{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
921 visninger | Oprettet:

Vidste du ?? {{forumTopicSubject}}

Vidste du at Friis & Co er en af de producenter der benytter sig meget billige skind og pelse fra bl.a Kina.

Dyrene sidder i små bure når de er indfanget fra gaderne. Engang på tv var der en udsendelse om dette og det var skrækkeligt at se hvordan dyrene brutalt blev slagtet efter at have levet af ingenting i en længere periode.

Jeg skammer mig over dem der overalt i DK sælger/køber og ejer div. fra dette mærke smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vidste du ??
  • Dan H
    Dan H Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Svar: 29
    #1   28. dec 2007 Peter L der må jeg sgu springe med på din vogn

  • #2   28. dec 2007 Det vidste jeg heller ikke....!!

  • #3   28. dec 2007 øhhh nå

  • #4   28. dec 2007 vidste jeg sku heller ikke.. Men det har da intet med købere at gøre ? Folk køber det jo alligevel, men det er sku desværre bare sådan med at alt det dyreplageri. Det ka sku ikk stopppes desværre-- Men dem som gør det, burde have samme tur, Evt skære dem op i skridtet, og rykke alt huden af dem bagefter !

  • #5   28. dec 2007 man kan faktisk godt mærke det på kvaliteten, det går i stykker hele tiden

  • #6   28. dec 2007 Selvfølgelig kan det stoppes.

    Så længe man køber deres produkter "støtter" man deres gerninger. Køber man ikke deres produkter jamen så dør de jo stille og roligt som producent.


  • Dan H
    Dan H Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Svar: 29
    #7   28. dec 2007 maria viste du godt at noget af det tøj du har på har været i hænderne på børnearbejder ca. 90 procent af alt tøj som bliver solgt i dk har været forbi de kære små

  • #8   28. dec 2007 Vidste du at grise og køer bliver slagtet for du kan spise dem :\

  • #9   28. dec 2007 så engang et program, med nogle der mishandlede små bjørne af en art. De ska dem op i skridtet, og rev alt skindet / pelsen af dem, SELVOM de var levende, Og så smed de dem bare på en vogn bagefter, hvor de så lagde uden skind, og bare kunne dø. Har aldrig haft det så dårligt over at se en film !

  • #10   28. dec 2007 Tommy T: nu handler det ikke om AT dyrene slagtes men HVORDAN samt hvilket liv de har optil døden...

  • #11   28. dec 2007 Demetri K

    De ska jo os ha et arbejde


  • #12   28. dec 2007 rettelse : De skar dem op

  • #13   28. dec 2007 Nick P
    Det er nemlig en sådan adfærd fra menneskenes side jeg snakker om. Ganske forfærdeligt


  • Dan H
    Dan H Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Svar: 29
    #14   28. dec 2007 Nick P
    Ja det mener jeg jo også alt de gas de sniffer er jo ikke gratis


  • #15   28. dec 2007 Er sku ligeglad med børnearbejderne.. Har ikk halv så ondt af dem, som de dyr som blir mishandlet, slået ihjel, og hva fuck sådan nogle onde mennesker nu ka finde på

  • #16   28. dec 2007 Jubas S
    Ja, det kan du da have ret i. Men da vi i DK i div. butikker kan købe dette mærke er det også VORES problem og ikke kun "dem i de andre lande" det handler om.


  • #17   28. dec 2007 omfg du har da vidst aldrig væren en på en grissefarm kan jeg høre deres liv er fuckt lige til det sidste hvis de ikke når og blive syge og skal have bolt pistolen for panden..

    Men sådan er livet sgu og det skal vi kun være glade for ellers havde vi sgu ingen ting dendag idag..



  • #18   28. dec 2007
    Tommy T

    Grise og svin i danmark lever sku godt inden de blir slagtet. eller i hvert fald mange af dem. Men self er der nok os mange som har haft det knap så godt..


  • #19   28. dec 2007 Adr . Fik en Friis&co. taske i julegave s:

    Det med burberry vidste jeg godt, og nægter at købe deres ting ..Desuden er det tude grimt (;


  • #20   28. dec 2007 altså de der Økologiske grise, som går på marken størstedelen af deres liv inden slagtning, tror jeg sku har det meget godt.

  • #21   28. dec 2007 Nick P
    Frilands grise gør ja ^^ de har det godt..


  • #22   28. dec 2007 Tommy T
    Om jeg har været på en grisefarm?
    JA jeg har arbejde to forskellige steder med ca. 1300 søer hvert sted smiley Og jeg ville hellere end gerne spise en af de grise derfra, også med god smag i munden smiley Selvfølgelig er der syge dyr der bliver aflivet når det ikke længere er fair at holde dem i live. Meen når der er tale om en besætning på 1300 årssøer så skal der jo dø nogen altså - det kan jo umuligt undgåes. Jeg vil tror at vi havde 1-2 døde søer om ugen udover dem der skulle til slagt.

    Nu er det sådan at jeg får kød fra en landmand hvor jeg kan komme og klappe dyrene så tit jeg vil. Dyrene der har plads, lys, god mad og er altid tilfredse.


  • #23   28. dec 2007 Men synes det er svinerei, med alle de hunde og katte, som blir aflivet om året i danmark.. Folk får fandme dyr aflivet konstant,man sku tro deres tankegagng lød sådan : Nå. vi gider sku ikk ha vores hund mere, vi gir den bare en sprøjte.. DEt holder jo ikk.. Sku forældre bare aflive deres børn hvis de blir træt af dem ? Ved godt det ikk er den bedste sammenligning, men den er der da = )

  • Tosse 2
    Tosse 2 Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 46 Svar: 1.406
    #24   28. dec 2007 Hi hi.
    Toppen af naivitet.
    Maria: verdenen hænger desværre ikke sådan sammen.
    Hvis man boykotter Friis & Co og de tager kritikken til sig, betyder det at de finder en anden og dyere leverandør. Det kan f.eks være enten fra en anden pels-producent, eller en pels handler.
    Detbetyder omkostningerne blivere højere, salgsprisen stiger, og varesalget falder.
    Hvis vi så sporer pelsen tilbage, ja så kommer den fra en pelshandler, som måske har købt pelsen fra en grocist. Grocisten har købt pelsen fra en pelsproducent. Nok den samme producent, som Friis i første omgang købte af.
    Så altså samme pels/skind, men højere pris på slutproduktet.

    Og hvorfor hænger det så sådan sammen?
    Det gør det fordi, pels/skind avleren i kina, stadig producerer det samme, fordi han ved, der findes mennesker der er nederdrægtige nok til at købe hans varer, når bare prisen er lav nok, og køberen kan tjene til sin profit på det.
    Det bliver en karrusel, hvor skindende og pelse går fra mellemhandler til mellemhandler, og pludselig er der et certifikat, der fortæller at der har været taget hensyn til dyrets tav.

    Men bottomline.
    Samme pels/skind Friis & Co får i sidste ende, bare til en dyere pris.

    Welcome to the cruel reality, made on money!


  • #25   28. dec 2007
    Jubas S

    Kun ening.


  • #26   28. dec 2007 Tosse 2
    Det har du helt ret i. Men man må ligsom feje for egen dør, ikk og gøre hvad man hver især kan. Hvis alle tænker "jamen det hjælper jo ikke noget alligevel" nej så hjælper det nemlig ikke.

    "Han startede med at slå igen" - tænk over den


  • #27   28. dec 2007 TrustNo1
    Hvorfra har du at de fikseres? Det er nemlig ikke lovligt at binde en gris og jeg har set MANGE slagtninger/aflivninger og ingen af dem har været fikseret. Inkl. dem jeg selv har skudt.


  • Tosse 2
    Tosse 2 Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 46 Svar: 1.406
    #28   28. dec 2007 Kan jeg godt tænke over, men ved at boykotte Friss og andre, rammer man de forkerte.
    Politisk pres kan gøre mere. Internationale handelsembargoer og restriktioner mod et land kan gøre meget.
    Men kina er et ret fredet land, da hele den kapitalistiske verdens produktion, er baseret på produktion af komponenter i Kina...


  • #29   28. dec 2007 Det er muligt. Men hvorfor er det så lige at mærker som Friis & Co ikke går ind og tager ansvar ved kun at få skind fra steder hvor dyrene har det godt? Derved ville alle små snuskede steder jo hurtigt dø ud da det kun ville kunne betale sig at behandle dyrene ordentligt. Så måtte de jo enten kunne fremvise ordentlige forhold eller finde noget andet at leve af.

    Det er da uden tvivl Friis % Co´s ansvar at gå ind og få varer leveret fra ordentlige mennesker i stedet for at støtte dyremishandling - der er ingen god nok undskyld for ikke at gøre det


  • #30   28. dec 2007 TrustNo1
    Dem du har besøgt har tydeligvis ikke været dygtige nok så. Jeg har aldrig oplevet en hest der har været fikseret inden den blev skudt, eller noget andet dyr for den sags skyld. Og jeg har efterhånden set meget pga. min uddannelse.

    Det er ikke ulovligt at overvære en slagtning. Skal min hest slagtes har jeg ret til at vælge at se slagtningen. Slagteren kan nægte folk adgang til slagtningen men så er der nok en grund til at han gør det og så burde man nok vælge en anden.


  • #31   28. dec 2007 TrustNo1
    Hvad er så deres bælter, tasker osv. lavet af hvis ikke de er af skind?


  • #32   28. dec 2007 TrustNo1
    Ved du hvad en bremse gør for en hest?

    Jeg tror nu mere det er fødevarestyrelsen der har sat det op smiley Og ja, jeg er klar over at man ikke bare hvem som helst kan komme ind på f.eks Danish Crown med sine møgbeskidte støvler og sige man vil se et dyr dø - den er jeg altså med på! Men nej, det er ikke ulovligt at se en slagtning. Det er muligt der ikke er adgang til slagtninger, men ligefrem ulovligt er det næppe. I så fald skal politiet komme efter mig da jeg har set slagtninger og nødslagtninger flere gange smiley De dyr der slagtes på stedet og ikke i slagterierne er der skam frit udsyn til at se på og det hvor jeg henter gris og ko står jeg selv og ser på det hele skæres ud osv. og ja, det er lovligt.


  • #33   28. dec 2007 Jubas S
    I økologisk mad/produktion må x antal gerne være konventionelt. Dvs. feks. at landmanden må sprede 10% gødning fra en ikke-økologisk produktion samt fodre sine dyr med 10% ikke-økologisk foder osv.


  • #34   28. dec 2007 anna strangholt .

    så nu har de bare den der grimme 4 kløver eller hvad det er smiley ?


  • #35   28. dec 2007 anna strangholt .

    haha smiley fuck hvor langt ude smiley

    grimt grimt grimt.. :D:D:D


  • #36   28. dec 2007 Jubas S
    Hvis morale er godt, er dobbelt-morale så dobbelt så godt?


  • #37   28. dec 2007 Husk på at VI har valgt dyrene, de har ikke valgt os

  • #38   28. dec 2007 emil B
    ja da smiley


  • #39   28. dec 2007 Jubas S'

    jeg ville hellere se dig lide, og så rede en lille hund.

    for det der ? det er fandme så klamt at høre på.. du har ihvertfald ikke medfølse med noget .bah


  • #40   28. dec 2007 Jubas S
    Mange dyr udryddes netop pga. illegal handel med skind, tænder osv. osv. fordi de mennesker der producerer samt forbruger ikke mener det er deres pligt til at hjælpe med at gøre en forskel..



  • #41   28. dec 2007 Lise S
    Prøv at søg på nettet.
    Bl.a Anima har været inde i sagen..


  • #42   28. dec 2007 Jubas S

    vi ka da heller ikke gøre for at de mennesker der ska gøre det, bor i et land med en lorte regeringen ? derfor ska det da ikke gå udover dyrne.


  • #43   28. dec 2007 Lise S
    Nej, det skal man ikke. Men der er vel noget om det når diverse organisationer går ind i det, der bliver laet dokumentar samt at Friis & Co nu vil prøve at sløjfe deres pels...

    Prøv at søg og du skal finde


  • #44   28. dec 2007 Jubas S

    jamen det gør du da bare .. så vil jeg da nok gerne vide hvad der sker.. for det er nok ikke alle der har den samme holdning som dig.


  • #45   28. dec 2007 Jubas S
    Jeg synes ikke dit argument har hold. Ville man nu også slå uskyldige børn ihjel fordi man behandler dyr ordentligt?????? - prøv at tænk over den, det hænger jo ikke sammen


  • #47   28. dec 2007 ved du hvad.. Med de priser Friis & Co kører med så kunne de uden tvivl tilbyde dyrene bedre forhold OG ordentlige vilkår for de mennesker der passer, afliver ov. dyrene UDEN at det ville give så meget som i nærheden af et underskud! Det er forkasteligt at taget SÅ mange penge for noget der er prouceret med SÅ SPARSOMME metoder som det er!

    Du skal ikke bilde mig ind at de samme mennesker ikke sagtens ville kunne beholde deres jobs med ordentlige vilkår for dem OG dyrene hvis bare porducenter gik ind og gjorde noget ved det! De sætter kikkerten for det blinde øje, og det gør forbrugeren ligeledes.


  • #48   28. dec 2007 Ja, præcis! Burde producenterne så ikke gå ind og sørge for at have deres på det rene ved at tilbyde de bedst mulige forhold i deres produktion så netop det du beskriver samt dyremishandlingen ville blive reduceret væsentligt?

    Hvis ikke det er deres pligt, hvis pligt er det så?


  • #50   28. dec 2007 Hvad tror du en rævepels der bliver solgt for flere tusind kr. koster at producere med de vilkår der er? 50 kr inkl fragt og alt ? Er det ikke forkasteligt???

  • #52   28. dec 2007 Kong'
    Ja, det er åbenbart det producenter tænker - hvor herre bevares. Hvis bare de kunne lære at se udover deres egen næsetip, men ak nej. Det er pinligt.


  • #54   28. dec 2007 Men kære Jubas S.. Hvis alle frakaster sig ansvaret som f.eks. du gør og lukker øjnene for de forfærdelige ting producenterne står for, for både mennesker og dyr, så kommer vi aldrig nogen vegne. Hvis bare så mange som muligt ville være med til at tage deres del af ansvaret så jo, så gør det en forskel. For porducenter skal altså leve af det og leve af de holdninger forbrugeren har..sådan er det..

    Mange bække små... husk det.


    Nu skal mine dyr passes smiley
    TAK for en super god og sober debat allesammen!


  • #55   28. dec 2007 Jubas S

    Har mere medfølelse med dyrene, end de børnearbejdere. Vi ka sku da ikk gøre ved at det er deres eneste indtægt. Så vil jeg sku hellere de sulter end at de slår mange tusind dyr ihjel på de mest utænkelige måder.



  • #56   28. dec 2007 Jubas S

    Unge der ikk får en uddannelse er sku deres eget problem. Så må de fandme spænde hjelmen, og komme i gang ! Det er intet med de ikk kan. Det handler kun om dem selv, og om de vil eller ej. Men ja.. nu med ældre mennekser.. Der SKAL gøres noget.. Det er fucking for dårligt, som de blir behandlet nu. Det er sku dem der har bygget danmark til det som det er nu, og de ska sku ha lov til at leve godt den tid de nu er her tilbage !


  • #57   28. dec 2007 Jubas S

    Derfor er det stadig deres problem om de vil lette røven og komme i gang.. Men ja.. Lærlingelønnen er sku for lav.. Lever selv på lærlingeløn lige pt, men jeg har sku da råd til at ha min bmw e36 320 i stadigvæk. Og jeg er førsteårs billigst, Har os lånt i banken, men ka da godt få det til at køre rundt.

    Så det eneste det handler om, er bare at de må lette deres røv, og ta sig sammen. Andet er der ikk i det !


  • #58   29. dec 2007 Har lige købt en lækker taske her i dag, og hold kæft hvor er jeg glad for den..
    Også er jeg sku ligeglad.. For det er sku næsten alt der forgår på den måde .. !


Kommentér på:
Vidste du ??

Annonce