{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
987 visninger | Oprettet:

Skal det være muligt for udlændinge at købe sommerhus i DK {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger, skal det så være muligt at sælge sommerhuse i DK til udlændinge i det hele taget - eller skal det kun være muligt for EU borgere eller skal det slet ikke tillades ??

http://www.eu.dk/da/spoergsmaal-og-svar-folder/kan-tyskere-og-andre-eu-borgere-koebe-sommerhus-i-danmark


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal det være muligt for udlændinge at købe sommerhus i DK
  • #1   11. feb 2017 ja da....hvorfor ikke?

  • #2   11. feb 2017 Polysl.

    Fordi det vil skrue sommerhuse prisene op til et urealistisk niveau for almindelige danskere, vi skal ikke sælge hverken vores land eller sommerhusene til udlændinge.
    Udover det er det et mareridt for de bureauer der udlejer sommerhuse, for der bliver intet at udleje, rige udlændinge har ikke brug for en lejeindtægt, så det hele falder fra hinanden.

    DERFOR!!!


  • #3   11. feb 2017 Jeg kan ikke rigtigt se for mig, at hele vestkysten skulle flage med alt muligt andet end lige Dannebrog, men det er nok fordi, jeg er så sær smiley smiley

    Men jeg kunne godt frygte, at det ville blive svært at overholde div. Grundejerforeningers regler og andet, hvis de kun har tænkt sig at holde 14 dages sommerferie - og så kunne jeg også godt frygte romaer og andet godtfolk have en kriminel base i DK, undskyld mit negative syn smiley


  • #4   11. feb 2017 LB er for afskaffelse af sommerhusreglen, de får aldrig min stemme. Jeg er for Denmark first smiley

  • #5   11. feb 2017 Der er så mange aspekter i det, vi i Danmark kan jo købe huse i mange lande så hvis der skal være noget retfærdighed, må det også virke omvendt, jeg er bestemt ikke tilhænger af det men hvis der foreksempel blev åbnet for det marked, så ville der være tyskere der kunne købe huse på for eksempel på Lolland og tilføre området penge, Det er kendt at Tyskere er velbeslåede så de ville lægge mange penge i det. Men jeg gad ikke for mange Tyskere, de dominerer meget, Indtager strandbredden og fylder. smiley

  • #6   11. feb 2017 Jamen i eksempelvis Sydeuropa, så vil de jo gerne have, at vi køber deres huse/lejligheder, flytter ind i dem og bruger en bunke penge i de respektive lande, jeg har ikke oplevet, at de har det, vi har i Danmark, sommer- helårsbolig.

    Tyskerne er vilde med Vesterhavet og det kan jeg godt forstå, det er jeg også, men der gælder selvfølgelig samme regler for tyskere som for danskere, hvis tilladelse gives - hvis det bliver et frit land for alle, så ville jeg tænke mig meget om, måske jeg bare ville nøjes med en campingvogn så smiley smiley


  • #7   11. feb 2017 Danmark er jo et lille land i forhold til eksempelvis Tyskland, vores sommerhuse ville blive revet væk, så jeg mener ikke vi kan sammenligne Danmark og Tyskland i den sammenhæng.
    Nu har jeg aldrig været EU tilhænger, så fordi Polysl og andre synes det er skønt at kunne købe hus i Portugal etc. betyder det jo ikke at jeg er enig.
    Vi kan ikke harmonisere sommerhuse i Danmark og de store europæiske lande, det vil give en total skævvridning.
    Det kan da godt være jeg kan købe et sommerhus ved Rhinen, og der er da sikkert også skønt, men det er jo ikke sådan at familien Danmark lige pakker week-end tasken for at tage en tur i sommerhus, hvis det ligger dér. og det er det der er charmen ved et sommerhus, det er indenfor rækkevidde, og skal ikke kun bruges de 3-4 sammenhængende ferieuger folk har om året.

    Er godt klar over at Lolland og Falster er danmarks røvhul, og at de trænger til penge dernede, men de må så skaffes på anden måde, vi skal ikke begynde at sælge ud af arvesølvet, blot fordi udkantskommunerne i disse år har det hårdt.


  • #9   11. feb 2017 Anella.

    Men nordmændene er vilde i varmen, og de har kassen.

    Selvfølgelig findes der stråmænd, men det vil afholde mange fra at købe sommerhus, det er jo personer du skal kunne stole på.

    Men ok, de tyskere du snakker om, lyder umiddelbart som middelklassen. - Har du penge nok, er det vel ikke prisen på en pølse der betyder noget.


  • #10   11. feb 2017 Jeg ved ikke nok, til at vide, hvordan det kan gå gennem en stråmand, men dog ved jeg at Vesterhavet er tiltrækkende for tyskere og dem med kontoen fuld, skulle det ikke været noget problem, jeg vil så mene, at Vesterhave er at foretrække fremfor Sortehavet, men jeg er så ikke tysker.

    #7 - ja, det er ikke godt for Lolland og Falster og i skrivende stund tænke jeg, om det nogensinde har været det, men klart det kunne være, at vi kunne støtte op omkring, der er jo ikke så langt til nabolandet med billige dit og dat eller hur smiley


  • #11   11. feb 2017 Libbie.

    Trods alt ville jeg nok hellere holde ferie ved Sortehavet end ved Vesterhavet, det var topkommunisternes paradis, så helt galt er det nok ikke, men hvor tit kunne man som almindelig ansat komme afsted dertil?

    Lolland gik jo i krise da man lukkede skibsværftet i Nakskov, men man må jo kunne opfinde et eller andet til dem, hvem ved når Fehmern forbindelsen engang er færdig, hvis den nogensinde bliver det.


  • #12   11. feb 2017 Ja, det kunne vi godt ønske os, jeg kan slet ikke forliges mig med, at der er noget, der kaldes udkants Danmark - tænk, vi er bare sådan et lille land, men ikke lille nok til at der er noget der kaldes udkants Danmark - jeg er for, at flere offentlige og private virksomheder flytter rundt omkring.

    Vi skal ikke have noget der hedder udkants Danmark - men de skal stoppe med at gøre det surt for dem, som har et initiativ, de kan skabe arbejdspladser.


  • #13   11. feb 2017 Man kan ikke have ensrettede regler, de må gælde begge veje og kan det tilføre kapital til udkants danmark så er det da positivt. De kan ikke finde pengene andre steder og det kunne jo tænkes at der tilføres så meget kapital i et område at det kunne begynde at svare sig at flytte dertil.

  • #14   11. feb 2017 Polysl.

    Du er og bliver et større og større vrøvlehoved.

    Danmark har flere undtagelser med EU, som er accepteret.

    Åbenbart, kan vi selv bestemme omkring sommerhusene, så de må jo være implimenteret i undtagelserne, så skulle det vel være på plads, ellers havde vi nok allerede nu kun tyskere, nordmænd og rige syd-europæere boende på Sjællands odde, Horns Herred, Odds Herred, Nord- Sjælland etc.

    Du tænker kun på kapital her og nu..... Hmmmm....

    Hvorfor tror du vi har så mange hjemløse? - Fordi kommunerne solgte deres ejendomme, og stort set ikke har nogen tilbage...... Det har måske ikke så meget med sommerhuse at gøre, men kan du se en paralel?


  • #15   11. feb 2017 faktisk er det muligt for udlændinge indenfor eu at købe sommerhuse for der er solgt 286 til udlændinge og der er givet 122 afslag som begrundes i tilknytning til Danmark.

  • #17   11. feb 2017 Ja nu har jeg jo søde og rare Tyske venner og har også venner i USA og England og jeg har altså ikke noget imod at de kunne købe hus i Danmark og ja vi må jo godt købe hus i deres land, så hvorfor skulle de ikke kunne købe hos os smiley

  • #18   11. feb 2017 Polysl.

    Ja. hvis du har tilknytning til Danmark. familie eller børn, så kan der gives dispensation, ellers ikke, og det er udmærket.
    Vi skal ikke sælge vores land og jord til udlændinge, det er vores land ikke stort nok til..... Jo.... Vi kan udstykke sommerhuse på Nord-Øst Grønland, det er ok.


  • #19   11. feb 2017 Leon.

    Du er en sød fyr, men hvor er du dog naiv..... suk.... smiley

    Kan du ikke se at USA er større end Danmark?


  • #20   11. feb 2017 Markgreven jo jeg har lært meget i skolen også om den store verden smiley

  • #22   11. feb 2017 fedtegreven af næstved helt enig Sjælland burde købe hele Sverige vi har jo haft dem før smiley

  • #25   12. feb 2017 Jeg tror ikke, vi kommer til at opleve, at de siger fra i Sydeuropa for nordboer og andet godtfolk, de har tjent trilliarder på turister og deres opkøb af fast ejendom, for så står de ikke tomme og forfalder. Men sjovt bliver det ikke for flere tusind briter, det bliver dyrt for dem nu, da de ikke mere er EU borgere. Og ja, hvad består Solkysten af, skal vi sige en blandet landhandel, sådan ønsker jeg ikke de danske kyster og dejlige sommerhusområder i Danmark skal blive, jeg er meget glad for den sommerhus paragraf vi har, så lad os endelig beholde den, den er med til at begrænse.

    Jeg mener, jeg kender regler for flagning, hvis der skal flages med anden nationalitet, så mener jeg, det skal være i samme flagstang, nemlig Dannebrog øverst og anden nationalitet nederst og det kan jeg godt leve med for en tid smiley


  • Flemming J
    Flemming J Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Svar: 4
    #27   12. feb 2017 Jeg kan ikke se noget problem overhovedet. Hvis danskerne ikke gider betale prisen må andre vel købe... I øvrigt kunne det jo være godt for økonomien i lokalsamfundet at der evt. kunne komme flere arbejdspladser til lokale malere og håndværkere, som for eksempel dem tilknyttet byggetilbud.dk, malertilbud.dk, eller en tredje tjeneste/selvstændig håndværker.



  • #28   13. feb 2017 Flemming.

    Det lyder jo som om det er helårs boliger, du snakker om.

    Rige tyskere og nordmænd vil måske fornøje sig med sommerhuset 2-3 uger om året, hvad vil det give til håndværkerne?

    Måske skyldes den manglende købelyst blandt danskere, at priserne er unaturligt høje. - Lad dem kvæles i de sommerhuse, til priserne kommer i niveau, jeg hader spekulation!!!


  • #29   14. feb 2017 Flemming J - hvordan kommer du lige til den konklusion ?? Jeg tror helt ærligt, at ingen udlændinge gider købe "håndværker" tilbud, de vil have luksus og noget de bare kan holde ferie i uden de store bekymringer om, hvordan de skal få lavet dit og dat.

  • #30   14. feb 2017 #26 - Torben, tak for den oplysning smiley - men mine tanker omkring flagning går på de flagstænger vi har i vores haver, og jeg håber ikke, at der er nogen, der har mere end 1 flagstang, der er reglen at smukke Dannebrog er øverst smiley

  • #32   15. feb 2017 Så når alt kommer til alt, så er der en enighed om et FOR iflg denne her tråd smiley

  • #33   15. feb 2017 Ja Libbie, vi bor i et kapitalistisk land med stort "K", hvor alt gøres op i penge, og hvor hver er sig selv nærmest. - Det er MIG MIG MIG!!!
    Op i røven med alle de andre, bare jeg selv kan få melet min kage.

    Hvorfor kommer jeg nu til at tænke på Curt?


  • #34   15. feb 2017 Åååå giv mig ikke mareridt smiley smiley smiley

    Alle er heldigvis ikke sådan, han er mere end ekstrem, men alt efter beliggenheden, så kan du godt få et godt sommerhus for under 1 mill i skønne Danmark, der er mange til salg rundt omkring smiley


Kommentér på:
Skal det være muligt for udlændinge at købe sommerhus i DK

Annonce