{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.724 visninger | Oprettet:

Hvad fanden sker der for jer! ? {{forumTopicSubject}}

Helt ærlig, nu har jeg efterhånden set så mange her inde der er trætte af at jeres skatte penge går til, kontanthjælpsmodtagere, SU, syge mennesker, børnefamilier , mødre osv.

Helt ærlig, hvad fanden er problemet, ???
Har i aldrig nogensinde modtaget nogen form for penge, hvad med jeres forældre der fik penge for at have jer? osv.

tror sku ikke i er en skid bedre selv i sidste ende.
JA, jeg er SU modtager udsendt af kommunen, sider på en skole og virkelig nasser penge og ikke laver en skid så det gør helt ondt.
JA, mine forældre har modtaget penge fra mig, børnepenge.
JA nogen fra min familie, for syge penge, fordi de blev slået halvt ihjel.

og hvad så,? ville i os hellere betale for at gå på sygehus ? eller

Hvis i har et problem med vi betaler tornhøje priser i skat, så smut dog fra Danmark, til et land der ikke betales meget i skat!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad fanden sker der for jer! ?
  • #1   14. dec 2011 alt alt for fedt skrevet...! smiley

  • #2   14. dec 2011 Jeg synes det er fedt man kan få hjælp hvis man er syg, under uddannelse eller mister sit arbejde..

    Men dem der ikk magter at tage sig sammen og ikk gider arbejde ska bare cuttes..


  • #3   14. dec 2011 har nu kun et problem med dem der går på kontanthjælp fordi de ik gider arbejde....folk der blir fyret, også ik rigtig gider gøre noget for at finde et job. og samtidig skal sidde og brokke sig over de ikke har råd til noget som helst, og det os er for dårligt at de skal det ene og det andet for at få de penge.... dem har jeg et problem med...

    resten har jeg det sgu fint nok med.


  • #4   14. dec 2011 Vi har verdens højeste skat, har vi verdens bedste folkeskole, plejehjem osv. ?

    Det synes jeg personligt ikke, vi kan godt forlange noget mere af det offentlige! Ellers skal man privatisere langt flere ting.

    Problemet er at der er rigtigt mange stemmer i de her såkaldte ekstra beføjelser, ekstra dagpenge og pis og lort.
    De folk skal i arbejde, de kan ikke tillade sig at være kræsen.

    Mht. til at flytte ud af landet, så er det absolut sidste mulighed, men frygter vi går en mørk tid i møde.

    Når der er 4 som går ud af arbejdsmarkedet, kommer der kun 3 ind! (Problem.)


  • nikolaj n
    nikolaj n Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 228
    #5   14. dec 2011 Kommer aldrig ved lægen, ej heller sygehuset, så for mig ingen alarm med egenbetaling der.

  • #6   14. dec 2011 altså har kun ondt i røven over folk der nasser ved at gå på kontanthjælp og faktisk ikke gider at lave noget som helst eller forsøge på at gøre noget for det !

    og nej har ALDRIG modtaget noget fra staten af penge og har mine forældre heller ikke smiley


  • #7   14. dec 2011 Sabine - er du klar over hvor lidt arbejde der er? Det er ikke til at få arbejde...

  • #8   14. dec 2011 Sabine B.
    Ja det er da sikkert nogen der ikke gider arbejde og bare ser det som en nem løsning med bare kontanthjælp.

    Nu har jeg da jeg blev 18, spurgt om kontant hjælp men skulle gå på skole istedet og ikke lave noget, men jeg gør sku alt for at finde job, men som det står nu her, så er det sku svært at finde et.


  • #9   14. dec 2011 Nikolaj så tænker jeg hvad så den dag pisset brænder på og du virkelig skal til at gå på sygehuset er du så stadig ligeglad ? smiley

  • #10   14. dec 2011 jensen - dine forældre har modtaget børnepenge til dig,til du var 18 år gammel...

  • #11   14. dec 2011 Det handler om at man sætter sig selv i en god situation.
    Man skal planlægge ens liv, få en god uddannelse, sikre sig økonomisk og bruge hovedet.

    Unge mellem 18-25 år, uden uddannelse, tror det hele falder ned i hovedet på dem, de tror de skal have 50.000 kr. i løn og at det hele kommer til dem. Nej uddannelse og så acceptere at du skal leve på SU i nogle år. Ikke alt det tuderi


  • #12   14. dec 2011 Anders H: hvad har du af baggrund? Siden du ikke kan finde et job.

  • nikolaj n
    nikolaj n Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 228
    #13   14. dec 2011 Ja hvad så? så må jeg jo betale. Men de skattepenge har tjent sig hjem mange gange, er jeg overbevist om.

  • #14   14. dec 2011 Sandra hmm er du nu sikker på de har det ? smiley

  • #15   14. dec 2011 Nicolaj

    Du ved ikke om du bliver kørt ned i morgen, eller om du bliver overfaldt, du har været på syghus, og det vil jeg væde milioner af kr med.

    Jensen,
    dine forældre må ha modtaget noget fra staten, evt. børnepenge, de for hvert kvartal.


  • #16   14. dec 2011 Ja, det er jeg nu rimlig sikker på de har..! vil du komme og sige at det har de iik...?? smiley

  • #17   14. dec 2011 Mht. til brugerbetaling: Det ville ikke personligt være et problem, men en mindre betaling: 150/200 kr. pr. besøg + tilskud fra staten igennem vores skat.

  • #18   14. dec 2011 Ib kaj og jens . & Anders H
    jeg ved godt det ikke er let at finde et job i øjeblik. og er heller ik dem der går og prøver at finde et job som er på kontanthjælp, jeg mener.

    men jeg kender personligt et par stykker, der i sin tid er blevet fyret eller ligne, og de kunne ik lige finde et job den første månede, også opgav de bare. nu har de levet på kontant hjælp lige siden, og er sgu ved at være mange år siden de sidst har søgt et. og som de så fint siget, hvorfor søge et job når jeg sagtens kan leve godt for de penge jeg får jer, og samtidig ik behøver lave noget? ja der har jeg sgu et problem...

    derud over min kolegas mand, som blev fyret for to år siden. har sendt lidt ansøgninger ud, komunen har så haft fundet ham 2-3 job hvor han mødte en gang, også sagde han bare det var fanmde ik noget han gad lave... han ville jo arbejde inde for det bestemte fag der, og intet andet.... og jeg synes bare ik man kan tillade sig at være så kræsen, hvis man er arbejsløs. ud af de 3 job var der jo nok et af dem man ku havde overkommet at arbejde med i en periode....


  • #19   14. dec 2011 trols

    er i gang med uddannelse som dyrpasser, har taget grundforløbet, men kan ikke finde en læreplads, pga, der er flere 100 der søger når der er 1 stilling smiley
    skal bare lige tjene, 40.000 så smutter jeg til Sydafrika og tager en læreplads smiley


  • #20   14. dec 2011 Det jo ligefør at man skal betale vægt afgift for at ligge en lort.

  • nikolaj n
    nikolaj n Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 228
    #21   14. dec 2011 Og hvis og hvis og hvis. Det kan jeg bruge til absolut ingenting. Siger bare jeg ikke har haft brug for hospitalsophold i de 26 år der er gået. Men det kommer da nok engang.

  • #22   14. dec 2011 Nikolaj,
    Dine første leveår, var du sikkert på hospitalet, eller har din mor født dig på sofaen smiley


  • #23   14. dec 2011 Sabine - ja der er jeg enig!

  • #24   14. dec 2011 Sabine,
    at han vælger de job fra som han bliver tilbudt, er jo bare hans problem,
    det da os nederen for ham og arbejdspladsen, at der går en negativ mand rundt, der ikke gider det han laver.

    Det gode er jo at der kommer andre der kan få jobbet der rent faktisk vil arbejd indefor det fag


  • #25   14. dec 2011 Ib kaj og jens . ja, for ved godt der os er rigtig mange der virkelig kæmper en kamp for at finde et job, som har været nødsaget til at komme på kontanthjælp. og helt fair. vi skal have nolge penge for at leve.

    jeg er godt nok heller ik den store læge besøgene, men har intet imod mine penge går til gratis sygehus, børnefamilie, jobsøgene osv. ville dog gerne have tandlægen ind under os. (:


  • #26   14. dec 2011 stefan.
    Det var nu også mere med dem der rent faktisk gad noget,
    dem der ikke gider skal bare skride, men der er ikke så mange igen.
    Der er mere der gerne vil, men ikke kan finde noget


  • #27   14. dec 2011 Anders H

    ja, det er det. men så gider jeg bare heller ik side og høre på hans brok over at han ik får penge nok i kontanthjælp, og at han skal møde nede i et eller andet to gange om ugen for at få hjælp til jobsøgning, og selv skal betale transporten osv.

    hvis jeg blev fyret, og fik tilbudt et job. så ville jeg sgu bare være lykkelig for at få noget at lave. og jeg havde da i det mindste gidet det en chance. ku jo være man tros alt ville blive glad for.
    og herre gud fordi man skal gå og vaske trapper et sted, som var det ene han fik tilbudt. prop noget musik i ørene. også går det sgu nok. jo ingen der siger man skal arbejde med det resten af livet.


  • #28   14. dec 2011 stefan der er jo der over smiley
    nu bor jeg jo i sønderjylland, og søger ellers alt nyt der kommer smiley
    har pt. ikke råd til at flytte smiley

    Sabine
    Jeg er enig, det er hans egen skyld, og han skal da slet ikke brokke sig, han skal da være glad for at han lever i Danmark og faktisk for noget, så må han sku yde for at nyde, og betale den transport.

    hvis jeg bare bliver tilbudt noget siger jeg ja, med det samme og vil være glad for det, men der er dog granser, og hvad jeg kan holde til,
    Er blevet tilbudt fuldtids som opvasker, men helt alene på den der arbejdsplads og om aftenen hver dag, det self. en dårlig ting, men kan sku heller ikke holde til det med min ryg,


  • #29   14. dec 2011 Anders H -netop....
    det jo os fair nok hvis ens krop ikke kan holde til det arbejde man blir tilbudt. men igen, man kan jo lige tage en uge og se hvordan kroppen reagere på tingene. selvf skal mam ik smadre sig fuldstænidg hvis man på forhånd ved det kan kroppen slet ik klare.

    jeg ved da nok os godt jeg heller ik ville egne mig som flyttemand eller sådan noget, da jeg ik er så stor, så ville nok være for svag til det job... ja ikke glad for at indrømme at musklerne måske ik er så store... hehe... men ville nok stadig lige give det et par dage og prøve.


  • #30   14. dec 2011 ja man skal altid give det en chance, lige der her kan jeg allerede nu se det ikke vil gå,

    Bare jeg tager opvasken her hjemme, på 10 min, for jeg ondt, så klager nok ikke 8 timer smiley
    Har prøvet de helt store opvaske før, så kan jeg bare ikke stå op til sidst, såå ;)hehe


  • #31   14. dec 2011 sikker på det ik bare er en dårlig undksyldning for ik at sgu tage opvaksen derhjemme? hehe.... ej det er sgu surt du lider med det... også er det sgu os forståligt du ik vil tage et arbejde på 8 timer med det. synes jeg er helt fair. håber da du finder noget andet istedet så (:

  • marlene n
    marlene n Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 58
    #32   14. dec 2011 ja Bette man skal betale skat og den bliver hævet hvis sådan nogen som dig synes det er ok at gøre en pige gravid for så at forlange hun skal skrive faderen ukendt så det offentlige kan betale børne pengene til hende istedet for faderen...... som jeg har sagt før... du er godt nok dobbelt moralsk

  • daniel a
    daniel a Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 35
    #33   14. dec 2011 Syntes godt om ^^

  • #34   14. dec 2011 Jeg har været kontanthjælpsmodtager ... jeg har været der 1 gang, og sætter ikke mine ben der igen... smiley Knokler for ingen penge, og får lige under hvad man får på understøttelse... hellere det end at sidde og glo ind i en skærm...

  • #35   14. dec 2011 hehe det kunne lyde som om smiley men ej, bor sammen med min far og vi skifter med at tage den smiley

    hehe gør jeg nok, men kommer nok aldrig til at undgå at få ondt i ryggen, nogen ting er det slemt og andre knapt så slemt smiley
    Dyrpasser er nok ikke det bedste, men det det eneste jeg vil med rovdyr, og så bliver det i et varmt land, så varmen hælper lidt på smerten smiley


  • #36   14. dec 2011 marlene, tror du ikke du har skrevet det forkerte sted ?

  • #37   14. dec 2011 Christiano
    hehe det vil jeg os meget hellere, men det skal os være noget kroppen kan holde til smiley


  • #38   14. dec 2011 `:-) ... mit job er ikke krævende andet end psykisk, og gir nogle knops i ny og næ... men jeg kan slet ikke klage... har de bedste kolleger, og arbejdspladser.. smiley !! selvom jeg er lavtlønnet

  • marlene n
    marlene n Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 58
    #39   14. dec 2011 nej nej for bette har længere oppe skrevet at man snart skal betale afgift for at ligge en lort smiley og ja det skal man jo og det bliver jo ikke bedre når unge fyre som ham har den holdning at kommunen bare kan betale børnepengene hvis man "kommer til " at gøre en pige gravid...... så faderen kan stå ukendt...

    det har han nemlig lige sagt i en anden tråd


  • #40   14. dec 2011 Det er jo ikke noget med det der.
    DET ER NÅR DET BLIVER MISBRUGT.

    Hvis dem i din familie ikke blev slået HELT ihjel.... FINT hver glad for det - UD OG ARBEJD NÅR DU ER RASK!........

    (uuuuuuh)


  • #41   14. dec 2011 Anders H - hehe, den ville ellers være meget god at bruge for at slippe.

    Tja har selv været igang med dyrepasser uddannelsen. (: men kommer nok os meget an på hva dyr man passer. hvor hårdt det er for kroppen, ku jeg forstille mig....


  • #42   14. dec 2011 Christiano
    Det sku os det der er vigtigst gode kolleger, og arbejdspladser smiley

    MArlene,
    så var det derfor jeg ikke var helt med, smiley

    TakeAway *
    Nu er det sandt det jeg siger, og self. er jeg glad for han overlevede, hvad regnede du selv med ? men at folk har ondt i røven over at han for sygedagpenge.

    bliver aldrig rask med min ryg, søger arbejde, kigger efter arbejde hver dag, så slap lige af, men skal ikke smadre mig selv med et opvaskerjob. så kan jeg sku godt undvære 20.000 eller hva fanden det gav.


  • #43   14. dec 2011 Sabine, hehe ja smiley
    fedt nok smiley er du kommet videre eller ? smiley
    jo det har meget at sige, har passet elefanter som det største dyr self. og det meget tunge ting, men alligevel, så for jeg ikke nær så ondt i ryggen af dett, da jeg passede fugle gik det ud over ryggen, (der er det mere ensformet, op og ned, bøje ryggen, og masser af opvask ) elefanter er det mere forskelliget, mange forskellige ting.

    Vil arbejde med rovdyr, og det går heller ikke så meget udover ryggen, men skal være i bevægelse hele tiden og helst ikke for ensformet før det ikke gør så ondt smiley


  • #44   14. dec 2011 Åhhh gud endnu en tråd om KH modtagere..

    Well, jeg er på KH og kan ikke komme til at lave ret meget andet pt..
    Dem der har fulgt med i nogle af de andre KH-tråde der har været herinde ved hvorfor jeg ikke kan og må arbejde..


  • #45   14. dec 2011 i bund og grunden er fejlen at folk fejlaktivt tror at de håndører de betaler i skat finansiere SU, kontanthjælp, Børneforsørgelse og ligne ydelser.
    Må desværre knuses disse menneskers lille drøm om at det er dem og deres pebernødder til håndører der holder Danmark kørende eller at det rent faktisk var billigere for dem hvis disse ydelse ikke eksisterede, sandheden er bare desværre en helt anden.
    De vi almindelig mennesker betaler i skat udgør en så lille del af det store regnskab at det er til grin at sidde og øse om sig med negative holdninger på nettet over statsydelser.
    I Danmark er der kun 50.000 af den arbejdende del der betaler så meget i skat at det rykker noget i budgettet og at det ville kunne følels hvis de holde op med at betale skat eller betalte mindre i skat.


  • #46   14. dec 2011 * Carina

    der her er ikke et "hater" eller hva man nu skal kalde det.
    Holder sku med dem der modtager det og alt andet med offenligt støtte smiley


  • #47   14. dec 2011 Anders - I know.. Men der er bare SÅ mange af de her KH tråde her for tiden..
    Og hver gang bliver man betegnet som samfundsnasser, liiiiige indtil de hører grunden til at f.eks jeg er på KH og sidder fast i systemet.. smiley

    Det er pænt meget press at hører på/læse..


  • #48   14. dec 2011 sjenne, det er da skattepengene, men bare i en lille lille del, en nede i % skalaen, så kan sku heller ikk se problemet,

    De skal være glade for at de laver i et godt land, eller kan de smutte til et andet land hvor man næsten ikke betaler, og med garanti vil de hellere betale skatten i danmark


  • #49   15. dec 2011 * Carina
    hvorfor sider du da fast i systemet ? nu har jeg ikke læst dem du har været med i.
    Men ja, man skal med det samme ned gøres og mange har faktisk problemer og der er ikke så mange som man går rundt og tror der ikke vil lave noget


  • #50   15. dec 2011 Anders - Jeg er manio depressiv, har angst og tendens til tvangstanker.. Går til psykriater 1 gang om ugen, bliver medicineret (blev medicineret forkert i 1½-2år), går til samtaler hos lægen.. Og som prikken over i'et er min sagsbehandler ikke til meget hjælp.. Hun har matchet mig en 1'er selvom jeg er uarbejdsdygtig og har istedet sygemeldt mig.. Hun burde egentligt have matchet mig en 3'er..


  • #51   15. dec 2011 årh det er træls,carina smiley

  • #52   15. dec 2011 nå for fanden smiley det er sku skid smiley
    Ja det burde sku lukke munden på dem, for du ha 100 % ret til at få hjælp
    for du hjælp til medicinen, tilskud eller står du for det selv ?


  • #53   15. dec 2011 Sandra - har efterhånden "lært at leve med det".. Hvis man kan sige det sådan..

    Anders - Jeg betaler selv alt min medicin.. Så det er lige en udgift på 1000 kr ekstra om måneden..


  • #54   15. dec 2011 det er sku for dårlig smiley og så når du i forvejen er på KH
    Håber sku det går godt for dig, har været inde og læse om det og håber sku ikke det kommer til at gå så skidt smiley


  • #55   15. dec 2011 Så længe jeg bliver medicineret rigtigt så går det nok..
    Er dog næsten lige kommet ud af en Mani-periode, eller som andre kalder det, en psykotisk periode.. Så nu her er jeg "psykisk normal", selvom jeg stadig er en smule depressiv.. Og det er meget positivt, for jeg er glad (sådan normalt glad) og har det fint.. smiley


  • #56   15. dec 2011 Anders: lidt har jo selvfølgelig også sin ret..
    Jeg ligger bare tit mærke til at dem der brokker sig over offentlig ydelser er de samme med stort hus fede biler og en kassekredit der er mere end sund, det er bare ærgeligt at de mennesker kun ser hvad andre får og ikke hvor de selv trækker deres huslån og billån fra i skat ?
    Den største udgift i Danmark inde DKs egne grænser er sjovt hvad der bliver trukker fra i skat og ikke hvad der bliver finansieret af skat, så derfor er det jo blindt at sidde på nettet og andre offenlige steder og brokke sig over at nogle mennesker for offenlig ydelser, men man glemmer bare lige at man ca trækker 30% mere selv på fratrækkelser igennem lån end hvad en dansker på offentlig ydelser trækker på systemet


  • #57   15. dec 2011 carina,ved iik hvordan det er i din kommune.Men ved i viborg kommune kan man søge om hjælp til det.Og man kan søge noget der hedder en paragraf 100...det må da næsten være det sammen i alle kommuner..men ved det iik,det er da værd at prøve smiley lidt har da også ret smiley

  • #58   15. dec 2011 * Carina
    Hehe det var sku godt smiley

    Sjenne
    du har helt ret smiley


  • #59   15. dec 2011 Sandra,
    Min far bruger også over de 1000 hver måned, 15.000 ind til videre på på 7,5 måned, og stadig ingen hjælp at hente


  • #60   15. dec 2011 Sandra - det vil jeg da prøve at undersøge.. smiley

    Anders - Jeps det er lækkert.. Så nu har jeg lige minimum 2 gode måneder før psykosen kommer tilbage.. smiley


  • #61   15. dec 2011 hehe, det godt smiley når den kommer igen hvor længe er den så normalt ved dig ? smiley

  • #62   15. dec 2011 okay,ved bare min mor får det,og hun bruger også rigtig rigtig mange penge på medicin smiley det er sQ for dårligt han iik kan få hjælp..! for det er skisme mange penge at bruge på medicin da..

  • #63   15. dec 2011 ja, men det er vidst noget med at han snart er berettiget til det fordi han har brugt så mange, eller noget, men de burde have hjulpet fra starten

  • #64   15. dec 2011 Ja,det burde de godt nok..

  • #65   15. dec 2011 Carina - jeg har selv en storebror der er psykisk syg, og han får medicinen gratis hos distrikt psykiatrien... Tænker. Må ha noget lign tilbud i din by også... Han bor i Rødovre, og går i Brøndby... De udlevere hans medicin smiley

  • #66   15. dec 2011 Anders - det er forskelligt.. Det kan vare lige fra 3dage til et par måneder..

  • #67   15. dec 2011 Frøken Sonne - kan være at min psykriater ved noget om det.. Må lige prøve at hører ham ad på tirsdag.. smiley

  • #68   15. dec 2011 okay, men håber sku det bedste for dig smiley

  • #69   15. dec 2011 tusind tak.. smiley Håber jeg selvfølgelig også, hehe.. smiley

    Nu vil jeg gå til køjs, det er jo vildt udmattende at være glad.. smiley


  • #70   15. dec 2011 hehe så lidt smiley

    Hehe, kan jeg godt forstå smiley godnat smiley


  • #71   15. dec 2011 Jeg blev uddannet murer i 2009 og har været arbejdløs siden (på dagpenge)

    I efteråret 2010 blev jeg sygemeldt grundet dårlig ryg, hvor de fandt ud af det var en kronisk sygdom men de kunne ikke finde ud af hvad det var.

    Så derefter raskmeldte jobcenteret mig igen trods stærke smerter 24/7. Har ikke fået nogen som helst form for behandling eller hjælp.

    Siden jeg blev arbejdsløs fik jeg og vide jeg skulle søge 2 jobs om ugen, og tænkte at det kunne fandme ikke være rigtigt og skulle gå hjemme og få over 9000 kr udbetalt for at søge 8 jobs om måneden.

    Jeg har i gennemsnit søgt ca 70 jobs om måneden siden dengang, og har stadig ikke fået et arbejde.

    Så nu er jeg startet på en ny uddannelse her til januar der forhåbentlig er lidt mere skånsomt mod ryggen .. og derved ryger jeg også på su ..


    Jeg er så glad for at vi har et system der kan tage hånd om folk der ikke kan få arbejde eller ikke kan pga sygdom. (dog ikke i mit tilfælde) ..

    Men jeg har trods alt gjort en indsats .. Folk der bare feder den derhjemme på kontanthjælp fordi de er dovne burde sgu få frataget skatteydernes penge ...

    god aften til alle smiley


  • Anton N
    Anton N Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #72   15. dec 2011 Jeg skulle have et sabbat år i 2011, efter endt uddannelse, og for at finde ud af præcis hvad jeg ville efter min HTX..

    Jobs er ikke til at få, selvom man har søgt for over 1½ år siden til nu, så jeg går bare hjemme uden nogen form for pengehjælp (selvom jeg godt kunne få lidt) men så længe jeg bor hjemme, og ærligt talt ikke rigtigt har nogle udgifter, hvorfor så nasse ?

    Nassere sku smides ud, hvis de simpelthen er for dovne til at gide søge noget!
    Dem der får hjælpen, som prøver at komme igang, men ikke kan pga sygdom, psykisk eller fysisk, lad dem få hjælpen!? Det er sgu da dem der trænger, ikke dem der bare sidder hjemme og får 6.000+ udbetalt hver måned..


  • Thomas G
    Thomas G Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 122 Svar: 780
    #73   15. dec 2011 så blev den vidst lukket !

  • Sune S
    Sune S Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Svar: 5
    #74   15. dec 2011 Et sådan indlæg er svært at tage seriøst når det er skrevet af en knægt på 18 der ikke selv har prøvet at bidrage til samfundet.

  • #75   15. dec 2011 Carina og Anders. kunne ikke være mere enig!!!!!

  • #76   15. dec 2011 FOLK SKAL BARE FATTE AT DET IKKE ER ALLE SOM SYNES DET ER FEDT AT VÆRE PÅ KONTANTHJÆLP, IKKE HAVE RÅD TIL AT GIVE JULEGAVER MEN STADIG IKKE HAR MULIGHED FOR AT FÅ ET ARBEJDE !!!!! DET ER MEGET FÅ MENNESKER SOM SYNES KONTANTHJÆLP ER FEDT, OG DE FLESTE AF DEM SOM SYNES DET ER FEDT ER SNOT DUMME !!!

  • #77   15. dec 2011 Carina - med garanti... det da i hvert fald et forsøg værd at spørge... tænker bare 1000kr kan da godt bruges på andet spændende....

  • #78   15. dec 2011 Frøken Sonne - Det kan de helt klart.. smiley Men har sådan vænnet mig til ikke at have så mange penge når det faste er betalt.. Så det går nu nok..
    Har så heldigvis en dejlig familie som giver mig de ting jeg nu lige har brug for eller mangler herhjemme.. smiley


  • #79   15. dec 2011 Sune siger du som ingen alder har på?

    Du ved sku ikke hvad jeg har bidraget med, jeg har altid arbejdet siden jeg var 12 og frivillig det første år, for at få en buger på Mcd


  • #80   15. dec 2011 og det er sku da heller ikk forskel om en på 40 laver det eller en på 18.

  • Sune S
    Sune S Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Svar: 5
    #81   15. dec 2011 Jeg er 29 - og har betalt topskat i flere år. En der er 40 år har jo betalt skat i 22 år mere end en på 18 år, og dermed bidraget med væsentlig mere.

  • marlene n
    marlene n Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 58
    #82   15. dec 2011 Sune du har ret, men der er jo rent faktisk nogen som ikke kan gøre for de er på kontanthjælp.... tag nu eks. en der er med i et trafik uheld og kommer til skade, vedkommende kommer på sygedagpenge, men når man har gået der i et vist antal måneder og systemet ikke har fundet ud af hvad der skal ske med den skadedet person, ja så bliver man smidt på kontant hjælp og der kan man så være i flere år inden de beslutter sig for at de nok hellere må give personen førtidspension....

    Jeg er glad for at jeg nåede at bidrage til arbejdsmarkedet i en del år inden en gammel mand kørte direkte ud foran min bil....så skal jeg da ikke gå og have dårlig samvittighed over ikke at have bidraget med noget smiley


  • marlene n
    marlene n Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 58
    #83   15. dec 2011 skal skynde mig at sige at mit udgangspunkt var at komme tilbage til arbejdmarkedet, men det er ikke gearet til sådan en som mig desværre smiley

  • #84   15. dec 2011 det er jo ikke helt rigtig at en på 40 altid har betalt meget mere i skat end en på 20.
    Jeg har betalt topskat siden jeg var 18, samtidig med at jeg ikke har nogle huslån, billån og ligne lån jeg trækker fra i skat.
    Jeg vil nok mene at jeg har betalt min del af kagen, men det er aligevel kun en lille skvæt penge i det store overordnet budget


  • #85   15. dec 2011 så det du siger sune er faktisk at de ikke har fortjent at få nogen hjælp fordi de har bidraget noget, og hva så hvis man ikke har bidraget noget, det har ens forældre osv. og det kommer man højst sansynligt selv til på et tidspunkt smiley

  • Sune S
    Sune S Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Svar: 5
    #86   15. dec 2011 Alle skal have muligheden for at få hjælp. Men alle der på den ene eller den anden måde kan bidrage til samfundet bør gøre det. De skal bidrage i det omfang de kan. En kvart million danskere er fx placeret på førtidspension for resten af livet. Jeg kender flere - og størstedelen af dem kunne sagtens bidrage. Ikke 100% - men måske nok til at de i det mindste ikke ligger samfundet til last, men tjener sig selv ind.

  • #87   15. dec 2011 Sune: lige førtids pensionene er en rigtig underlig fidus som kommunerne tit bruger lidt for ofte.. Da jeg brækkede nakken havde min sagsbehandler afskredet mig og tilbudt mig en førtidspension, for som hun sagde alt andet vil da bare være for besværligt, så lige pludseligt befandt jeg mig i en rigtig mærkelig situation hvor jeg skulle kæmpe for ikke at komme på førtids pension, hvis jeg havde haft et svagt øjeblik i den kamp ville jeg nok også have været en af dem der var endt på førtids pension

  • #88   15. dec 2011 dem der for førtidspension, må jo stadig arbejde, kender en der har det men stadig arbejder, og min far for det nok os, han må også arbejde, men det kan han så ikke.

  • marlene n
    marlene n Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 58
    #89   15. dec 2011 ja ja vi må arbejde, men tro mig jeg ville gerne men med de hensyn der skal tages til mig ja så er der ingen der vil have mig.... det er utrolig frustrerende at gå fra at være MEGA aktiv til ikke at kunne passe ind på nogen hylde ude i samfundet smiley

  • marlene n
    marlene n Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 58
    #90   15. dec 2011 vil lige sige at kommunen bad mig stoppe med den sidste arbejdsprøvning fordi jeg fik problemer med hjertet smiley det blev selvfølgelig undersøgt af en hjertespecialist

  • #91   15. dec 2011 Guuuud, jeg går under betegnelsen psykisk syg (føler mig bestemt IKKE sådan og jeg er i udredning) og jeg står stadig som en match 1 i systemet men min sagsbehandler har bare sygemeldt mig.. Jeg kan på ingen måder få førtidspension.. er jeg nu også ret glad for

Kommentér på:
Hvad fanden sker der for jer! ?

Annonce