{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
611 visninger | Oprettet:

DSB {{forumTopicSubject}}

Man mener at DSB er blandt Europas bedste, jeg kunne godt lidt at tale med de fulerikker som er kommet til det resultat. Lugter langt væk af bestillings arbejde for det er ikke det pendlere oplever med DSB.

I de sidste 10 år hvor jeg har brugt toget 4 gange har der været forsinkelser,

Danmark kommer ind som nr. 2 ud af 26 lande, wow er det muligt de er så præcis?

Det er den internationale konsulentvirksomhed Boston Consulting Group, BCG, der har sammenlignet, hvordan togtrafikken har præsteret. Det er kun i Schweiz at jernbanerne samlet set har et højere niveau end i Danmark.

Jeg ved så ikke hvad for en slags hvid mel de har sniffet og dinglet rundt til at de kan komme til det resultat.

Og så kommer forklaringen:

BCG måler kvaliteten af jernbanedriften ud fra tre kriterier: Antallet af passagerer og mængden af transporteret gods, servicekvalitet og sikkerhed.

Servicekvalitet er jo meget og der er helt sikkert ikke målt efter præcision - men det ved man så ikke uden at være nede i deres statistikker og hvordan de er kommet til det resultat.

er kvalitet at når der er blade eller is på skinnerne så ihhhhhhh slå bremsen til - hvad gør de i Sverige og Norge - ? De kan godt køre i snevejr og når der er blade på skinnerne - hvordan fanden kan vi være nr. 2 - det giver ingen mening og lugter langt væk af bestilt arbejde.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DSB
  • #1   23. apr 2017 Ja den konklusion må de længere ud på landet med. De kan tage DSB og opdage hvor tilfældigt de kører.
    Jeg kører kun i min sommerferie sådan ca ud og hjem igen. Og det er sjældent der er tog til tiden.
    Man sidder og steger i et forsinket tog, hvor vinduerne er sømmet til, fordi nogle mennesker tar billetten derudaf. Man forstår det godt efter en hvis ventetid ihvertfald. God sommer smiley


  • #3   23. apr 2017 Hvad kan deres slogan ellers betyde?

  • #4   23. apr 2017 Enten dét eller også er der bare absurd dårlig togtransport i de andre lande

  • #5   24. apr 2017 Jeg må sige at jeg ikke har kørt med tog i over 30.år men ser og læser jo om hvordan DSB har den ene forsinkelse efter den anden + de tog der så aflyses, så ja Polysl jeg stor griner også af den undersøgelse smiley

  • #6   25. apr 2017 Og jeg kan ikke finde ud af DSB's hjemmeside, mere forvirrede hjemmeside skal man da lede længe efter og ingen mennesker man kan spørge om noget som helst, manglende service må jeg sige smiley

  • #7   25. apr 2017 Der er ikke noget at sige til at bilismen er tiltagende, al service er væk, og svært ved at begå mig i det offentlige transport system, for nogle gange er det ikke smart at køre beruset så jeg er død og pine nød til det. Flere gange tager jeg en taxa - det er nemmere men en ret dyr fornøjelse på længere afstande.

    Bussen fra Langeskov køre som om de ingen tidsplan har, står og venter og venter og så 15 min forsinket? er det så svært at bringe ventetiden ned?


  • #8   25. apr 2017 Nu har jeg i mere end 15 år kørt tog i Portugal og må beklage at der er utallige forsinkelser på 3 sekunder som jeg har oplevet. Fandme for dårligt ik smiley

  • #9   26. apr 2017 Movia er ikke bedre.
    Stod en halv time den anden dag og ventede. Busserne kørte ikke i lokalområdet pga en ulykke og spærret vej. En asylsøger i et tårn med afpresning om at hoppe ned.
    Men ingen info på hjemmeside eller det nye digetale skærm info.
    Varighed 4-5timer i midten af Hovedstaden i landet. Og chaufførene taler mest arabisk, så ligeledes ingen spørgsmål er mulige der heller.


  • #10   26. apr 2017 Det er bare ikke OK, sådan noget SKOD smiley smiley smiley

  • #12   26. apr 2017 #11
    Det er ikke første gang!
    Man kan ikke være sikker på at få noget refunderet. Har prøvet at argumentere for Nørreports rejskort automater var nede i mange timer. Det kendte de ikke noget til 3 uger efter og jeg kunne intet bevise!
    Og fik ingeting refunderet!


  • #13   27. apr 2017 Og så er der ingen gang nogen billetluge, man kan gå til, det er virkelig frustrerende, jeg kan gå helt AMOK over det smiley smiley smiley smiley smiley

  • #14   27. apr 2017 Nej jeg kiggede også efter en Metro medarbejder for at få råd på et tidspunkt, men havde ikke tid til at køre rundt i metrotoget og find een.
    Jeg klippede mit rejsekort midt over i vrede. Men blev sener tvunget til at købe et nyt, da klippekortene udgik.


  • #15   27. apr 2017 Jeg havde sg ud bare kørt sort,,, fuck dem.

  • #16   27. apr 2017 Jo men 750kr, lige ud af vinduet?

  • #17   27. apr 2017 kun hvis man nappes

  • #18   27. apr 2017 Kirstine, surt show - men jeg havde nok gjort det samme, det er en stor frustration og så vil de have, vi skal tage det offentlige, men næste gang jeg skal til Jylland, så vil jeg nok tage toget, hvis jeg ellers kan finde ud af at bestille en billet, det er en TOTAL forvirret hjemmeside de har, og jeg skal bruge alt for meget tid på at finde ud af det, det er virkelig vildt, så mange muligheder de har og ikke 2 priser er ens på samme rute.

    Men jeg er total PANISK, når jeg selv kører over Storebælt, det er mere end ubehageligt, jeg når at svede mindst 20 liter og jeg kan næsten ikke holde på rettet, så våde er mine hænder smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley


  • #19   30. apr 2017 Egentligt underligt.

    Man sætter betonklodser op ved Strøget og andre befærdede steder, for at en lastbil ikke skal køre folk i smadder, som det er sket andre steder i Europa.

    Nogen der har tænkt på, at halvdelen af chaufførene i hovedstaden er arabere?

    De kunne så let som ingenting køre bussen ud over Langebro eller andet.....

    Jeg er utryg!!!


  • #20   30. apr 2017 Det er utroligt mange, kan de udtale gade- vejnavnene eller er de holdt op med at fortælle passagererne, hvor de er ??

  • #21   30. apr 2017 Libbie.

    Det er ikke længere chaufføren der fortæller det, men en digital stemme i højtaleren....

    Sig mig, hvor længe siden er det du har kørt i bus? smiley


  • #22   30. apr 2017 Uha - det kan jeg ikke huske og når jeg så endelig skal have en bus, så kommer den ikke, så jeg må tage en taxa i stedet, men det var godt nok også en araber, der findes ikke ret mange danske chauffører, en uddødet race smiley

  • #23   30. apr 2017 #18
    Kører man ikke under storebælt?
    Har ikke tænkt over ubehaget.

    Buschauffører kender slet ikke gaderne, og de forstår ikke hvad man spørger om. Det er adskillige år siden, de gjorde det.


  • #24   30. apr 2017 Kirstine

    Det er både over og under.


  • #25   1. maj 2017 Det er KUN over for bilisterne, toget kører under, og der får jeg også et tryk i ørerne, men det varer heldigvis ikke så længe.

    Det er vist flere år siden, jeg har taget bybusserne i KBH kan jeg så læse, har været på Christianshavn i dag, liv og glade dage og cafeerne ved kanalen er åbnet, levende musik, bazar og levende musik på Torvet og så har jeg også været en tur på Frederiksberg, men holda op, hvor det bare blæser, man ligner en tam vild smiley - men 1. maj er nok blevet fejret flere steder, dog så jeg ingen røde faner, men masser af mennesker smiley


  • #26   1. maj 2017 Jeg så røde faner og støvletramp i bedste stil lige ud for mit vindue - næsten som at blive hensat til fortiden.

Kommentér på:
DSB

Annonce