{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
951 visninger | Oprettet:

Bådflygtninge {{forumTopicSubject}}

Iflg. medierne så strømmer der bådflygtninge til Europa fra Nordafrika, som aldrig før, nogle drukner og andre når til, syge, forbrændte og forkomne. Det er Sicilien og Syditalien, der må tage imod. Nu har Italien råbt om hjælp, at det er et EU problem, for de magter ikke hele opgaven selv, men der er tilsyneladende ikke rigtig nogen reaktion fra EU.

Jeg ved ikke lige, hvad jeg selv mener, men havde de nu valgt Grækenland eller Spanien, så var de blevet sendt retur, mener at have hørt, at det er proceduren fra disse kanter.

Europa kan ikke rumme hele Afrika !!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bådflygtninge
  • #2   19. apr 2015 Så kunne Italien gøre det samme, det er måske derfor EU overhører deres opråb.

  • #4   19. apr 2015 Selvfølgelig burde de sendes retur, ellers ender det med at Europa drukner i dem.

  • #5   19. apr 2015 retur med børge
    Er de så dumme at gå i en båd med mere vand indenbords end udenom så gider vi ikke dumme mennesker her i EU.


  • #6   19. apr 2015 Helt enig... Giv dem valget mellem at drukne eller blive sejlet tilbage syd på...

  • #7   20. apr 2015 Der er bare det at sige til det ift EU, at begynder de med alle deres hjælpeauktioner, så får menneskesmuglerne flere "kunder" for så er der rige chancer for, at de vil blive modtaget med gode fremtidsmuligheder, men de både de bliver sendt afsted i vil blive i sådan en dårlig stand, at der højst sandsynlig er ringe muligheder for, at de når i land.

    Det er historisk den værste situation Europa er udsat for ift flygtninge.


  • #9   20. apr 2015 Ja, Aage, og det gør de andre sydeuropæiske lande, men Italien tager godt nok imod, men de undlader at registrere dem, og så er de deres ryg fri, og nu vil de have EU støtte til hvad, kan vi så spørge om ??

  • #10   20. apr 2015 og tænk at det varme vejr lige er begyndt.... Rent politisk tror jeg at det bliver en hed sommer...

  • #11   20. apr 2015 Ja, Elena og så er det godt, at man bare sidder i en gummibåd og kan tage et fodbad.

  • #12   20. apr 2015 ja jetset

    de er nogle heldige asener


  • #13   20. apr 2015 Det bliver noget af en opgave at stoppe denne tilstrømning - måske skulle de finde ud af hvilken havn de bliver udsendt fra og så mennesmuglerne, de har det glimrende i lovløse lande og de tjener tykt smiley

  • #14   21. apr 2015 Skal Sydeuropa gøre, som de gør i Australien, det viser sig at være ret effektivt ??

    http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-04-21-australien-til-eu-vend-flygtningebaade-om-det-virker


  • #17   21. apr 2015 EU og min bare ...., de er fulde af gode forslag, der ikke kan føres ud IRL, lad Italien og de øvrige involvere lande finde ud af, hvad der er løsning for dem, MEN, jeg synes ikke det er OK at sende dem videre, uden at de er registreret FØRST smiley

  • #18   21. apr 2015 Jeg burde jo sidde her og have ondt helt ind i sjælen, over alle de mennesker der er druknet, men desværre føler jeg intet i den retning, tværtimod har Europa undgået en masse på passiv forsørgelse, for deres oprindelige intention, er jo blot at komme til Europa for at stikke snabelen i kassen, og det vel og mærke en kasse som de overhovedet ikke ville have drømt om at bidrage til på noget tidspunkt.

    Hvil i fred, dernede på bunden af Middelhavet, trods alt.


  • #19   21. apr 2015 ja markgreven

    det er slemt men du kan ikke og jeg kan ikke gøre noget og i min termologi så vil jeg heller ikke beskæftige mig med det. Det er den frie vilje som sender folk i døden ved at tage chancer på lige fod med alle dem som er drattet ned af Himalaya kan jeg heller ikke gøre noget for.


  • #21   21. apr 2015 No man is an island,
    Entire of itself,
    Every man is a piece of the continent,
    A part of the main.
    If a clod be washed away by the sea,
    Europe is the less.
    As well as if a promontory were.
    As well as if a manor of thy friend's
    Or of thine own were:
    Any man's death diminishes me,
    Because I am involved in mankind,
    And therefore never send to know for whom the bell tolls;
    It tolls for thee.


    John Donne , 1624


  • #22   21. apr 2015 Ronald.

    Det ved jeg de gør i Spanien, men desværre vælger de fleste at sætte kursen mod Lambaduso, som er en italiensk ø.


  • #24   21. apr 2015 Ronald.

    Det med arbejdsløsheden er ligegyldigt for dem, de har alligevel ikke tænkt sig at arbejde.

    Det er jo også det der er problemet i min optik, det er jo ikke en samling mennesker, der på nogen måde vil berige os, tvært imod, de og gererationer af deres børn vil være som møllesten om benene på os.

    At der i øjeblikket kommer mange grækere, spaniere og italienere til Danmark, kan jeg meget meget bedre leve med, her er der da håb for at få nogle der vil integrere sig, stifte familie, ikke kun med de danske piger, men sågar med danske mænd..... Modsat muslimerne, hvorfra de end måtte komme.


  • #26   21. apr 2015 og så kommer den danske oversættelse:

    Ingen er en Ø.

    Intet menneske er en ø, sig selv nok.
    Hvert menneske er et stykke af kontinentet, en del af helheden.
    Hvis en jordklump bortskylles af havet,
    bliver Europa så meget mindre,
    ganske som var det et forbjerg,
    der blev det,
    som var det din vens ejendom eller din egen, der blev det.
    Hvert menneskes død svækker mig,
    fordi jeg tilhører menneskeslægten,
    og spørg derfor aldrig:
    -Hvem ringer klokkerne for
    -de ringer for dig."

    (John Donne 1573-1631)


  • #27   21. apr 2015 #20 - så så, nu må du ikke gå i hundene, jeg tror, alle læser alle tråde her, og så kan jeg spørge dig om du har læst indlæg #14 ... smiley

    Jeg kan ikke forstå, hvorfor de kan få lov til at gå i land, hvorfor bliver de ikke bedt om at sejle til deres transitland ??


  • #29   23. apr 2015 Og den sidste nyhed er, at nu skal Danmark også være med til at redde disse bådflygtninge, det er bare for meget, hvorfor har de ikke ansvar for deres egne handlinger enhver torsk/abe kan da sige sig selv, det er med livet som indsats, når de vælger at sejle i synkefærdige både/skibe.

    Nu vil det rygtes som steppeild, så Italien kan forvente flere 1000 bådflygtninge hver dag og være så venlige at sende dem videre op gennem Europa smiley



Kommentér på:
Bådflygtninge

Annonce