{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

Nu vil regeringen have færre unge på skolebænken {{forumTopicSubject}}

Jeg forstår ikke denne politik, for hvad er der af ufaglærte jobs, skal de vaske trapper om natten eller vaske op i tivoli og tjene nogle gode penge for derefter at tage uddannelse på SU - hvem har lyst til det og måske også råd, de unge når at blive gamle, før de har en uddannelse, jeg vil stadig mene, at få en god uddannelse må være no 1.

Som jeg ser det, kan der går mange tabt, vi skal da stort set have en uddannelse til alle jobs, jeg forstår ikke denne politik, gør du ??

http://www.dr.dk/nyheder/indland/nu-vil-regeringen-have-faerre-unge-paa-skolebaenken


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nu vil regeringen have færre unge på skolebænken
  • #1   8. maj 2017 Den nye målsætning er at få 9 ud af 10 i uddannelse så det betyder ikke de skrotter planen - tror mere det er de unge som ikke er uddannelses parat som skulle tage et ufaglært job indtil de er klar til en uddannelse som skulle tages inden de er 25 år.

    De siger: ufaglært job skal ikke være en parkering, næ man flere trives med et ufaglært job, det har jeg selv haft en del af inden jeg tog mig sammen og fik flere uddannelser - tror det var i 1981 og frem både heldags og aftenskole.

    Mange unge er trætte af folkeskolen, trætte af krav om uddannelser og faktisk bare vil ud og tjene penge, det behøver man ikke en raket videnskab til at forstå. Man skal også indse at ikke alle egner sig til at læse videre, men problemet er jo at samfundet efterhånden er opbygget på viden og meget mere teknologisk end for 10 år siden så der er meget få ufaglært jobs tilbage eller som man sagde i gamle dage, samlebåndsarbejde - jo der er slagterier, men de lukker jo hele tiden og fabrikker bruger i flere operationer robotter og det kræver en indsigt i robotik

    Nu ved jeg ikke hvad det kræves at være kassemedarbejder, men har da læst at det kunne give adgang til at være ledere i en butik så jeg er lidt ulden over hvor regeringen vil skaffe så mange ufaglærte stillinger henne?


  • #3   8. maj 2017 Nej det virker da som den omvendte verden, hvad er nu det for noget" lort" som polysl siger, Jeg forstår nada. Er der nogen der kan forklare denne kovending. smiley smiley smiley

  • #4   8. maj 2017 Jeg kunne også godt tænke mig en forklaring, for jeg forstår den ikke - men regeringen ved nok, hvor mange ufaglærte jobs der er i det danske samfund, jeg ved dem bare ikke, tværtimod så skal vi alle lære det samme uanset, hvad vi vælger - vi skal alle være lige kloge smiley

  • #5   8. maj 2017 Økonomi igen igen.
    Camufleret spareøvelse?


  • #6   9. maj 2017 Jeg gad li at vide, hvad de spare ved det, at der bliver flere og flere på kontanthjælp smiley - er det ikke vores ressourcer og samfundets fremtid de leger med smiley smiley smiley

  • #7   10. maj 2017 Og så har de lige siden 0'erne skreget op om, hvor bekymrende det er, at 6 ud af 10 folkeskoleelever, læser, skriver og regner på et niveau, der ikke er tilsvarende for 10 års skolegang smiley smiley smiley

    Men vi har også hørt div. generations indvandrere, specielt drengene halter noget bagud, mon det er dem, som står for størstedelen af denne dårlige statistik ?? - PS !! - jeg er ikke racist.


  • #9   10. maj 2017 jetset

    Vi har indvandre/ 2 eller 3gen. som af mærkelige grunde kan gå ud af 9 klasse uden at kunne hverken regne og skrive - hvordan fanden kan de bestå?


  • #10   10. maj 2017 #2 Ronald

    det ligner dovne Robert, som siger jeg vil kun arbejde på mine betingelser.


  • #11   10. maj 2017 Det er sådan set forkasteligt at man skal undskylde sig for en ting som racisme, hver gang man udtaler sig om folk af anden etnisk herkomst, Det er jo en fastslået realitet at de trækker niveauet ned i skolerne, smiley
    Selv i en alder af tyverne taler de deres eget sprog, det er som med inderne engang, de talte det man kaldte Pidgin Engelsk, sådan gør vores anden generations indvandrer også. smiley


  • #12   10. maj 2017 kisser

    Jeg er ligeglad med accent bare man kan forstå hvad i helvede de siger - Indisk engelsk er næsten som en sang - som en gang ding ding ding, men man forstår det og på sin måde har en charme - flere firmaet indenfor IT har mange gange en dialog med Indere som dinger løs via Skype - skide sjovt at høre - her hjemme er det generationer som ævler løs på et uhjælpsom dansk som man ikke fatter en 5 øre af selvom de er født i Danmark.

    Jeg syntes ikke sprog er svært speciel efter 25 år som mange har været her, det siger lidt om hvor interesseret folk er i danske forhold. Det rager dem en papskid.

    Fatter ikke at folk kan få dansk statsborgerskab på trods af de dårlig kan dansk - hvor fejler det? Vi skal tilbage til reglen om at kunne tale dansk tydelig og kan de ikke det så ingen statsborgerskab.



  • #13   10. maj 2017 Polysl ... prøv lige at sammenligne en UK aristokrat og pidgin engelsk borger.
    Der er meget langt imellem de to accenter.


  • #14   10. maj 2017 Kirstine

    er det nødvendigt? jeg forstår begge dele.


  • #15   11. maj 2017 Indisk engelsk, jeg tror, jeg er gået glip af noget, har Indien ikke været en engelsk koloni, så må de vel være lige så gode til sproget, som de er i England eller hvordan ??

  • #16   11. maj 2017 Jetset

    Har du hørt indere tale engelsk? det er som ding ding dang, men alligevel forståeligt, Har du været i London? Selv helt ude i 4 generation er det ding ding dong som jeg så kalder Indisk engelsk - men det er charmerende for du forstår hvad de siger, men kan alligevel ikke undgå at bemærke den gennemgående indiske accent.


  • #17   11. maj 2017 OK - jeg har nok ikke bemærket det. Men de taler jo også en slags dansk på Fyn, Jylland og Sydsjælland, det lyder nu også meget S J A W T smiley - men der er da noget af det, som jeg ikke forstår, jeg har bl.a. svært ved at forstå min nieces mand, som er fynbo, der er godt med sang på smiley

  • #18   11. maj 2017 Har nu ikke bemærket uforståeligt fynsk, mere i Jylland hos de meget ældre kan være svær at forstå - mere ude ved Vestkysten...

  • #19   11. maj 2017 Det er jo fordi du selv er f ø n s k - og jo, en god vestjysk gammel fisker er meget svær at forstå, jeg kunne heller ikke forstå min Morfar og det er selvom jeg selv er en god lun lyde smiley smiley smiley

  • #20   11. maj 2017 Jetset

    Jeg er Sjællænder - Frederiksborg Slotssogn,


  • #21   11. maj 2017 Hvor ligger det ?? - I gamle dage hørte det ind under Frederiksborg Amt, nu er det Region Hovedstaden smiley

  • #23   11. maj 2017 Det er fordi de drikker som smelte indlandsis på Grønland smiley smiley

  • #24   11. maj 2017 Jetset

    Har ingen anelse - det er som der står på min føs attest-


  • #25   11. maj 2017 Du ved godt, hvor Frederiksborg Slot ligger - det ligger i Hillerød, jeg har aldrig hørt om Slotssogn.

  • #26   11. maj 2017 #14
    Ja man vænner sig til at forstå mærkelige accenter, men stadig kan de jo være langt væk fra det oprindelige sprog som de fleste taler.
    Det gælder også for 2.g' ers arabisk/danske accent synes jeg. Det er min pointe, 🙄


  • #27   11. maj 2017 jetset det er som det står

    Her helt præcis..

    Frederiksborg Slotssogn, Hillerød. Døbt i Frederiksborg slotskirke og Slotssogn, hillerød.


  • #28   11. maj 2017 Kirstiene

    Hvis arabere af 2 generation ikke kan tale med mig på forståelig dansk, så kan de rende mig. - dem ville jeg ikke bruge et sekund.


  • #29   11. maj 2017 Tænk, jeg vidste ikke, men nu ved jeg det, så lærte jeg også noget nyt i dag smiley smiley

  • #30   11. maj 2017 jetset

    livet er at lære noget nyt - er det ikke bare dejligt? smiley

    Det er som at lære at mørke ikke bare er negativt, det er at se lyset i mørket...ups den blev sgu filosofisk.. smiley


  • #31   11. maj 2017
    Jeg talte engang med en indisk kvinde og hun spurgte mig, har du mang ping, Jeg forstod nada, men hun mente selvfølgelig, Har du mange penge.
    jeg har altid haft svært ved at gennem skue dialekter.


  • #32   11. maj 2017 ping ping lol

  • #33   12. maj 2017 Jeg siger HURRA for accenter, jeg synes, de er skønne og dem skal vi bevare, men tror desværre, de vil gå over i historien, for det er meget bekymrende med alle de smarte engelske vendinger, der er kommet ind i det danske, det er jo ikke kun PC sprog, hvilket jeg synes er OK, men ganske almindelige tekster, det synes jeg ikke er OK, nærmest irriterende smiley smiley smiley

  • #34   12. maj 2017 Jamen globaliseringen, jetset.
    Er du stået af allerede?
    Soon will every language blive mixed.
    smiley


  • #35   12. maj 2017 Ja, det kan være godt for noget, med den der globalisering, men jeg synes ikke, den skal ødelægge det danske sprog, SORRY smiley smiley smiley

  • #36   12. maj 2017 Har også bemærket at Dansk er i flere sætninger bruger engelske gloser selvom der udmærket findes danske. Sådan en slags karl smart måde at udtrykke sig på.

Kommentér på:
Nu vil regeringen have færre unge på skolebænken

Annonce