    "Har man ret til feriepenge, hvis man ikke holder ferie?

    En lønmodtager har som udgangspunkt kun ret til løn under ferie, feriepenge og ferietillæg, hvis vedkommende holde ferie. Der er dog en række forbehold, og man kan som lønmodtager anmode om udbetaling af optjente feriepenge, ved ferieårets afslutning. Hvis man f.eks. af særlige årsager er forhindret i at holde ferie, hvis man er under uddannelse, så skal man altså anmode om at få feriepenge udbetalt."


  • #6   6. mar 2011 Jeg tror da sagtenes du kan få dem selvom du ikke har noget arbejde, eller skal arbejde i den angivne periode.. Alt andet ville da være totalt latterligt, når det nu er penge man er tvunget til at opsparer fra sin egen løn..

  • Søren J
    Søren J Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 72
    #7   6. mar 2011 jeg har altid valgt at få dem lige med det samme, også selvom jeg skulle arbejde, det er ingen problem OVERHOVEDET, ikke engang et spørgsmål stiller de til det.

  • #8   6. mar 2011 Man må vidst ikke hvis det er rigtigt, men jeg har gjort det mange år. Får altid mine feriepenge d. 1 april.. vil sku hellere selv trække renter af dem smiley

Kommentér på:
Feriepenge

Annonce