{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
810 visninger | Oprettet:

totalt forbud mod muskel / kamphunde {{forumTopicSubject}}

der er nu flertal i regeringen for at forbyde alle muskel / kamphunde.

det er i alle nyheder.

jeg syntes dette er så vigtigt, at jeg vælger endnu engang at fravige min regel om ikke at spamme medlemmer med nyhedsbreve

jeg vælger nu at rundsende et link til en underskrifts indsamling. underskrifts indsamlingen hedder.

bevar muskelhunden hos ansvarlige ejere.

måske bliver det svært at forhindre, men lad os vise vores protest.

http://www.onlineunderskrift.dk/Vis/Skriv%20Under/BEVARMUSKELHUNDENUNDERANSVAR

dette er det tilhørende facebook gruppe

http://www.facebook.com/group.php?gid=82772046469&ref=mf


spred linkene.


måske er der snart ikke noget grundlag for et muskelhundeforum.
og selv om vi måske er uenige om meget, må dette være noget vi står sammen om


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  totalt forbud mod muskel / kamphunde
  • david s
    david s Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 152
    #1   4. maj 2009 HØRT

  • #2   4. maj 2009 det er desværre effekten af alle de latterlige unge/pumpede menesker som bare mener de skal have sådan en hund og så ikke passer den smiley

    men bude have et dyrer kørerkort som man skulle tage for at må have hund


  • #3   4. maj 2009 HAHAHA.. spild af tid..
    endelig bliver det gjort noget ved det!


  • #4   4. maj 2009 Der burde bare være nogle regler for hvem der måtte eje en, en aldersgrænse og et kursus i hunden ville ikke gøre skade.
    Men et totalt forbud er ikke en holdbar løsning, strængere straffe og flere forbud, jaa!


  • #6   4. maj 2009 synes det er så latterligt det her.. jeg har en amerikansk bulldog.. hun er 5½.. og har aldrig bidt nogen eller noget... så det jo noget pjat det der.. Det jo ik alle som er sådan..

  • #7   4. maj 2009 Det er så latterligt, så længe hundene får den rette opdragelse, og nogle ansvarlige ejere, er de dejlige hunde!

  • #8   4. maj 2009 synes bare folk skal få snakket med deres hund den sidste tid de har sammen istedet for alle de forum emner om dem . det nytter jo ikke en skid at klage over det

  • #9   4. maj 2009 Det er alt for latterligt det ny med at forbyde det har selv en kamp hund og han er en ordenlig bjørn men gør overhovedet ingen ting hvorfor skær de alle over en kam.. der sku da folk der kan finde ud a at behandele et dyr med respekt

  • #10   4. maj 2009 Det er tydeligt at folk herinde (og i folketinget åbenbart), ikke har forstået at en hund er præcis hvad man gør den til..

    Hunde kan jo opdrages til hvad som helst; cirkusartister, kamphunde, familiehunde, dressurhunde, udstillingshunde osv.
    Jeg ser intet problem i muskelhunde (er principielt imod ordet 'kamphund'), jeg ser kun problemer i de klamme steroide-containere der bruger dem som potensforlængere.

    Istedet for at kigge på hunden når den kommer, så kig på ejeren der kommer med den. I 95% af tilfældene vil du kunne se hvilken slags hund det er, på dens ejer. Er det en knægt på 16-25 år der i forvejen har en 'forkert' attitude, så er det også en dårligt opdraget hund, der højst sandsynligt er købt for at få ejeren til at se sej ud.
    Kommer der en familie med en muskelhund, så vil den i de fleste tilfælde være lige så pænt opdraget som f.eks en labrador kunne have været.


  • #11   4. maj 2009 Martin S

    Intet personligt, men hvis jeg så dig komme gående med en muskelhund ville jeg ikke tro du havde styr på den. Ved godt det er groft, men din udstråling er forkert.


  • #12   4. maj 2009 fordi kun nogle af hundene er farlige skal alle væk?
    så hvis nogen indvandrer er farlige, så skal alle indvandrer vel også væk?

    jeg skriver sgu under!


  • #13   4. maj 2009 J F . ja men desvære for de hunde ....er jo fordi alle på 17/18 år skal have sådan en hund. det er jo smart. skidt med de ikke kan styre den bare det ser smart ud over for venner og de tror folk giver dem respekt pga sådan et gødyr der. har mødt mange søde hunde af den slags der. men set lige så mange sindsyge. ejeren eller hundens skyld de er sådan ved jeg så ikke smiley

  • #14   4. maj 2009 Træ!

    Faktisk glimrende sammenligning..
    Nogen indvandrere laver kriminalitet, så skal de allesammen forbydes!


  • #15   4. maj 2009 det jo ligsom med mc kører vis en kører råddent ja så gør alle åbentbart danskere er gode til at skære alle over med en kam

    og syntes det så grotæsk at de vil til at fortælle folket hvilket hunde man må eje ? hvadså når en labrador angriber nogen så må vi hellere ikke have dem ?


  • david s
    david s Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 152
    #16   4. maj 2009 latterligt
    det gør ingen forskel ...overhovedet .
    de som er dumme i hovedet og skyld i dette vil fortsætte uanset om racen er ulovlig ..bare se på pittbull .....de eneste der vil rette sig efter loven er os som er gode for racen og iøvrigt overholder de ting vi skal os som gør hvad vi kan for at vores hunde er gode eksemplarer for racen og at alle kan føle sig tryg også vi og vore hunde .
    så ja tillykke .......nu kan vi da se frem til det kun er narkomaner og psykopater osv der skider på loven og som vil bruge hundene til kamp der får dem ulovligt ind i landet .........der har dem .

    tror i selv det vil hjælpe på statestikkerne


  • #18   4. maj 2009 Hmmm mente ellers der var tale om at der skulle indføres et kort kursus i hunde opdragelse til dem der har/skal have muskelhunde og at det med sådan et bevis så var muligt, hvorefter at ejeren så kan retsforfølges for ansvaret hvis hunden laver noget lort.. Det er åbenbart droppet så..

    Skal ikke have en muskelhund, og får det aldrig, så et fedt for mig, men jeg forstår godt folk vil have dem, både som en slags beskyttelse og så fordi det er nogen dejlige hunde (Med den rette opdragelse).
    Min eneste bekymring er at ganske normale borgere i et land som Danmark i 2009 burde kunne bevæge sig frit uden at være utryg, hvilket der er set eksempler på med muskelhunde hvor folk er blevet overfaldet eller er bange for det så de ikke kan det.
    I overfalds tilfælde skal der ingen nåde til, dyret aflives og ejer skal betale mén skade osv. efter min mening. Men en total afskaffelse ville jeg på nuværende tidspunkt ikke stemme imod..
    Det mindsker processen hurtigt, desværre giver det vores politi endnu en arbejdspukkel inden de nyuddannet betjente er færdiguddannet til deres opgaver.

    Men synes ærlig talt de burde gå tilbage til førnævnte udspil med et kursus som der har været tale om i folketinget.


  • #19   4. maj 2009 Jeppe D

    Ikke opføre sig som en labrador, men opdrage dem ligeså godt som man kan med en Labrador (labrador skulle eftersigende være den mest lærenemme hund)


  • #20   4. maj 2009 Rasmus R

    Jeg siger blot hvad folk tænker, ikke at det er rigtigt !

    Sagen er den, at det ikke er familier der opdrager kamphunde. Det er dumme teenagedrenge der tror det gør dem sejere hvis de tager en grim Riddle trøje på, og så ellers har en bidsk hund i snor..


  • #21   4. maj 2009 JEG KAN KUN GRINE AF JER DER FORSVARE DEM smiley

  • #22   4. maj 2009 Et Totalt forbud vil være en fallit erklæring for ALLE de 110% seriøse hundeejere og opdrætter som der heldigvis er flest af.

    Der er masser af Dumme hunde ejere der udelukkende anskaffer sig en "Farlig" hund for at være seje og med på moden eller som beskyttelse.

    De mennesker er desværre dem som er mest omtalt negativt i tv, aviser o.lign.

    Min teori er at de har ALT for lidt erfaring med de mere krævende hunde racer, hvilket diverse salgs markeder bærer tydeligt præg af.

    Der findes masser af de svære hunde racer tilsalg og hundene er som regel meget unge (6-18 mdr) det vil sige at hundene er kommet i "lømmel" alderen og kræver masser af træning/aktivering for at de kan trives som familiehund / brugshund.

    På den anden side er jeg overbevist om at mange af de "fejlkøbte vandrepokaler" er købt af mere eller mindre unge mennesker der var sikker på de sagtens kunne håndtere en sådan hund, også har de fået et chok når den lille søde hvalp er blevet større og kræver meget mere diciplin som skal trænes ind ved leg og tillid fra hvalp af.

    JA TAK til hundekørekort til ALLE hunde !


  • #23   4. maj 2009 KREO
    Kan se i din fotoprofil at du har en hund.. Hvad ville du gøre hvis det blev forbudt ved lov at have den slags hund?
    Lige præcis din hund, som du elsker. Som aldrig har gjort nogen noget, som altid bare er sød og venlig overfor andre mennesker?


  • #24   4. maj 2009 J. F
    Det er min mors smiley men ja jeg ville da være trist over det. Men vi købte ikke en "muskelhund" af den grund at de ikke er lette at opdrage.
    Folk har kunne se at et evt. forbud har været på vej. Men jeg gider ikke sige mere i de her emner, vi kan intet gøre på baboom smiley


  • #25   4. maj 2009 KREO
    Ja, det kræver lidt mere at opdrage en muskelhund, hvis du er uheldig og den ikke har det rigtige sind.
    Får du en muskelhund der ikke har nogen mentale problemer er den lige så nem at opdrage som alle andre hunde.


  • david s
    david s Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 152
    #26   4. maj 2009
    KREO
    muligt du ikke kan forstå vi forvare vores kærlige familiehunde pga nogle andres latterlige ting med samme race og du kun kan grine af det .
    men vi kan jo vende den om og sige vi kunne nok også grine af noget hos dig .....men vi vælger at forsvare vore hunde for dem har vi valgt og det er vores ansvar .
    vi er nogen der er med hjertet i det her .


  • #27   4. maj 2009 J.F jeg købte ham fordi ellers var han blevet afliver og det var alt for synd.. og styr på den det tror jeg nu nok jeg har godt være han vejer 60 kg men kan fadme let styre ham intet problem

  • #28   4. maj 2009 og fordi man ikk lige går i det tøj du går i gør det en til en dårlig hunde ejer.. det der jo ikke noget hold i.. og vil gi dig ret i der er mange der køber muskle hunde for se smarte ud og vise sig frem, men bare fordi man går i riddle tøj og har en muskle hund betyder det ikk lige frem at man er dårlig ved sit dyr,, folk som der møøder min hun siger først at han er en ordenligt stor hund og ser farlig ud men han er den største trygheds dyr jeg længe har set aldrig bit ud efter nogen eller prøvet på at gøre nogen fortred....

  • #29   5. maj 2009 Martin S

    PRØV NU AT LÆSE HVAD JEG SKRIVER !!!!!

    Siger ikke at DU ER en dårlig hundeejer. Siger at ALT FOR MANGE af de dårligt opdragede hunde tilhører BØRN, MED DIN STIL, og derfor vil folk automatisk drage en parallel imellem de to ting.
    Kommer du gående i Riddle, Bullrott, Karl Kani eller hvad alt det grimme tøj hedder, så udsender du signaler som de færreste vil forbinde med 'en flink fyr'.. og idet du gør det, vil de også automatisk fortælle sig selv at du har købt en hund som potensforlænger.

    Jeg sender garanteret samme signal når jeg kommer gående med min egen hund, som er en Labrador/Amerikansk Bulldog blanding, og vejer 56 kg.. Dermed siger jeg ikke at min hund ikke er godt opdraget, blot at det er hvad folks umiddelbare tankegang vil være..

    Hvis du ikke kan forstå at det ikke er noget personligt mod dig nu, så ved jeg ikke hvad jeg skal gøre !


  • #30   5. maj 2009 M6M's osv smiley

    True, men har erfaret at det kun er 'den slags' der går i RIddle og lign. grimt tøj, der føler sig angrebet personligt, hvis man siger noget grimt om deres tøjstil !


  • #31   5. maj 2009 Rasmus R

    Du kalder din tøjstil for hiphop.. Hiphop har intet med tøj at gøre, og den diskussion er taget 100 gange herinde..

    Handler ikke i H&M, men går ikke udfra du er bekendt med den slags tøj jeg går i..


  • #32   5. maj 2009 Det hedder sku da hiphop tøj din tumpe ! underligt du siger at folk i hip hop tøj spiller smarte ovs ovs efter hva jeg kan se på dit billedere er det vist dig der sidder spiller smart og tror du er noget.. alle folk har hver sin tøj smag og heldigvis for det. hvorforo følge mængeden og være sårn nogen små pop drenge med et kg snot i håret...

  • #34   5. maj 2009 Martin S

    Jeg har intet hår, så lige der følte jeg mig ikke truffett, men ellers meget sødt..

    Nej, Hiphop har intet med tøj at gøre.. Tøjet hedder streetwear, oversize eller noget tredje, men Hiphop er en kultur, og har intet med tøj at gøre!

    Jeg ved mere om hiphop end du kommer til, selv i dine vådeste drømme, så lad være at tro du er smart, lige på det punkt!


Kommentér på:
totalt forbud mod muskel / kamphunde

Annonce