{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pas udløbet
  • #1   10. apr 2010 nej... det kan man ikke... det siger lidt sig selv ikk... ??

    du kører heller ikke i bil når dit er taget... ??


    du må faktisk ikke forlade landet (eller er det Europa?) 3 måneder før det udløber...


  • #2   10. apr 2010 det er direkte DUMT at tage i udlandet med et udløbet pas... ??? !!!

    at en dansker rent faktisk kan finde på dette forager mig...! så dum en handling burde fanme straffes med fængsel... !


  • #3   10. apr 2010 Trust:
    rent juridisk er det hamrende ulovligt at rejse til udlandet uden ID... en simpel tur til tyskland for at hente bajere kan i værste tilfælde koste dig en tur i spjældet idet du ikke kan fremvise ID... det eneste godkendte ID er pas...

    alt andet er blot sløseri fra politets side i tyskland... man kan oftes slippe med at vise kørekort...


  • #4   10. apr 2010 Trust:
    jo, det kan det faktisk... idet passet er udløbet kan det ikke længere fungere som et pas, derfor har man ikke noget pas hvis det er udløbet... at tage til udlandet med et udløbet pas er direkte uansvarligt og uvidende omkring de konsekvenser det kan ha... !


  • #5   10. apr 2010 Du tar ned på borgerservice så kan de forlænge dit pas i 6 måneder. Ellers skal du ha et nyt. smiley

  • #6   10. apr 2010 Trust:
    du skal lige gennemgå din IQ en gang mere... ??

    som Jannie skriver... hvis der er en udløbs dato som er ligegyldigt, hvorfor så ha den der... ??

    der er en grund til at et pas kun holder 5 år... ?? det bliver simpelthen forældet... og 3 måneder før det er forældet må du vist ikke rejse uden for EU...


  • #7   10. apr 2010 Hvis du skal flyve i Danmark behøves pas ikke. Fx fra billund til Kastrup, men skal du til udlandet skal du medbringe gyldigt pas. Ellers betragtes det som dokumentfalsk hvis du bliver taget, og det er vist ikke helt sjovt.

    Jeg ved dog ikke mht. fx Tyskland, for i bil skal man jo ikke længere have pas med til tyskland,


  • #8   10. apr 2010 M R:
    nej, du skal ikke længere vise pas for at køre over grænsen som man skulle da jeg var ung... smiley

    men hvis politiet stopper dig i tyskland skal du vise gyldigt ID... og det eneste rigtige ID er jo pas... men et kørekort kan nu også gå an...

    dog skal man ikke vise pas for at krydse grænser i landene der er medlem af Schengen aftalen... men man skal stadig bevise man er dansk statsborger...

    i alle nordiske lande behøves du ikke pas, altså Sverige, Norge og Finland... der behøves ingen pas...


  • #9   10. apr 2010 Du SKAL ha passet med til tyskland selvom du køre selv. Man skal bare ikke fremvise det nede ved grænsen mere.

  • #10   10. apr 2010 jeg blev stoppet med udløbet i tyskland på vej til hamborg for 2 mdr siden.. han sagde intet om det var udløbet og han var henne for at slå mig og min makker op i bilen.. jeg kom ikke i fængsel eller fik bøde eller noget som helst.. men selvfølgelig skal det da være fornyet.. det andet er da sløseri..

  • #11   10. apr 2010 altså jeg har kørt til tyskland 6 gange om året næsten hvert år og mit pas udløb i 2002 og de har aldrig sagt noget.

  • Maj H
    Maj H Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 171
    #12   11. apr 2010 kommer an på hvor du skal flyve hen

    Skal du rejse inden for norden (Danmark Norge og Sverige ihvertfald) så behøver du ikke pas .. dog skal du have billede legimation med dig i form af kørekort eller andte offentlig godkendt legimation


  • #13   11. apr 2010 Trusty-swanne -
    Du er direkte dum at høre på... Flere af anti terrorlovene i EU siger, at man skal have gyldig billed ID, og at kørekort ik er godt nok... Så hva er der ellers af ID, som lever op til kravene ud over pas?

    Og bare til info, så koster det 1000 euro, at blive taget uden gyldig pas på den forkerte side af grænsen... Play the game and pay with the same ;D
    Ellers ryger du i arresten indtil nogle kan betale din bøde hæhæh


  • #14   11. apr 2010 maj H:
    det eneste godkendet ID ER pas... smiley kørekort er ikke et godkendt ID, dog er det OK for mange betjente i diverse lande...


  • #15   11. apr 2010 Selvføldig skal man have pas med og få det fornyet når det er udløbet.. Der er stadig pastjek ved den dansk/tyske grænse engang i mellem.. Her i påsken var jeg der nede der var intet, men de sidste tre gange før, hvor jeg var der nede skulle de se passet..

  • Maj H
    Maj H Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 171
    #16   11. apr 2010 Mikkel & Sofie . hvis du skal flyve indenfor norden så er kørekort nok ...

    Nu taler jeg af erfaring da jeg jævnligt tager flyveren fra Gardemoen til kastrup/billund og retur igen og de kræver bare offentlig godkendt billede legimation som kan være kørekort eller pas

    Mit pas udløb iøvrigt i 1998 og bruger mit kørekort hver gang turen skal tages


  • #17   11. apr 2010 Maj H
    Norden er os en specielt område... Det kræver jo heller ik pas at komme til Sverige...


  • Maj H
    Maj H Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 171
    #18   11. apr 2010 Mr Bing <-> Søg, søg BingO ! var nu også til Mikkel & Sofie . som mente at kørekort IKKE var godkerndt ID hvis man skulle flyve men det er det altså sålænge det er indenfor norden

  • #19   11. apr 2010 Maj H
    Det er os rigtig nok... Men norden betragtes os som et land...


  • Maj H
    Maj H Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 171
    #20   11. apr 2010 øhh nej det gør det så ikke

    Du må f.x. ikke have ret meget sprit og smøgmer med til norge og sverige fra DK


  • #21   11. apr 2010 Maj H
    Snakkede vi ik om at krydse grænserne?
    Så vidt jeg ved, så snakkede vi hverken om sprit, øl, cigaretter eller andre fysiske varer!


Kommentér på:
Pas udløbet

Annonce