{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
234 visninger | Oprettet:

Annella
Annella
Online Tilmeldt:
7. nov 2016
Følger: 1 Følgere: 111 Emner: 452 Svar: 2.523

Der må være en grænse {{forumTopicSubject}}

https://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/der-maa-vaere-en-graense/8064019

HALLØJ, hvad var det, der lige var ved at ske dér?

Var Mette Frederiksen og hendes coronaregimente tæt på at indføre stikkerstaten? Sådan virkede det i hvert fald tirsdag formiddag.

HER KOM Styrelsen for Patientsikkerhed med en noget usædvanlig opfordring, som ledte tankerne tilbage til den kolde krig og forholdene i DDR, hvor nabo var nabo værst. Vi citerer fra styrelsens hjemmeside:

’Hvis du er bekymret over adfærden hos en person, som du ved er konstateret smittet, eller som du formoder kan være smittet med coronavirus, skal du udfylde dette oplysningsskema og sende det til Styrelsen for Patientsikkerhed’, stod der på hjemmesiden.

NU ER den danske presse heldigvis ikke en forlænget arm af regeringen, så opfordringen fra styrelsen vakte selvfølgelig og heldigvis en vis opmærksomhed. Det fik den ellers rundforvirrede sundhedsminister, Magnus Heunicke, til at reagere, og så blev opfordringen fjernet igen.

TILBAGE står dog, at tanken var tænkt, og at den blev ført ud i livet. For en kort bemærkning. Eksemplet viser, at der er grund til, at vi alle er på vagt over for regeringens mange tiltag.

SELV OM vi befinder os i en usædvanlig og kritisk situation med en pandemi, der har lammet det meste af samfundet, er der stadig fundamentale rettigheder og principper, som ikke må trædes under fode.

Nu er opfordringen fra 'Styrelsen for Patientsikkerhed' fjernet, men ville det være en opfordring, du ville efterkomme?

Jeg kan ikke besvare mit spørgsmål hverken med ja eller nej, jeg tror det afhænger af hvor personen færdes og hvordan vedkommende forholder sig i mit nærområde eller andre steder, hvor jeg skulle støde på vedkommende.

Kommentarer på:  Der må være en grænse
  • #1   25. mar Som det er blevet fortalt, skulle det være nogle embedsmænd i styrelsen som helt egenrådigt havde fundet på det.

Derfor blev 'anmeldelsesblanketten' også fjernet så hurtigt som muligt.

De ønsker jo også adgang til teledata, så man kan se hvor folk befinder sig.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#2   25. mar De ønsker jo også adgang til teledata, så man kan se hvor folk befinder sig.

Cris

Vores teledata har der været adgang til mindst den sidste uge.

https://www.lokalavisen.dk/112/2020-03-24/-Anmeldelser-om-st%C3%B8rre-forsamlinger-v%C3%A6lter-ind-til-politiet-7271201.html

De fleste danskere er efterhånden klar over, at man skal holde godt og grundigt afstand, og at man ikke må forsamles i større antal.

Det er østjyderne blevet så bevidste om, at de nu også ringer i stor stil til Østjyllands Politi for at anmelde medborgere, som er forsamlet i forårsvejret og ikke har udvist det samfundssind, som myndigheder og majestæten har opfordret til.

• #3   25. mar Ja, jeg ved ikke hvorfor det skal være nødvendigt at ringe til politiet. Ment på den måde at jeg ikke fatter at der stadig er nogen som fuldstændig ignorerer dét som er blevet sagt.

Igen, ja så vil det jo være forfærdeligt hvis vi får helt udgangsforbud bare fordi der er nogle idioter som bare gør hvad der passer dem!

• #4   25. mar Ja, man tænkte jo straks på DDR, men netop pga. enkelte hjernedøde idioter, kan det måske blive nødvendigt???

Men man ønsker sig jo ikke sådanne tilstande, så bare folk ville sætte hjernen i rotation, og lade være med at ævle om, at 'der er jo influenza hvert år med dødsfald til følge', de har endnu ikke forstået, at denne virus og dens opførsel er ukendt.

Og alle kan vel også regne ud, at der er grænser for hospitalsvæsenets kapacitet (også mht. patienter med andre alvorligt syge), så uanset optimisme, så er det ikke på sin plads at være lalleglad nu.

Ingen med fornuftens brug kan være i tvivl om, at situationen er alvorlig, og INGEN ved sine fulde fem, ville vel køre økonomien i DK og andre steder i sænk pga. en alm. tilbagevendende influenza?!

Risikoen er jo til stede for os alle fattig som rig!!!

• #5   25. mar Helt enig med de damer.

Det er sku ikke iorden at nogen stadig ignorerer de off. påbud smiley

• #6   25. mar Nu er styrelsen for patientsikkerhed, vel ikke en del af regeringen....?
    Der har siddet en tosse og skrevet den stikker anmeldelse.

Det har vel ikke meget med Mette Frederiksens Coronaregime, som der ellers står i indlægget.
    At Magnus Heunicke virker rundforvirret, er der vel ikke noget at sige til, når han bliver misinformeret af sundhedsstyrelsen.

Ja, sidst jeg stemte var det DF, og det er ikke fordi jeg er blevet rød, men jeg synes trods alt, at regeringen gør det godt.

• #7   25. mar At stikke andet menneske er grimt - men i disse tider hvor idioterne går rundt og smitter andre må jeg nok sige at det er ok at ringe til politiet - især hvis fakta er at den eller de personer burde være i karantæne.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#8   25. mar #4
    Madonna

og lade være med at ævle om, at 'der er jo influenza hvert år med dødsfald til følge', de har endnu ikke forstået, at denne virus og dens opførsel er ukendt.

Både ukendt, ikke muligt i øjeblikket at vaccinere mod den, og LANGT farligere end en influenza.

• #9   25. mar "At Magnus Heunicke virker rundforvirret, er der vel ikke noget at sige til, når han bliver misinformeret af sundhedsstyrelsen."

Nej, det er Lægemiddelstyrelsens bord og ikke Sundhedsstyrelsens, der har ansvaret for at skaffe den fornødne kapacitet af alt til fornødne test- og værnemidler.

Og har man ikke midlerne, kan Sundhedsstyrelsen ikke anbefale flere test, og så var der gået kuk i et tilbud om flere midler, som ikke var sendt til Brostrøm, men SKULLE ha' været sendt til Lægemiddelstyrelsen.

Mette Frederiksen og Søren Brostrøm er gode til at kommunikere, Magnus Heunicke virker, sandsynligvis trods gode intentioner, mere valen.

• #10   25. mar Madonna.

What ever, jeg er mere tryg med Mette og Co, end med en ikke særlig erfaren Jakob Ellemann, og en Inger Støjberg som jeg ikke lige kan placere.

Vi har et stærkt ministerhold, og om vi er røde eller blå, så stor respekt for det de gør.

Kommentér på:
Der må være en grænse

x