{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
321 visninger | Oprettet:

Evigheden {{forumTopicSubject}}

Lidt filosofi....

Som Queen (Freddie Mercury) sang engang "Who Wants To Live Forever?" eller som Annie Lennox sang " Cold" med tekst at det er ikke døden der skræmmer, men jeg er skræmt til døde af livet.

Mange film har omhandlet det at leve for altid, som Highlander som på en lidt buddisk måde skal kæmpe i livet for at nå et højre stadie i døden som faktisk ikke er døden, men et liv et andet sted.

For mig skræmmer døden ikke - man alligevel holder jeg af livet - men tænk på at vågne op og pludselig at leve evigt.

Alle omkring dig dør - hele dit netværk. Du skal så opbygge et nyt netværk som ikke kan forstår hvorfor du ikke ældes - den del er skræmmende for folk som ikke forstår det, og i min optik må være skræmmende for en selv.

Du er nød til at flytte hele tiden med mellemrum da omgangskredsen ikke forstår hvorfor du ikke ældes.

Spørgsmålet er så?

Ville i gerne leve evigt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Evigheden
  • #1   18. okt 2020 Polysl jeg har haft dødsangst for mange år siden da jeg ikke kunne få vejret ordenligt blev jeg sku bange (tror det havde noget med mit ungdomslevevis at gøre) og jeg vil altså ikke vågne op og skulle leve evigt - hvordan tror du mit hår vil se ud efter et par 1000 år smiley

  • #2   19. okt 2020 Leon

    Tror at alle på et tidspunkt har oplevet dødsangst, det ville undre mig hvis det ikke var tilfældet.

    Man skal bare accepterer at man ikke har kontrol over døden - den kommer når det er ens tid.

    Man vil gerne pådutte folk at i den sidste ende på livet så påkalder man sig gud, selvom man ikke er religiøs - ikke i mit tilfælde - for gud kan ikke gøre noget hvis gud var virkelig.

    Så det eneste man kan gøre er at få det bedste ud af ens liv- uden for mange fortrydelser. Fortrydelser har det med at binde sig fast og komme til overfladen engang i mellem.

    Som jeg altid har sagt: Man skal aldrig gå i seng med uløste problemer - for så vågner man op til uløste problemer.


  • #3   19. okt 2020 Polysl ja men Gudskelov for at vi ikke styre døden - jeg er dog med min Gud og den sidste tale om problemer er sku god Polysl rigtigt god smiley

Kommentér på:
Evigheden

Annonce