{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
156 visninger | Oprettet:

Jojo
Jojo
Online Tilmeldt:
31. dec 2021
Følger: 5 Følgere: 8 Emner: 101 Svar: 1.161

Er de flere som har lagt mærke til {{forumTopicSubject}}

at for vores træer, efteråret er startede.

Sjældent jeg for lov til at nyde livet som en passager i bilen,, men idag var så en dag. Vores gamle halv demente ven ville køre en tur med mig over grænsen og handlede lidt ind, det viste sig at han købte meget, noget som overraskede mig positivt.

Men tilbage til indlægget, for mig at se var ca. 20% af træerne i efterårs måde, gule blade på mange træer, især popler og nøde træer står ligesom i sent efterår uden blade.

Jeg ved ikke om det er normalt, synes bare det er tidligt.
Er der andre som hal lagt mærke til det.

Kommentarer på:  Er de flere som har lagt mærke til
  • #1   26. jul Jojo sjovt du skriver om det jeg så det også her hvor jeg bor og i blæsten samlede der sig større bunker af blade i efterårsfarver og ja syntes også det er tidligt.

• #2   27. jul he.he jojo

Du kan tro, jeg/vi har lagt mærke til, hvordan træerne ikke kun har blade i efterårsfarver, men også mister bladene især de gule blade, i går f.eks. var vi forbavset over, hvordan vores græsplæne i baghaven ikke længere var grøn men gul, den var næsten dækket til af gule blade.

Vores skovfoged siger, det er alt for tidligt og pga. tørken, at bladene får efterårsfarver og mister blade.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#3   27. jul Det er jo træets forsvars mekanisme at smide blade når træet ikke kan fodre dem med vand, det er ikke unormalt og sket før, jeg synes bare at det er for tidligt. smiley

• #4   30. jul Selv vores skovfoged har lagt mærke til, at vores træer er begyndt på efteråret, han bekræftede det og sagde, det er 4 uger for tidligt.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#5   30. jul Vi var for en kort stund in Odense som har en Ikea og fruen elsker at blive kørt derned en gange om året.

Imens ting er lidt tørt in vest Danmark så var synet in Odense en trist og kedeligt affære, det lignede Las Vegas, eller Death valley, ALT er tørret ud, der er ingen grøn gras at finde i hele området, og mange ny plantede ege træer står ensomt og død tilbage grundet mangel på vandt.

Tilsyn til nyplantede træer som vi kender her har de aldrig hørt af derned. et virkeligt trist oplevelse.

Jeg ved at det for dig er de samme in Spee waldet Annella, skræmmende. smiley

• #6   31. jul Se, nu fik jeg lejlighed til at sende dette billede. Da jeg flyttede ind i midten af 70erne var det en lille uanseelig kvist på ca. 1 m. og se hvordan det ser ud nu - damen nede til højre viser størrelsesforholdet.

Det står uden for mit vindue, og jeg glæder mig enormt over det.
    Man kan godt se at sommerens farver forsvinder både fra det og fra buskene ud til vejen, men det er stadig flot.

Engang havde min underbo plantet et grantræ i sin have, som voksede op over min altan ude i højre side. Det var jeg også enormt glad for, men pludselig var der nogen, der fældede det. Jeg går ud fra at det var fordi rødderne kunne vokse ind under bygningen, for mig generede det ikke.

Men jeg kan se at buskene ud for hovedindgangen er begyndt at visne.

profilbillede
Kommentér på:
Er de flere som har lagt mærke til

x