{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
688 visninger | Oprettet:

Sindets dag {{forumTopicSubject}}

Jeg synes, det er godt, at vi har div. mærkedage omkring forskellige alvorlige ting, det skal ikke være tabu. Der bliver skrevet meget om sundhed og det går ud på, om vi får nok motion og det vi propper ind i munden, der bliver ikke talt så meget om mental sundhed, det mener jeg, er en stor fejl, det er overset, trods det, der desværre er flere og flere unge, som har det dårligt mentalt.

Jeg kan ikke huske i min ungdom, at jeg havde psykiske problemer, travlt med så meget, uddannelse, sport, venner, fester, rejser osv., og livet var bare derud. Vi kan ikke sammenligne datiden med nutiden, men nutiden er der fokus på alt, hvordan vi skal være, se ud, have det rigtige dit og dat og en bunke overskud til alt muligt andet.

Og hvis ikke, vi kan leve op til disse krav, så er det nærliggende at tro, at "hunden" ligger begravet der, for unge er meget påvirket af, at kunne være med og se ud, som modeskaberne diktere til og kravene til 12-taller også kræver, for at kunne komme ind på ønskestudierne og m.m..

Hvordan kan vi ændre kurs - vi er stadig bare kun individuelle mennesker og ikke robotter smiley

http://www.sind.dk/sindets_dag


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sindets dag
  • #1   11. okt 2018 Vi og vores børn skal bare være sig selv og ikke hvad andre syntes eller ønsker de skal være smiley

  • #2   11. okt 2018 Ja, sådan ser vi på det, når vi er voksne, men sådan ser børn/ungdommen ikke på det desværre smiley - en usikker tid, hvor personligheden ikke er rigtigt udviklet endnu.

  • #3   11. okt 2018 jetset de fleste ønsker vel at være perfekt jeg er så unormal for syntes at meget af det folk ser som det perfekt i min lille verden ikke er perfekt og jeg er ikke selv perfekt Gudskelov og ved at mine piger (mine børn) er perfekte uanset hvad de kunne finde på smiley

  • #4   12. okt 2018 Leon, det er menneskeligt at fejle, og når du fejler, så husk på, du kan godt begå fejl og stadigvæk være god nok, jeg kender ingen mennesker, der kan alt, vi vil altid finde fejl og heldigvis for det, det er jo også det, som giver personlighed, men det er bare meget svært at forklare børn og unge det, fordi de tror, at de skal se ud og gøre det medierne dikterer, men det er deres voksne, der skal gå foran og forklare, det kniber det med og nogle har også svært ved at leve op til alle disse krav smiley

  • #5   12. okt 2018 Ja jetset jeg forstår godt hvad du mener og det er skræmmende at tænke på smiley

  • #6   15. okt 2018 De sociale medier er absolut den hovedansvarlige for det stigende antal psykiske problemer.
    I gamle dage (før årtusindeskiftet) skulle mennesker kun forholde sig til personlige relationer ml. familie, venner og øvrige omgangskreds.
    Med mediernes indtog fulgte et kendskab til resten af verdens gøren og laden på godt og ondt hvilket betød at omgangskredsen blev tusind gange større.
    I denne kæmpe kreds vil den enkelte jo have tusind gange sværere ved at skille sig ud og føle sig accepteret.
    Jagten på “likes” accept er benhård og når “vennerne” konkurrerer og kan følge med i hvor mange likes man får vil flertallet jo uundgåeligt tabe kampen og følgerne kender vi.
    Det værste er at “taberne” bliver mobbet, hånet og svinet af omgangskredsen uden mulighed for at melde sig ud af “klubben”.
    De sociale medier er noget fanden har skabt smiley


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 344 Svar: 3.355
    #7   15. okt 2018 Helt enig Cody.

    Da jeg var ung i 80'erne, gik jeg meget op i at være fuldt ud moderne klædt, dog med egen 'touch'.

    Idag, ser mange af pigerne mere eller mindre ens ud. Jeg synes det er forfærdeligt at unge finder det nødvendigt at få operative indgreb så tidligt, ikke mindst alt det andet 'uvirkelige' også skal tilføres.





  • #8   15. okt 2018 Cody N Enig og cris7 enig smiley

  • #9   15. okt 2018 Ja Cris7 og Leon, jeg var ung i tresserne og det mest hotte jeg kan huske fra dengang var lavtaljede sømandsbukser med svaj samt beatles støvler og for dem med tegnedrengen iorden en matchende sømandsjakke med messingknapper smiley
    Fordelen var at vi ikke skulle spejle os i resten af verden via de sociale medier.
    Det må være et helvede at være ung idag smiley


  • #10   15. okt 2018 Cody N ung ja og jeg var en knægt "næsten en gadedreng" smiley

  • #11   17. okt 2018 Flere børn og unge har i dag ondt i sindet og jeg forstår det godt med alt det, de skal leve op til, lige fra at se perfekt ud til at kunne præstere og vifte med 12-taller, og hvis ikke, så er de tabte, gyseligt smiley smiley

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 344 Svar: 3.355
    #12   17. okt 2018 Hver generation har sine problemer, da udvikling jo altid har fundet sted.

    Der kan være forskellige grunde til at børn og unge har ondt i sindet idag.

    Men opdragelse, (forældre) og skole er en stor medspiller. Begge er ansvarlige for at sørge for oplæring og hvilken retning af uddannelse som er bedst for det enkelte barn.

    Hvorfor bliver erhvervsskoler valgt fra? Hvad ialverden er der galt med at være elektrikker, tømre, eller blikkenslager? De tjener temmelig godt.

    Hvorfor er der så stor prestige i at gå på gymnasium/ universitet, når viljen eller motivationen ikke er til det?

    Hvorfor betaler forældre for deres teenagebørns forbrug, evt. lejligheder, når disse selv burde lære at arbejde for at få/opnå noget?

    Både flere forældre og skole svigter, for de gør de unge svage/afhængige, istedet for at gøre dem stærke med den modgang livet nu engang bringer til tider.


  • #13   18. okt 2018 Hvorfor bliver erhvervsskoler valgt fra? Hvad ialverden er der galt med at være elektrikker, tømre, eller blikkenslager? De tjener temmelig godt. Jr. cris

    Jeg tror, det er fordi disse uddannelser ikke er udvidet nok, selvom hvis lysten skulle være der, er det en god indgangsport til en længerevarende akademisk uddannelse. Det ligger i tiden, at de unge ikke kan gå i skole nok og lære nok, det er gået hen og blevet sygeligt, for jeg mener absolut heller ikke, at der er noget galt med en dansk håndværkeruddannelse, jeg mener vi er det land, der uddanner verdens bedste håndværkere, rejs bl.a. til Australien og sig, du er en dansk håndværker, så er der masser af jobs, der er nemlig meget stor forskel på uddannelser rundt omkring, navnlig i Europa, mener ikke det har ændret sig gennem årtier.

    Men rigtigt, det er også forældrene der skulle presse på, men nu hvor jeg selv er forældre, så er der noget stolthed over, at se, hvad de har udviklet sig til og haft mulighed for og evner til, jeg har ikke presset dem til noget, de har selv valgt, det eneste jeg har forlangt er, at de ikke skulle være ufaglærte en god uddannelse, er vejen frem, det var også parolen i mit barndomshjem.


  • #14   18. okt 2018 Jetset det med håndværkerne har jeg også hørt og det på det nærmeste hele mit liv men syntes vi mangler mesterlærlinge + jeg tænker i hvordan unge mennesker kunne have brug for sådan da jeg ikke tror det er så stresset at være lærling smiley

  • #15   19. okt 2018 De skulle aldrig have sløjfet mesterlæreren, det blev lige pludseligt så besværligt, så det kan også godt være en af grundene til, at de i dag, står og mangler håndværkere, der er jo nogen, som skal lære det og det bedste sted er i praktikken, det er der de unge høster erfaring, men jo, jeg kan da selv huske fra min læretid, hvor stresset det var, der er masser af eksamen og svendeprøven glemmer jeg aldrig, men det skal nok være sådan, det er jo det, der driver os smiley

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 344 Svar: 3.355
    #16   19. okt 2018 Jeg er jo også håndværker men fra EFG-uddannelsen.

    Det var simpelthen så gode og sjove 4 års uddannelse. Kun starten var alt andet end rar, for det var umuligt at finde en læreplads, som jo var nødvendigt for at fortsætte i uddannelsen. Det gjorde det ikke lettere at være pige, for på det tidspunkt var der kun 3 piger i hele Danmark som havde taget denne uddannelse. Selv på steder hvor firmaer selv havde efterspurgt en lærling fik jeg nej, og det blev sagt ligeud at det var fordi jeg var pige.
    Jeg var simpelthen rundt så mange steder, det virkede så trøstesløst, men jeg nægtede at give op.
    Til sidst kom jeg til et mindre firma, og efter jeg havde fremført mit ærinde, sagde direktøren: Du er sgu ikke ret stor! Så vi må vel hellere få gjort en god trykker ud af dig!

    Min dejlige far kunne ha' hjulpet mig, men vi havde en rigtig god samtale, bl.a. om den glæde man får når man selv har udøvet en stor indsats, og den så 'bærer frugt'.
    Ikke mindst synes han ikke at det var sundt, at vi arbejdede i samme firma, for han ville naturligvis holde hånden over mig, hvilket hans kollegaer også ville, og det ville jeg ikke lære nok af, ej heller lære hvordan man takler evt. situationer man kommer ud for med kollegaer.

    Jeg var og er ham så taknemmelig for den gode sunde fornuftige samtale, hans milde sind, som han udviste, for han havde helt ret i alt. Han stod selvfølgelig altid på sidelinien hvis jeg havde brug for hjælp.

    Jeg blev heller aldrig presset til at vælge uddannelse, men som Jetset også nævner, så var uddannelse vigtigt i vores hjem.








Kommentér på:
Sindets dag

Annonce