{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.066 visninger | Oprettet:

Brændeovn eller varmepumpe hjæælp søges !! {{forumTopicSubject}}

Hey

Jeg har købt et hus hvor der er el-varme.

nogen der ved hvad der er den bedste løsning

Brændeovn eller varmepumpe ??

har kigget lidt på den her:
http://www.bilka.dk/bolig/opvarmning/klimaanlaeg/olimpia-splendid-unico-inverter-9hp--27925300000%28purchase_other_ds%29


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brændeovn eller varmepumpe hjæælp søges !!
  • #1   23. sep 2012 Begge dele! Så fyrer man op i brændeovnen og sætter en temperatur på pumpen og så kan man holde stabil temperatur på det ønskede. Har begge dele her og det virker smiley

  • Jay
    Jay Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 84 Svar: 275
    #2   23. sep 2012 Hvad med pillefyr?

  • #3   23. sep 2012 Brændeovn er klart det billigste i drift.

    Men varmepumpe er det letteste smiley


  • #4   23. sep 2012 Hold dig LANGT væk fra den varmepumpe.

    Latterlig høj pris for noget der har så dårlig en COP værdi på kun 3,2.

    Du skal helst finde en der yder over 5.



  • #5   23. sep 2012 Jeg vil sige en pille brændeovn af mærket Ecotek kombineret med en Varmepumpe,tro mig det kører både når vejret er som det er nu og når det bliver minus 15. Jeg har kørt med det i 4 år nu.

  • #6   23. sep 2012 Er en varmepumpe ikke dyr i drift? Jeg er så heldig at ha fået 40 rummeter for selv at fjerne det. OG får mere ind, så jeg bruger brændeovn. Og har intet problem med at holde mine 100m2 varmt

  • #8   23. sep 2012 Tak for det der mange meninger kan jeg se smiley Hmm svært valg, brænde ovn kræver brænde osv og det kan blive dyrt hvor en varmepumper er billigere hvad jeg har fået at vide... Måske spare man 1300 kr om året med en brændeovn med skid vær med det

  • #9   23. sep 2012 Def D. Det kommer selvfølig an på hvor man køber sit brænde.

    Jeg har et 164 m2 hus fra 1919. Her den til d. 5 har mit ekoheat Pillefyr kørt i et halvt år. Har ca brugt 800 kg træpiller nu. Så jeg regner kun med at bruge max 5 tons piller om året. Hvilket er under 10.000 kr i varme om året. Det er så med varmt brugsvand. smiley jeg har en varmepumpe. Den bliver kun brugt forår og efterår lige til at hæve temperaturen i stuen et par grader. Da det går hurtigere og er billigere end at starte fyret op for at varme hele vandet op.

    Men skal den køre i længere tid så er pillefyret billigst. Og varmer selvfølig hele huset op og vandet smiley

    En varmepumpe bliver for dyr når det bliver koldt om vinteren. Så kan de bedste godt kravle under 2,5 i COP værdi alt efter hvor koldt det er.

    COP værdi er feks hvis du bruger 1 kw og pumpen køre en cop værdi på 5 så får du 5 kw varme ud. Så 5 gange billigere end strøm. Så det er meget billigere en elradiator. Men det er så også noget af det dyreste man kan fyre med. smiley


  • #10   24. sep 2012 Træpilleovn intet andet end træpiller den starter og slukker selv efter behov,minimal veligholdelse og co2 neutral.
    Jeg forstår ikke du tvivler.


  • #11   24. sep 2012 Den gamle har jordvarme og solceller. Må sige det dur bare, skide nemt . Og en brændeovn til de helt kolde aftener.

  • #12   25. sep 2012 Varmepumpe og solceller tjener sig aldrig hjem igen i forhold til et pillefyr. Det passer ikke at træpiller vil stige voldsomt. Staten har snakket om afgift på 200 kr pr ton. Så importer man da bare fra udlandet hvor de allerede er billigere. smiley

    Jordvarme er også værdiløs hvis man ikke har gulvvarme i huset. Og da Def D siger der er elvarme nu så bliver det en meget dyr løsning nu og her.

    Så brændeovn bliver det billigste i anskaffelse og drift. smiley basta bum.


  • Mikkel N
    Mikkel N Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Svar: 5
    #13   17. feb 2014 Helt klart varmepumpe. Jeg har ligee fået installeret en varmepumpe i mit sommerhus, og har undersøgt forskellige muligheder, og kom frem til at en LG varmepumpe model Prstige09, http://se-varmepumper.dk/lg-varmepumper/ , var den bedste løsning, da den scorede højt i den nyeste svenske test, som er dem jeg har hørt der er mest troværdige. Man kan læse mere om testen her, http://www.bolius.dk/test-disse-luft-til-luft-varmepumper-er-bedst-20176/

  • Quest
    Quest Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 544
    #14   17. feb 2014 Komplet tosset ikke at vælge en pilleovn, du kan få dem i et design der matcher din stue, træpillerne koster omkring 2000 for et tons, og hvis ru smider lidt ekstra efter fyret kan du få et der bliver koblet sammen med din vandvarmer.

  • #15   17. feb 2014 Problemet er fra september 2012..... Tror i stadig det er aktuelt ?

  • Simon N
    Simon N Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 10 Følgere: 9 Svar: 3
    #16   30. jul 2015 Foretrækker du at spare penge, eller skal det bare være let?

    Hvis det er det økonomiske der trækker vil jeg helt klart vælge en brændeovn, da man tit kan finde billigt brænde rundt omkring.
    Vi flyttede i hus her fornyligt, og valgte brændeovnen for at spare lidt penge da der fulgte et pæn stykke skov med til ejendommen, også er det også bare ekstremt hyggeligt. Vi fik sat en ind fra http://www.pejseringen.dk/


    Ønsker du derimod, at det bare skal være billigt, jamen så er varmepumpen den helt rigtige løsning til dig!


Kommentér på:
Brændeovn eller varmepumpe hjæælp søges !!

Annonce