{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
136 visninger | Oprettet:

Vil Corona-krisen ændre dit/vores liv? {{forumTopicSubject}}

Det var en uge, som Europa aldrig har oplevet før. Skoler og daginstitutioner blev lukket, grænserne lukket, og hundredtusinder af arbejdstagere blev sendt hjem. Kampen mod koronavirussen bringer Europa næsten til stilstand. Siden 2. verdenskrig har der ikke været en udfordring for Europa som Corona virussens udbredelse.

Vil Corona--krisen ændre dit liv?

Ja i hvertfald i øjeblikket er mit liv blevet drastiskt ændret ★ alle de restriktioner, vi skal forholde os til og leve efter, hvor længe det vil fortsætte er ikke til at forudse, hvordan mit liv vil se ud efter Corona-krisen, det kan jeg kun gisne om, men det vil sikkert blive nøjagtigt som før krisen - forhåbentligt ikke først langt ude i fremtiden.

Her nogle eksempler, der har forandret mit liv.

★her til morgen har jeg afbestilt alle vores rejser til og med afgang 20. juni.

Vi går ikke ud og spiser på restauranter.

Vi mødes ikke med venner og bekendte.

Påbud i alle forretninger nn: 3 m afstand til andre kunder.

Kommentarer på:  Vil Corona-krisen ændre dit/vores liv?
  • #1   20. mar Ja, virussen har givet de fleste af os en ordentlig øjenåbner, om en verden der kan ændres på et splitsekund, selvom vi kan ha' frygtet meget førhen, som aldrig er blevet til virkelighed.

Husker bl.a. min undren, når jeg som barn i iskiosken undrede mig over en kvinde, der havde oplevet krigen, sad og græd og jamrede over, at hun troede russerne kom og dermed 3. Verdenskrig, og for et barns hjerne, der ikke havde oplevet 2. Verdenskrig, var tanken helt absurd. og bestemt ikke noget mine forældre talte om i mit påhør.

Også Cuba-krisen husker jeg, hvor vi var 20 mennesker forsamlet hos min mands familie og frygtede, det hele endte med et brag, og lettelsen da meldingen kom, at Khrusjtjov havde vendt skuden.

Men det vi står i nu, havde ingen vist set komme...så vores liv er bestemt ændret og vil blive det længe fremover.

• #2   20. mar https://jyllands-posten.dk/indland/ECE12016331/danmark-kan-ende-med-at-vaere-nedlukket-i-maaneder/

Danmark kan ende med at være nedlukket i måneder
    Vi vender næppe tilbage til et normalt liv inden for et par uger, vurderer danske eksperter. I udlandet tales der om tre, seks eller endnu flere måneder.

• #3   20. mar #2

Ja, det det komplicerede er, at hospitalerne har sine begrænsninger, og i forvejen ikke har været overbemandede, tværtimod, og selvom værnemidler måske med besvær kan skaffes, så kan man ikke på et par uger uddanne hverken kvalificerede læger og/eller sygeplejersker, så der ER begrænsninger for, HVOR mange indlagte med Corona, der kræver særligt omhu, man kan klare ad gangen, og så begynder det også ud over andre patienter med alvorlige sygdomme.

Bare 2 personer, jeg har talt med i mobilen, med kroniske sygdomme, har fået samtaler og kontroller på hospitalet aflyst, og bli'r ringet op af en læge i stedet, både aht. smittefare og tidsnød.

Også yngre, så det er ikke som ved almindelige influenzaer, at kun rammer de ældre, der er svækkede i forvejen.

Kurven SKAL knækkes, så der ikke drives yderligere rovdrift på sundhedspersonalet, der også har deres begrænsninger, så derfor må vi lytte til sundhedsmyndighedernes anbefalinger.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 9 Følgere: 210 Emner: 565 Svar: 7.391
    #4   20. mar Regeringen startede nærigt ud - med at alle private ansatte selv skulle betale for deres hjemsendelse - til at det kun er de første 5 dage.

Hjælpepakker kun for de store virksomheder - som blev til hjælp til alle mindre virksomheder hvor udgifter dækkes 100%.

Men stadig er offentlige ansatte som sendes hjem 100% dækket.

Men hvor skulle spindoktorer og rådgiver vide, hvordan det er at være privat ansat og skal tjene til føden? De har jo ikke nogensinde arbejdet rigtigt andet end sidde med deres slideshows og regneark.

Havde de fasthold deres tidligere så ville den røde regering jo gå imod deres egne ord om at udjævne uligheden. Og stadig kære de i samme rille med at forfordele offentlige ansatte frem for privat ansatte.

Imens kan man læse at folk hjælper hinanden på forskellige måder. Med varer, en kørelærer køre fødevarer ud. Kommuner betaler til de private før de skal for at sikre dem likviditet. Banker giver folk lov til overtræk, eller forhøjer deres kasse kredit.

I hjallaland skider man på regler og beder til en pædofil på en plads med 25.000 mennesker - så mener de at de er sikret mod smitte. Et klart bevis, at nogle bliver dummere jo mere religiøs de bliver.

Iran beder om økonomisk hjælp til at bekæmpe Corona, men intet er oplyst omkring smittede og døde. Via satteilt kan man se dem grave massegrave - Iran er et olieland og burde have penge nok til at stå det økonomisk igennem - mistænker dem for at være nogle svindlere som vil have snablen ned i pengekassen.

• #5   20. mar Jeg tror verden vil være anderledes efter denne virus jeg kan ikke fortælle hvordan men ja jeg tror på at verden ændre sig.

• Elias J
    Elias J Tilmeldt:
    mar 2020

Følger: 13 Følgere: 1 Svar: 5
    #6   20. mar vi må se hvad der sker det næste stykke tid....

https://plante-medicin.dk/coronavirus-dette-boer-du-vide/

• #7   21. mar Polysl.

Din kritik af den "røde regering" er malplaceret. - Det er altså et enigt folketing der støtter op, og Brian Mikkelsen som altid har været direkte mørkeblå, kan ikke få armene ned og roser regeringen.

Vi kan forvente en udgift på et 3 cifret milliardbeløb, det er der selvfølgelig ikke i statskassen, men hørte at danmarks kreditværdighed er meget høj, faktisk er vi blandt de 10 triple A nationer i verdenen.

Men regningen skal jo betales, så hvad er dit forslag?
    At bankdirektøren og andre højtlønnede skal have deres sædvanlige 500.000 kr om måneden betalt af staten, eller hvad?

• #8   21. mar Selvfølgelig vil verden ændre sig, men hvordan er der vel ingen der kan spå om - og hvad med når vinteren nærmer sig, starter det hele så forfra igen - ingen ved det.
    Sker det ikke, er mennesker sådan indrettet, at de "glemmer" - og vi glider lige så stille tilbage i dagligdagens trummerum.
    De fleste af os har heller ikke levet under 2. verdenskrig, men vore forældre havde - vores forældre frygtede at det ville ske igen.
    Måske kommer 3. verdenskrig ikke medens vi lever, nøjagtigt som en ny dræbende virus måske heller ikke kommer i vores tid.
    Ingen ved det, så frygt ej, når vi kommer på den anden side af denne virus - Kina er beviset på, at det kan lade sig gøre.
    Os på vore breddegrader bliver nødt til at stå sammen, hvorimod Kina har gjort/gør det på en hårdere måde.

Lige nu er forandringen ikke så stor hos os, bortset fra at vi handler ind for et par uger ad gangen.
    Eftermiddags bajerne med div. naboer får vi stadig på terrassen - nu sidder vi blot lidt længere fra hinanden - og jo, lige nu tænker vi lidt mere over tingene, men livet går videre, også når dette kapitel (virus) er overstået.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 9 Følgere: 210 Emner: 565 Svar: 7.391
    #9   22. mar Stor ændringer i Corona - har gjort at amerikanere køber våben som aldrig før. Man er bange for at politi og militær ikke kan håndterer situationen.

SÅ drop dine B&O aktier og køb våbenaktier - verdens mest sikre aktie. Den her krise giver store penge for folk med is i blodet - køb mens aktien er i bund og få en kæmpe fortjeneste når krisen er over....

Kommentér på:
Vil Corona-krisen ændre dit/vores liv?

x