{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.201 visninger | Oprettet:

H P
H P
Tilmeldt:
7. jun 2008
Følger: 1 Emner: 121 Svar: 335

Varmepumpe eller brændeovn {{forumTopicSubject}}

Hey
Er lige flyttet i hus på 65kvm, det er opvarmet med elvarme, og det holder ikke i længden

Derfor skal der en anden varmekilde op

Ved dog ikke helt om det skal være brændeovn eller varmepumpe
Der har ikke tidligere været installeret brændeovn så det er med montering af skorsten og hele molevitten, og det samme med varmepumpen

Hvad vil folk foreslå


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Varmepumpe eller brændeovn
  • #1   4. sep 2011 En brændeovn fordeler ikke varmen i hele huset, og det gør en varmepumpe heller ikke helt...
    Så hvis du vil varme hele huset op skal du have en anden løsning...
    Muligvis varmepumpe med noget yderlige fordeling af luften til andre rum...


  • #2   4. sep 2011 du kan få brændeovne der har kamre hvor man så kan tilslutte ventlatior og så få sendt varmen rundt i huset.


  • Rasmus a
    Rasmus a Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 79
    #3   4. sep 2011 jeg havde nok valgt en varmepumpe, og så et varmeflytningsanlæg

  • #4   4. sep 2011 Nu er det vel begrænset hvor mange rum der er. Brænde kan være dyrt, medmindre man kender nogen. Men brændeovn er meget hyggeligt synes jeg. Jeg ville satse på brændeovn smiley

  • #5   4. sep 2011 Helt klart brændeoven og så noget brugt genveks , nok stavet forkert .. Det har vi , vi bruger brændeovn i en 149 kvm bolig og der fordeler genveks-anlæget varmen fra stuen til køkken og 2 værelser ,

  • #6   4. sep 2011 Ved ikke hvad brænde koster nu om dage, men hvis vi får sådan en vinter som 2-3 sidste år så kan det være dyrt. Men stadig det bedste tror jeg for dig. Og det er sku hyggeligt smiley ..

  • H P
    H P Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 121 Svar: 335
    #8   5. sep 2011 Ja meget nemmere blev det ikke, for som flere nævner så er driftomkostningerne ved brændeovn nok noget højere end ved varmepumpe, og førstegangs investeringen er nok også højere ved brændeovnen end den er ved varmepumpen

Kommentér på:
Varmepumpe eller brændeovn

Annonce