{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gymnasium ..
  • #1   4. jun 2009 Ja. Men hvis du læser lektierne og følger bare lidt med i timerne, så kan det ikke gå helt galt smiley Og det er super fedt, hvis du kommer ind i en god klasse smiley

    Nikolaj 2.g


  • #2   4. jun 2009 Er færdig med HF her om 3 uger, og personligt syntes jeg det var AFSINDIGT hårdt, selvom jeg ikke altid læste og fulgte 100% med i timerne, så var der stadig VILDT mange afleveringer.. smiley
    Men det er jo også samme lærdom som i får på 3, dem får vi på 2.
    Men har hørt at 2.G skulle være det værste år som gymnasieelev.. ( Altså hårdeste) smiley


  • Nicklas ,
    Nicklas , Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 408
    #3   4. jun 2009 Marie T
    HF skal du jo ogå klare det de lærer på gymnasiet.. - Men på HF har du jo kun 2 år til at lærer det i, derimod er du 3 år på gymnasiet..

    Trådstarter
    Hvis du orker at lave lektier stort set hverdag og kan følge med i timerne.. Så det ''nemt'' nok.. - Men trætne..


  • #4   4. jun 2009 Jeg har en HF på gym, og det var overhovedet ikke hårdt. Var endda alenemor og hesteejer ved siden af, og kunne godt nå det hele smiley

  • K L
    K L Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 119
    #5   4. jun 2009 jo, selvfølgelig er det drøn hårdt at læse så intensivt i tre år. Men det er så absolut det hele værd. Den kundskab man kommer ud med i bagagen vil følge en resten af livet, det samme vil mange af de venskaber man får knyttet med sine nye kammerater.
    Vil give Maria T ret i, at det hårdeste år helt klart er 2.g, der er røv mange opgaver, ingen gallefester osv. men der er trods alt et lyspunkt - nemlig studieturen!!! :o)


  • #6   4. jun 2009 Sara B: Hvilke fag har alm. gym da på højere niveau end HF??

  • #7   4. jun 2009 d kommer da an på hvilke valgfag man tager på 2. HF år. Du kan da tage flere på højniveau.

  • #8   4. jun 2009 Selvfølgelig er det hårdt, man er der jo får at lære noget af egen vilje, modsat folkeskolen.
    Men det er satme også fedt hvis klassen er god. Jeg har den bedste smiley

    1g Markus


  • K L
    K L Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 119
    #10   4. jun 2009 **Bestseller**
    Hvilket?

    Men tror nu ikke, at niveauet er højere, men man undgår måske de kæmpe store klasser, og hvis du er heldig, er der mere tid til diskussion og fordybelse i enkelte fag. Og niveauet kommer vel egentlig også an på den lærer der underviser. F.eks. så underviste min dansklærer også på uni og mange af de ting han brugte i undervisningen hos os, brugte han også i hans forelæsninger i dansk på uni. Men min engelsklærer var canadier og talte selvfølgelig selv flydende engelsk, men hun var håbløs til, at forklare grammatikken, fordi hun var vant til "at sådan var det bare"...


  • Julemand .
    Julemand . Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
    #11   4. jun 2009 Gymnasiet er rimelig hårdt hvis man ikke er vandt til at læse de ting man får for.

    I folkeskolen kunne man (jeg kunne i hvert fald) bare følge lidt med i timerne og så kørte det hele. Afleveringer kunne man lave natten før, og stadig få 10 og 11.

    Det er helt anderledes på Gym og de andre gymnasielle uddannelser. Man bliver nødt til at læse til hver gang og lave i hvert fald bare de fleste lektier. Det er ikke ligesom folkeskolen hvor man kunne rulle igennem uden at lave en skid, men stadig sidde med et gennemsnit på 10 efter eksamerne.

    Jeg startede på gym, men pga. alle de afleveringer man får blev jeg nødt til at stoppe. Med den lektiementalitet som jeg har fået opbygget i folkeskolen kunne jeg ikke klarer alle de opgaver. Det der med at lave afleveringer natten før fungere ikke, og man bliver nødt til at læse før man kan følge med.

    Jeg valgte så at gå over på HHX i stedet, og det passede bedre til mig. Der er ikke nær så mange afleveringer som på gym, men der er så til gengæld MANGE projektopgaver.


    Så er det hårdt at gå på gym?

    Svar: Ja, hvis du ikke er glad for lektier eller har nogle dårlige lektievaner du har svært ved at komme af med, men hvis du er klar til at lave mange afleveringer (ca. 1,5 pr. uge på 1. år. over 2 på 2. år) og har nogle ordenlige lektievaner, så er det bare at gå i gang.

    Hvis du mere er til nogle projektopgaver, så er HHX et bedre valg. Det er også mindre lektietungt, og det er nok mest fordi at der ingen naturvidenskabelige fag er, for det er dem der fylder på gym. Dog skal man være sikker på at man kan bruge HHX til noget, for der er mange fag fra gym man ikke har der, så inden man vælger HHX skal man være sikker på at det åbner de døre man skal bruge bagefter.


  • #12   4. jun 2009 Sara - hvad er det for et dårligt argument? "sådan er det bare"?
    Øhm, jeg har både Dansk og Engelsk på A niveau. Og syntes egentlig det er noget pjat at der altid er den der "fight" mellem gymnasie elever og HF'ere ..
    Kender da mange gymnasie elever som ville ønske de havde taget HF grundet det kun tager 2 år og man får samme viden.. Og ind i mellem ville jeg da også ønske jeg havde valgt STX, men idag er jeg da stolt over at havde gennemført HF - næsten ihvertfald smiley


Kommentér på:
Gymnasium ..

Annonce