{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
282 visninger | Oprettet:

Nægter regler om korruption i Folketinget. {{forumTopicSubject}}

https://www.dr.dk/nyheder/politik/flere-aars-kritik-preller-af-ingen-nye-regler-mod-korruption-i-folketinget

Danmark har igen og igen og igen fået hård kritik for ikke at have indført nye regler for at forhindre korruption blandt folketingsmedlemmer.

Siden 2014 har Europarådets antikorruptionsenhed, Greco, kritiseret de danske regler og kommet med anbefalinger til stramninger.

Kritikken er endda blevet gentaget flere gange siden. Men langt de fleste af anbefalingerne om nye regler rettet mod folketingsmedlemmer har Danmark afvist at gøre noget ved.
Men kritikken preller af på Folketingets formand, Søren Gade (V), der ikke har tænkt sig at gøre mere.

- Danmark topper for femte år i træk listen over mindst korrupte lande i verden hos Transparency International. Det mener jeg, at vi som land har god grund til at være stolte af, lyder det i en skriftlig kommentar.jvf. dr.dk


Hver gang der skal stilles regler for Folketingets medlemmer, så er der ikke mangel på dårlige undskyldninger. Gælder det andre sager, så er de hurtige til at sige at man skal være på forkant med ting, inden de sker.

På en eller anden måde kan man få en 'lille tanke', omkring Elbit-sagen. Der er indgået forlig, men hvad der ligger i forliget ved vi ikke.

Er Forsvarsministeriet blevet tvunget til 'noget for noget', for at undgå et retsligt opgør?

'Noget' der ikke helt tåler dagens lys, og dermed har været skyld i det kaos, og misinformation på misinformation som vi har set de sidste par dage.

Hvordan ser I på det?

Er det ikke rimligt at man sørger for regler ang. korruption, inden der måske kan ske noget?

Eller er det nok at sige; Vi er rene, vi ligger nr. 5 i toppen omkring korruption?

(vi har tidligere ligget på en førsteplads, så hvad skyldes at vi er røget ned i rækken)?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nægter regler om korruption i Folketinget.
  • #1   12. aug 2023 Ja hvis man er ren betyder det jo ikke noget, dog tænker jeg i regelrytteri smiley

  • #2   12. aug 2023 Vi er alle udsat for regelrytteri, så hvorfor skulle Folketingets medlemmer gå fri?

  • #3   12. aug 2023 Cris7 det er jeg helt enig i, men vil det ikke være letter at forenkle alle reglerne, frem for at lave flere smiley

  • #4   12. aug 2023 #3 Leon

    Cris7 det er jeg helt enig i, men vil det ikke være letter at forenkle alle reglerne, frem for at lave flere smiley
    jvf. Leon


    Nej, Leon, for så har du misforstået oplægget. ?









  • #5   12. aug 2023 Cris7 nej det tror jeg ikke du ønsker en lov omkring korruption i Folketinget og Søren Gade ønsker ikke sådan lov, men jeg tænker på hvor mange lov der findes og hvor mange der er tillægs pargraffer.

  • #6   13. aug 2023 Jo, jeg ønsker sådan en lov.

    Men du har fuldstændig ret Leon, vores regler og love burde forenkles, for det er ikke til at finde hoved og hale i.


  • #7   13. aug 2023 Cris7 jeg tænker på at hvis vi i Danmark skal have en korruptionslov har det danske Folketing spillet fallit, da en politiker jo bør være ærlig og troværdig og tænker at vi jo ikke er i Rusland smiley

  • #8   13. aug 2023 Nej, Folketinget vil ikke ha' spillet fallit, men istedet være på forkant med hvad der kan ske.

    Hvor mange gange har vi ikke hørt om politikkere, både i Folketinget og Kommunerne, der virkelig har trådt i spinaten, og forsøger at undskylde ved enten at sige at 'det vidste de ikke', eller 'vi er også bare mennesker'.

    Men Søren Gade siger at selvfølgelig skal politikkere være rene, og meget opmærksomme på hvad de gør.

    Jeg tror ikke at der foregår nogen form for korruption i Folketinget nu, men bedre at der er opstillet regler for det.

    Ingen kunne jo heller forestille sig at en langtids betroet medarbejder i kommunen, Britta Nielsen kunne finde på at svindle for mere end 100 millioner kroner. Men det skete.

    Se sagen omkring Forsvaret, det havde ingen heller forestillet sig kunne ske.




  • #9   13. aug 2023 Cris7 ja at være på forkant er nu heller ingen skam smiley

Kommentér på:
Nægter regler om korruption i Folketinget.

Annonce