{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
345 visninger | Oprettet:

Smittefarlig? {{forumTopicSubject}}

Burde man ikke holde sig væk fra Grundlovsmøder, når der er en potentiel fare for at kunne smitte andre mennesker med fåresyge?

Kommentarer på:  Smittefarlig?
  • #1   9. jun Nasty dog

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

Følger: 1 Følgere: 71 Emner: 213 Svar: 1.646
    #2   9. jun Burde man ikke holde sig væk fra Grundlovsmøder, når der er en potentiel fare for at kunne smitte andre mennesker med fåresyge?

Nasty

Nu overdriver du, fordi manden på billedet næsten altid ser fåret ud, må han ikke nødvendigvis være smittebærer af fåresyge

• Ronald G
    Ronald G Online Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 7 Følgere: 26 Emner: 50 Svar: 1.680
    #3   9. jun Jeg kan egentligt godt lide den Joke. hæhæhæ

• #4   9. jun # 2 Annella

Han ER da temmelig hævet i begge sider af halsen, eller....

Da jeg var 17-18 år, fik jeg desværre selv fåresyge med svære hævelser i begge sider af halsen til følge. Jeg så frygtelig ud. Min mor glemmer det aldrig, fordi jeg nægtede at lade min daværende kæreste ind i mit gemak. Han kom forbi med fine blomster og chokolade og måtte slukøret gå igen. Det, syntes hun, var så synd for ham.

Men tak, fordi du forstår mit underforståede budskab!

• #5   9. jun Heldigt, at han allerede har 3 børn.

At det ikke går ham som Simon Spies, der af samme grund ingen fik....

• #6   9. jun # 5 Belphegore

Tjah! Man må da håbe, at han har været så lidt hjemme, at han ikke har kunnet forårsage uoprettelig skade på børnene.
    I øvrigt må det være svært at være barn af en mand, man ikke ubetinget kan være stolt af, hans mange betænkelige gerninger taget i betragtning.

• #7   9. jun Jeg har haft fåresyge i højre side, så har venstre til gode, der skete dog ikke noget med forplantnings evnen ved den lejlighed.

• #8   9. jun # 7

Det var vel bare en tandbyld....?

• #9   9. jun Næh, den er god nok, men nu du er inde på det, så læste jeg en rædselsfuld beretning i går, om en hvis tunge var blevet gravid, hun skulle være mor til 12 blæksprutter, det kommer der af at spise rå fisk.

• #10   9. jun AK ja hvad vores Statsminister ikke må stå model til men ja der er koldt på toppen

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

Følger: 1 Følgere: 71 Emner: 213 Svar: 1.646
    #11   9. jun #10

AK ja hvad vores Statsminister ikke må stå model til men ja der er koldt på toppen

Ak ja Leon hvad borgere ikke må stå model til med sådan en statsminister, bare der var så koldt på toppen, at han blev så gennemfrosset, at han frivilligt forlader toppen.

• #12   9. jun Annella ja det er jeg nu heller ikke i tvivl om men hvem kommer efter Lars Lykke

• #13   10. jun Blev som knægt tilset af en læge der konstaterede fåresyge fordi hals og hovede var lige tykke.
    Da jeg mistede bevidstheden og feberen nåede 42 og jeg blev gul over hele kroppen ringede min mor efter ambulancen.
    Det kostede 6 uger på epidemiafdelingen hvoraf de 2 var i koma.
    Jeg forlod Blegdamshospitalet ti kilo lettere og med kun 50% leverfunktion tilbage.
    Virusbåren leverbetændelse ramte dengang i start tresserne kun ml. 0-5 årligt hvoraf jeg var den ene, men det betød så at jeg måtte blive tilbage da vennerne skulle ind og springe soldat.
    Bloddonor var ligeledes udelukket, men jeg var trods alt blevet immun overfor hepatitis smitte i al fremtid

• #14   10. jun Cody.

Vær glad for det, for en kur mod hepatitis C koster omkring 300.000 kr, for 8 tabletter.

Ok, det er så kommunen der betaler, men det er en svinsk pris.

For et par år siden, var prisen "kun" 147.000, men så blev patentet opkøbt, og så fordoblede man prisen.

• #15   10. jun Ha ha Markgreven sikke mange penge jeg har sparet. Små 40.000kr for en pille må da være verdensrekord

• #16   10. jun Cody.

Men det er korrekt.

Ikke at medicinal grossisten har dem på lager, men de kan skaffes.

Sagen er jo den, at der er meget få mennesker der får hepatitis C, måske en eller to i Danmark om året, og det har jo kostet en bondegård at udvikle de piller.

Det ville svare til, at hvis folk aldrig havde hovedpine, så ville panodiler mm, være enormt dyre. - Men nu har vi heldigvis alle hovedpine eller tandpine ind imellem, så derfor koster de ikke ret meget.

• #17   11. jun Jeg tror skam på det Markgreven og jeg ville ønske man kunne dele ud af sine antistoffer helt gratis, men det er vist strafbart har jeg hørt

• #18   12. jun Ja, der er da mange, hvor hoved og hals går ud i et. Ved i hvorfor ??

• #19   12. jun # 18 jetset

Det er kirtler, der hæver. Det gør faktisk meget ondt, fordi huden bliver spilet ud.

Fra Sundhed.dk:
    Fåresyge er en virusinfektion i spytkirtlerne og eventuelt også i bugspytkirtlen, testiklerne og hjernehinden
    De angrebne kirtler bliver hævede, ømme og måske smertefulde, og man kan få hovedpine, opkastninger og mavesmerter
    Behandlingen består af smertelindring
    Betændelse af testiklerne giver risiko for nedsat frugtbarhed
    Et gennemført børnevaccinationsprogram (MFR) beskytter mod fåresyge

• #20   12. jun Ja, det er ikke sjovt, at få børnesygdomme i voksenalderen. Men LL deler hals og hoved ud i et med masser af mennesker i hans alder, det skyldes kort og godt en dårlig holdning. Prøv at se på negerne, du møder ikke mange, med det fænomen, de fleste har en flot holdning, jeg vil også til at bære ting og sager på hoved, får sådan en flot holdning af det

• #21   12. jun # 20 jetset

Kommentér på:
Smittefarlig?