{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Muslimske friskoler
  • #1   26. jul Man kan så læse en kommentar fra en person: Vi pisser på korset. Ok? Hvis du er så dum at du ikke kan finde et lokum - det kan ikke provokerer mig for jeg tror ikke på hjerneblødninger på skrift.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

Følger: 1 Følgere: 48 Emner: 73 Svar: 576
    #2   26. jul Det er måske ikke så slemt, hvis der kun undervises i Islam, slemt er det, at der iflg. artiklen blev fundet undervisningsmateriale om Jihad, om materialet indeholder opfordring til Jihad, eller det kun drejer sig om oplysninger, melder artiklen desværre ikke noget om.

• #3   26. jul Nu har jeg fra en person hørt at de har sagt: vi pisser på korset, det kan jeg så ikke se da jeg ikke er + på bt hvor artiklerne er. Har det sin rigtighed eller er det bare propaganda?

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#4   26. jul polysl

nu skal det nok ikke tages bogstaveligt det med at pisse på korset, pisse bliver jo brugt i utallige talemåder: pisse af, det pisser ned (og det gør det hos os i Berlin nu i snart uafbrudt 36 timer og skal fortsætte endnu 12 timer), det vil jeg pisse på osv. osv.

• #5   26. jul Undervisning i Islam kan da ikke stå i stedet for almindelige fag som på en dansk skole. Skal staten dvs. os, betale for det?

• Ronald G
    Ronald G Online Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 5 Følgere: 20 Emner: 31 Svar: 1.182
    #6   26. jul Polysl. gamle jagthund . at du ikke er på BT eller ekstra B. afholder dig jo ikke fra at følge lidt med.. jeg er også på gratissen. og har læst det.
    Alt det lort skal stenes ud af Danmark. hvis Danmark vil overleve. så enkelt er det. og så til helvede med alle de venligt-sindede. de graver bare deres egen grav, eller deres børns grav. men hvis deres gener ellers følger med , kan det jo også være lige meget. .

• #7   26. jul Polysl, prøv lige at se med her, så kan det være, du forstår oplægget, du skal nok et kvarter ind i programmet. Men jeg synes ikke, det er OK, at de får statstilskud, de er jo 100% muslimsk og er slet ikke interesseret i at gå i dansk skole, tænk på, at det er 4. eller 5. generation, det er uhyggeligt, og jeg har helt ærlig ikke lyst til at støtte med 1 krone.

Men de viser "flaget" de vil blæse på det danske samfund, hvorfor er de i Danmark ??

https://www.dr.dk/tv/se/deadline/deadline-tv/deadline-2017-07-25

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#8   27. jul #5
    Kirstine

Jeg fik da også undervisning i verdens 5 største religioner heriblandt Islam, jeg gik godt nok på en privatskole, om den blev statsunderstøttet, det ved jeg så ikke.

• #9   27. jul Alle privatskoler i DK får 85% statsstøtte.

• #10   27. jul Det er ikke særligt smart at skide i egen rede, og det er jo det de gør, de bor i dette lille land, og om de bliver behandlet grimt ved jeg ikke, men personligt har jeg aldrig selv været oppe at skændes med en indvandre/flygtning/emigrant, selvfølgelig er der altid nogle mennesker der er racister, det kan nok ikke undgås.

Men ligefrem at hetze imod danskerne,( der trods alt har givet lidkøb på meget danskhed for at de skal føle sig velkomne,)er ikke okay.

• #11   27. jul Spot on Kisser.

Hvis man vender historien, og forestiller sig hvad der ville ske, hvis Danske kristne gjorde det samme i deres hjemland. Puha, jeg tror det ville ende med udvisning af landet, måske det der er værre.

• Ronald G
    dec 2015

#12   27. jul Løgn og latin -- ingen i min aldersgruppe. som gik i skole i 40erne. har fået undervisning i Islam. Vi havde religion ja, men kun i dansk tro. og intet andet.
    privatskole eller ej. sikken noget pis at fyre af.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#13   27. jul #12

Det pis du fyrer af, behold det for dig selv, jeg gik IKKE i skole i 40'erne.

• Ronald G
    dec 2015

#14   27. jul Du er altid fuld af løgn Annella eller hvad du kalder dig -- og så længe du har blokeret for mig og kommentarer. bedes du venligst holde dig væk fra hvad jeg skriver .
    husk det venligst.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#15   27. jul #14

• Ronald G
    dec 2015

#16   27. jul Så kom der lige en Tyroler-RØV mere. det må være en stor familie.
    Jeg glemte ellers et af mine totalt ligegyldige billeder. det kommer her.

• #17   27. jul giersings realskole som er en privat skole havde i 60'erne undervisning i forskellige religioner - bla. Islam -

Jeg kan sige det fordi min far var matematik lærer der i nogle år før han tiltrådte præsts gerningen.

Mener også at folkeskolen har en ret bred undervisning i religion, så man ikke ligger sig fast i en speciel religion.

Selv oplevede jeg at man i min tid i skolen var præget af den protestantiske i religions undervisning som jeg ikke brød mig om og senere fritaget for. fordi jeg ikke kunne forliget med dogmen som på en ensporet måde lærte unge om gud og det som pissede mig mest af var logikken som haltede som ind i helvede. At tro på en bog som er så fuld af løgn fatter man ikke, den ene selvmodsigelse efter den anden.

Gud ragede mig en papskid og som sådan ikke skulle være en del af mit liv.

• #18   27. jul Jeg kan faktisk ikke huske noget som helst fra vores religionstimer i folkeskolen (ud over at der stod Kristendom på skemaet). Men vi havde muslimer i klassen, og vi havde dog lidt om muslimers mærkedage, traditioner og madkultur, sjovt nok i Dansktimerne... Om vi var oplyste eller aflyste ved jeg ikke

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#19   28. jul #17
    polysl

Min skole Skt. Josef's skole i Roskilde var/er en katolsk skole, hvor vi protestanter kunne fritages for kristendomsundervisning, religionundervisningen var ligeledes frivillig at deltage i, men jeg deltog i begge af ren nysgerrighed, det var forøvrigt fra 1958 til ind i 60'erne, jeg gik på skolen og afsluttede den med realeksamen.

Der blev forøvrigt også afholdt gudstjenester for eleverne om formiddagen i den katolske kirke 2 gange om ugen, dem deltog jeg altid i, ene og alene af den grund, at jeg kunne lide duften af røgelsen.

Hvert år når skoleåret begyndte skulle mine forældre skrive under på et brev, jeg fik med hjem, at jeg måtte deltage i de 2 undervisningsfag og i gudstjenesterne, det var dog ikke alle protestanterne, der deltog, de havde fritimer, det drejede sig jo også kun om 4 timer om ugen.

• #20   28. jul På mit skema stod der: Kristendomskundskab, det var 1 time om ugen og det handlede kun om kristendom, i geografi lærte vi lidt om hvilke religioner de har i div. lande, men det var ikke i dybden, kun lige til orientering.

Men DK er ikke et muslimsk land, det er et kristent land og hvad de har af gode ideer, skal på ingen måde være statsstøttet, jeg kan ikke forstå, hvordan det kan blive det

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#21   28. jul Kristendomsundervisning og religion var på min skole to forskellige fag.

• #22   28. jul På hvilken måde, Annella - grunden er måske, fordi det var en Katolsk privatskole.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#23   28. jul Jetset jeg ved ikke hvad grunden var til, at vi havde kristendomsundervisning i den katolske og evangeliske tro, og religion adskilt, i religion blev vi undervist i de 5 store religioner med dybere indsigt i katolicismen, jødedommen, islam, hinduismen og buddhismen

• #24   28. jul Det lyder til at have været en god skole. Mine GULDKLUMPER valgte jeg også privatskole til, og det har jeg fået anerkendelse på, var et godt valg, der var rækkeopstilling i skolegården, morgensang og håndsoprækning i timerne ikke noget med at skrige og råbe, og lektier for, så de skolepenge var givet godt ud.

• #25   28. jul ja privat skoler er at foretrække både med hensyn til pensum og disciplin. Forældre er gode til at møde op ved forældremøde.

Der var også disciplin dengang jeg gik i skole - dog var der grænser for hvad jeg ville finde mig i..

På Risinge skole havde vi en gymnastik lærer som, hed Mortensen som havde en trækugle i sin nøgle knippe som han lystigt gokkede os i hovedet når man ikke kunne klatre i reb - jeg var en splejs med spaghetti arme så jeg fik den forbandede kugle flere gange i hovedet.

En dag var det nok og tog træsko med stålsnude på i skole og i frikvarteret så knaldede jeg Mortensen med al min kraft over skinbenet. Han humpede rundt i 14 dage og siden brugte han ikke kuglen. Men så fik jeg bank hjemme fordi skolen havde ringet om overfaldet, på trods af at jeg følte mig forkert behandlet. Men det var det hele værd.

Folkeskoler i dag er jammerlig hvor elever har magten og ikke usædvanlig at lærere bliver overfaldet af utilpassede unger. Mange forældre magter ikke at opdrage deres yngel og kan huske en lærer som blev ringet op af en forælder om de ikke vil opdrage lidt på knægten for det magtede de ikke. Hallo - skolen skal ikke opdrage men undervise.

• #26   28. jul Jeg er helt enig i, at det er forældrenes ansvar at opdrage deres børn. Og rigtigt, de forældre der vælger en Privatskole, er der 100% opbakning, for vi er alle enige om, at vores børn skal lære noget og at ingen tager skade af disciplin.

Men vi skal ikke tilbage til spanskrøret og er der den fornødne disciplin, så behøves ingen vold, men Privatskolen har så en fordel, er der elever, der ikke kan indordne sig under disciplinen, bliver de bedt om at forlade skolen. I Folkeskolen skal der jo være plads til alle uanset om nogle elever splitter hele undervisning og ødelægger det for de andre elever, katastrofalt

• #27   28. jul ja jetset

Det er så den forstærkede resultat at man sammenlægger specialklasser med alm klasser - så har man balladen. Et sted var det faktisk hjælp fra de dygtige i klassen til dem fra special klasser - som jeg finder som udnyttelse for der var sat penge af til ekstra hjælp men de penge har kommuner kanaliseret over til andre ting på trods af at de var øremærkede - hvordan det så kan lade sig gøre ved jeg ikke, men det lyder da som en strafbar handling.

• #28   28. jul Ja, men husk nu - Folkeskolen står for, at vi alle sammen skal være lige "kloge" - de graver deres egen grav, alle er altså ikke lige "kloge" og heldigvis for det, ingen bliver bremset i Privatskoler, der for eleverne lov til at udvikle sig og dem, som vil lære meget, for lov til at lære meget.

• #29   28. jul Det er ikke helt sandheden polysl. Folkeskolerne idag, får x-antal kr pr elev fra staten. Det er folkeskolen selv der forvalter de penge, også derfor de gør alt for at tage så mange børn ind, uanset om de kan håndtere børnenes behov eller ej. Skolerne kan ansøge ekstra midler til de elever med særlige behov. Men pengene bliver sjældent brugt korrekt. Det er bla derfor der er heldagsskoler m.m. til at samle de stakkels børn om, efter folkeskolen har tygget dem igennem og spyttet dem ud.
    Folkeskolen piver over deres økonomi, men div skoleledere osv, de stiger støt og roligt i løn, mens resten af kagen (krummerne) kastes ud til deling på klasserne. Idag giver jeg 400kr om året til klassekassen i min søns klasse, som de andre forældre også gør, bare for at klassen kan holde arrangementer for børnene!
    Skolen deltager ikke økonomisk i den slags længere, ikke engang lejrtur. Det er egenbetaling. Ekskursioner kan der søges om, men lærerne gider ikke.
    Det er så nemt at give forældre skylden og ansvaret for at børnene bliver utilpassede og flabet, men hvorfor er det lige præcis at den lærdom sker i skoletiden, og ikke i fritiden? Er det ikke lærerne der har ansvaret for at børnene lærer pli når de er i skole? Uha jeg kan komme med mange eksempler på hvor dårlig folkeskolen er blevet, fordi lærerne og ledelsen kaster deres ansvar i skoletiden, over på forældrene og tilmed stiller krav til hvad forældre skal gøre med deres børn i fritiden og efter skoletiden. Det er jo hjernedødt når feks en lærer i 4 klasse, kræver at børnene skal have deres mobil med i skole, fordi de skal optage en film eller tage billeder i natur og teknik?!

• #30   28. jul Jeg vil gerne tro, at det er blevet sådan, og det er også derfor jeg mener, at Folkeskolen graver deres egen grav. Selvfølgelig skal lærerne også træde i karakter, når det handler om lærerdom og ro i klasserne, det kan ikke være forældrene, men forældrene kan starte med at fortælle, hvad der er god opførsel, det sker desværre ikke i så mange hjem i dag er mit indtryk.

Men jeg har også betalt for mange arrangementer i den Privatskole, jeg valgte, men vi kan så huske fra vores egen tid i Folkeskolen, der var der weekend tur og lejerskole i de større klasser og andre udflugter, jeg tror ikke mine forældre har betalt af egen lomme for det, men sådan er det så ikke mere, kan jeg forstå.

• #31   28. jul Lige netop. Forældrene har i den grad ansvar for at lære børnene om god opførsel og pli hjemmefra. Men når man ser lærer lave opslag på Facebook og andre steder om at de kun skal lære børnene om de enkelte fag, og det er forældrenes ansvar alt det andet, så bliver jeg edderspændt rasende.

• #32   28. jul Det kan jeg godt forstå, Claus, det havde jeg også blevet. Men lærerne må jo heller ingen ting, forældrene (nogle) vil absolut ikke have, at deres børn bliver irettesat, men magte at opdrage dem selv, kan de heller ikke. Jeg kan godt frygte for mine børnebørn, når jeg forhåbentlig engang får sådanne nogen, hvor er det ikke nemt, jeg ved godt, at det aldrig har været helt nemt, men jeg vil påstå, at det er blevet sværere og jeg synes det er synd for vores børn, de er vores kostbareste ressource

• #33   28. jul Det er naturligvis forældrenes ansvar at børnene får opdragelse hjemmefra, således der kan suppleres op i folkeskolen. Det gælder alle børn, uanset religion eller etnisk oprindelse. Men ja, desværre så er der også en stigende tendens til at forældrene ikke er deres ansvar voksent.

• #34   28. jul Jeg mener forøvrigt, at det burde være kutyme at der var skemalagt mindst 1 time om ugen med Emma Gad og andet disciplin herunder respekt og glosen undskyld for den er også gået i glemmebogen - det er kun ganske få, der har bevaret respekten for andre mennesker og andre menneskers ting herunder også ordensmagten .....

Og så kunne der passende også indføres, hvornår det ikke er hensigtsmæssigt at SMS'se

• #35   28. jul Vi kan bare se egoismen når vi er ude og handle ind. Voksne og ældre uden nogen form for pli. Stopper op midt i det hele, spærrer med indkøbsvognen, skaber sig hvis der er 2 foran i kø ved kassen, og så kan de på mystisk vis mase sig ind foran når man står og kigger efter en given vare, fordi tålmodighed har de ingen af. Det er en meget underlig holdning at have og udvise for børn.

• #36   28. jul Claus

Det har jeg flere eksempler på i Kvickly med barnevogne som parkeres så vi andre ikke kan få mælk eller andet på køl - det er som om at hjernen er blæst ud da de skød barnet ud. Men man tør jo ikke flytte barnevognen for så bliver man bare udråbt som pædofil eller kidnapper, og gør man konen opmærksom på at der er andre tilstede så kigger de på en som om man er åndssvag.

• #37   28. jul Polysl, ved nogle fortsætter det og bliver værre med alderen, kan jeg så betro dig. Så der har ligesom været nogle trendsættere til nutidens dårlige opdraget forældre.

• #38   29. jul #8
    anella, det er jo ok med indsigt i flere religioner, men jeg tvivler på at muslimske skoler prioriterer alle på lige fod, og måske også underviser mest i Islam på bekostning af demokrati fag og vestens kultur.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#39   29. jul #38
    Kirstine

Jeg kan ikke udtale mig om, hvad muslimske skoler underviser i, da jeg ikke har den mindste anelse om det.

• #40   29. jul Annella, du kan gå op i #7, der er der bl.a. en dansk lærer, der udtaler sig lidt om forholdene i den Muslimske friskole.

• #41   29. jul #40
    ja anella, der er mange lignende tilfælde på google, hvis du interesserer dig for emnet.

• #42   2. aug Det er også på tide, det er som private muslimske friskoler som Moskéer der opfordrer til drab, de vil OS bare ikke

http://www.bt.dk/nyheder/undgaa-at-vaere-bloedsoeden

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#43   2. aug Problemet er sikkert at forbyde en muslimsk skole, når man f.eks. tillader en jødisk og en katolsk skole m.fl.

• #44   2. aug Ja, men der er meget stor forskel på disse nævnte skoler, kan være de bliver indoktrineret med religion, men det er ikke noget det danske samfund mærker til, og mon ikke også de har danske lærer, hvor vi aldrig har hørt kritik og misbrug, jeg har ihvertfald ikke.

Kommentér på:
Muslimske friskoler