{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
672 visninger | Oprettet:

Vores eget liv ... {{forumTopicSubject}}

Vi læser af og til div. steder, jeg gør ihvertfald, hvis livet går godt eller det går mindre godt. Går det mindre godt, så kan der være mange gode grunde til, at det kunne ende sådan.

Vi er ikke altid selv herre over, hvordan livet arter sig, det gælder for alle, det gælder også for alle, at vi er Chauffør i eget liv eller ??

Er det samfundet der er Chauffør ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vores eget liv ...
  • #1   21. okt 2017 Om det er samfundet eller jobmarkedet der er chaffør, er spørgsmålet, når folk er på deres arbejde, er der kun en chaffør, og det er arbejdsgiveren.
    Når vi så har fri, er vi vores egen chaffør, grundet vi på grund af arbejdet, har råd til det.

    Og så er der dem, der absolut ikke har nogen chauffør, eller noget liv, og det er dem, der dingler gennem tilværelsen, fordi de ikke gider noget, og derfor ikke har råd til noget.


  • #3   21. okt 2017 Alan - så det du mener er, at det er arbejdsgiveren, lad os antage, det er på fuld tid 8 timer ud af døgnets 24 timer, der styrer og resten er vi selv herre over, det er jeg delvis enig med dig i.


    FHHH - Så det hele er samfundets skyld, hvis det går galt - vi har ikke ansvar for eget liv ??


  • #4   21. okt 2017 Libbie.

    Egentlig styrer arbejdsgiveren mere end de 8 timer.
    Vi kan ikke blive oppe det halve af natten, men bliver nødt til at tilrettelægge vores sengetider, efter vores mødetider.
    Det er også svært at drikke sig i hegnet, når man skal på arbejde næste dag.

    Endvidere, skal du møde kl. 8 om morgenen, og står op klokken 6, så er det allerede her du i min teori starter arbejdsdagen, men den smule fritid vi har, styrer vi selv.


  • #6   21. okt 2017 Det er også svært at drikke sig i hegnet, når man skal på arbejde næste dag.

    Ja, det er da også godt nok irriterende smiley

    Ja, Alan, det er sådan vi er opdraget, vi er mere sammen med arbejdspladsen end vi er sammen med familien og dem vi kender, i grunden en uhyggelig tanke. Men ser vi ud i horisonten, så står det nok værre til i Japan, der er du stort set sammen med din arbejdsgiver/kollegaer døgnet rundt, det kunne jeg ikke tænke mig smiley


  • #7   21. okt 2017 #5 - FHHH - ja selvfølgelig gør de det, men jeg mener ikke det er samfundets skyld, at det kører af sporet i vores eget liv.

  • #8   21. okt 2017 Det bliver blot lidt nemt, hvis vi siger at det er samfundet der er chaffør fordi man fra politisk hold udstikker reglerne.
    Vi kan ikke selv vælge om vi vil køre bil i højre eller venstre side af vejbanen. jo det kan vi da godt, men så går det galt..

    Jeg tror implicit, der ligger noget andet i spørgsmålet, ellers bliver det for nemt at besvare.


  • #10   21. okt 2017 Ja, jeg indrømmer emnet er bredt, men vi beslutter selv, hvilken retning, vi vil gå, det kan aldrig være samfundets problem, hvis jeg er vokset op i en dysfunktionel familie, så kan det vel ikke være samfundets skyld ??


  • #12   21. okt 2017 Den er sigende - tak for den smiley

  • #14   21. okt 2017 #13 - NEJ og atter NEJ, det er sq ikke samfundets skyld, vi er chauffør i eget liv, alt andet er slap holdning - uhaaa nej, hvor er de alle sammen onde imod mig, der er ikke noget, der er min egen skyld, det er samfundet skyld, de har svigtet mig, de glemte at komme og putte mig - hold nu kææææft smiley smiley

  • #16   21. okt 2017 #15 - en ting skal du vide, jeg er vild med dem, som virkelig kan sætte sagerne på SPIDSEN, hold nu kæft, er der her tale om børn, skal vi ikke vente til vi bliver voksne - jeg mener, vi skal være 18 før vi har kørekort og kan sætte os ind som chauffør smiley

  • #18   21. okt 2017 Nej, det starter vel fra 0 og ??

  • #20   21. okt 2017 Det har du da ret i. Men mine tanke gik på vores voksne liv, det er der, vi overtager "rattet" smiley

  • #22   21. okt 2017 Her kunne Alis komme med nogle gode input, iflg, hende er ALT samfundets skyld, selv at Lundin blev morder, er samfundets skyld. - Det er også samfundets skyld, at Alis i følge sig selv, sidder og kukkelurer i sit hjem, og ikke tør komme ud.
    Samfundet er skyld i alt ondt.

    Jeg har det godt, mon det er samfundets skyld.... Jo, det er det vel, vi bevæger os alle inde for nogle rammer i samfundet, nogle kan finde ud af det, andre kan ikke.
    Alis og Lundin, kunne ikke finde ud af de rammer, og enten skal de pudres i røven eller spæres inde.


  • #23   21. okt 2017 Det er vel ikke samfundet skyld at folk gældsætter sig som vi ser i tv, det er blevet for nemt bare at give samfundet skylden for alt. Det er vel heller ikke samfundet skyld at folk heller bliver kriminelle fordi de ikke gider stå på samlebåndet i 7 timer. Det er vel heller ikke samfundet at man køre 200 på motorvejen eller mere og bliver snuppet og mister kortet.

    Men det er samfundet skyld at man ikke fjerner børn i tide som misbruges på trods af flere henvendelser.

    Det er også samfundet skyld at en sagsbehandler siger: kan du bruge en gps så kan du også arbejde - sagt til en client som er dødssyg,. + utallige andre kommentarer fra de hjernedøde sagsbehandlere,

    Kig på avisen.dk - her vælter skeletterne ud af skabet hvordan man i dag behandler syge...i kommunen.



  • #24   21. okt 2017 Polysl.

    At kommunerne laver fejl, er ikke nyt.
    At plejebørn kommer til plejeforældre, der misbruger børnene, er også hørt før, men er det samfundets skyld, at nogle ikke forstår eller vil forstå rammerne?
    Vi kan ikke kanalisere alle menneskelige fejl til samfundet.


  • #27   21. okt 2017 Alis.

    Det lort har jeg hørt fra dig før, kopierer du efterhånden bare dine egne indlæg?

    Angårende brikker i hovedet, har jeg nok en snes mere end dig!!!


  • #28   21. okt 2017 Jeg så hellere en IQ test af kommunale ansatte, alt under 100 kasseres. smiley

    https://mensa.dk/test-din-ik


  • #30   21. okt 2017 Alis.

    Jamen selvfølgelig har du meget andet at lave end at sidde her og skrive, du skal vel i gang med at tælle blomster på tapetet.

    Men det er også samfundets skyld.


  • #32   21. okt 2017 Alis.

    "Nej, vi er ikke alle sammen chauffør i vores eget liv. "

    Nej, og det er fordi i ikke kan holde jer inde for rammerne, i sprænger dem, og siger det er alle andres skyld.


  • #35   22. okt 2017 Men hvis livet allerede er ødelagt der, fordi at kommunen ikke trådte ind, er det stadig samfundets skyld og ikke bare den Inge der skal tage sig sammen. Jr. FHHH

    Jamen, hvad havde du i tankerne, da du skrev ovennævnte sætning. Vil du have, at div. kommuner ansætter folk til at stemme dørklokker og gå ind i borgernes hjem og se om alt er, som det burde være eller hvordan skulle det praktiseres ??


  • #36   22. okt 2017 Nej, vi er ikke alle sammen chauffør i vores eget liv. Jr. Alis.

    Jeg synes bestemt, at det går glimrende for dig, der er da ikke nogen, som skal overtage dit "rat" , INGEN skal fortælle DIG noget som helst, du ved bare det hele, du har den ene "gode" løsning efter den anden, du kunne fylde hele Danmark med alle dine pædagogiske rundkredse og så kunne du sidde og holde det ene lange gabende kedelige foredrag efter det andet, bare du er bevidst om, at det virker.

    I dag findes den behandling ikke længere. Der er nogen, der ikke vil betale, hvad det koster.

    Så betal selv for den, du har penge nok, hvorfor vil du have alt gratis.

    Jeg havde også en fornemmelse af at det var en skjult agenda i Jetsets indlæg. Det er der i øvrigt tit. Men jeg syntes at FHHH klarede det så fint, at jeg blot fulgte med for at se, hvordan det udviklede sig. Jeg har meget andet at lave end at sidde her og skrive.

    Nå, havde du det, hvor er du indbildsk. Jeg kan oplyse, at jeg slet ikke havde dig i tankerne, da jeg oprettede denne tråd, det jeg havde i tankerne var et godt indslag fra TV, beklager Alis.

    Men jeg bliver analyseret stort set af dig i alle mine oprettede tråde og indlæg og du skal vide, at det er jeg godt og grundig træt af, ligeledes er jeg også træt af alle dine selvmedlidende kopieret indlæg og din reklame for din egen hjemmeside, det er forøvrigt ikke tilladt her smiley

    Hvis ikke du selv stopper med det, bliver det stoppet på den hårde måde.

    JEG GIDER IKKE SE FLERE INDLÆG FRA DIN HÅND, OMHANDLENDE DIG SELV.

    P U N K T U M.


  • #38   22. okt 2017 Ja, det hele startede med Glistrup, det er hans skyld.

    Ikke sandt Alis?

    Gud fader til hest.


  • #39   22. okt 2017 Tråde har med at udvikle sig smiley - Prøv at hør med her:

    https://www.youtube.com/watch?v=OBeZdOWiReE


  • #40   22. okt 2017 Han har jo så meget ret i det han siger, det kan vi se her 20 år efter.

  • #42   22. okt 2017 Amen!

    Sagde madammen.


  • #43   22. okt 2017 #40 - Ja, han var mere end forudseende, han havde ret i alt det han sagde på daværende tidspunkt.

  • #44   22. okt 2017 Libbie.

    Om 100 år, er Danmark ikke længere et kristent land.
    De etniske danskere vil blive forfulgt, og vores kirker brændt ned, ligesom det går kopterne i Egypten.


  • #45   22. okt 2017 Ja, det tror jeg desværre du har ret i. Godt jeg er død og mine børn ligeså. ISLAM er noget af det værste, men vi kan læse her, at en har slugt det hele råt, lader sig indoktrinere, så hun er blevet mere end dum at høre på.

  • #46   22. okt 2017 Der burde rejses en statue af Glistrup, og den skulle stå lige udenfor hvor Alis bor, så hun dagligt ville blive mindet om, at her var manden, der forudså danmarks undergang.

  • #48   22. okt 2017 Alis.

    Hvis du har bare et gran af matematisk indsigt, så vil du kunne lave et koordinatsystem, der viser hvornår der bliver flere muslimer end danskere i dette land, og tror du de som flertal vil være mere tolerante overfor danskerne end overfor kopterne?


  • #49   22. okt 2017 markgreven

    Ja det kan meget vel være et sandsynligt scenario, for i Aarhus var der et socialdemokratisk vælger møde og de eneste der mødte op var muslimer - men igen så er det jo vores egen skyld fordi politik rager mange en høstblomst.

    Flere eksempler:

    Salem børnehave....

    Man siger den ikke blev kuppet - men det blev den via demokratiske midler som at flertallet bestyrelsen var muslimer, dog påstår de ikke blev kuppet.
    Men hvorfor påtænkte man så dengang at lukke børnehaven?

    Beboer forening kuppet

    I kokkedal var der flest muslimer i bestyrelsen og de bestemte at juletræet skulle aflyses fordi det ikke var bestyrelsens tradition at fejre jul. Begrundelsen fra bestyrelsen var at de ikke ville bruge 5000 - 7000 på et træ. Sjovt nok ville de godt og gjorde bruge 60.000 på en EID fest 3 dage efter.

    Så i danskere kan jo hyle og vræle som i vil om muslimsk herredømme når i ikke selv gider gøre noget for at forhindre det....Man skal aldrig save den gren af man sidder på...


  • #50   22. okt 2017 Polysl.

    Oberst Gadaffi sagde; (Egentlig mærkeligt han ikke kaldte sig general), at han ikke behøvede at bruge terror i Europa, for de 50 millioner muslimer der allerede var her, skulle ad åre nok løse problemet..

    Javist er det trist at folk ikke møder op til de bestyrelsesmøder, måske de har opgivet, og hen af vejen vil der alt andet lige, være flere muslimer i de bestyrelser end danskere.


  • #51   22. okt 2017 Startede Mogens Glistrup ikke allerede i begyndelsen af 70'erne og forudsagde, hvad fremtiden ville bringe, vi ville få masser af problemer med de der muhamedaner, ja, det tør antydes, vi bliver bombarderet hver eneste dag med alle mulige problemer, er det "berigelsen" ??

  • #52   22. okt 2017 Libbie.

    Jo det gjorde han allerede i 1972, da fremskridtspartiet kom i folketinget, fejret med marcipanbrød. smiley


  • #53   22. okt 2017 Er der nisser i systemet?
    Jeg mangler et indlæg fra Polysl, og et fra mig selv....
    Er der nogen fra Baboom, der er på arbejde og sidder og redigerer?


  • #54   22. okt 2017 Jetset

    Nej det er ikke berigelsen...vi skal finde os i at blive bombet og tilgive bagefter fordi det bare er ødelagte mennesker.

    Mon Hito sikua fra 9/11 som mistede hele sin familie(16) ville tilgive? Han vil uden tvivl tænke tilbage til Japan med Samuraier og deres kodex.


  • #55   22. okt 2017 markgreven

    prøv at trykke F5

    alle mine kommentarer er her....


  • #57   22. okt 2017 ja det er væk...besynderligt....men talrækken passer....

  • #58   22. okt 2017 Det var i en anden tråd, sorry.

    Den blev skrevet i "kollektiv afstraffelse"....


  • #59   22. okt 2017 ha ha så forstår jeg bedre smiley

  • #60   22. okt 2017 Ja, jeg kan jo ikke sidde her og redigere og slette, det kan jeg kun gøre med mine egne indlæg, håber alt er, som skrevet står fra jeres hænder smiley

  • #61   22. okt 2017 Libbie.

    Alt er ok, fik bare skrevet i en forkert tråd. smiley


  • #62   22. okt 2017 Godt så - og min veninde sover til middag smiley smiley smiley

  • #63   22. okt 2017 Libbie.

    Lad hende endelig sove, så slipper vi for lort.


  • #64   22. okt 2017 Væk hende smiley vi kan ikke have en dansker der bare dovner den.. smiley

  • #65   22. okt 2017 Nå, kunne I tænke jer, at høre om min opvækst og liv og hvordan jeg fandt frem til at være chauffør i eget liv smiley smiley smiley

    Nej, veel - det bliver for kedeligt - men skal vi sammenligne datiden, min generation med nutiden, så vil jeg til enhver tid sige, at nutiden er meget bedre på mange områder, selvom der stadig findes ulykkelige børn, men de har flere muligheder for at gøre opmærksom på deres ulykke end min generation havde.


  • #66   22. okt 2017 Da tiden var mere ukompliceret da mange parameter ikke er indkodet og man ikke har lært af de få år fra datiden. Det er først når datiden bliver til fremtiden at man har lært af den og gjort til den du er i dag.- wow det var sgu helt filosofisk... smiley

  • #67   22. okt 2017 Overskriftten:::::vores eget liv...

    Livet består af valg... du går til venstre og bliver kørt ned, Hvis du gik til højre var det sandsynligt det ikke sker.

    Livet er fuld af valg - båret af det moralske og man ved jo selv at hvis man ikke vælger den moralske så har det konsekvenser.. Her er det så forældre som skulle være der med hvad dit valg afstedkommer af konsekvenser.

    Det er nemt at fedte den af på samfundet at ens valg bliver samfundet problem. Jeg er overbevist om at alle er født med en vis logik af moral, og udformningen af moralen kommer fra forældre og ikke samfundet for det er ikke dem som opdrager men forældre.


  • #68   22. okt 2017 Den må jeg da have engang til smiley

    Datiden vil altid være historie, men det jeg mente i #65 var, at der var ingen børnetelefon man kunne ringe til bl.a., i nutiden findes der mange flere steder, du kan henvende dig, Nette, FB, Væresteder og m.m.m..


  • #69   22. okt 2017 Jetset

    Jeg kunne skrive flere A4 sider af mit liv og her vil folk give af fuck....ingen gider livs historier i uendelige kommentarer eller indlæg. Fint at man nævner en del i forbindelse med noget aktuelt.


  • #70   22. okt 2017 #68

    tjo... men det er vel bare en skulder at vræle ud overfor - det løser ikke noget...


  • #72   22. okt 2017 Ja, jeg er ikke i tvivl om, at du kunne skrive en hel bog om dit liv, hvis du giver rabat på udgivelsesdagen, så har du en køber her smiley smiley smiley

    Men at sidde 10 år på nettet og kopierer egne private personlige indlæg i samtlige diverse debatter, der slet ikke kommer debatterne ved er slet ikke acceptabelt.

    Og så er jeg fløjtende ligeglad med hvor "syg" det end måtte være.

    Men jeg er enig i diagnosen og forstår godt de involverede.


  • #73   22. okt 2017 jetset

    Det er ikke sjovt at blive fanget i et tomrum som du beskriver om en person. Selvcentreret person som mener med 20 år tilbage at blive svigtet og med viden som er 20 år gammel som ikke er opdateret. Jeg vil nødig være i den situation at leve med sine erfaringer fra før muren faldt i 1989 - har i øvrigt et stykke af den lorte mur et eller andet sted.


  • #75   22. okt 2017 Ja, livet er en udfordring og jeg mener helt klart, at vi selv har det største ansvar for at få et godt liv, et godt liv er uafhængighed bl.a. vil jeg mene på alle punkter. Men det er ikke alle forundt, jeg har ikke noget til overs for egen skyld, men tragiske hændelser, dem er jeg parat til at hjælpe.

  • #77   22. okt 2017 Alis.

    Du er fyldt med løgn, angående den Kokkedal historie.
    De VILLE IKKE bruge penge på juletræet, men gerne på deres lorte Eid party!!!

    Dyk du ned i arkiverne, så finder du sandheden, jeg gider ikke gøre det for dig.


  • #80   22. okt 2017 Alis.

    Så kan du vel i det mindste glæde dig over, at du tager styringen i alle tråde her på Baboom.


  • #81   22. okt 2017 Alis

    Du drejer det ikke om dig - og utroligt nok så skal det lige være mig mig mig...det tegner da ikke en billede af en som har så meget tilovers for andre for så ville man ikke nævne sig selv så meget.

    >Og hvad fik du ud af at tage styringen i dit eget liv...? lad være med at komme med hele din livs historie for jeg har den logget sådan bare for sjov.

    Jeg har for længe siden lavet et database program som kan logge en masse valgte kommentarer via F2 + #xx mere af den grund at som Erhart Jacobsen sagde engang: Det har jeg aldrig sagt----et filtrering system hvor jeg kan skrive navn og et nøgleord så har man hele historien....


  • #83   22. okt 2017 Alis.

    Fat det dog, vi gider ikke høre om dit paranoide sygdomsforløb.

    STOP DET!


  • #84   22. okt 2017 Alan, jeg synes vi bare kan læne os tilbage og få et godt grin.

    LÆS - Alis er slet ikke kommet videre, hun bliver ved med at hænge ved fortiden.

    Glistrup appellerede til at man tramper på muslimerne som man har lyst til.
    Et andet sted kaldte du dig selv menneskekender - alligevel kan du ikke forstå hvorfor folk reagerer som de gør, når man tramper på dem.
    Hvad forventer du? At de lægger sig fladt ned på jorden og siger "ja massa" Jr. Alis
    .

    Der er ingen, som tramper på Muhamedanerne, du har ikke fattet en skid og hører kun det, du vil høre.

    Og ja, du kan tro, jeg er en god menneskekender, jeg har for længst fundet ud af, hvad du indeholder.


  • #85   22. okt 2017 Det er blevet stoppet. Jeg har givet Alis så mange chancer og nu er mit bæger fyldt over.

    Du siger jeg ikke kender din diagnose, jamen hold nu kæft Alis, du linker jo selv til den atter igen igen igen igen i tråden her, det er da bare at gå ind og læse og jeg er fuldt ud enig med diagnosen, dem med forstand har fuldstændig ret.


  • #86   22. okt 2017 Og så kom du igen med en "fake news" Jeg har ikke fyldt samtlige tråde med min personlige historie. På Mingler skrev jeg kun i min blog, fordi jeg forsøgte at samle underskrifter til et krav om at få foretaget en sagsbehandling. Jeg havde et andet pseudonym jeg diskuterede politik med.
    Her kom jeg over fordi jeg blev inviteret ind i en privat gruppe, hvor man behandlede hinanden med respekt, men måtte forlade den, fordi et par stykker begyndte at angribe mig og svare på mine vegne, hvis jeg blev spurgt om noget. Derfor endte jeg her i fællesforum, men det var ikke planen. Jr. Alis.

    Nej, jeg kommer ikke med noget FAKE, det kan du selv være, men uha, du er lavet af procelæn og går hurtig i stykker, alle dem, som er så onde mod dig og siger dig imod - men det gør ikke noget, at du aldeles har en ualmindelig kedelig opførsel, du kan slet ikke finde ud af at tage hensyn - jo kun til dig selv - og hvad rager det dig at SPAMME hver tråd med dit elendige liv, som du selv har skabt - du hører til dem, der ikke kan finde ud af at holde sig til emnet.

    MEN NU HAR JEG FÅET NOK smiley smiley smiley


  • #90   22. okt 2017 Tænk hvis det var så nemt bare sådan at kunne styre alt i sit liv endog at kunne bakke og tage en ny vej igennem livet ............... vil jeg det - Nej det tror jeg nu ikke smiley

  • #92   23. okt 2017 #90 - Leon - jeg tror, jeg nævner lidt i mit oplæg, der svarer til dit smiley

Kommentér på:
Vores eget liv ...

Annonce