{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.187 visninger | Oprettet:

Er prins Henrik dement? {{forumTopicSubject}}

Som jeg antyder i overskriften, så tror jeg det ikke!

Det er en undskyldning fra kongehuset, for hans dumheder i tide og utide.

Hvis han virkelig var dement, ville dronningen øjeblikkeligt abdicere og passe sin syge mand, gør hun ikke det, er spørgmålet pludselig, er det hende, eller ham der er dement?

Hvis jeg havde en kone der ikke ville passe mig i den situation, kunne hun rende mig i røven!

Hvor er det smart af kongehuset, det er lige før jeg har ondt af Henrik, der sikkert ikke bare får mundkurv på, men sikkert også får tungen skåret af.

Det lugter lidt af l....!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er prins Henrik dement?
  • #2   8. sep 2017 Markgreven, jeg undrer mig lidt over at du opretter et forumemne om det som er skrevet og omhandler det Samme emne, nemlig prins Henriks Demens.

    Hvorfor kommenterer du ikke bare i mit forumemne,???


  • #3   8. sep 2017 Til Torben vil jeg sige, det er en frygtelig sygdom som ingen af egen fri vilje lyver om, Jeg føler med dig, det er min største frygt at jeg eller en af mine bliver berørt af denne sygdom, tænk sådan at forsvinde for sig selv, og sine kære, Forfærdeligt.

  • #7   9. sep 2017 Prine Henrik har også udgivet digte, den sidste fra 2014 har dog ikke fået så gode anmeldelser, så kan vi selv regne ud hvorfor... smiley

    https://www.b.dk/boeger/trestjernede-kaerlighedsdigte-fra-prinsgemalen


  • #9   9. sep 2017


    Man kan jo ikke fortænke, at patienten og de pårørende i en tidlig fase, har slået det hen, og ikke har været interesseret i en undersøgelse, før det blev helt galt som nu i sommer.

    Før 'kongeævlet', har jeg undret mig over hans brokkeri over, at hans søn var stedfortræder for sin mor, allerede omkring 2003, efter en Nytårskur, hvor Dronningen var syg, det har han vidst siden 1967, og hvis han havde været ved sine fulde fem, vidst, at det kunne skade monarkiet???

    I en tv-udsendelse rendte han rundt i et Pandakostume og drillede Margrethe til gæsternes....og tv-seernes undren, og mange spørgsmål fra pressen har vi set blev klaret med jovialitet og grin, og man har jo ellers hørt, at manden skulle være så intelligent.

    Efter min bedste overbevisning, har det været galt i flere år.


  • #10   9. sep 2017 Jeg vidste heller ikke han skulle være så musikalsk.

    Jeg har engang i tv set ham spille et præludie af Chopin, det synes jeg ikke han klarede ret godt.


  • #11   9. sep 2017 Torben.

    Jeg beklager det med din kone, det er virkelig sørgeligt. smiley

    Men jeg mener stadig det jeg skriver, så kald det sludder eller hvad du vil, vi kan vel være lige gode venner af den grund.

    Kisser.

    Din tråd handler om at prinsen er dement, min om at jeg ikke mener det.
    Du er royalist, jeg er republikaner, så det var mere for at skabe balance i regnskabet.
    En overskrift tilkalder sig også mere interesse, end hvis jeg havde skrevet mit opslag langt inde i dit indlæg.
    Mange har for vane blot at besøge et indlæg en gang, og så er de væk.


  • #12   9. sep 2017 Markgreven, Det jeg skriver har intet at gøre med at jeg er Royalist eller republikaner, Det drejer sig om at undskylde et menneske der måske ikke er ved sine fulde fem, og det vil jeg til enhver tid gøre. smiley
    Og nej jeg er ikke Royalist, bortset fra at jeg har sympati for Mary, men hun var jo ikke royal af fødsel. smiley


  • #14   9. sep 2017 Torben.

    Med al´ respekt for din kones demens, så skriver jeg blot og tænker, kan det her være noget kongehuset og måske vores kære statsminister har sat i værk for at dække over prinsens tåbeligheder, du kan kalde min tankegang konspirationsteori, men jeg kan sgu ikke lade være.


  • #16   9. sep 2017 Torben

    Og det er også muligt, men jeg tillader mig at sige, at det modsatte også er muligt.
    Det Henrik siger, afviger jo ikke meget fra det han sagde for 10 år siden, han er måske blevet skarpere i retorikken, men det er ikke tegn på demens, han er blevet gammel og bitter, og han vil stadig være konge....

    Manden er i min optik sindsyg og ikke dement!!!

    Eller er han sindsyg, har han ret....?


  • #18   10. sep 2017 Jeg har vist aldrig sagt at hun VIL abdicere, men at hun BURDE abdicere, der er en forskel i det.
    Men jeg er dog af den overbevisning nu, at jeg nu tror hun snart vil gøre det.


  • #21   10. sep 2017

    Undskyld mig et øjeblik, men for lige som at skære igennem alt denne snak frem og tilbage, Så har jeg et spørgsmål.
    Hvor langt ude skal man være for at udlevere ens kære som dement hvis det ikke passer. Var der nogen af jeg der ville gøre det, ??????????????


  • #23   10. sep 2017 Sååe ja. der er forskel på at være kongelig og så være en almindelig borger, men der er jeg så af den modsatte mening, at med alt den opmærksomhed og boren og hån der har været så er de mere udsatte på slottet end i rækkehuset, og man har vel følelser for dem man holder af, og prøver at skåne dem, netop fordi alle gribbene står udenfor slotsporten og gør alt for at sælge deres aviser.
    Den lille mand kan nøjes med at blive udstillet for sine naboer og nærmeste, så de sammenligninger kan jeg ikke rigtigt bruge til noget.


  • #30   10. sep 2017 Om Dronningen abdicerer eller ej, har jeg ingen idé om, men HVIS hun ikke ønsker at fastholde, hvad hun tidl. har proklameret, er her jo en kærkommen lejlighed, ved offentliggørelsen af Prins Henriks diagnose.

    Nu er jeg ikke sagkyndig, MEN demens trods alt lyder pænere i befolkningens ører, end en sindslidelse eller direkte storhedsvanvid, for de mærkværdige udtalelser har jo været til over de seneste 20 år og er så eskaleret, det startede med at han forlangte egen apanage, hvorefter han blev bevilget en del af sin kones og derefter blev kongetitlen og den forvrøvlede 'kongegemal' en tvangstanke.

    Jeg skal også være den første til at beklage Torbens kone, men 'demens er jo noget vi taler om'. Men hårdt er og bli'r det.

    I min familie har vi levet med en datters, søster og mors sindslidelse i 30 år, og selv nu er telefonen på lydløs om natten, såfremt jeg skal ha' min nattesøvn, selvom hun bor i et bofællesskab.

    Det har slidt på os alle...og hverken Torben eller min familie har sundhedsfagligt personale til at aflaste som Kongehuset.


  • #31   10. sep 2017 Torben.

    Nej, jeg har ikke sagt hun vil gøre det pr. omgående, men jeg kunne forestille mig hun gør det pr. 31/12, men naturligvis kan jeg ikke være sikker, dronningen er stædig, og det er vel også et spørgsmål om, hvor meget hun efterhånden holder af idioten Henrik.

    Hvis jeg var sammen med en kone der var dement og jeg selv var i arbejde, hvad tror du så jeg ville gøre?


  • #33   10. sep 2017 Annella.

    Ja, ved Gud ja. smiley


  • #36   10. sep 2017 Torben.

    Det kan være du får ret, men så er det fordi hun ikke længere elsker sin mand.


  • #39   10. sep 2017 Torben.

    Nej ingen præsident, og det har jeg heller aldrig sagt.... Ja, Gud bevare Danmark.


  • #41   10. sep 2017 Vi skal bare fortsætte med en statsminister, dronningen har alligevel intet politisk at skulle have sagt....

    Hvorfor F..... hiver i den skide præsident frem, igen og igen?

    Det er ikke mit ønske eller andre republikaneres.


  • #44   11. sep 2017 Hvor er jeg ked af, at læse om din skæbne, Torben, men synes det er så flot af dig, at skrive om det, det er mere end forfærdeligt at være pårørende til en af sine kære, som er ramt af dement. Det siges at være de pårørendes sygdom, så jeg vil håbe, du får den fornødne hjælp og aflastning, så du kan have et frirum til at gøre, hvad dine interesser end måtte være.

    Ja .... og hvad er der at sige, vi ved godt, hvad demens er, men jeg vil lige linke til noget, der er lidt usædvanligt og en hel ny tankegang omkring, hvordan man skal gribe sagen an, sygeplejeske May Bjerre Eiby har fat i noget af det rigtige, beboerne stortrives der med kun lidt medicin, og når de pårørende ved, at deres kære stortrives trods diagnosen, så bliver hverdagen også bedre for de pårørende .... KNUS TIL DIG .... smiley smiley smiley smiley

    https://www.kristeligt-dagblad.dk/seniorliv/et-plejehjem-er-som-en-omsorgsoase


  • #45   11. sep 2017 Ja torben har også min sympati. Og tak for linket jetset, det er en god infaldsvinkel, omsorg overgår alt.

  • #46   11. sep 2017 http://dagmarsminde.dk/priser/

    Gad vide hvor langt mine 2 mio. for min lejlighed rækker med den husleje.... smiley


  • #47   11. sep 2017 Elizabetta, har du prøve at undersøge, hvad det koster at komme på plejehjem i den kommune du bor i, så vil du opdage, at det stort set er det samme, hvis det var mig selv, ville jeg vælge Dagmarsminde, jeg har set en udsendelse i TV om stedet, virkelig tiltalende og meget anderledes smiley

  • #48   11. sep 2017 Nej, det har jeg ikke, men her er både kommunale og selvejende hjem,
    min mor blev dement og boede i Hundested, de tog alt hvad hun ejede.
    Men jeg har en ven der bor et dejligt sted i Risskov ved Århus, han er kræsen og ikke ved muffen og han er begejstret for netop det hjem, han er ikke demint.
    Mange steder er der en afdeling til demente, sammen med små boliger med hjælp.


  • #50   11. sep 2017 Ja, der er sikkert mange gode hjem, men nu lige det her er anderledes, fordi de griber sagen an på en helt anden måde, bl.a. ved at give så lidt medicin som muligt, det blomster borgerne op af, jeg synes det er tankevækkende.

  • #52   11. sep 2017 Kan godt se der sikkert er rart og uden medisin-æsker i en uendelighed.
    Synes bare det ligger noget afsides.... smiley
    Foretrækker nok mit lokale plejehjem, hvis det bliver nødvendigt.


  • #53   11. sep 2017 https://www.svendborg.dk/sites/default/files/demensby_folder.pdf

    Nej Anella, det kender jeg ikke, det virker meget stort og koldt på billederne.
    Det er ca. et år gammelt, virker ikke så tillokkende som det andet.


  • #54   11. sep 2017 #52 - Elizabetta, jeg tror, vi er lige glade med beliggenheden, det handler om at være i trygge rammer og det må ikke være for stort, de får al den omsorg, de har brug for meget mere end, hvad medicin kan give og lever godt med egne ting i lejlighederne og fast personale, det er så vigtigt. Personale, som har masser af kompetencer.

  • #55   11. sep 2017 Du har ret Jetset, det er nok ligegyldigt hvor man befinder sig som dement,
    min søster har passet demente, de ville ikke engang ud på deres terrasser, hellere i stuen med TV.


  • #56   12. sep 2017 Mjah... Elizabetta.

    Hvis man tager luksuspakken, så er det vel omkring 17.000 kr. om måneden, og hvis du sælger din lejlighed som dement for 2 millioner, skulle det vel række tiden ud.

    Anella.

    Hvad er det for 8,5 kr, om året?
    Det lyder ikke af ret meget, jeg fik næsten det samme i lommepenge om ugen da jeg var 5-6 år.
    Men sikke meget slik jeg kunne få... smiley


  • #58   12. sep 2017 Anella.

    Ja, se, det var en anden s(ludder), som drengen sagde, da han fik en ny mor.


  • #60   12. sep 2017 Jeg ved ikke, hvad i regner, hvor har I de tal fra smiley smiley

  • #61   12. sep 2017 Troede det var en joke... smiley smiley smiley

  • #62   14. sep 2017 Jeg kan få det til 13.552 og 2.000 hvis vi vil have velfærdspakken med. Jeg skal ikke kunne sige, hvad det koster på et kommunalt plejehjem, men har hørt i min øresnegl lidt over 10.000, ikke noget udover det sædvanlige.

  • #63   14. sep 2017 Min mor havde den mindste pension for enlige og kommunen tog alt hvad hun ejede for demens-pladsen. Hun havde ikke engang til en cerut. smiley

  • #64   14. sep 2017 Libbie min skat...

    Værelse med terrasse: 8513
    Vand, varme etc. 1800
    Servicepakke 4425
    Velværepakke 2000
    Ialt: 16738

    Det er da meget tæt på 17000.


  • #65   14. sep 2017 Hvis du vil gøre det billigst på det plejehjem, når jeg op på 13552 kr.

  • #66   14. sep 2017 Njah.... Har man pengene, så lader man vel grisen danse.

  • #67   15. sep 2017 Ja, min skat - men det er ikke sikkert, at alle har lyst til hele pakken, men beboerne kan få tilskud, så når alt kommer til alt, så er det nok en smule dyrere end kommunale plejehjem, men du får så til gengæld en helt anderledes pleje og måske fri for en bunke medicin, som har vist sig, slet ikke har gjort gavn, tværtimod.

Kommentér på:
Er prins Henrik dement?

Annonce