{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
276 visninger | Oprettet:

Hvem provokere hvem {{forumTopicSubject}}

Jeg har godt nok svært ved udsigten til endnu mere uro i hele verden.
Men hvor slutter det og hvem mon får verdensherredømmet, for er det ikke det det handler om.?



https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-03-24-amerikanske-spionfly-flyver-nu-op-langs-finlands-graense-til-rusland?fbclid=IwAR2MFaB42_22gBD2fECTdm4G00DCzhj8-oJp9O-0zy2-mCEXt6nejsyA6Gg


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem provokere hvem
  • #1   25. mar 2023 Jeg tror ikke det handler om verdensherredømme i og med atomvåben er så udbredt som de er.
    I den aktuelle situation handler det om krænkelse af suverænitet og overholdelse og af de internationale anerkendte grænsedragninger.
    Dette udfordres for nuværende af Putin og det kan af indlysende grunde ikke accepteres af den frie verden af den simple årsag at mere vil have mere og at andre givetvis ville prøve det samme.
    Tyrkiet ville sandsynligvis annektere flere græske øer i det Ægæiske hav for at få endnu større kontrol over råstofferne i undergrunden.
    Kina ville givetvis gøre alvor af sine trusler og annektere Taiwan.
    NordKorea ville givetvis forsøge at rykke sin grænse mod syd.

    Det hele afhænger af hvad Ukraine formår og hvor meget USA vil tillade hvis Ukraine ikke kan stå distancen for Putin vil under ingen omstændigheder nøjes med Ukraine, men også annektere både Moldova og Hviderusland der som Ukraine også er infiltreret af store russiske mindretal.

    Det hele handler om respekten for suverænitet og diplomati og begge dele tilsidesatte Putin da hans tropper invaderede Ukraine - startende med Krim i 2014.

    Bemærk lighederne med Sovjetunionens fødsel og en gentagelse kan kun forhindres hvis resten af den frie verden står sammen.




  • #2   25. mar 2023 Godt indlæg Cody. smiley

  • #3   25. mar 2023 Hvem er den frie verden?
    Der er ca 20% demokratiske lande er det dem der betegnes som de frie.

    Er alle Nato lande med i den frie verden.?

    Så jeg tror de demokratiske lande bør se på om de kan skabe fred i stedet for fodre krigens tåber.


  • #4   25. mar 2023 Ifølge nedenstående udgør “den frie verden” ca. 40%.

    https://freedomhouse.org/countries/freedom-world/scores

    Du snakker om at stoppe med at fodre krigens tåber og det lyder jo umiddelbart nemt, men det vil givetvis medføre et tag selv bord for de stærke nationer der så ikke behøver at frygte indblanding.
    Så længe vi har slyngelstater med stormagtsdrømme er der behov for større kræfter til at afholde dem fra at invadere de “svage”.
    Hvis ikke den frie verden fortsat står vagt om de små nationer ser det sku skidt ud for fremtiden og jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor nogen overhovedet tror på at Putin stiller sig tilfreds med øst Ukraine.
    Som sagt før vil det uden tvivl eskalere voldsomt hvis man accepterer alt andet end fuld tilbagetrækning af de russiske tropper fra Ukrainsk jord.
    Den frie verden kan ikke tillade sig at vige en tomme hvis despoter verden over fortsat skal afholde sig fra at invadere sine naboer 🤔


  • #6   25. mar 2023 #5
    Alis




    profilbillede
  • #7   25. mar 2023 #5 Alis

    Jeg har spekuleret en del på Putins hensigter, men i modsætning til dig, så kan jeg ikke læse tanker. Jeg lytter til hvad han selv siger, og sammenholder det med at han er kommunist. Han har udtalt at Ukraine bør være et frit land.jvf. Alis

    Jeg forstår dig simpelthen ikke?

    Først og fremmest er Putin fuld af løgn.

    For det andet er han ikke kommunist, det er tydeligt i hans handlinger.

    For det trejde, så ER Ukraine et selvstændigt frit land, som Putin på ingen måde har ret til at føre krig mod.

    For det fjerde, så vil Ukraine IKKE været et frit land under Russisk styre. Tværtimod!


  • #8   25. mar 2023 #5
    Alis


    "for Putin vil under ingen omstændigheder nøjes med Ukraine, men også annektere både Moldova og Hviderusland der som Ukraine også er infiltreret af store russiske mindretal."

    Må vi lige få nogle links, der bekræfter det! Jeg har ikke hørt nogen af de lande udtale, at det er det, der er deres mål, så jeg vil gerne have nogle links over hvad de selv har sagt.

    Det bliver svært med de links, der eksisterer ingen, men det store russisiske mindretal Moldova er infiltreret af, består af 13% af befolkningen.

    Derimod har den ukrainske efterretningtjeneste oplysninger om sabotagehandlinger udført af pro-russiske styrker i Moldova, det advarede Zenlenskyj også allerede om på et EU-topmøde i februar 23.

    Jo jo da konspirationsteorier florerer og har i øjeblikket højkonjnktur.


  • #9   25. mar 2023 Ja når delvis fri bliver til fri så kan vi jo ikke sammenligne for delvis fri er ikke fri for mig.


  • #11   25. mar 2023 Kan vi være enige om, at ingen kan se ud i fremtiden, så alt er ren gætteværk.

  • #12   25. mar 2023 Alis C

    Er det mon af samme årsag at du heller ikke linker til dine egne negative meninger om ex. USA ?

    “Sandsynligvis og givetvis” indikerer at det er min subjektive mening som jeg iøvrigt deler med militæranalytikere og andre eksperter med kendskab til de nævnte lande og deres ledere.
    Derudover havde du vel ikke forventet at Putin, Erdogan og Xi Jingpin offentliggør hvilke planer de evt. har desangående ?

    USA gik ind i Irak og fjernede Saddam efter han både havde taget gidsler, truet og ligeledes invaderet sit naboland, men hvad gjorde USA derefter Alis ???
    Annekterede de landet og gjorde det til en del af USA ???
    Nej vel, de forsvandt igen og det er den helt afgørende forskel som du ganske belejligt “glemmer” at nævne !

    Jeg har spekuleret en del på Putins hensigter, men i modsætning til dig, så kan jeg ikke læse tanker. Jeg lytter til hvad han selv siger, og sammenholder det med at han er kommunist. Han har udtalt at Ukraine bør være et frit land.

    Jeg har aldrig påstået at jeg kan læse tanker, men jeg har en mening ganske som du har og hvis Putin har udtalt at han mener at Ukraine bør være et frit land har han sku en underlig måde at vise det på 😲
    Det er nok den russiske form for “frihed” han hentyder til 🤨


  • #13   25. mar 2023 https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-03-12-moldovisk-politi-siger-at-de-har-forpurret-komplot-falder-inden-for-det-vi-kender

    “ Moldovisk politi siger søndag, at de har forpurret et komplot fra en gruppe, der med russisk støtte var specielt trænet til at anstifte masseuroligheder under en protest i hovedstaden Chișinău.
    Det skriver nyhedsbureauet AP.”

    “ Allerede for tre-fire uger siden begyndte præsident Maia Sandu at tale om kupplaner. Landets statsminister, Dorin Recean, har erklæret, at hvis Vladimir Putin vinder i Ukraine, stopper han ikke der, men fortsætter mod andre stater, siger Splidsboel.”

    Er det bare mig eller er der også andre der kan genkende nedenstående taktik fra øst Ukraine inden russerne besluttede at invadere landet ?

    (Transnistrien som er navnet på den pro russiske udbryderregion i Moldova hævder at have afværget et terrorangreb fra Ukraine.)


  • #14   25. mar 2023 “ Rusland forventer falsk angreb i Moldova og er "klar til at reagere"

    Meldingen kommer, efter at præsident Putin har ophævet et dekret, der anerkendte Moldovas suverænitet i en løsning på Transnistrien-konflikt.”

    https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-02-23-rusland-forventer-falsk-angreb-i-moldova-og-er-klar-til-at-reagere

    Læg mærke til at Putin egenhændigt ophæver Moldovas suverænitet - hvorfor mon ?
    Oplysningerne kommer fra Putins russiske nyhedsbureau TASS !

    Hvis man stadig tror at Putin vil nøjes med Ukraine er man ret naiv i mine øjne smiley


  • #15   25. mar 2023 Cody, tror du virkelig på alle de oplysninger der kører om hvad der sker.
    Jeg hr lige læst om hvordan Rusland er færdig, men det læste jeg også for et år siden.
    Det værste er at alt og alle mister en masse, men jeg ser stadig gode penge til våbenindustrien, hvilket jeg ikke ser som noget positivt.


  • #16   25. mar 2023 Nej det er ikke bare dig Cody der kan se det.

    Nogle vælger bare at ignorere, eller nægte at se det, eller ikke ønsker at ændre deres mening.

    Men tænk på hvordan vi ville føle det, opvokset i DK, hvor så meget er frit, versus Rusland, hvor indoktrinering og våbenbrug starter allerede fra opvæksten og senere i skolen?

    Moder Rusland opdrætter deres små robotter, hvor et nej ikke er gældende.

    National loyalitet er det eneste der gælder, skidt vær med menneskeliv.

    Skidt vær' med at Putin's FSB forgifter folk i EU lande, der er kritikkere at Putin's styre.








  • #17   25. mar 2023 #15
    Brok


    Jeg hr lige læst om hvordan Rusland er færdig, men det læste jeg også for et år siden.

    Og jeg har lige læst, at Putin har planer om at vil erobre alle tidligere sovjet-lande, et link kan jeg desværre ikke tjene med, da oplysningen stammer fra hemmelige dokumenter, som kun ganske får har fået indsigt i. smiley


  • #18   25. mar 2023 Annella stop din ironi og sarkasmene.



  • #19   25. mar 2023 Cris du har ikke IQ nok til at reglementere mig - så hold din kæft og pas dig selv, og leder du efter fejl så kig i et spejl i stedet for i en kikkert, og så vær taknemmelig for, at spejlet kun viser dit ydre og ikke dit indre.

  • #20   25. mar 2023 #19 Annella.

    Tak for rådet, det sætter jeg pris på. smiley


  • #21   25. mar 2023 #16
    Men tænk på hvordan vi ville føle det, opvokset i DK, hvor så meget er frit, versus Rusland, hvor indoktrinering og våbenbrug starter allerede fra opvæksten og senere i skolen?

    Den måde kan man jo ikke bedømme verden, bare se over Øresund på hvor stor forskel der er på opfattelsen af helt almindelig dagligdags ting,

    Bare se på hvor mange steder i verden, hvor brug af våben nærmest bliver lært lige fra skolestart.

    Se på kvinders rettigheder som absolut ikke kun bliver holdt nede i den muslimske verden.

    Ingen tvivl om at det med at vokse op i et land som Danmark er et gode vi ikke sætter nok pris på, men nu er jeg jo nået frem til den sidste del af livet, så når jeg ser, hvordan enlig gamle behandles i Danmark, hvis de ikke har gode penge på kistebunden.



  • #22   25. mar 2023 Brok

    Vi kan sagten være enige om at den måde som mange ældre behandles på, ganske enkelt ikke er fair.

    Man er nødt til at bedømme verden som man ser der. Og, det ser ikke godt ud.



Kommentér på:
Hvem provokere hvem

Annonce