{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
754 visninger | Oprettet:

Ældres stemme skal tælle mindre {{forumTopicSubject}}

Det er en farlig retning for hvor går grænsen? Jeg skulle lige tjekke kalenderen om det ikke var en 1 april. . nix den var god nok. Hvordan kan man argumenterer for at en med en vis alder ikke er moden til at stemme? En på 92 er nok mere moden til at stemme end en på 18 år.

Før i tiden kæmpede kvinder for valgret og nu mener man bøtten skal vendes, umyndiggørelse? ja for fanden, Den forskning er lige så tåbelig som at ville forske i hvorfor nogle kan lide røde vingummi og andre gule vingummi og resultatet er at dem som spiser røde vingummi skal forbydes at spise dem.Et borgerkort bliver udstedet som skal vises når du er i slikbutikken så de formastelige kan bortvises.

Nogle gange så er man i tvivl om intelligensen hos forskere og dem som bevilger penge til total vanvittig forskning. Jeg vil her citerer Albert Einstein: Jeg er ret sikker på intelligent liv i rummet, men på jorden er jeg i tvivl.

Måske vi som samfund skal kræve en IQ test af vores forskere så vi er sikker på de er ved deres fulde fem - for ovenstående siger lige det modsatte.

#HREF

https://www.avisen.dk/dansk-forsker-aeldres-kryds-boer-maaske-taelle-mindr_453304.aspx


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ældres stemme skal tælle mindre
  • #1   14. jul 2017 Polysl der fik du mit smil frem smiley og jeg kender da en ældre kvinde (det må jeg nok kalde den dame for) hun er nemlig 92/93.år går ture og er så absolut ved sine fulde fem og jeg er absolut imod umyndiggørelse og hvis hvordan og hvem skal stå for sådan stemmetjek smiley

  • #2   14. jul 2017 Tja...

    Min farmor stemte på socialdemokratiet, fordi det gjorde hendes far, så måske er der en vis logik i det.


  • #3   14. jul 2017 Logik i hvad?

  • #4   14. jul 2017 I at pensionister ikke skulle have stemmeret, det har jeg forøvrigt altid ment.

  • #5   14. jul 2017 Også dem som bliver førtids pensionist som 30?

  • #6   15. jul 2017 Polysl.

    Det kunne man da overveje, men nu tænker jeg først og fremmest på folkepensionister.


  • #7   15. jul 2017 Der er masser af ældre (mellem 80 og skinddød), der er fuldt opdaterede med dagens begivenheder, og følger med i samfundets anliggender.

    Disse ældre har en enorm erfaring, der bør vægtes ved demokratiske valg. Derimod er der unge, under 25, der mangler livserfaring, og burde tælle halvt ved valgene!

    Et andet problem er de demente, der lever i en verden, der ligger adskillige år tilbage. Flere har ikke fået "opdateret" i 25-50 år.
    De må ikke spærres inde - de skal have lov til at gå hjem til deres forældre eller gå ud i skoven, for at lægge sig til at dø.

    Er det rimeligt, at de skal tvinges til at deltage i kommune/ og folketingsvalg???


  • #8   15. jul 2017 Uhmmm - der er ikke lige så mange år, som der har været, før jeg har tænkt mig at blive folkepensionist, skal jeg så ikke have lov til at stemme smiley smiley smiley - hvis ikke, så melder jeg mig ud af samfundet, jeg vil sq have min ret til at stemme.

    Skal de unge så heller ikke have lov til at stemme, før de bliver modne nok, hvor meget forstand har de som 18-årige på samfundet ??


  • #9   15. jul 2017 Busmann Jeg kan godt li din tale i starten om hvordan de ældre er opdateret, men syntes så ikke om talen om hvordan de demente så ikke må stemme og enligt syntes jeg at det du skriver er direkte uforskammet, det du skriver er menneskefjendsk en ting jeg ikke bryder mig om - men du har jo din egen mening - lad den bestå.

  • #10   16. jul 2017 Demens er en frygtelig sygdom. Det udarter sig på mange forskellige måder.

    Jeg har flere gange fulgt demente hjem til plejehjemmet. De er typisk gået fra plejehjemmet, fordi de skal hjem til deres forældre, og de har glemt, at de har været døde i mange år.

    En svoger, hvis far var dybt dement, udtrykte det sådan: Det er ikke længere min far; det er en tom skal.
    På det tidspunkt kunne faderen ikke kende sine egne børn.

    Jeg har set mennesker, der har været særdeles begavede, og har haft store stillinger, men når demensen har overtaget/ødelagt hjernen, er de på niveau med mennesker, der er født hjerneskadede.

    En dag, jeg kom på plejehjemmet, sad der en mand ved bordet, der havde fået en kop kaffe og en ostemad, men han kunne ikke finde ud af, hvad han skulle gøre med det. (Han havde været akademiker)

    Giver man ham en stemmeseddel til folketingsvalg, sidder han bare med den, og kan ikke finde ud af, hvad han skal bruge den til.


  • #11   16. jul 2017 Nu er jeg ikke demens og sidder også hver gang med hvad fanden jeg skal gøre med den. flere muligheder: futte den af - stemme, tørre røven med den, lave en papirflyver, sende den videre til DR som tak for at de hvert år vender dvden så vi igen igennem mere end 10 år ser det samme engelske lort.

    Jeg vil sandsynligvis stoppe den op i røven og skide den ud lige foran Odense rådhus.


  • #12   16. jul 2017 Busmann jeg ved godt hvad du mener, men vi skal vel ikke til at bruge en livsforkortet politik for alle dem der har de grimme sygdomme og hvis skal de rødhåret så farves sorthåret OSV - OSV.

Kommentér på:
Ældres stemme skal tælle mindre

Annonce