{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.400 visninger | Oprettet:

DF og 6 gode grunde {{forumTopicSubject}}

1 Udlændingepolitik

Danmark er ikke et indvandrerland
Takket være Dansk Folkeparti er der allerede sket meget positivt på udlændingeområdet, men nu skal vi videre! Vi skal have mere gang i hjemsendelserne, ligesom der yderligere skal strammes op i forhold til indvandringen.

Og så skal udlændinge til at respektere dansk skik og brug samt danske love og regler. Ellers må de rejse. Det er stadig alt for nemt at opnå dansk indfødsret; her må strammes yderligere op.

2 Socialpolitik

De svage skal hjælpes
Vi skal tage vare på landets ældste borgere. En dygtig, hyggelig og omsorgsfuld hjemmehjælp skal sikre de ældres værdighed. Enhver pensionist har ret til pleje i hjemmet eller til en plejehjemsplads.

204.000 pensionister har nu glæde af ældrechecken. Vi har presset igennem, at ældre i år får ialt ekstra 1,2 milliarder kroner oven i folkepensionen. Nu varmer vi op til, at ældrechecken kommer op på 2,4 milliarder kroner. Vi forlanger nemlig, at landets ældre får al den tryghed, de fortjener.


3 Sundhedspolitik

Ventelister skal væk
Et samfund bør bedømmes på, hvordan det behandler sine svageste. Ventelisterne til sygehusene skal helt væk, og på sygehusene skal behandlingen være effektiv og venlig.

30.000 mennesker får konstateret kræft i Danmark hvert år. Hver anden af disse dør af sygdommen. Alle i her i landet har et familiemedlem, en ven eller en arbejdskammerat, som har kræft. Vi skal finde mange flere penge til bekæmpelse af kræft - så vi kan få de nyeste behandlingsmetoder, og få nedsat ventelisterne.


4 Dyrevelfærd

Vi vil tilgodese naturen og dyrene
Kravene til, hvordan vi behandler miljøet, skal være skrappere og skal følges af alle. Forbrugerne skal være sikre på, at de fødevarer, der sælges, er af højeste kvalitet og uden skadelige stoffer.

Dyremishandling skal straffes hårdt, og vi skal have omfattende lovgivning, der beskytter og giver dyrene de bedst mulige leveforhold. Vi har alle set de hjerteskærende billeder af, hvordan slagtekvæg lider på døgn-lange transporter ned gennem Europa. Ifølge EU's regler må man gerne mishandle dyr på denne måde. Men det finder vi os ikke i! Vi forlanger, at Danmark går enegang og standser dyreplageriet - uanset hvad EU siger. Alt andet vil være uanstændigt!


5 Retspolitik

Vi vil have et trygt land
Danmark er et godt land. Men desværre er der steder, hvor man ikke føler sig tryg ved at færdes. Mange - ikke mindst ældre og kvinder - er bange for at færdes frit. Det skal vi overhovedet ikke finde os i. Vi vil i stedet for sørge for, at det bliver voldsmændene, som bliver utrygge.

Forbryderne skal straffes hurtigt og kontant, mens deres ofre får al den hjælp og støtte, som de har behov for. Danmark skal være et trygt og et sikkert sted at være. Et land hvor borgerne kan færdes frit og føle sig sikre.

6 EU-politik
Vi siger nej til EU-forfatningen
Folkelig indflydelse findes kun i nationalstater, hvor folket føler en naturlig samhørighed. Vi er modstandere af udviklingen i EU, som går i retning af Europas Forenede Stater. EU-lederne har godkendet en ny grundlov for EU - en Forfatning. Med den mister Danmark sin kommissær, EU får en præsident og en udenrigsminister og Grundloven bliver reelt sat ud af kraft. Vi anbefaler at stemme nej ved den kommende afstemning om EU-Forfatningen.

72 millioner tyrkere venter på gratis adgang til Europa. Og alle andre partier herhjemme synes nu - ganske vist med en masse uld i mund - at være klar til at byde Tyrkiet velkommen i EU. Dansk Folkeparti er i dag det eneste, du kan være sikker på aldrig vil acceptere Tyrkiet som EU-land.


Læs mere her : (link fjernet)


Hvad har de andre at byde på ??
Og sker der noget eller snakker de bare ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DF og 6 gode grunde
  • #1   24. feb 2007 Ja det er alle nogle gode punkter. Men opfør jer nu ordenligt og argumenter frem for at provker? Kom nu med noget ordenligt debat.

  • :p .
    :p . Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 53
    #2   24. feb 2007 Thomas s Det er guld korn der kommer ud af munden på dig smiley

    Stem dansk stem DF



  • #3   25. feb 2007 1
    Tror du skal noget længere ud end at sige de fleste danskere er børnebørn af polakker og hvad ved jeg... Og hvis man se firkantet på det findes der jo ikke amerikanere, udover de få indianere der er tilbage.. Så hvordan kan de anderkendes som en nation ?

    Selvfølgelig er der forskel på en hvis slægt har været i danmark i 10 generationer og så en der kommer direkte Afrika..

    2

    Selvfølgelig skal pengene bruges på de ældre ! Hvem har bygget det samfund op du lever i ? Og jeg tror næppe Danmark ender son et 3 verdensland, det sikre vores medlemsskab af EU os temmelig godt imod... Og der bliver altså brugt penge på forskning mm.

    4

    Der vil jeg tildels give dig ret... Men der skal osse gøres noget på det område.. Man ja lidt valgflæsk det er det...

    5
    Det er så din mening om hende... jeg mener nogen andet...

    6

    Jeg vil altid være imod Tyrkiet i EU.. Det er ikke så meget det at de kommer herop eller at jeg frygter vi begynder at hugge hænderne af hinanden... Men det er jo de typiske platte argumenter man høre... Men forstil dig hvor mange Tyrkiske bønder mm. Der lige pludselig skal have landbrugsstøtte og hvad ved jeg som bønderne i alle de andre EU lande får ? Og hvor meget der ellers skulle pumpes i det land for bare at få det på nogenlunde samme standard som resten af EU landene... Bortset lige fra alle de nye østlande som jeg osse var imod kom med i EU...

    Hvem er så de næste der skal være med i EU Nordafrika ? Der må sgu være en grænse galskaben...


  • #4   25. feb 2007 Og så lige en kommentar din din nabo... JA han er da klart mindre Dansk end dig, han er slet IKKE dansker.... Jeg bliver da heller ikke Afrikaner fordi flytter til Afrika og lære Afrikansk og fejre deres højtider mm. Det er da en misforståelse...



  • #5   25. feb 2007 1
    Jeg for mig selv at jeg ikke har nogen Polakker eller andre nordeuropæiske "racer" i min familie.. Ihvertfald ikke så tæt på som 4-5 eller 6 generation... Men kan selvfølgelig ikke snakke for alle...

    Er du Dansker.. Ja, det vil jeg mene...
    At de andre føler sig som Danskere fordi de har fået Dansk statsborgerskab, det syntes jeg er "forkert" på en måde... Det gør dem ikke til Danskere men til Danske statsborgere... Jeg ville aldrig føle mig som Hviderusser Eks. hvis jeg flyttede dertil og lærte sproget og hvad der ellers høre sig til...

    2

    Jeg mener så at der er rigeligt penge i den statskasse som de ældre osse har været med til at fylde op.. Til at det burde være muligt at de lever et værdigt liv i deres sidste år... Skær ned i ulandsbistanden, flygtningehjælp og hjemsendelses-bidrag og hvad der ellers bliver delt ud med rund hånd.. Det er alligevel penge lige ud i luften...


    6

    Jeg mener ikke at Tyrkiet egner sig til medlemsskab i EU uanset om de engang formår at komme op på "niveau" med os andre... Tænk bare på hvadd er skal udbetales af landbrugsstøtte til alle Tyrkere der har en hest på en mark ? Eller osse skal der ændres i de regler som de er i dag ( i forvejen helt forrygte )
    Min modstand mod Tyrkiet i EU har intet med hudfarve at gøre.. Bare lige så det er på plads...

    Nej jeg er ikke imod EU som sådan faktisk tilhænger... Men klart man ikke kan være for alle de ting der bliver besluttet... Og den nye EU forfatning er en af de ting jeg ikke støtter...



  • #6   25. feb 2007 1

    Mine oldeforældres Danske forældre og igen deres danske forældre... Og du har danskere i din familie at de så er blandet lidt... Men en Tyrker bliver ikke Dansker fordi han får Dansk statsborgerskab elelr fordi hans 2 Tyrkiske forældre førder ham i danmark... Og mange af de indvardrere der kommer til landet er jo dybest set ikke interesseret i at blive Danskere.. Så hvorfor spilde en masse penge på dem der alligevel ikke vil integreres..


    3

    Det kan vi hurtigt blive enige om at støtten den osse skal tages fra de Danske landmænd... Eller ihvertfald skæres kraftigt ned og så skal der ændres i loven også... Så man ikke kan indkassere støtte bare man har en hest på en tom mark...


  • #7   25. feb 2007 Hovsa jeg glemte sgu da helt 2éren...

    2 Ja jeg er ret sikker på at hvis politikerne kigger en ekstra gang i kassen at de sagtens kan finde de penge det kræver... Og ja jeg mener klart at de penge vi har skal gå til vores egne borgere, der har gjort noget for dem og har brug for dem.. Og ikke sende dem til feks. Afrika.. Er det virkelig nødvendigt at bruge $ 1.748mio ( tal fra 2003 ) på ulandsbistand ? Det er da helt vanvitigt når de penge kunne bruges på ar forbedre skoler, ældrepleje mm.


  • #8   6. mar 2007 That's it smiley
    Er selv medlem af DFU smiley


  • #9   6. mar 2007 Vi skylde de gamle en stor atk for det de har gjort.. de har gjort danmark til det land det er i dag, så hvorfor ikke passe dem og give dem det bedste vi har? For det er dem vi kan takke !
    Og ud over det, bruger Dk i forvejen mange penge på forskning, taget vores størrelse i betragning..


  • Tosse 2
    Tosse 2 Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 46 Svar: 1.406
    #10   6. mar 2007 For at kommentere punkt nr. 6:
    PT siger jeg bestemt også nej til Tyrkiet i EU, og 10 år er ikke nok for dem. Danmark modtager hvert år MANGE asylansøgere/ansøgninger fra tyrkiske borgere, Kurdere.
    De flygter fra Tyrkiet fordi de er et undertrykt folk. Så længe der ikke er ligestilling for alle indfødte nationaliteter i Tyrkiet skal de heller ikke erklæres egnet til optagelse i EU.
    Og der går mange år for det er ude af folket...


  • #11   11. mar 2007 Synes det er skræmmende folk køber deres lort...

    Læg de haters ned


  • Christian .
    Christian . Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 45
    #12   9. apr 2007 DF har et umenneskeligt menneskesyn - som ikke hører hjemme i et demokratisk samfund. Beklager folkens..

    Mvh Christian


  • mads n
    mads n Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Svar: 4
    #13   2. maj 2007 hold kæft man.. alle jer der stemmer på DF - kom videre altså! indse dog at der er en bedre ideologi end det pis pia har gang i!


  • muithai t
    muithai t Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 145
    #14   8. maj 2007 hold kæft hvor er i snæversynet man!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

  • suleyman t
    suleyman t Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Svar: 20
    #15   13. aug 2007 FUCK DF!



Kommentér på:
DF og 6 gode grunde

Annonce