{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
427 visninger | Oprettet:

Løn talen og virkeligheden. {{forumTopicSubject}}

Ja når der tales løn tale i Danmark og især her under valgkampen hvor der loves både det ene og det andet - tænker jeg på om Danmarks politiker enligt har en kinamands chance når en sygeplejerske smider en lønseddel med tallet 55.000.kr på bordet og ærligt snak vil den unge og kloge ikke tage imod de 55.000.kr for færre arbejdstimer også selvom der skal rejses til andet land.
Hvad siger i.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løn talen og virkeligheden.
  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #1   27. okt 2022 Leon, hvad snakker du om, ?

  • #2   27. okt 2022 ?.

    hvis de tjener det beløb som emner starter siger, så burde der ikke vær mangel på sygeplejersker.... Ja forhelved til den løn så var jeg selv en smiley


  • #3   27. okt 2022 Det er i Norge man har de lønninger. Det er en af grunden de flygter fra Danmark.

    Nu lover Mette højere løn, og så kommer hun med at det først sker i år 2030 - farvel Mette, husk at låse efter dig.

    Men noget siger mig at de slet ikke i går til Sosu, men til overlæger og højere oppe - fanden skal jo hytte sine


  • #4   27. okt 2022 Brok S der er sygeplejersker som rejser til eksempelvis Norge og arbejder og hvor der kan udbetales x-antal mange penge smiley

  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #5   27. okt 2022 Leon, hvad har Norges eller andres lande dog med Dansk løn at gøre.

    Og var det nu Norske kroner og norsk skat, og pensionsordninge m.m.

    Den bedste løn en sygeplejeske kan få er 3 nattevagter som vikar
    fre lør søn. men hvad kan det bruges til,


  • #6   27. okt 2022 Brok S du bliver altså nød til at komme ind i kampen og vil du ku tilfredsstilles at en sygeplejerske har 3 nattevagter og vil det ku tilfredsstille alle sygeplejersker - sygehjælper og sosu assistenter og hvis er du en mirakelmager smiley

  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #7   27. okt 2022 Leon forstår du ikke dansk?

  • CarstenJ
    CarstenJ Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 62
    #8   27. okt 2022 Jeg synes at det er en relevant debat, de bedste hænder og hoveder skal jo helst blive i Danmark, hvor de har fået deres uddannelse (gratis) og gerne skulle bidrage til samfundet.

    Men det er bare attraktivt at se mod udlandet. Jeg ved det for jeg er en af dem der bor og arbejder i udlandet.

    Lønnen kan være meget bedre, skatter/afgifter er typisk lavere, det kan være spændende at bo og arbejde i andre lande, rent fagligt kan arbejdsopgaverne være mere spændende og karrieren kan ofte tage fart hurtigere i udlandet.

    Jeg kan se fra flere forskellige Facebook grupper, for danskere i udlandet, jeg er medlem af, at rigtig mange dog vender tilbage til Danmark efter nogle år ude. Og hvis folk vender tilbage til Danmark med ny viden, bredere erfaring og nogle oplevelser der kan gøre en forskel i DK, så er det vel kun godt.


  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #9   27. okt 2022 Det værste ved den debat er, at den begyndte i 1969 og ingen har siden kunnet eller villet rette op på en fejl placering.

  • #11   27. okt 2022 CarstenJ netop og de fleste løber jo efter de store penge og hvem vil ikke gøre det og det er jo netop det indlægget handler om.

  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #12   27. okt 2022 Nå nå Leon mener du virkelig, at livet kun handler om penge, jeg kender mange
    Der ønsker andet end penge. Men vi er jo forskellige nogle tænker på andre uden det absolut skal koste penge.



  • #13   28. okt 2022 Brok S nu må jeg lige sige til dig at penge er gode at have - men når vi kommer op i alderen ved vi at penge ikke kan købe rigtigt glæde - kærlighed - et godt helbred og 1000-vis af andre ting - meeeeeeen hvis vi tager dem der er ved at miste hus og andet grundet de høje energipriser - er jeg helt sikker på at du får andet svare og sygeplejersken som tjener 55.000.kr for 32 dages arbejde vil nok sige at hun er den kloge - vi 2 er bare et par gamle tosser smiley

  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #14   28. okt 2022 Leon,
    En sygeplejerskes gennemsnitsløn
    Sygeplejersker har på tværs af kommuner og regioner en gennemsnitlig løn på 37.881 kr. om måneden ekskl. genetillæg ifølge tal fra Danmarks Statistik. Gennemsnittet er for en 37 timers arbejdsuge.

    Og Leon de skal jo også betale skat så glem nu dine 55.000 som jo slet passer.
    Men deres honning hjerte de fik i bonus var rigtig


  • #15   28. okt 2022 Problemet er jo også den store brug af vikarbureauer. Det er jo ikke rimligt at bare fordi man er tilknyttet et vikarbureau så er ens løn meget højere end dem som man bliver sendt ud til, og arbejder side om side med.

    Sidste år blev der brugt 821 mill. på vikarbureauer, og man regner med at det i år vil være 900 mill.
    Nogle af de penge kunne istedet ha' været brugt til at skabe bedre forhold på hospitalerne. Endda lidt mere i løn.

    Der er også alt for mange som kun er halvtids. Mange af dem arbejder så resten af tiden på privatklinikker.



  • #16   28. okt 2022 Brok S du må være den eneste der ikke kender historien om sygeplejersken og de 55.000.kr smiley

  • #17   28. okt 2022 Cris7 helt enig i at de penge ku bruges bedre og det burde være en fordel at være fastansat sygeplejerske og andet og som få fik ekstra for et til år det kaldes vist nok for anciennitet og erfaring burde give mere i løn og vikar skal kun bruges hvis anden er syg - jeg er dog også for de private hospitaler - da hele vores sundhedssystem i det store hele gør det godt også her efter Corona hvor systemet har været presset.

  • #18   28. okt 2022 Jeg er faktisk ikke FOR, privathospitaler. De er meget dyre, og burde kun komme i spil, hvis andet var helt umuligt.
    (Det er så ikke tilfældet lige nu.)

    De penge som lægges dér nu, (privathospitaler), skal også lægges oveni i de penge som bruges på vikarbureauer, og så er tallet efterhånden meget stort. Altså penge som kunne være brugt mere fornuftigt, til gavn for alle parter. Personale, såvel som patienter.

    Jeg er heller ikke for bonusser, fastholdelses løn. Det er igen penge lagt oveni udgifterne, som der ikke burde være.

    Anciennitetsløn er helt iorden.

    Så er der også disse Supersygehuse, som ikke er helt færdige, og langt har overskredet det bugetterede.

    Når Staten, kommuner osv. bugetterer så er det altid for lavt sat, for at få det gennemført, og 'solgt' hos danskerne. Naturligvis kan der komme uventede ting, men det skal også være med i så store projekter.

    Det er eet stort rod, hvor instanster som burde arbejde sammen, beskylder hinanden, friholder sig for ansvar, som ender med at INGEN kan stilles til ansvar.








  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #19   28. okt 2022 Leon du har ret i at jorden er flad. den tror jeg heller ikke på.

    Når du ikke tror på Danmarks statistik og deres tal, men mere hvad tiktok tvitter og facbook bruger skriver så er det jo umulig at se noget fornuft i det der misundelse
    om løn og arbejdsforhold hvor 365 dage skal bruges.


  • #20   28. okt 2022 Cris7 vi er enig om meget men privathospitaler redder også liv og de supersygehuse ser jeg som nogle ret dyre flop og fordi noget er stort behøves det ikke være godt smiley

  • #21   28. okt 2022 Brok S ja men er jorden da ikke flad og tror nu ikke at folk er misundelig og findes der fornuft i misundelse.

  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #22   28. okt 2022 Leon, du behøver ikke lyve om sygeplejernes løn, men du burde
    måske se på andet end sladder når nu der er lønstatistikker fra
    Danmarks statistik.

    Ellers kan den vel også bare lukkes fordi du mener de ikke dur
    helt på linje med jobcentret.

    Der kommer mange ledige hænder, men nu kan de så ikke få hjælp da dem der skal sætte fluebenet jo er fyret. Og så er det på borgerservice men her er kø så du kan få en tid om 30dage. succesen er hjemme. Her går det godt.



  • #23   28. okt 2022 Brok S øjeblik.

  • #24   28. okt 2022 Brok S jeg lyver aldrig - da det er letter at huske sandhederne og se her. https://ekstrabladet.dk/nyheder/erhverv/farvel-danmark-sygeplejersken-line-fik-55.000-udbetalt-for-to-ugers-arbejde/9482636

  • #25   28. okt 2022 Brok S og se så her - godt nok fra 2021 - https://ekstrabladet.dk/nationen/sygeplejerske-paa-overtid-124.000-pr.-maaned/9035406

  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #26   28. okt 2022 Leon,
    Og hvad har en nyuddannet sygeplejeske i Norge med danske lønninger at gøre.


    En af dem er den 24-årige sygeplejerske Line Skjødt. Blot 14 dage efter, at hun blev færdiguddannet i Danmark, rejste hun til Norge.

    Der var også en der rejste til Uganda og hun tjente 1000 danske kroner.

    Men begge havde fået en uddannelse gratis i Danmark.


  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #27   28. okt 2022 Leon, og på grund af bedre forhold og mindre skat i Norge så mener du ikke vi i Danmark skal hæve lønnen,

    Det er jo det samme som, at sige en Buschauffør ikke må få lønforhøjelse fordi i Sverige har de en anden løn.

    Men du har nok ret, hvis vi uden krigen havde beholdt både Norge , Halland og Blekinge samt Skåne og grænsen til Tyskland var et andet sted.

    Og ikke mindst hvor mange timer hun har brugt på 14 dage


    profilbillede
  • #28   28. okt 2022 Brok S jeg tror du har misforstået indlægget - da den eneste grund til at jeg satte det ind var fordi jeg jo godt kan forstå den der rejser til udlandet for at tjene store penge og fordi vi to Brok S vil bo i en lille landsby ude ved strandkanten - kan vi jo godt tænke på dem der skal have smør på brødet smiley

  • #29   28. okt 2022 Hende Line S, er en idiot!

    Når man 14 dage efter uddannelse her, trods så stor mangel på sygeplejersker, rejser til et andet land kun for at tjene flere penge, så er det ikke faget man brænder for!

    Det samme gælder de andre sygeplejersker. Føj!


  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #30   28. okt 2022 Leon, jeg tror nu ikke jeg har misforstået noget, men måske snakker du slet ikke løn til sygeplejesker og valg.
    Hvis du vil lave et nyt jobcenter for sygeplejesker i udlandet så kan jeg anbefale
    et godt privathospital i Chain Mai hvor en dansk sygeplejeske kan tjene gode penge i
    skønne omgivelser.

    https://www.expatinsurance.com/articles/chiang-mai-hospital-best-hospitals-in-chiang-mai-for-expats

    Men lige nu føler jeg nok, at vi i Danmark har rigeligt i vore egne sager og ikke behøver finde flere ude i verden.




  • #31   28. okt 2022 Cris7 enig det kan ikke kaldes for at være et kald - hvis man går over i at tænke i penge - dog skal der jo stadigt brød på bordet + varme i radiatoren smiley

  • #32   28. okt 2022 Brok S jeg kan sagtens forstå din tanke - men tror du skal sige det til sygeplejerskerne smiley

  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #33   28. okt 2022 Der findes intet jeg er mere glad for end glade mennesker der tager sig af
    syge både fysiske og psykiske, men jeg tror faktisk smilet smuldrer, hvis og når de læser hvordan sygeplejesker skal tales ned til fordi de ønsker en grundløn på højde med en skolelærer.

    En skolelærer arbejder indenfor almindelig arbejdstid, og har gode fridags ordninger og ingen problem med ferie, ingen bytte problem.

    En sygeplejeske der skal arbejde alle dage hele året og skal være fleksibel med bytning af ferie, m.m.

    Så at nogen kan se det fornuftige i i de ikke engang er i samme lønklasse er for mig ganske uforståeligt.


  • #34   28. okt 2022 Brok S det var sku noget af en vending og med den tale må du så ku forstå dem der ønsker mere i løn og igen det indlægget handler om.

  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #35   28. okt 2022 Leon, prøv nu om ikke du kunne holde dig til hvad det er du selv har startet,

    Du vil fortælle om en sygeplejeres løn, og da vi bor lever og bruger det danske system, så mente jeg da det mest naturlige var danske forhold i vores sundhedssystem og deres arbejds og lønforhold og ikke om en enkelt vil leve i Norge betale skat i norge m.m.

    Jeg ønsker en ældrechek, men er ikke klar over om Norge giver det samm og til billig skat.


  • #36   28. okt 2022 Brok S ja men du kan så nok finde en model til hvordan sygeplejerskerne vil forblive som sygeplejersker på de danske sygehuse og jeg venter spændt - jeg kan jo så forsætte med hvordan du vil ku gøre så andre offentlige ansatte forbliver og igen jeg venter spændt smiley

  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #37   28. okt 2022 Ja Leon, nedlæg jobcentret og send sygehuspersonalet til Norge.

  • #38   28. okt 2022 Brok S ja ja sikken du kan reformerer sådan bliver du reformkongen smiley

  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #39   28. okt 2022 Leon, jeg troede faktisk du ville forsvare dine egne politiske påstande, men det var mere hvad du mener jeg tror på.
    Så hvor er din politiske debat.


  • #40   29. okt 2022 Brok S du forsøger at lægge ord i min mund og ja til en jobcenter nedlæggelse og lad fagforbundene komme tilbage og man kan jo sige at fagforbundene kender deres medlemmer og så skriver du det der om at sende sygeplejerskerne til Norge og den må stå for egen regning - jeg ser dem gerne forblive i Danmark.

  • #41   29. okt 2022 Sygeplejerskernes lønforhold stammer fra en 50 år gammel lønskala, hvor de blev indplaceret som kvindefag.

    Det de har kæmpet for i mere end 10 år er, at blive placeret i lønramme svarende til lærer og pædagoger, og politibetjente.
    Det er , i mine øjne, bare rimeligt, når man ser på hvilket ansvar de har.

    Derfor var det simpelthen sjofelt, da staten ophævede et forslag fra "forligsen" til lov. Der ignorerede man simpelthen det, der var deres virkelige lønkamp.

    Det er helt i skoven, når Mette F. kun vil rasle med bolsjeposen, med små beløb, der aldrig dækker det, der svarer til sygeplejerskernes ansvar. - Og nu kommer alle andre offentlige ansatte med deres misundelse!!!!!


  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #42   29. okt 2022 Leon, hvordan klarer vi den med, at det idag er frivilligt, at være medlem af en fagforening?
    Og mange andre problemer med en hel ny samfundsopbygning.?

    Du er ganske enkelt nødt til, at have noget andet i stedet.



  • #43   29. okt 2022 Busmann helt enig.

  • #44   29. okt 2022 Brok S jeg er helt enig med dig at der skal være noget andet i stedet og ja arbejdsløse på kontanthjælp har ikke råd til at betale til en fagforening.

  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #45   29. okt 2022 Leon, hvis nu de havde været i A- kassen så var de ikke røget på kontanthjælp ved arbejdsløshed.

  • #46   29. okt 2022 Brok S det kan du have ret i - men jeg tror ikke det er så enkelt som du skriver - hvis jeg ellers husker alle de historier jeg har hørt rigtigt - sagsbehandlerne beder jo også folk om at fjerne deres forsikringer og andet.

  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #47   29. okt 2022 Leon, jeg tror du blander meget sammen, for jeg har da aldrig hørt om forsikringer
    der skader arbejds mulighederne.


  • #48   29. okt 2022 Brok S hvis det kommer der til kan du altså godt lave en forsikring som giver dig løn i x-antal tid hvis du bliver syg eller arbejdsløs - så ro på min ven smiley

  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #49   29. okt 2022 Leon, hvilke bistandsklienter har en forsikring der udbetaler løn,
    så er det jo ikke en bistandsklient, Tag dig nu sammen og undlad at blande alt sammen.


  • #50   29. okt 2022 Brok S det var et eksempel og du får et andet - sagsbehandler beder deres borger om at sparre deres indboforsikring - du ved at hvis det så sku gå galt i borgerens hjem - så har borgeren intet tilbage og du må altså se at vågne op.

  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #51   30. okt 2022 Leon, nu bliver det næste vel, at borgeren får lukket banken m.m.

  • #52   30. okt 2022 Brok S øjeblik så skal du se.

Kommentér på:
Løn talen og virkeligheden.

Annonce