{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.790 visninger | Oprettet:

Clement Kjersgaard i TV. En værdig alderdom/pleje. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg så jo Clement Kjersgaard på DR2 i går og det var talen om: En værdig Alderdom.
Jeg må sige at han er en super god debattør, jeg menes faktisk ikke det er set bedre på tv i nu tid.
Jeg må jo også sige at ministeren der var med intet fornuftigt havde at sige eller også kunne hun ikke forsvare den førte politik (syntes det var en gentagelse - på gentagelse) og ligeså den Borgmester der var med, han talte ligesom ministeren i kroner og øre (ting der ikke hænger sammen med ældreservicen og de manglende kvaliteter), jeg hørte jo hvordan de ældre havde fået en X-milliard i forhøjelse, som jo ikke kan stå imod det at der er kommet mange flere ældre (vi bliver gamle og så bliver vi til ældrebyrden), så når Fru. Jensen på 92.år bliver udskrevet før hun er klar (altså ikke kan klare sig i eget hjem) må hun ty til sine nabo.
Men hvordan er det kommet så langt politikerne har jo ellers sørget for at Danmark har eller er ved at få/have supersygehuse (altså centraliseret sygehusvæsnet i store firekanter) Gud bevare os.

Folk ligger jo på det nærmeste i lag i de store firekanter og der hvor filmen knækker er der hvor de små sygehuse vil havde været guld værd, men de er jo solgt, blevet til asylcentre eller på anden måde jævnet med jorden.
Men hvad skal vi med supersygehuse hvor folk må have en vejviser?
Og hvem skal have skylden - ikke sundhedspersonalet - nej det skal de politikere der har lavet de beslutninger, de har fejlet og det får det både løn og stor pension for, er det fair?
Mon vi kunne få en minister der vil ære ældrebyrden og give dem det de har fortjent, en god afslutning på et langt liv.

Ja det var bare lige det jeg havde på hjertet - en form for kommunikation.


Kommentarer på:  Clement Kjersgaard i TV. En værdig alderdom/pleje.
  • #1   25. feb 2017 ja man mangler at lave en APPS som via sin telefon kan vise vej indendørs.

    Politikere de ældste som måske senere får brug for hjemmepleje med deres politik - så skyder de sig selv i foden på længere sigt.


  • #2   25. feb 2017 Polysl de har jo penge nok, så de kan betale sig fra det og en APPS ja hvorfor ik smiley

  • #3   25. feb 2017 Syntes det er en fed ide - man vanskelig lige at tænke logisk hvordan det skulle kunne lade sig gøre.

    Penge nok? jo men de bliver ja kanaliseret helt forbi hos kommuner som bruger dem til at lukke huller med.-


  • #4   25. feb 2017 Jeg synes også godt om Clement, han er god til at skære igennem. Og nej, jeg tror ikke de ældre, kan finde ud af det med en apps, det kræver, de har en smartphone.

    Mon den bliver genudsendt, for jeg kunne da godt tænke mig at se den udsendelse smiley


  • #5   25. feb 2017 jetset

    Nu skal man se mere bredt på det for alle har problemer selv mig at finde rundt på OUH hvor jeg var til en scanning i knolden


  • #6   25. feb 2017 Uha, der er forhåbentlig ikke noget i vejen med din knold smiley smiley - men er der ikke alle regnbuens farver i gulvet og masser af skilte ??

  • #7   25. feb 2017 Jetset

    Havde hovedpine i 3 uger, så min læge ville lige have knolden scannet, men der var ikke noget at se andet nogle hvide pletter som kunne tyde på et meget mildt slagtilfælde men er helt ok nu.

    jo men når man er lidt forvirret og sættes af en taxa som påstår at man det rigtige sted 17 men bliver sat af 17 a så ender man på OUH uni og må igennem hele bøtten for så at ende på højhuset hvor der rigtig nok er streger i gulvet som ender ved en elevator hvor man så skal til at gætte hvilken etage man skal af-


  • #8   25. feb 2017 Det lyder da helt utroligt Polysl, er der ikke en hovedindgang, hvor der er noget info, jeg kan da godt forstå din forvirring, jeg ville både være forvirret og måske også hidsig smiley - men det er jo også stort, det er Rigshospitalet også smiley

  • #9   25. feb 2017 Jetset

    OUH er mega stort og når man så tiltror en taxa mand at man sættes af det rigtige sted så stiger forvirringen for i begyndelsen er der ingen vejledning eller mennesker på det tidspunkt og det stresser også når man er ved at kommer for sent - den søde polske læge stod i døren da jeg endelig fandt etagen og døren- så det blev klaret.


  • #10   25. feb 2017 Ja, det er ikke rart at komme for sent til sådan noget, men godt at du fandt det, og kunne komme til smiley

  • #11   25. feb 2017 ja for ellers kunne der gå 3 mdr. før man kunne komme til igen. Det er ulempen ved centralisering at man laver en pukkel, men nu har jeg så en forsikring så skulle det gå galt så kan jeg komme til på et privat hospital.

  • #12   25. feb 2017 Jeg ved ikke, hvad det er for en forsikring, jeg er kun medlem af Danmark smiley

  • #13   25. feb 2017 Det er en arbejdsgiver betalt forsikring som sikre at man kommer til hurtigst mulig til fordel for firmaet.

  • #15   25. feb 2017 Alis

    NU kan ikke tage hensyn når man laver APPS til alle, men som et tilbud for dem som kan bruge det, de demente får rigelig hjælp når de lander med taxa eller andet transport ved at henvende sig lige indenfor højhuset. Der bliver taget hensyn til dem som kan og dem som ikke kan så står der en person klar til at tage pågældende op til der hvor de skal være.

    Så der er ingen grund til at gøre det mere kompliceret end det er.


  • #17   25. feb 2017 Alis du læser som fanden læser biblen.

    //citat mig selv
    NU kan man ikke tage hensyn når man laver APPS til alle, men som et tilbud for dem som kan bruge det

    Citat mig selv slut


  • #18   25. feb 2017 #14 tak for det link, den vil jeg se ved lejlighed smiley

  • #20   25. feb 2017 Alis

    Nu var det kun en meget simpel spørgsmål som pludselig skal køres op i ældre pleje som min kommentar overhovedet ikke har noget med det at gøre men udelukkende at man indendørs kunne navigere via en APPS - for mig er det en genial løsning men som jeg ikke lige kan se hvordan pokker det skulle kunne lade sig gøre andet at sygehuset selv har et program på wifi som kobler op på en APPS..


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 331 Svar: 3.285
    #23   25. feb 2017 Jeg er een af dem som absolut ikke bryder sig om eller ser nogen fordel ved disse supersygehuse.





  • #24   25. feb 2017 Nej, Cris, det gør jeg heller ikke, for vi har stort set alle fået mega langt til dem, og inden de er blevet opført, er de allerede begyndt at indskrænke på "tegningerne", jeg forstår overhovedet ikke denne planlægning eller mangel på samme smiley smiley smiley

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 331 Svar: 3.285
    #25   25. feb 2017 Ditto Jet.

    Alene dét at man grundet fordyrelse af projektet meget tidligt i forløbet måtte undlade at der kom et storkøkken.

    Istedet undskyldte man sig med at der var adskillige take away butikker i området, og man på den måde også støttede de lokale butikker. ??

    Hmmm,..... jo de syge skal såmænd nok hurtigt genvinde styrken og hurtigt blive raske på fast food meny'er. !!!

    Der er bare så meget galt med de store samlebånds- hospitaler.


  • #27   25. feb 2017 jeg kan pt, skrive under på at det er besværligt med sygehus situationen.
    Først skal jeg til Holbæk på lungemedicinsk
    Og så til Ringsted for en MR. skanning
    Så til Kalundborg til røntgen af knoglerne og lunger.
    Og til sidst til Reumatolog for knoglerne.
    Men svar mig lige på en ting, hvis de der super sygehuse kommer til at ligge 100 kilometer væk, så er der jo ikke noget vundet ved det når man selv bor i vandkants danmark. smiley


  • #29   25. feb 2017 Ja Claus men lur mig om systemet kan se fordelen ved at samle en eller to undersøgelser på den samme dag, det tror jeg ikke på, men det ville være et ynglings scenarie hvis det kunne lade sig gøre. smiley smiley

  • #31   25. feb 2017 Polysl Tænk at du skal være forsikret af din arbejdsplads for at komme til en scanning af (var det dit hoved) ja husker jo den gang i tidernes morgen hvor min mor betalte til en (var det sygeforsikring) mange - mange år siden jeg var kun et barn, men husker det stadigt, men jeg må sige at jeg står ret uforstående overfor det at vi i Danmark skal være forsikret i hoved og røv og det i vores ellers så dejlige H.C. Andersens Danske velfærdssystem og den der med ekstra forsikring er kommet stille og roligt igennem rigtigt mange år også kaldt for et skjult ekstra skat.

  • #32   25. feb 2017 Leon da jeg var ung betalte vi hver måned til sygekassen, Vi havde en bog som vi så fik stemplet, så vidt jeg husker.
    Så blev det senere kørt ind over skatten.


  • #35   25. feb 2017 Leon

    Det er kun en forsikring hvis jeg ikke kunne komme til på OUH indenfor et rimeligt tidspunkt - men heldigvis kom jeg ind ret hurtigt.


  • #37   25. feb 2017 Claus #21

    Som programmør kigger jeg aldrig i problemer for så låser man sig selv fast, jeg kigger på muligheder og arbejder mig hen til en løsning.

    Det var inspirerende læsning i din #21 - hvor man netop kunne koble ens sygesikringskort sammen med sygehusets aftale system og via et andet system som viser vejen - det er lige noget jeg skal have tygget på og tænkt igennem for det ville være et genialt system.

    Men sådan mulighed ville der være flere aktører involveret som sygehus, ledelse, de som har leveret deres system på sygehuset.

    Jeg ser allerede utallige muligheder som kunne gøre det nemmere for taxa f.eks. at man sidder i taxa og scanner sit sygesikringskort på ens mobil via en APPS og via taxa gps ledes hen til den rigtige indgang.


  • #39   25. feb 2017 claus

    Tror at hvis den ide blev realiseret så ville den være mange millioner værd.

    Og så kunne man købe sin egen vingård i Douro dalen... smiley

    Drømme er dejlige - realiteter er endnu bedre.


  • #41   25. feb 2017 Claus du er et orakel - og ja for pokker det kunne blive så bredt forgrenet at vi snakker om en milliard forretning.

    Apple startede jo også i det små i en garage med bare en visionær som fik flere gode programmører med på ideen.


  • #43   25. feb 2017 Så i to IT. nørder har i læst "konen med æggene" brug nu ikke pengene før i har dem, men jeg kan godt forstå at ideen er god. smiley smiley smiley

  • #45   26. feb 2017 kisser

    jeg har alt i livet jeg kan ønske mig, en dejlig kæreste, lejlighed i Porto, sundhed så resten er bare lommepenge smiley


  • #47   26. feb 2017 Polysl, Det ved jeg godt, du mangler ikke noget, men i lød bare så glade og ide rige at jeg måtte kommentere med lidt humo smiley r.
    Ja Claus, jeg tager imod dit job tilbud. Jeg skal nok svinge pisken. smiley smiley smiley


  • #48   26. feb 2017 claus

    Jeg ville ikke være i tvivl hvor jeg ville starte med et sådan projekt, et stort benarbejde hen mod aktører på sygehuse - systemet skal i starten være lille, og så bygge det op i takt med at man fik flere aktører på banen. Men der hvor ideen skal sælges er på sygehuse.

    Men først skal der laves en handlingsplan som at det skal være platforms uafhængig for ikke at låse sig fast til flere styresystemer. Altså en browser styret APPS.


  • #50   26. feb 2017 claus

    et sådan projekt ville jeg ikke have råd til uden sponsorer, det ville være en kæmpe investering fordi det ikke er nogen man selv kan udvikle alene så der skal folk til.

    tanken ideen får mig helt op at ringe for den er simpelthen genial med så stor potentiale - har jo planlagt at bosætte mig i Porto her i år når kæresten er færdig med sin Datanom uddannelse. Men det gode ved det er at landegrænser ikke har nogen betydning hvor man er når man arbejder.

    Så kunne man lave en datacentral hvor projektet køre og så koble sig på hvor end man er i verden. Samme teknik bruger man med indiske programmører som arbejder freelance i Danmark.


  • #52   26. feb 2017 Helt enig Claus

    Alt det udenom ser jeg ikke som et udfordring, men det mest essentielle er navigering på sygehuset - dvs. hele sygehuset skulle kortlægges på samme måde som GOOGLE gør det udendørs.

    Resten ser jeg som noget ret banalt.


  • #55   26. feb 2017 Ole S Sverige fortæl - fortæl jeg er nysgerrig, men jeg må jo samtidigt sige at når der tales om ældrebyrden så bliver den jo kun støre og støre, da vi alle sammen bliver ældre.
    Men hvordan det skal hænge sammen med færre kærlige hænder kunne jeg godt tænke mig at høre mere om smiley


  • #56   27. feb 2017 Jeg kan ikke fordrage Clement, når han har politikere i "saksen".

    Han kan bruge det meste at sin skærmtid på petitesser, i stedet for at få fakta på bordet.


  • #57   27. feb 2017 Busmann der må du komme med en støre forklaring og jeg bliver nu stadigt Clement fan og jeg kunne jo også tage Reimer Bo med han er/var også god smiley

  • #58   27. feb 2017 pisse irriterende at Clement afbryder hele tiden for at tale sin mening.

  • #59   27. feb 2017 Ja polysl, det er en irriterende ting, for det hele bliver så tilspidset at man får "stress" af at se og høre på de debatter, det er som om han helst selv vil have ordet, Men jeg kan godt lide manden han er skarp. smiley smiley

  • #60   27. feb 2017 polysl jeg syntes Clement gør det godt og er sikker på at han altid læser på lektien og Kisser D stress det får vi jo af dagligdagen smiley

  • #62   28. feb 2017 Alis

    det er mere Clement som erobre ordet for at sige sine synspunkter, han vil være mere i centrum end dem som har ordet. Når de så har ordet så får de ikke lov til at tale færdig - hvad fanden skal det til for.?


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 331 Svar: 3.285
    #65   28. feb 2017 Jeg er enig i at pleje af ældre bør være en samfundsopgave.

    Ældrepleje bør give ro, tryghed og tillid for dem som behøver den.

    Ved at udlicitere så vigtig en ting, bruger kommuner at undskylde og på den måde at fralægge sig ansvar.

    I øvrigt vil det være billigere for kommuner i det lange løb, hvis de selv varetog opgaven.






Kommentér på:
Clement Kjersgaard i TV. En værdig alderdom/pleje.

Annonce