{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
293 visninger | Oprettet:

Nytårsfyrværkeri {{forumTopicSubject}}

Så skal vi til det igen i morgen aften/nat med nytårsfyrværkeriet.

Hvad mener du, burde det helt forbydes?

Jeg spørger fordi hos os i Tyskland flere og flere byer år eftr år forbyder nytårsfyrværkeri, igen i år er har igen flere byer tilsluttet sig forbuddet.

For min skyld kan det komplet forbydes, selvom jeg synes, at sådan et fyrværkeri er flot at se på, men både dyr og mange mennesker lider under det, og alt for mange mennesker kommer til skade pga håndteringen af nytårsraketter m.m., det er de selv skyld i hedder det sig, ja vel er de selv skyld i den skade, der sker med dem.

Jeg har lige hørt i pressen om de 3 første uykker forårsaget af nytårskrudtet, i Hamborg er en ung mand blevet forbrændt på 60% af kroppen, en dreng på 14 år har mistet 3 fingre, da et batteri eksploderede i hånden på ham, i München har ligeledes en mand mistet 3 fingre, da han håndterede med en sol.

Kommentarer på:  Nytårsfyrværkeri
  • Graugaard
    Graugaard Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #1   30. dec 2018 Skal kogepladerne forbydes fordi jeg vælger at lægge mit hoved derned mens den står på "9"???

Skal elektricitet forbydes fordi jeg lige er død efter at have holdt to søm ind i min stikkontakt?

Brug det korrekt og overhold den anviste sikkerhedsafstand, så sker der ikke noget!
    Alle uheld med fyrværkeri kan undgås hvis blot man bruger hovedet og følger ansviningerne.

Personligt har jeg selv købt for små 6000 kr... Og vi nyder det med stor fryd på vores vej. Hvert år. Selv vores 2 Golden Retriever ude og se på og har intet imod bragene. De blev nemlig opdraget fra hvalp til det.

• #2   30. dec 2018 #1

Nu er der masser eksempler på at få det møg i hovedet som man kan læse ude på nettet. At du er ansvarlig varer kun til når du tænder for lortet så har du ikke kontrol med hvor det ryger hen eller ned.

Jeg nyder at se at folk er så forlystne at fyre op for tegnebogen til noget som brænder i 2 sekunder - hvorfor ikke bare lægge 6000 kr på jorden og hælde benzin over og sætte en stormsikker tændstik til dem. Det er der af mærkelige grunde ikke nogen der gør.

• #3   30. dec 2018 Annella

Flere sydhavs øer har forbudt brug af fyrværkeri af hensyn til mennesker og dyr. Forbyde det - nej for fanden så ødelægger man det for alle de gratister inc. mig at nyde at folk brænder tusinlapper af.

• Graugaard
    Graugaard Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #4   31. dec 2018 polysl det er så løgn som det kan blive. Overhold sikkerhedsafstanden... Batterier fyre kun 30 meter så sørg for at du og dit publikum er over afstanden. Igen.... Korrekt brug = Der sker INTET.

Du skal være velkommen til at nyde vores show i Gilleleje på Sommerlystvej. Jo flere tilskueer jo bedre!

Nogle går i byen og pisser deres seddler ud andre tager på shardaferie og brænder deres penge i jetfuel til flyveren, så er der dem der går på jagt m. våben/ammunition/udstyr osv og fyre det af på den måde, dem med nye biler og mister hundredetusinde det første år... osv. det kaldes omsætning og det er grundstenen til landets succes.

• #5   31. dec 2018 Hvordan folk brænder deres penge af må de selvom, og kan jeg få en gratis fornøjelse ud af det så er det super.

Men håber da at folk på charterferie osv...får mere ud af deres penge end 2 sekunders fornøjelse. Det må være nederen at købe en billet til Istanbul og 2 sekunder efter er hjemme igen - det må vist kaldes en lynferie.

• Claus G
    Claus G Hjælpe-administrator

Følger: 1 Følgere: 15 Emner: 12 Svar: 636
    #6   31. dec 2018 Fyrværkeri er fint, så længe det er noget ordentligt. Jeg køber af princip aldrig billige sortimenter, eller billige ting i byggemarked. Jeg går efter bestemte mærker, bla af mærket Zink. Det er det billige af det, der er mest utilregnelig og farligt.
    Jeg har ikke noget imod at bruge penge på lidt men godt, frem for meget men billigt.

• #7   31. dec 2018 #3
    Jeps polysl det har jeg med glæde også læst bl.a. Galapagos øerne har forbudt det.

• #8   31. dec 2018 Det er efterhånden mange år siden jeg brugte penge på fyrværkeri, men jeg kan da stadig godt lide at se det og vores to hunde ligeså.
    Vi har af samme årsag vænnet dem til bulder og brag fra de var hvalpe og den største risiko er deres manglende respekt for krudtet, men det klarer indhegningen.
    Måtte en enkelt gang for nogle år siden dele et par flade ud til nogle rødder der morede sig med at kaste heksehyl ind til vovserne.
    Jeg går ikke ind for et forbud da perioden for fyrværkeri er bragt ned på et passende niveau.
    Hvad folk bruger penge på er jeg helt ligeglad med

• #9   31. dec 2018 Jeg har selv en kat der er skide bange for dette fyrværkeri, i skrivende stund ved jeg ikke hvor han er, han har gemt sig og ligger sikkert og ryster.

Men nej, fyrværkeri skal ikke forbydes fordi vi har husdyr.- Så må vi sgu flytte på landet den ene gang om året.
    Folk skal da have det hyggeligt den ene dag om året, og i morgen er Gizmo sig selv igen.

Jeg bruger ikke selv penge på fyrværkeri, ville dog have købt nogen bordbomber i Kvickly i dag, men alt var udsolgt, og de var begyndt at pakke det hele væk, men jeg overlever.

Godt Nytår til Jer..... Gizmo overlever.

• #10   31. dec 2018 I lige måde hr.greve og forhåbentlig kommer Gizmo snart hjem

• #11   31. dec 2018 Cody.

Han er her et sted, formentlig under sengen.

Jeg bor på fjerde sal, så han har forhåbentlig ikke taget høj hat og cigar i munden, for at gå ud og fejre nytår.

• #12   31. dec 2018 Ja det kunne se kønt ud hvis han kom dinglende hjem med en køn mis under armen

• #13   31. dec 2018 Cody.

Stop!!!

Han koster mig over 1000 kr. om måneden, og så har jeg ikke taget dyrlægeregninger med....

En misse pige.... HELP!!!!

• #14   31. dec 2018 Hæ hæ - skrækscenarie

• Claus G

#15   2. jan Hvis nytår er et problem, så gad jeg nok vide hvad folk gør ved tordenvejr!

• #16   2. jan Gik en tur langs søerne i København, og hvilket smukt syn!

Fantastisk at se, ikke mindst dejligt med mange godt beduggede folk, der bare var søde og rare, ville have et kram osv.

• Claus G

#17   5. jan Det er så et godt bevis for hvordan fyrværkeri kan gøre skade, når det håndteres uden omtanke:
    https://ekstrabladet.dk/112/fem-drenge-skraemte-carolines-hest-ihjel-med-kanonslag-ingen-af-dem-kan-straffes/7461564

• #18   5. jan Ja, læste det.

Jeg ved ikke hvad disse drenge tænkte på, eller hvor deres forældre er henne omkring dette.

• Claus G

#19   5. jan Det er forfærdeligt, stakkels hest og stakkels pige.
    Jeg håber et eller andet sted, at sagen bliver grebet i de sociale myndigheder, og drengene som minimum får et erstatningskrav fremsat imod sig. Det er tæt på utilgiveligt det de har lavet, selvom det sikkert har været i kådhed.

• #20   5. jan Det er vel nok sørgelig læsning, jeg vil spare jer for at fortælle, hvordan børn nytårsaften har mishandlet dyr med fyrværkeri hos os i Tyskland, men det får heldigvis et efterspil for forældrene.

• #21   5. jan For et par år siden, skete her noget fuldstændig utilgiveligt, omtalt i den lokale avis.

Nogle drenge havde fået fat i en svane i Parken, trods svaner er temmelig stærke. De fik proppet et kanonslag op i bagen på svanen og affyrede.

Svanen var meget ilde tilredt, og døde. Politiet kaldte det 'drengestreger' ?

Jeg ville ønske at få fat i de drenge, for de fortjente en stor røvfuld, der kunne mærkes.

• #22   5. jan #21
    Jeps Cris det skete med svanen, kan jeg udmærket huske.

Hos os bliver børns mishandling af dyr iheldigvis kke kaldt for drengestreger, det har alvorlige konsekvensker for forældrene, for de bliver meldt til politiet for ikke at have sørget for deres opsigtspligt, og den bøde, de får er ikke at kimse ad.

• Claus G

#23   5. jan Den episode kan jeg godt huske Cris.

Der var vist også en episode med en kat, der havde fået et kanonslag sat på sig.

Jeg vil kalde det hærværk og dyremishandling, samt drabsforsøg.

• #24   5. jan Cris og Claus

Ved i, at næsten 80% af fængslede mordere i Amerika, som børn mishandlede dyr?

Det viste en undersøgelse, jeg læste om, for nogle år siden - senere har man foretaget samme undersøgelse i Tyskland, og resultatet var næsten det samme nemlig 78%.

• Claus G

#25   5. jan Det er skræmmende læsning. Jeg var ikke klar over det. Puha, hvor er det fælt. Det er en temmelig høj procentdel.

• #26   5. jan Næh Claus for mig var det også skræmmende at læse om, det lød for mig helt utroligt, men 3. januar talte psykologer, læger og politibetjente om dyremishandlingerne nytårsaften, og alle bekræftede tallene, psykologen sagde, det er begyndelsen på en kriminel løbebane, når børn mishandler dyr, flertallet af dem ender som mordere. Det er svært at tro, men jeg kan uden videre forestille mig, at det forholder sig sådan.

• Claus G

#27   5. jan Jeg kunne godt forestille mig at en eller form for straf med samfundstjeneste, måske ville have en virkning. Eller en fodlænke, selvom de er børn.

Kommentér på:
Nytårsfyrværkeri