{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
536 visninger | Oprettet:

Fisk og antinflamatorisk kost. {{forumTopicSubject}}

Hej baboom.
Det her er mit første forum emne som jeg har startet op i lang lang tid.
Så vil i være søde smiley .

Det er Sådan at jeg åbenbart har levet usundt i en længere periode... Hvad jeg ikke selv troede. Burgere og pizza spiste jeg KUN i wekenden.
Men jeg arbejder om natten, og efter at kantinen derude ikke længere er der så er vægtskålen gået den forkerte vej, og det resultere i for meget inflamation i kroppen. Det går mest ud over mine fødder. Ja faktisk kun fødderne. Det led der styre storetåen bliver nemt ømt hvis jeg er heldig. Andre gange ligner det foden er forstuet og så er jeg sygemeldt.
_______________________________________________

Så hvad er jeres madvaner?.
Har i hørt om antiinflamatorisk kost?.
Jeg kan læse mig til at fisk er rigtigt godt og skal spises 8 dage om ugen . Har det ikke svært med fisk men så meget aligevel smiley .
Vil det være nok med fiskeolie?.
Nødder skulle også være sundt.... Men det ikke mad.

En hakkedreng med kartofler brun sovs og bløde løg er jo lækkert.
Vil heller ikke give afkald på det, især fordi min far er god til og lave det smiley .

Høre fra jer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fisk og antinflamatorisk kost.
  • #1   5. maj 2022 Nødder bruges meget i retter af kokke, men hvad er mine madvaner?

    Jeg spiser:

    fisk (fede)
    hakkedrenge
    forloren hare
    deller
    porre kroketter
    brunkål
    supper (hjemmelavet)
    Kylling
    Æggekage med bacon
    Skyr som er anti inflammatorisk kost?. her kan man tilsætte ymerdrys for det fylder lidt og så slanker det.
    Har 3 kødfrie dage om ugen nu, hvor jeg nogle dage laver en wokret.

    antiinflammatorisk kost.

    Så skal man holde sig fra al stivelse som til sovsen brug fløde og smør og kog den ind,
    Undgå alkohol, smøger,

    Jeg havde engang diabetes 2, men en ændring af kost til en mere sund og varieret madvaner, er jeg helbredt, spiser næsten ingen sukker og ingen slik, dog vil jeg havde en teske sukker i min enkel kop kaffe hver dag. Jeg ryger meget lidt, og drikker meget lidt alkohol. Det kan lyde som et kedelig liv - men det er mit liv det drejer sig om - så man gør alt for at blive sund, da jeg jo er oppe i alderen. En løbetur skader heller ikke. Men som du skriver arbejder du 6 dage om ugen så det kan nok være svært at få energi til en løbetur.

    Men når alt det jeg har skrevet.....så ville jeg starte med at gå til lægen og få en helbreds test, så har man en nulstilling at arbejde udfra.


  • #2   5. maj 2022 Og desuden kan det anbefales at undersøge helt eller delvis at gå over til vegetarisk kost, allerbedst vegansk.

  • #3   5. maj 2022 Plantebaseret-, vegansk-, eller vegetarkost er således ikke nødvendigvis sundere end hjertesund mad med kød, fisk, fjerkræ, æg eller mejeriprodukter hvis man spiser efter de officielle anbefalinger. Specielt veganere kan have problemer med at spise varieret når man fravælger hele fødevaregrupper.

    Men de danske forskere har dårlige nyheder: Det viser sig, at veganerne ikke får nok af en række vitaminer, heriblandt vitamin A og B12. Desuden får de for lidt lidt jod og selen. På længere sigt kan det føre til mangelsygdomme.


  • #4   5. maj 2022 Når jeg høre om det med foden kommer jeg til at tænke i Kaptajn vom sygen også kaldt for urinsyregigt - jeg vil mene at fisk er super sundt og er selv på vej til at sku spise mere fisk end de markral i tomat jeg spiser og ja men en god hakke bøf af 4/7% kød er nu heller ikke af vejen og grønsager er jo en nydelse og jeg bruger også jomfruolie og ellers som jeg plejer at sige - lidt er for lidt og for meget er for meget + jeg elsker lys marabou smiley

  • #5   5. maj 2022 Leon

    Har du læst hvor meget cacao Marabou indeholder?

    30% - resten er fyldstof.


  • #6   5. maj 2022 Polysl nej - men jeg syntes nu stadigt det smager godt smiley

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 341 Svar: 3.340
    #7   6. maj 2022 Alle slags kål, kartofler, broccoli o. lign.

    Rødt kød er skidt.

    Et gammelt husråd, som også læger erkender virker er, ½ teskefuld natron i et glas vand om dagen. Rør godt og ned med det.

    Antiinflametorisk mad kan være en jungle, ikke mindst da syre i mad også medvirker til inflamation.


  • #8   6. maj 2022 Cris

    sjovt du nævner Natron - for det gør jeg faktisk. Og det hjælper også mod uro i maven og halsbrand.

    Mit kød skal have en kerne der er rød - ellers har man skamstegt bøffen. Kylling skal dog være gennemstegt af sundheds årsager.

    Jeg elsker rosenkål, porre, gulerødder, blomkål osv....man kan lave så mget med de grønsager.


  • #9   6. maj 2022 Madvaner skal ændres, ikke for at tale om vegetar, men der er så mange grønsager man kan mixe til et måltid og dermed spare penge på kødet.

    Er det ikke en god tanke at spare på kødet i løbet af ugen og så få noget kanon kød Lørdag eller Søndag. Det er der faktisk mange i EU og udenfor som gør. Det er en måde at gøre det eksklusivt en større oplevelse end hvis man spise bøffer hver dag. Det er så heller ikke det bedste for helbredet.

    lad os tage et eksempel: I USA Huston har man den joke: Houston vi have a problem - alle kender dens betydning - men problemet er langt større da byen er kåret som den fedeste by i USA. Ikke fordi den er det fedeste sted at besøge, men at mennesker der er de fedeste i USA: De vralter rundt som ænder i kæmpe store overalt og bukser som måske er fremstillet på en teltfabrik.

    Uden at prale har jeg tabt jeg 40 kg ved at ændre min kostvaner, samt en smule løbetræning. Men der findes ingen manual for alle - nogle er det betinget af DNA andre af dårlige vaner osv.... Men generelt ved folk godt inderst inde hvad der hjælper. Det er manglende motivation og energi. Men så må man begynde i det små, og bygge energien op - tid er ligegyldigt - det som tæller at man ser et resultat.


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 341 Svar: 3.340
    #10   6. maj 2022 Poly

    Jeg synes det er meget vigtigt, (og flot gjort), som du nævnte omkring diabetes 2. For det kan man nemlig vende selv, ved at ændre kostvaner, desværre ønsker alt for mange ikke at ændre deres kost for en periode, så de kan undgå at muligheden for at få diabetes 1.

    Jeg kæmper selv meget, da mine tarme er ødelagte. Jeg bliver syg af nærmest alt. Det er et helvede, rent ud sagt. Hvad der virker for den ene, virker ikke for den anden. Så man er nødt til at eksperimentere for at finde en middelvej.

    Men jeg har virkelig haft en lille bedring, grundet natron. Det er ikke engang længe siden jeg opdagede det, ca. 1 års tid. Jeg var virkelig forundret over det, for bagepulver.... O.o, kunne det virkelig være godt! Så simpelt et produkt?

    Jeg fortalte lægen at det havde haft en lille gavnlig virkning. Til det sagde lægen, jamen jeg ved godt at det er godt, forsæt med at bruge det.

    Men selv Natron kan åbenbart være forskelligt. Første gang købte jeg i Irma. Godt. Næste gang i Netto, hvor jeg blev ret skidt af det. Forskellen på de to produkter var at Netto's indeholdt spor af: hvede, æg, mælk, selleri, sennep og sesamfrø.

    Jeg er ikke allergisk for nogen af de 'spor', hver for sig, men tilsammen gør de åbenbart et eller andet.

    Nu er Natron steget til det dobbelte, men det er jo trodt alt stadig billigere end hvis man skulle købe et ligende produkt fra et medicinalfirma. smiley








  • #11   6. maj 2022 ja Cris

    Samarin koster ca. 50 - 70 kr - Natron kan jeg købe i Netto for 4.5 kr. Det indeholder netop det samme produkt dog det bruser er det bedre? . For mig at se er det rent plattenslageri med de priser på Samarin.

    Men jo ældre man bliver skal man passe på helbredet, Netto eller andre butikker i min nærhed har ikke ymer, elsker ymer - så opdagede jeg skyr i Netto som jo stort set er det samme og i små bakker til en mundfuld med lidt krymmel eller bær. En mega slanke kost. Det gør også at man lige får taget toppen af sulten så man ikke fristes til noget.

    Kan huske da jeg startede på min slankekur med nul sukker, det er som at nægte en alkoholikere sprut, men efter et måned så tænke jeg ikke på sukker, dog skal jeg have en halv teske i min kaffe med fløde som jo også er sødende. Men det er en hård kamp - men når man begynder at se på vægten så bliver man mere motiveret. Jeg er faktisk undervægtig ifølge begrebet - kan man være det? nå men jeg måtte ud og købe nyt tøj.

    Jeg har mødt joviale folk som var kraftige som var glad som de så ud, respekt her, folk skal være som de lyster og føler sig tryg ved at være. Det er mere synd for den pige som næsten sulter sig ihjel for at ligne et skelet, for det stopper jo ikke der.


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 341 Svar: 3.340
    #12   6. maj 2022 Det er jo heller ikke nok med kun at ændre kostvaner, der skal også motion til.

    Jeg elsker min cykel, en god mouintainbike.

    Min vægt er som den skal være, hvor jeg føler mig godt tilpas, og alt tøj passer. 57 kg.

    Det ser ikke godt ud, hvis man er for tynd, og når man bliver ældre ses rynkerne jo mere. smiley





  • #13   6. maj 2022 Havde engang en Giant 1 som kaldtes dengang, i Carbon med Dur ace - vægten var 7 kg. Men pga. arbejde stod den i rummet i mere end 5 år - så jeg valgte at sælge den. Sjovt så mange var så mange købere på den. mere end 100 - måske mere fordi at den serie af Dur ace ikke kunne købes mere. Det var en oldtid serie som jeg købte engang i 1974 da jeg arbejde for Everton Cykler som ikke eksisterer mere da den blev opkøbt af Kildemoes samt gjorde Smith & Co.

  • #14   7. maj 2022 WOOOOW tak for alle svarene! smiley .

    Jeg vil nærlæse svarene flere gange. Og huske hvad i har sagt.
    Men en ting blir jeg aldrig og det er vegetar , så hellere som nogen siger spise mindre kød og spare op til wekenden.
    Dengang der var en kantine med salatbar havde jeg også lavet en aftale med mig selv om en dag hvor jeg kun spiste der. Mandag eller torsdag det er lige meget.

    Jeg har været på apoteket og købe fiskeolie.
    Og så vil jeg implementere så meget af det i har sagt ind.
    Det gælder især polysl cris7.
    Det med natron kendte jeg ikke til.


  • #15   8. maj 2022 #4 Leon

    Bruger også jomfruolie, mere af grunde som at så branker smør ikke, Jeg bruger ikke tatarkød til mine hakkedrenge, men det er svært at opdrive i et supermarked med en større fedt procent. Tatarkød er ikke egnet som hakkedrenge - her foretrækker jeg hellere mellem 12 eller 17% - det giver en mere saftig bøf. til tider skal man være ulydig mod sin krop - og sundhedsråd. Elsker at lave en burger med Brioche bolle.

    Man banker ned over folk med ordene: sund kost til et sundt helbred. Men nu skal man ikke gøre livet surt og leve af spelt. Der skal være plads til at være uartig engang i mellem - dog holder jeg mig langt væk fra MC Donalds med deres kunstige fremstillede møg.

    Kan huske engang i Portugal vi var på en lille bar som havde en burger som hed Diablo, dengang kunne jeg spise hjemme 1,2 kg Roastbeef. Nå men hvis man kunne spise den Diablo så var den gratis. Det var en burger i flere etager, 4 bøffer, tomat, lidt grønt, chili - den røg ned og spurgte om der fulgte en dessert med - ha ha. den gav sved på panden skal jeg hilse at sige. Jeg har ikke i mit liv været så mæt.

    Jeg gik - og kastede op længere nede i gaden.


  • #16   8. maj 2022 Kombinationen syre/base balancen, er godt at hælde til, min anbefaling er 2/3 basedannende og kun 1/3 del syredannende.

    Basedannende er bl.a.: A38, Cultura, Fromage frais, Græsk yoghurt 0.1%, Hytteeost, Kvark, Kærnemælk, Skyr, Tykmælk, Ymer/ylette, Yoghurt natural, Kartofler (kogte).

    Neutrale fødevarer: Creme Fraiche, Frø, Græsk yoghurt 10%, Græskarkerner Grøntsager, Grøntsagsjuice, Himalaya salt, Hørfrø, Kerner, Kokosnød, Kokosolie, Krydderurter (friske og tørret), Mandelmælk, Mandler, Olivenolie, Paranødder, Rodfrugter (rå og bagte), Spirebrød, Søde Kartofler (rå) Tang.

    Stivelsesholdige fødevarer er syredannende: Brød, Bulgur, Bønner, Chokolade, Cornflakes, Cous-cous, Glutenfrie produkter, Havregryn, Havremælk, Kager, Kastanjer, Kerneguld bagværk, Kiks, Kikærter, Knækbrød, Linser, Majs (kogte), Mel (sojamel), Musli, Pasta, Quinoa, Ris, Riskiks, Rugbrød, Slik, Sukker, Sødemidler, Yams Ægnudler.

    Frugt der har været opvarmet eller er fra dåse er syredannende. Vin, Øl og spiritus. Alle slags kød, skaldyr, ost, pølser, æg, smør er syre.

    Når vi har fået for meget syre begynder kroppen at reagere med halsbrand, ondt i maven og i det hele taget utilpashed, lever og nyrer kommer på overarbejde. Og rigtig nok natron kan gøre underværker, for natron gør kroppen basisk, men det gør den rigtige kost også.


  • #17   8. maj 2022 Jetset.
    Så apelsin juice er absolut NO GO smiley .
    Men er jo også rig på C-vitamin smiley


  • #18   8. maj 2022 J/L

    Det som Jetset siger er at man skal spise varieret. dog sukkerprodukter skal man spare kraftig på - samt stivelsesprodukter. Dog vil jeg anbefale når man skræller kartofler så gør det et døgn før i vand. Udskift vandet nogle gange, det vasker en del af stivelsen ud. Samme teknik bruger jeg når jeg laver kartoffelmos. og husk ingen salt da det binder vand.

    Så får man en silkeblød kartoffelmos.


  • #19   8. maj 2022 Polysl.

    Ok smiley , men jeg HADER kartofelmos smiley


  • #20   8. maj 2022 ok J/L

    Jeg kunne spise det 7 dage om ugen. Når det kommer ned i maven bliver det jo til kartoffelmos alligevel. Men forstår dig at det er konsistensen du ikke kan lide. Elsker kartofler som kan koges ud og "kvæstes" i sovsen.

    Har du nogensinde prøvet at lave koteletter i fad overhældt med hakkede flået tomater og tomat pasta? Selv en uden tænder kan spise det, den falder sammen når man bruger gaflen. Sådan en slags Pulled Pork.?


  • #21   9. maj 2022 Polysl.

    Ja det er nok mest konsistensen.

    Hehe tomat pasta?. Sagde du det?. Men nej det har jeg ikke hørt om.


  • #22   9. maj 2022 J/L

    Tomat pasta, er koncentreret tomat, som giver en ret en smag fyldighed som f.eks. i en gryderet.

    Hvad du beskrive om med din fod er Podagra, som opstår ved overforbrug af spiritus, og dårlige kostvaner. min storebror har det og det er noget der gør ondt.

    Hvis man drikker for meget alkohol, så kan ens nervetråde i fødder blive frigjort af det beskyttelse lag som nervetråde har. Det er en uoprettelig skade som man må leve med. Motion kan dog lindre ubehaget, når det gør ondt, eller foden føles forstuvet eller tung.


    profilbillede
  • #23   9. maj 2022 J/L - jo du kan da godt drikke appelsinjuice, jeg har selvfølgelig ikke alle madvarer med, det var bare for at give dig et hint, men det er meget bedre, du nøjes med at spise appelsinerne, det er ikke tilsat alt muligt andet, som købe appelsinjuice er.

  • #24   9. maj 2022 Så er foden helet for denne gang.
    Tager på arbejde i nat.
    Men vil helt sikkert prøve og spise mere Antiinflamatorisk .
    Og da vinteren også er slut så kommer jeg noget mere ud smiley .


  • #25   10. maj 2022 Polysl en god hakke bøf laves af 4/7% og den skal stadigt være rosa - det er jo ikke en fedtklump jeg vil stege smiley

Kommentér på:
Fisk og antinflamatorisk kost.

Annonce