{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
714 visninger | Oprettet:

Rygestop {{forumTopicSubject}}

Min kæreste vil gerne stoppe med at ryge, han er 19 og har nok røget siden han var 14-15 år... Han har prøvet før, men det gik ikke så godt smiley
´Men nu vil han gerne prøve igen.

Er der nogen der har nogle gode råd til at stoppe?
Noget der ikke koster penge som hypnose og sådan.
Nogen gode råd til at distrahere hans trang til at ryge.
Han har desværre oss det problem at han begynder at spise mere når han ikke ryger :S

Håber der er nogen der kan hjælpe (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rygestop
  • #1   11. okt 2010 Vilje er vejen frem. Nedtrapning holder ikke en meter.
    Han skal sætte en dato for hans stop og så igen have viljen.


  • #2   11. okt 2010 E cigerat er KLAMT! Smager virkelig stygt og man ska virkelig suge før den virker :s

    Skiftede smøgen ud med en Nicorette Inhalator og det har jeg været glad for. Og havde hele tiden tyggegummi på mig, og holdte mine hænder beskæftiget.

    Røg før 20 smøger om dagen, nu er jeg "kun" selskabsryger, og prøver at stoppe helt.


  • #3   11. okt 2010 Jeg har røget i 4 år jeg stoppede her for 2 mdr siden fordi jeg mistede lysen...

  • #4   11. okt 2010 Kold tyrker, det er det eneste jeg tror på. Det handler bare om at tage sig sammen. Jeg tog godt nok 10 kg på i de 8 måneder jeg stoppede. Jeg gjorde så det at jeg erstattede det med massere af mad hele tiden. Det gjorde dog ikke noget da jeg lå lavt på BMI skalaen før :). Tager snart en tur mere, så jeg kan nå op omkring de 100kg =P Dog skal der trænes max igennem samtidig.

  • #5   11. okt 2010 min kæreste er 22 og har røget siden han var 13.. han læste bogen endelig ikke ryger af allan carr og han har ikke røget i 4 måneder smiley

  • #6   11. okt 2010 Isaa *Prinsessernes mutter* .. Lyder som om du har fået en rigtig dårlig e-cig. sikkert en Scandi e-cig. de virker IKKE!!..

    men havde du der imod købt dig en eGo e-cig eller en DSE901. så havde du haft det på en anden måde det lover jeg dig for.

    Hvad ang. smagen så bestemmer du jo selv hvilken snag du bruger.
    Der findes et hav af forskellige smagsvarianter der ude..

    Synes bestemt ikke man skal nej til e-cig som en rigtig god hånd til at skære ned på ens tobakforbrug.

    Jeg røg personligt 35-40 smøger pr dag. røget i 22år. gik ned på 0 alm. smøger den dag jeg fik min første e-cig.. Så du skal ikke sige de ikke virker. for det er jeg bevis på de gør.

    har prøvet ALT for at stoppe. plaster - tyggegummi - sprays - nåle osv. intet har kunne gøre det som en E-cig gjorde ved første forsøg.

    Synes dem der vil stoppe med at ryge. skulle gå ind på ecig.forum.dk
    Der kan de få alt den hjælp og rådgivning du har brug for til at komme godt igang med e-cig..

    Hilsen Morten....


  • #7   11. okt 2010 beskæft fingerne og ha altid noget tyggegummi på sig undgå steder hvor folk ryger de første 5 dage det hjælper rigtig meget

  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.180
    #8   11. okt 2010 Er blevet røgfri ved akupunktur. Og det er der desuden flere af mine venner der er blevet. Afhængig af hvor afhængig du er af rygning så kræver det evt. mange sessioner hos akupunktøren. Efter første gang blev min rygetrang stærkt nedsat, og jeg røg måske 1-4 om dagen, hvor jeg før røg 20. Efter anden session var min rygetrang fuldstændig væk! Jeg er nu til dels røgfri. Ryger nogle gange til festlige lejligheder, men ALDRIG i hverdagen. Det kostede mig 600 kr - men god besparelse når man før brugte 1000 om måneden på det smiley

    Har prøvet alle mulige former for tyggegummi osv og har ikke følt det virkede..
    Det sværeste er, at man ikke har noget mellem fingrene hele tiden !


  • #9   11. okt 2010 Hans problem er oss hans viljestyrke, eller manglen på den. Den er rigtig svag. Han har besluttet at stoppe fra på fredag af, der har jeg nemlig ferie og vi skal være sammen hele ferien (næsten) og han mener det er nemmere ikke at ryge når vi er sammen (:

  • #10   11. okt 2010 Kold Tyrker er det eneste der virker

  • #11   11. okt 2010 Jeg tog for 1½ år siden en kold tyrker, havde røget i ca 15 år og røg 25+ om dagen (selvom jeg ikke røg på arbejde). Jeg havde ikke planlagt, at stoppe det kom pludselig en dag jeg så en udsendelse fra kræftensbekæbelse. Bad min kæreste om, at smide mine cigaretter væk og lovede over for min kæreste, min familie, mine venner, mine forhåbentlig kommene børn og ikke mindst mig selv at jeg ikke ville svine min krop mere til med røg. Jeg tog ca 10kg på, men er nu ganske overbevist om, at det er sundere at veje 10kg "for meget" end at ryger over 25 cigaretter.

    Savner jeg at ryge? - Ja, næsten hver dag.
    Har jeg lyst til at ryge? - NEJ!.

    Hvis din kæreste siger, at han har mangel på viljestyrke er det der du skal starte. Er han virkelig så svag? eller er det en nem undskyldning for at falde i igen?. Hvorfor vil han stoppe? for din skyld? eller for hans egen skyld?

    Det er svært, at stoppe med at ryge.... Men ikke sværer end, at man lader være med at købe en ny pakke. Vil man virkelig stoppe så op i numsen med tyggegumme, plaster, hypnose, akupunktur osv... Man kan hvad man vil. Jeg ved det, for jeg gjorde det og jeg er bare en lille pige;-)

    Held og lykke


  • #12   11. okt 2010 Hvis han gerne vil stoppe har han os viljen til det. Gør han det ikke derefter er han enten for svag, eller har stadig lyst til at ryge. Længere er den ikke. Stoppede selv idag efter omkring 30 om dagen i et år. Har stadig ingen rygetrang.

  • #13   11. okt 2010 kold tyrker og ikke noget med at have en hald pakke liggende - så hellere smide den ud/give den væk... Og ud og hente et par tre-pakker stimorol.

    Hver gang lysten kommer til en smøg, i gang med et stykke tykkegummi. Er det helt slemt, to stykker efter hinanden.

    Mener det var ca. en måned jeg gjorde det og det har holdt i 2½ år. Er det ikke nok, så lig et vædemål over i med en kammerat. Det har tidligere gjort jeg holdte i 8 måneder (fatter stadig ikke jeg begyndte igen der).

    Kan godt være nikotintyggegummi virker lidt bedre, men stimorol var rigeligt til mig og er NOGET billigere end nikorette. Tror det er lige så meget viljen til det.


  • #14   11. okt 2010 Jeg ved ikke om han gør det for min eller hans egen. Forhåbentlig hans egen. Jeg har sagt til ham at jeg ikke ønsker han skal dø af lungekræft da jeg ved hvor lang og smertefuld død det er. Jeg mistede selv min far til lungekræften da jeg lige var blevet 13, faktisk kun 4 dage efter jeg var blevet 13 ( er i dag 19) og jeg ønsker ikke det for ham eller for mig at skulle igennem det.

    Men han siger at han rigtig gerne vil stoppe.

    Men er super glade for jeres råd! De skal helt sikkert vidregives!
    Kom gerne med flere (:


  • #15   12. okt 2010 har i en grøn by der hvor i bor?? man kan tage et gratis rygestop-kursus der.. held og lykke

  • #16   12. okt 2010 læs allen carrs bog

  • #17   12. okt 2010 Gå ud og skaf så meget gæld at at hverken har råd til at ryge eller spise mere end det han gør i forvejen, og sats på det holder når gælden er betalt af

Kommentér på:
Rygestop

Annonce