Grønt/frugt til hurtigere hårvækst? {{forumTopicSubject}}
Jeg har før haft langt og tykt hår. Ikke gjort så meget for at ha' det sådan - det har bare været det. Voksede som ukrudt og var stærkt og holdbart.
Klippede så omkring 15-20 cm af for omkring 6 mdr siden - og mit hår er bare gået helt i stå. Tror det er vokset omkring ½ cm pr. mdr, siden da, hvilket er utrolig lidt i forhold til mit hår.
Er lige gået igang med at omvende mig til rå veganer (80-20%) og nu er det så, jeg tænker - der MÅ da være en form for 'kur' der styrker håret?!
Er der nogen der kender en frugt, der fremmer hårvækst? Eller grøntsag, der indeholder vitaminer eller andet, der kan gøre dette?
Jeg har ikke lyst til at proppe min krop med piller af alle mulige slags, så en form for sund input til at opnå min gamle hårpragt, ville virkelig være lige i øjet..
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 80
Jeg er stadig af den overbevisning at mennesker skal have lidt af hvert, der er ikke én ting der er den bedste, for man skal have det hele.
Det med veganer parten vælger jeg bare at lade være med at kommentere, det jo op til dig selv.
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Fotoprofiler: 1 Emner: 5 Svar: 335
Men tak for svar - jeg tænkte bare at det måske var en frugt eller grøntsag som indeholdt noget der var godt for håret - som jeg så kunne spise lidt mere koncentreret, end gulerødder, nødder, bananer, æbler, blommer etc etc
mar 2007
Jamen velbekomme. Mht. specifikke vitaminer i sammenhæng med håret vil jeg ikke mene det, men jeg kan jo tage fejl. Mine erfaringer/hvad jeg læser er at varieret kost er bedst, for hele kroppen.
mar 2007
Kæresten har levet som råveganer 80-20% de sidste 6-7 mdr, og han er også allergi fri nu. Han var multi allergiker førhen.
Jamen så må jeg jo bare fortsætte med at spise varieret
mar 2007
mar 2007
Kæresten var dog allergisk overfor næsten alt.. Frugt (bananer, æbler osv), nødder og lign. I dag, er det det han lever af, samt andet grønt.
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 32 Svar: 502
Grønt/frugt til hurtigere hårvækst?