{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
289 visninger | Oprettet:

Stormflod er det godt nok. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har stor respekt for alle dem der nu kæmper imod en stormflod os der lever i Danmark aldrig har set før og mit gæt må være at dem der kæmper mangler mere materiale og eller man sku måske have pladser rundt omkring hvor man ku have en form for beton legoklodser som man ku sætte op, når der blev lovning på ekstrem stormflod og for alle dem der er berørte når det sker, må da syntes det er træls og forsikringsselskaberne må da også have et ønske og hvis de var med til at spytte i sådan stormflodssikringskasse vil ku sparre en masse penge i den sidste ende.
Og hvad siger i til at strømmen må tages for nogen (fornuftigt nok) men vi er i 2023 og klimaforandringerne er med til at sætte deres spor vi verdenshavenes stigninger.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stormflod er det godt nok.
  • #2   20. okt 2023 Å.R. tak for kigget og hvis jeg var husejer vil jeg nødigt være i den gråzone og jeg kom til at tænke i ejerskifteforsikring som jeg ser som en meget stor falliterklæring og jeg tænker jo på alle dem der så må kæmp for at få erstatning eller bare må slås forgæves da mange forsikringer til tider gør alt for at slippe og det til trods for at de vil vinde meget ved at give en erstatning smiley

  • #3   20. okt 2023 Jeg syntes at husk når vandet bliver tvunget øst på, skal det jo tilbage der efter og det må da give højre vandstande vest på de næste dage, ret mig hvis jeg tager fejl.

  • #4   20. okt 2023 #3
    Du tager fejl, hvis du havde fulgt med (også på vestsiden) har været (er) vandstanden der minus 1 - 2 meter, når østvinden lægger sig, udlignes vandstanden tilbage til normal i både øst og vest.
    I dag har der jo været voldsom fralandsvind i vest.


  • #5   21. okt 2023 Å.R. jeg tænker at når vandet kommer tilbage til eksempelvis Roskilde fjord vil da der være et tryk med en vandstigning til følge og nu må du ikke sammenligner det med en tsunami smiley

  • #6   21. okt 2023 Ingen kunne ha' forstillet sig at det blev så voldsomt flere steder.

    Rigtig mange gjorde virkelig en stor indsats for at beskytte deres boliger, ikke mindst var der stor hjælpsomhed til hinanden.

    Jeg gruer selv for hvordan det er gået med min have, men det bliver ikke før imorgen jeg kigger til den. Det er stadig for blæsende og vådt til at kunne gøre noget.


  • #7   21. okt 2023 Cris
    Jeg gruer selv for hvordan det er gået med min have, men det bliver ikke før imorgen jeg kigger til den. Det er stadig for blæsende og vådt til at kunne gøre noget.


    Puuha, det lyder ikke godt, jeg håber for det bedste for dig.




  • #8   21. okt 2023 Tak JoJo



  • #9   21. okt 2023 Cris7 det er jo netop det, ingen ku forstille sig sådan stormflod, men den kom nu og Danmark har (næsten) altid været heldig, vi har dog ku kigge ud i verden og se hvordan klimaforandringerne har lavet storme/orkaner til ekstreme og hvor længe har de forskellige regeringer ikke tale om en klimasikring af København og ja alle dem der har kæmpet imod de vandmasser og dem der passer på os, er helte, de mangler dog resurser og kampen i går var ulige og ingen vinder over morderjord når hun viser sin vrede.

  • #10   21. okt 2023 Når man ser nyhederne og alle de ekstreme ødelæggelser og oversvømmelser, tænker jeg på dem hvor deres livsværk er forsvundet og håber at Danmark står samlet når regningen skal betales og her hvor jeg bor er der intet sket, andet end lidt grenaffald.

  • #11   21. okt 2023 Trods alt er vi 'billigt' sluppet. Selvom der er hårdt at se ødelæggelserne.

    Ingen har mistet livet, så vidt vides.

    Vi har mere end 8000 km kystline.

    Jeg ville sige nej til 'beton legoklodser' langs kysterne. I stedet store kæmpe sten, som passer mere ind naturmæssigt.


  • #12   21. okt 2023 Cris7 sluppet billigt, den må du tage med alle de ramte, jeg er også til natursten og de kan bruges steder ved strandene, men beton legoklodser kan bruges hvor det skal tæt smiley

  • #13   21. okt 2023 Med 'sluppet billigt', mener jeg at ingen liv er gået tabt, og at man ikke mere har et sted at bo.

    Jeg véd ikke selv hvad jeg kommer til i haven, og jeg er kun brandforsikret. Det vil være en personlig 'katastrofe' hvis meget er sket dér.

    Men når man har set hvordan naturkatastroferne har kostet liv, og alt, for mange mennesker, så er vi 'billigt sluppet indtil nu.






  • #14   21. okt 2023 Cris7 var godt klar over hvad du tænkte, men tænk hvis det var os der eksempelvis mistet vores sommerhus ved vandkanten der var total smadret og igen det er utrolige ødelæggelser vi ser og tænker vi altid slipper og du må fortælle om din have hvis du har overskud når du har kigget.

  • #15   21. okt 2023 Udover at det er trist når ens ejendom er ødelagt af vand og vind, så er der den kede udvikling med forsikringer.

    Det vil være næsten umuligt at forsikre de ejedommer som ligger lavt, eller for tæt på vandet uden at der er bygget kyst sikringer.

    Allerede nu er der snak om at der i bestemte områder ikke må bygges nyt, og så er man på it når man bor de forkerte steder, for det er lige der hvor forsikringer hiver i bremser og siger stop, eller kommer med kæmpe stigninger og krav til de ramte.

    Beton klodser vil næppe være en løsning tror jeg


  • #16   21. okt 2023 jojo jeg syntes at huske hvordan betonelementer bruges som bølgebryder, så hvorfor ikke som en form for dige og i husker godt hvordan Venedig har lavet sådan en hæve sænke dæmning så Venedig ikke oversvømmes og det koster at lave kystsikringer smiley

  • #17   21. okt 2023 #16
    Det bliver sgu da noget af en hæve/sænkning dæmning - vi har altså 8593 kilometer kyst.


  • #18   21. okt 2023 Leon
    jojo jeg syntes at huske hvordan betonelementer bruges som bølgebryder, så hvorfor ikke som en form for dige og i husker godt hvordan Venedig har lavet sådan en hæve sænke dæmning så Venedig ikke oversvømmes og det koster at lave kystsikringer


    Kyst sikring er et uhyre kompleks emne, og hvert eneste sted kræves andre tilgang.
    Venedien som du nævner har flere forskellige systemer og ingen er perfekt.

    Og som A.R. skriver er der en del af kysten at tage fat ind, og husk at en kubik meter beton over havet skal graves ned i mindst fem meter dybde.

    Men kan køre til Rømø hvor de i en menneskealder har forsøgt at sikre dæmningen med paler og stensætninger, men intet holder, vandet når sur er for stærk for de fleste forhindringer

    Kystsikringer in Holland holder, men de har også kostet mere end et hundred Storebælt broer


  • #19   21. okt 2023 Å.R. jaaaaa men vi behøves jo ikke sætte kystsikring på Himmelbjerget og det er jo ikke alle steder det behøves og beton kan være smukt at se på + det holder bare se de bunkers fra krigens tid de består smiley

  • #20   21. okt 2023 Jeg læste at Bornholm også har stået for skud i stormen.

  • #21   21. okt 2023 Leon
    Jeg læste at Bornholm også har stået for skud i stormen.on


    Der er mange ting man kan læse sig frem til, men uanset hvad har stormen også klaret ildsvindet i de Danske farvand, og det har også en værdi.


  • #22   21. okt 2023 Jojo enig men vi skal nok ikke spøger alle dem der nu må kæmpe, men ja en god ting, når vi nu skal tage noget godt frem, her efter de sidste par dage smiley

Kommentér på:
Stormflod er det godt nok.

Annonce