{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
755 visninger | Oprettet:

Nej DF - den må kunne gøres bedre {{forumTopicSubject}}

Det kan da ikke være jeres mening, at det også skal gå ud over alle de andre glimrende fri- og privatskoler, bare fordi vi desværre har muslimer i Danmark, som ikke kan finde ud af at leve efter de regler vi har i Danmark. Til de muslimer, der vælger at indoktrinere deres børn efter det, som står i Koranen, vær venlig at forlade vores land.

Det skal på ingen måde gå ud over den frihed vi altid har haft, hvad sker der for DF smiley

https://www.b.dk/nationalt/dansk-folkeparti-foreslaar-totalt-forbud-mod-donationer-til-friskoler-det-er


Kommentarer på:  Nej DF - den må kunne gøres bedre
  • #1   9. okt 2017 Nej da det kunne lige ligne, hvorfor skal der lukkes af for de fri skoler der er villige til at undervise børn i at demokrati og medbestemmelse er det der har ført os frem til dem vi er, eller efterhånde skal man måske istedet for sige VAR, for vores land styres snart af elementer der ikke vil os.

  • #3   9. okt 2017 For pokker, det burde slet ikke være nødvendigt med fri og privatskoler, kommuneskoler burde være nok, så jeg forstår godt DF´s holdning.
    Det eneste problem jeg ser, er, at der sker en geografisk skævvridning, som kommunerne endnu ikke har kunnet løse, men som burde være muligt.
    Ingen skoler skal være fyldt med 80% indvandrere, de skal fordeles, på flere skoler.
    Så bliver det ens for alle, og ikke pengene der afgør om ens små utyske klarer sig bedre end andre.
    Jeg ved godt at de fleste er egoister, når det drejer sig om deres børn, og nogle gerne vil give nogle tusinde kroner, for at give deres eget barn et forspring, frem for andres. - Men jeg synes det er ulækkert.
    Luk de fri og privatskoler, og lad os komme tilbage til de gamle solidariske dyder, og lad ungerne vise deres evner i kommuneskolerne, der er jo heller ingen der forhindrer forældrene i at undervise deres avl på hjemmefronten.


  • #5   10. okt 2017 Privat skoler har en helt anden måde at undervise på samt elever har en helt anden udgangs vinkel på at modtage undervisningen. Resultater viser også at dem som har været i privat skole er bedre rustet.

    Så nej luk dem ikke - men luk de møg kommunale lorte skoler som kun er arnested for ballade og ingen respekt for lærere og elever.


  • #6   10. okt 2017 Markgreven

    Jeg forstår ikke at du mener at det er egoisme at ville sine børn den bedste start i livet.

    Lærere mistrives i skoler, elever mistrives i skoler, lærere flygter væk fra folkeskolen af flere grunde, den nye reform, angreb på lærere, hvem vil have et arbejde hvor man risikere en på tuden? Fandme ikke mig og 14% af skolelærere.

    er det også ulækkert at forældre køber lejligheder til deres børn som skal i bymnasiet?

    tangere det ikke lidt af janteloven om at alle skal være lige dumme, lige på alle områder? smags dommeri?

    Demokratiske dyder i folkeskolen - ha jeg må grine - "den togvogn" fra Italien er allere kørt af sporet - fremtiden er at folkeskolen bliver for de sorte og dumme og åndssvage fra Mellemøsten og resten af Afrika. De bliver de nye koran skoler. Og hvis der er en hvid tilbage så bliver han banket hvert frikvarter.

    Når man kan kuppe børnehaver og indføre islamiske regler så kan man vel også med en folkeskole - det kaldes omvendt demokrati.

    Folkeskoler bliver aldrig som på Morten Koch tid eller for den sags min tid med respekt for lærere, ingen undskyldning af hunden har ædt ens stil, Jeg kan rigelig huske spansk røret hen over fingrene.

    Jeg kan også huske en gymnastik lærere af den meget sadisk type som gokkede en oven i hovedet fordi man ikke kunne klatre i tov.

    Jeg var en med spaghetti arme dengang og en dag fik jeg nok og kom næste dag med træsko med stålsnuder og i frikvarteret hvor han også var gårdvagt knaldede jeg ham over sit skinneben med mine træsko så han haltede i 14 dage -

    Markgreven er det den tid du vil have tilbage.?


  • #7   10. okt 2017 #2 - LÆS selv Ron, mener du virkelig at vi skal gå på kompromis med de Koranskoler, der bliver oprettet, hvor der undervises i Koranen og andet, der slet ikke tjener det danske samfund godt, aldrig i livet.

  • #8   10. okt 2017 #6 - Polysl, jeg er meget enig, men jeg tror, Markgreven har drukket af natpotten smiley - for det kan han ikke mene smiley

    Vi kan alle os, der er blevet voksne huske vores skoletid, med at stå på række i gården, gå til morgensang og have respekt for de lærere vi havde, der var helt igennem disciplin og har vi taget skade af det ?? - Nej, det har vi ikke, tværtimod.

    Men det begyndte at gå galt for folkeskolen op i 70'erne, der skulle det hele bare være noget så pædagogisk, at de glemte at eleverne også skulle lære noget, det var virkelig en flippertid, lærerinderne begyndte at smide BH'en og lærerne lod håret gro, det var en skændsel på folkeskolen, en tilbagegang af det værste, ville Hans eller Grethe ikke noget, så var det OK, ikke noget med pligt, nææh det var pludselig en, mig bestemme tid, og det gik i allerhøjeste grad ud over læringen.

    Det var den tid, hvor der begyndte at dukke en hel masse private skoler op og de blev faktisk hurtigt fyldte.

    Da jeg selv fik børn, var jeg ikke i tvivl om, hvor de skulle gå i skole, og jeg kan garantere, at jeg ikke et øjeblik har fortrudt, de penge det kostede var/er givet godt ud, de har stort set fået det, som jeg selv står inde for fra børnehaveklasse til 10. altså 11 år, udover at have lært en masse, så har der også været en god opdragelse og det tager vi heller ikke skade af.

    Så muslimske skoler skal ikke have æren af, at lukke vores ganske glimrende privatskoler, det må vi da stå sammen om.


  • #10   10. okt 2017 Jetset

    Kan kan tydelig og klart huske helt tilbage til børnehave og i skole og kan huske min søster og mig var i børnehave i Kronprinsensgade hvor vi splittede et legehus af og pænt lagt dem i en stak. Destruktiv, nej men som altid har vi været interesseret i om man kunne noget. Skolen husker jeg som et dejligt sted selvom jeg kan tælle til mindst 7 skoler jeg var på. Skolerne havde en enorm stor forskel fra at være landsby skole til en stor skole - små skoler var der mere disciplin og kæft trit og retning - men når jeg tænker tilbage så ville jeg foretrække landsby skolen, mere at grunde om at man var mere sammentømrede næsten alle var venner -

    vi var sammen i fritid til forskel fra store skoler hvor man faktisk stod alene og måtte kæmpe om respekt og venner og selvom jeg var en tynd splejs så gad jeg ikke mobberi og knaldede altid den som var lederen - mange gange er jeg kommet hjem med store blå øjne med tanke på at ham jeg sparkede i skridtet nok har det værre.

    Men sådan er det ikke mere - de nye kolbøtter fra Mellemøsten har helt ødelagt det med lige at klaske en på øjet til at man sparker og tramper til enten en dør eller er en lirekassemand.

    Danskere tager volden til sig for ikke at stå tilbage for nogen, man krummer tæer når man ser KRIMI5 i tv med hvor voldsomme folk kan være på festgaden i AAlborg. Man drikker mere og mere hjernen ud og nogle kommer kun i gaden for at slås.

    Førhen en på øjet og så drikker man en øl sammen bagefter.

    Tidligere var jeg ikke nervøs at gå alene hjem eller være i nattelivet, til nu skal jeg ikke nyde noget.

    Eksempel....

    Jeg havde været ud at handle ind i byen - efter kl.18 bestemte jeg mig så lige at tage en fadøl på en bar 500 meter fra mit hjem og sad og nød min øl da en kom bagfra og knaldede sin knytnæve oven i mit hovedet - jeg gik ud som et lys og fik flere slag på kroppen, uprovokeret vold, kom på skadestuen uden at de kunne se noget som helst der var brækket kun en masse blå mærker.

    Så alle er åbenbart et mål i dag og jeg sætter mig ikke nogen steder med ryggen til døren men et sted med overblik.

    Så hvor kommer al den vold fra? opdragelse eller mangel på samme, folkeskoler hvor man ikke griber ind - privat hvor ingen siger noget af frygt.

    Folkeskole lærere vil ikke mere i ældre klasser, for i yngre klasser har man ikke det problem. sjovt nok.... ps....afhænger af lærer type.

    Min far var matematik lærer på Gearsing privatskole før han blev præst, og havde ikke de problemer med vold, og var der noget så blev det stoppet med kontakt til forældre, Gør man det i folkeskolen når der kommer en heltatoveret mand med kæmpe store overarme og ser truende ud - nix de bøjer af som ind i helvede for de skal ikke nyde noget med trusler fra både far og mor, fætter og kusine og 200 andre idioter i familien.

    Så igen jeg sige som perk....hvem eje skole om flere aåer.?


  • #12   11. okt 2017 #10 - Plysl, det er holdningsændringer og så en konsekvens af dårlig opførsel. Jeg har en forståelse for, hvorfor der er flere lærere, der forlader folkeskolen, det må være dybt frustrerende ikke at have en autoritet, de må jo intet, bare se på, at det er eleverne, som bestemmer slagets gang.

  • #13   11. okt 2017 ja Jetset

    Det er sørgeligt at elever bestemmer og at elever brugt som ballast overfor svage elever. uhørt


  • #14   11. okt 2017 Torben, det var et godt initiativ - og det har dine børn nok også takket dig for. Jeg husker mine var på et tidspunkt godt nok trætte af, at de havde lektier for, for det have kammeraterne ikke, men surt synes de, at de bare skulle sidde inde og lave lektier, de forstod ikke jeg sagde, at de ville blive glade for det en dag, men jo, de har skam givet udtryk for, hvor godt mit valg var smiley

    Og herligt, at I stadig ses, det gjorde vi også i nogle år efter, men så sker der så meget, flytning, børnene flytter og meget andet, så det er desværre gledet ud. Rudolf Steiner Skoler har også et godt ry, er det ikke at sammenligne med Skt Annæ Gymnasium, musisk ??


  • #16   12. okt 2017 Du har da alt muligt grund til at være stolt, Torben, uden dit initiativ, så var den friskole nok ikke blevet til noget. Og ja Sct Annæ, der udklækkes sikkert mange dygtige musikere og sangere, min svigerdatter synger opera og hun skal nok blive til noget, klaver behersker hun også.

    Jeg husker også lærerne fra mine børns skole, de havde en helt anden indstilling og professionalisme og os forældre, vi var enige om, at vores børn skulle naturligvis lære noget, jeg husker den, som en god tid.


  • #18   12. okt 2017 Ja, Torben verden er faktisk ikke så stor, når det kommer til stykket, hun giver bl.a. koncerter i kirker smiley - det er mere end smukt ...., så englene synger smiley

Kommentér på:
Nej DF - den må kunne gøres bedre

Annonce