{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
269 visninger | Oprettet:

Omgangssyge eller DSB-syge? {{forumTopicSubject}}

"Fredag eftermiddag har Tjenestemandsretten afgjort, at de lokomotovførere, der er ansat på en tjenestemandsoverenskomster skal normalisere arbejdet straks.

Afgørelsen kommer i kølvandet på, at DSB har kaldt de mere end 100 sygemeldinger gennem de seneste par dage for maskeret arbejdsnedlæggelse. Det har Tjenestemandsretten nu givet den offentlige togvirksomhed medhold i."

100 sygemeldinger i en virksomheds som DSB er vel ikke usædvanligt, sådan noget smitter jo gevaldigt, især hvis ledelsen er tunge at danse med,

En lægeerklæring tæller åbenbart ikke meget i dagens Danmark....

https://ekstrabladet.dk/incoming/afgoerelse-i-dsb-sag-syge-medarbejdere-skal-vende-tilbage-til-arbejdet/7217269

Kommentarer på:  Omgangssyge eller DSB-syge?
  • #1   29. jun Joh Madonna du er helt forkert paa den, en sygeerkläring täller da utroligt meget, bare ikke for en dansker

• #2   29. jun @ Annella

Der skulle vel ikke være nogen, der har misbrugt systemet...?

• #3   29. jun Neeeej madonna!

• #4   30. jun Madonna

I linket beskrives det som at de syge skal lave omvendt bevisførelse, den forstår jeg så ikke, for det er ikke patienten som skal forklare - men lægen med en mere dybdegående erklæring.

Det mest besynderlig er at Tjenestemandsretten har vurderet på grundlag af statistik at der er tale om en kollektiv arbejdsnedlæggelse, uden at have set på deres erklæringer, eller lægeerklæringer.

Skal der ikke føres bevis før man tager en afgørelse? åbenbart ikke, her støtter man op omkring lægfolk uden at afvente udtalelser og lægeerklæringer.

Tænk hvis resten af vores retssystem virkede på samme måde, så ville det være farligt at bo i Danmark - det rene Sovjet og DDR hvor bare man har en formodning er nok til at dømme til et ferieophold på de iskolde sibirske sletter.

Inderst inde ved jeg og andre godt hvad det drejer sig om, ledelse og forhold for togførere, men beviset skal være der.

DSB er udskældt for som noget gammel møg med systemer som er på linje med Afrika, og >Indien, men sjovt nok kan de i de varme lande køre på skinner som er ældre end dem som sidder i Ledelsen hos DSB. Så falder ledninger ned, så er lemmen til tømning af toilet frosset til, så er det blade på skinnerne, så er det is på skinnerne , så er det sne på skinnerne - der er næsten ikke den ting som alle andre faktorer er skyld i. DSB er et offer -

Tænk at toge i Sverige, Norge, Finland godt kan køre uanet hvad der ligger på skinnerne og de er lige så dårlige som vores. Så virker billet systemt ikke op til flere gange

Har oplevet at døren ikke åbnede i AArslev og måtte vente med at komme af i Ringe, Så det kostede lige en taxa - møg....

Skinnerne skal fornys helt sikkert men jeg ville starte med at forny ledelsen, som bare ævler og bævler og sender aben nedad, indtil den falder ud over afgrunden og bliver væk i udvalg og lign.

• #5   30. jun @ Polysl

Du har da ret, når det er jura, skal ledelsen og retten da kunne bevise det, og så må de ellers tro, hvad de vil.

Så i går, at der var 100 personer med maveonde på en eller anden græsk ferieø, så selv om noget lyder usandsynligt, kan det jo godt være rigtigt.:-)

• #7   30. jun #6

av....er ikke sjovt at få dårlig mave med tyndt og bræk,,,,Jeg studsede lidt ved ordene om at en sagde: grøn/blå æg og selve maden så ikke for godt ud, nu spiser man med øjnene så jeg ville nok havde sprunget den over og fået mig noget i byen. 3 eneste danskere på hotellet var ikke syge, men det kan der være mange grunde til. Der har været en masse syge igennem tiderne på græske hoteller så det må nok være et vink med en vognstang, og det er nok ikke på de dyre hoteller, for her har de handsker på ved tilberedelse.

Har selv haft feriemave 1 gang da jeg var i Tyrkiet, men årsagen var nok nærmere at jeg ikke var vant til olie i maden, som ifølge lægen rammer mange fra Norden. Det har jeg så senere brugt i min madlavning. En anden grund kunne også være fordi jeg ikke havde drukket vand nok, det var jeg dårlig til en overgang men man bliver jo klogere med tiden

Kommentér på:
Omgangssyge eller DSB-syge?