{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
577 visninger | Oprettet:

S: Giv gratis tandpleje til udsatte borgere {{forumTopicSubject}}

https://www.dagens.dk/indland/s-giv-gratis-tandpleje-til-udsatte-borgere

Udsatte borgere - deriblandt hjemløse og stofmisbrugere - skal have gratis adgang til tandpleje, mener Socialdemokratiet.

Det kan være dyrt at gå til tandlæge. Derfor går mange af samfundets mest udsatte også rundt med dårlige tænder, der ikke har set en tandrensning i årtier.

Nu mener Socialdemokratiet dog, at der skal indføres gratis tandpleje til de af samfundets mest udsatte, der ikke har råd til at lægge sig i en tandlægestolen. Det skriver DR.dk

Godt forslag fra socialdemokratiet, dvs et delvist godt forslag, jeg mener ikke at stofmisbrugere skal have gratis tandpleje men ihvertfald de hjemløse.

Din mening?

Kommentarer på:  S: Giv gratis tandpleje til udsatte borgere
  • #1   25. sep Ifølge socialloven kan de sagtens få en engangsydelse til tandpleje, så det forstår jeg ikke at man vil lovgive endnu mere.

• #2   25. sep Nu gør tandpine lige så ondt på en hjemløs som en narkoman og en narkoman er absolut den gruppe som høre under de udsatte.

• #3   25. sep Ja jeg vil bare have tandlægen over skatten ligesom lægen mine bisser trænger nu også snart til en overhaling

• #4   26. sep Problemet med gratis tandpleje til udsatte familier ligger i hvordan man vurderer hvem der er udsat.
    Vi har set mange gange hvordan gratis tilbud bliver misbrugt af kyniske mennesker.
    Eksempelvis Levakovic familien der på papiret er en udsat familie og hundredevis af andre kriminelle udenlandske familier der ernærer sig ved kriminalitet.
    Disse familier skal absolut ikke belønnes yderligere på bekostning af de reelt udsatte

• #5   26. sep Cody N den familie laver grin med det danske borgerskab det er helt hen i vejret og det sender et forkert signal til resten af Danmark

• #6   14. okt Jeg synes det er et sympatisk forslag, men der er jo gode muligheder i forvejen. Den første er selvfølgelig forsikring, og dertil kan man jo presse priserne lidt ned ved at bruge en portal som www.hentpriser.dk.

Med det sagt, kan det jo også godt gå hen og blive en investering for samfundet, hvis f.eks en arbejdsløs kommer i job ved det. Det bliver interessant at følge, i al fald.

• #7   14. okt Dagvarmestuen Østergade Odense..

Beskrivelse:

I dagvarmestuen er der tilbud om fremskudt sagsbehandling, socialrådgivning, tandlæge bus, sundhedsrum, stofindtagelsesrum, kanyle bytteordning, frivillig dyrlæge og gårdrum til socialt samvær.

Kommentér på:
S: Giv gratis tandpleje til udsatte borgere