{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
989 visninger | Oprettet:

Bådflygtninge {{forumTopicSubject}}

En af Weekend Avisens journalister skrev en artikel om hans tur om bord på en af Italiens kystvagt skibe som samler emigranter op ud for Libyens kyst.
Han talte med en af skibets officerer som havde et bud på hvordan antallet af druknede kunne nedsættes kraftigt eller helt gå i nul.
Hans bud lød simpelthen på helt at stoppe at samle bådflygtninge op, al den stund i hans opfattelse ingen af de både de bruger i dag kan nå Italiens kyster uden en forlis rate der nærmer sig 100, og menneske smuglerne kan trods alt ikke kan drive drive en forretning hvor ingen eller kun få når frem.
Han er jo nok ikke den eneste der har gjort sig disse tanker, men ingen tør gøre sig til talsmand for tanker der går imod vor humane tankegang, selv om det kunne spare tusinder for druknedøden på vej til Italien.
Han turde sige det, måske fordi han ikke forventer hans overordnede læser Weekend Avisen og forstår dansk.
Hans forslag ville jo i øvrigt medføre at færre ville komme til Italien og blive nægtet opholdstilladelse med udsigt til at henslæbe livet i lejre under forhold der meget vel kunne være lige så dårlige måske dårligere end dem de kom fra.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bådflygtninge
  • #1   18. jul 2017 Hvorfor bliver de ikke sejlet tilbage til Libyen - er der krig i Libyen + alle de andre lande, de kommer fra. Jeg hørte forleden at dem fra Vestafrika, Senegal gerne vil tage turen på tværs til Libyen for at komme til EU.

    Jeg synes ikke Italien håndterer det særligt godt, så der burde EU træde i karakter, det nytte ikke de bare tager imod og sender videre, det er skruen uden ende.


  • #2   18. jul 2017 Ja selv som humanist kan jeg se logikken i jeres tale og ja hvis der ikke var redningsfolk, vil strømmen jo nok stoppe smiley

  • #3   18. jul 2017 Ja, jeg forstår ikke rigtig proceduren og hvad laver italienerne ud for libysk kyst, det er vel libysk farvand.

  • #5   18. jul 2017 Hvorfor er der ikke nogen klare regler i EU - dem som kommer med båd skal sendes retur, hvis de ikke kommer fra et krigshærget land, de skal registreres og hvis ikke, skal de ikke sendes videre op i EU - vi skriver 2017 come on smiley

  • #7   19. jul 2017 fandens til NGO som ’Middelhavets taxiservice’. Måske UBER kunne hjælpe til at sende dem baglæns.

  • #9   19. jul 2017 Udbygning af landets ressourcer - tja det har ikke hjulpet noget i mere end 50 år og så har man i øvrigt smidt folk ud som faktisk gav dem arbejde. Mange arbejdere som daglejere og forsvandt hurtigt, så vi har med folk at gøre som har en helt anden forståelse for arbejde.

    Der står ikke i nogen konvention at man ikke kan sende folk tilbage til deres udgangspunkt - problemet er så at ingen har legitimation for den er røget overbord når de når den internationale grænse som betyder de ikke kan komme tilbage til Libyen uden papirer - wow godt gennemtænk.


  • #12   19. jul 2017 ole

    Æh hva???

    Sammenligne flygtninge med folk som flytter væk fra udkants Danmark???

    Folk fra udkants Danmark flytter ikke uden de har et job at flytte til,

    Nu var det ikke kolonisterne som førte krigen men total pløk åndssvage negere som ikke kunne tænke bare 5 min frem tiden. De skød kolonister og de andre negere som stod i vejen.

    Senere smed man de hvide ud og brændte deres virksomheder af så en stor befolkning mistede deres eksistens grundlag. Nå så må vi give dem nødhjælp og de sad klar og ventede på maden blev serveret foran hytten men ingen kom fordi militante grupper stjal nødhjælpen - læg mærke til deres egen sorte negere og forarmede befolkningen endnu mere.

    Man bestikker militante grupper som alligevel plyndre toget med madvognen, og stadig forsætter man dumme som de er med madvognen som ingen har gavn af undtagen de militante grupper.

    Man bygger en pumpestation så sorte kan få vand og være selvforsynende- og så fiser de af, 14 dage efter er der kun beton gulvet tilbage.

    Næ stop hjælpen og lad dem dø i fred for alle de tiltag i over 50 år har ikke gjort noget som kan betegnes som en succes.

    Stop med at hente flygtninge i International farvand - så stopper strømmen af sig selv.


  • #15   20. jul 2017 Hjælp til selvhjælp - giv dem en fiskestang så kan de ernære en familie, giv dem nødhjælp så kan de stadig ikke ernære sin familie. Micro kreditter er nået Afrika som ellers startede i Indien.

    Hvis jeg hver dag sad foran min gadedør og modtog morgenmad, middagsmad, aftensmad så gad jeg sgu hellere ikke arbejde - de sorte må starte med at tage ansvar og kæmpe for deres ret. Jeg er dødtræt af det piveri i medier om Afrika - specielt nogle steder for Afrika er stort og flere lande kan godt finde ud af det. Men de Give a fuck hvad der sker i resten af Afrika - ikke noget med at sammenarbejde - ikke noget med at få gang i flere lande i Afrika. Vi er os selv og så ved de jo at aben placeres hos Nato, NGO idioter og EU som pøser penge i et bundløst hul for at kunne sover roligt om natten .- vi har - slår sig på brystet - gjort en forskel....wow



  • #16   20. jul 2017 Jamen i Afrika og visse steder i Mellemøsten tror, at Europa er paradis på jorden, de har en tro på, at de vil få et vidunderligt liv, ingen har fortalt dem, at de selv skal arbejde på sagen og at det kræver virkelig meget at blive integreret i et hvilket som helst land i Europa.

    Og det skal være Vesteuropa ingen vil til til Øst, hvorfor mon ??


  • #17   20. jul 2017 I Danmark skal man ikke arbejde for føden - bare sige de har en psykisk sygdom så førtids - Portugal er nået længere end Danmark for de skider på konventioner og kan de ikke klare sig - bare ærgerligt - men Danmark er jo så jammerlig gode og jamre ikke med dem fra udlandet kun danskere bliver nakket og får besked på nå de ligger på OUH at hvis de ikke møder op så trækker vi en måned på trods af personen ligger i koma - simulant siger de fra kommunen

  • #18   20. jul 2017 Ja, sådan kan det godt føles. Men vi kan ikke bare komme og sige, vi er psykiske syge, der skal beviser på bordet. Det er mere end svært at blive førtidspensionist du skal faktisk sidde med hovedet under armen.

    Men vi er sløve, vi sidder kun på nettet og brokker os, ingen gider tage et initiativ, vi skulle jo gøre oprør og vi kunne starte med EU ift de enorme "flygtninge" problemer vi har, hvorfor hjælper vi ikke Italien, dog kan jeg ikke forstå, hvorfor de sejler til Italien, Spanien er der tættest på, men der bliver de nok bare smidt i Middelhavet ??


  • #19   20. jul 2017 Jetset

    Og hvad skulle vi hjælpe Italien med? aftage flere bistand klienter?


  • #20   20. jul 2017 Og få dem registreret bl.a., hjælpe dem med at få løst problemerne, de kan tilsyneladende ikke selv magte det, hvis ikke de kan blive registreret må de retur, det er for stormasket, det der foregår i Italien, de sender dem bare videre med lukkede øjne, som jeg har forstået det smiley smiley smiley

  • #22   20. jul 2017 ole S - kan Europa redde hele verden ??

  • #23   20. jul 2017 Jeg har tilbudt at ole får containere i sin have i flere etager med en stige til alle de stakkels sorte - men ingen reaktion og samme med vindmøller - elsker vindmøller men ikke i min have.

  • #25   20. jul 2017 Ole

    Du skulle være fanden som læser biblen. for det er værste vrøvl du der skriver.

    Jeg påstår ikke at portugisere er kloge i forhold til danskere men at de skider på konventionerne og fuck de skide negere for de får ikke en skid i hjælp - men det gør de i Danmark - så hvor er det mest smartest at placere sig Ole.?


  • #26   20. jul 2017 Ole du snakker om at gøre noget så hvis folk som dig stillede jeres have til rådighed til en rigtig fest med kontainer meter høj så kan du vel ikke sige nej, at smage Afrika på grillen og trykke hånd og kysse rundt. Så er danskere rigtig integreret ik?

    Du efterlyser at gøre noget hvad er mere at gøre noget end at du får 1000 kontaniner i din have og hjælper en masse flygtninge - tænk på hvis det tager om sig for vi har mange haver i Danmark så skulle vi have plads til hele Afrika...ik?

    vindmølle - fandme nej ikke i min have men jeg elsker vindmøller andre steder.


  • #28   20. jul 2017 Vi skulle alle være lige så elskelige være politiske korrekte som Lisbeth Zorning, hun transporterer "flygtninge" til Sverige - skal vi grine eller græde ??



    profilbillede
  • #29   20. jul 2017 Hvis vi var som hende allesammen, så sad vi på fattiggården.

  • #30   20. jul 2017 ole giver en skærv tror jeg

  • #35   24. jul 2017 Ole

    Jeg er godt klar over at medlemskab af Eu, fn, nato osv forpligter, men der skal også være en grænse for hvor langt det forpligter - Danmark kan ikke blive ved med at leve op til de forpligtelser da vi er et lille land hvor kun ca. 2 millioner der arbejder - resten er på forskellig forsørgelse.

    Så hvis vi forsætter med at leve op til vores forpligtelse så vil vi med tiden forarme Danmark.

    Vi har så også en kamp for at få dem som er i arbejde, at lære dansk, få et arbejde, blive integreret som i den grad koster milliarder, så det ville da være mere klogt at investerer der hvor de er, men det er så også problematisk med så megen korruption samt militante grupper som stjæler med arme og ben.

    Så det er lidt som Catch 22 - som betyder uanset hvad man gør så er der ingen løsning.

    * Catch 22 er en filmatisering af et problem under 2 verdenskrig som viser på en satirisk måde at uanset hvad man vælger er det forkert-

    Jeg har ikke en løsning, Danmark har ikke en løsning, Italien/Tyrkiet er ved at bukke under overfor andre landes løsninger ved at lukke af for resten af EU.

    En løsning vil svare til at have fundet de vises sten. Men det er ikke lykkedes endnu.


  • #36   24. jul 2017 Der er kun en løsning på flygtningeproblemet, det er at lukke for tilgangen og bruge pengene i FN regi, hvor man kunne tilbyde FN at sponsorere et antal flygtninge.
    Det flygtningene mangler i nærområderne er penge, og med blot en brøkdel af hvad det koster at have dem her, kunne de opretholde et liv næsten på linje med de befolkninger hvor de nu er bosat.
    For hver flygtning der kommer her til landet kunne man nok i stedet sponsorere og brødføde100 flygtninge i nær områerne.
    Hvis alle Europæiske lande gjorde det var løsningen inden for rækkevide.
    Som et lille land var det oplagt at være en slags banebrydere inden for den misforståelse at en flygtning hvis han har penge blot kan gå på asylshopping i Europa med specielt udkik på nord Europa, hvad der ikke står noget om i konventionerne at han kan eller skal, som netop åbner for fortolkning hvad man så benytter sig af.
    Og hvad gør man så i DK man suspendere at tage de 500 FN såkaldte kvote flygtninge som man har lovet, og som er flygtninge som har behov for hjælp, hvad ikke nødvendigvis dem der kommer for egen regning har. Det var ikke smart.


  • #37   24. jul 2017 Selv en fattig kan købe på udsalg

  • #39   25. jul 2017 Jeg ved ikke, om flygtninge er tilfredse med hjælp i nærområderne, jeg tror en hel del hellere vil til Europa med en forventning om (at få del i vores) velfærd.
    Jeg ved ikke, om flygtninge er tilfredse med hjælp i nærområderne, jeg tror en hel del hellere vil til Europa med en forventning om (at få del i vores) velfærd.

    Det har du sikkert ret i, men det er blot ikke muligt at opfylde det ønske for et lille hundrede milioner flygtninge.
    Men de 99% der lever i dyb fattigdom vil nok se positivt på et sådant forslag.


  • #41   26. jul 2017 Det var ikke nogen god nyhed smiley - jeg forstå slet ikke EU's såkaldte redningsaktioner, det er en meget dårlig løsning. Men det spredes som lynets hast i Afrika, så der bliver endnu flere, nu er det lige pludseligt blevet sikkert at tage turen over Middelhavet - jeg forstår ingenting i den forbindelse smiley smiley smiley

  • #42   26. jul 2017 #40

    Flot - så er der flere der pifter deres gummi båd så "Sophia" er nød til at redde dem, så deres rolle mod menneskesmugler falder helt til jorden. flere skibe i området gør at flere tager chancen.

    Hvorfor gør Libyen ikke noget selv, i steder for at fedte den af på resten af verden? Hvis de så ikke gider så giv tilladelse til at skibe kan opererer i Libysk farvand og sende dem retur.


  • #44   26. jul 2017 Det er nemt at være bagklog, man Libyen viser hvor forsigtig man skal være med at "hjælpe".
    Der er tilfælde hvor en diktator som man havde i Libyen ville have været et plus for hele Europa at beholde.


  • #45   26. jul 2017 Jeg tror også, at Gadaffi ville smide dem i havet uden båd, men vi må ikke glemme, hvor frygtelig han var, men det er åbenbart svært at finde en gylden middelvej.

  • #47   27. jul 2017 Vi skal bare stå udenfor og se på, hvordan de mishandler deres borgere ??

    Men hvad har Sverige gjort, hvad har Norge gjort, hvad har Italien gjort, Spanien, Grækenland, Tyskland osv. - De skreg om hjælp, før de flygtede, så hold nu op med den påstand, at det er Europas egen skyld.


  • #48   27. jul 2017 Jeg vil sige at Sverige og Tyskland er de værste syndere i det de uden tanke har "inviteret" ral og krat og sendt signalet at her er plads nok så bare kom.

    Så begynder migranter at blive kræsne - hvor er bedst, jo Danmark, så tager de til Danmark


  • #49   27. jul 2017 Det jeg mener med nævnte lande, har de deltaget i nogen krige, blandet sig i nævnte landes levevis ??

  • #51   28. jul 2017 Hvad har Sverige blandet sig i ??

  • #53   29. jul 2017 Har svenskerne flygtninge fra Mali, det har jeg aldrig hørt om, heller ikke at andre lande i Europa har ??

  • #55   29. jul 2017 Nå, det var ikke så få, den har bare gået min næse forbi smiley

Kommentér på:
Bådflygtninge

Annonce