{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
273 visninger | Oprettet:

cris7
cris7
Online Tilmeldt:
16. dec 2014
Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 341 Svar: 3.342

DIF ønsker ikke at Rusland/Hvide Rusland skal deltage i OL {{forumTopicSubject}}

https://vanloseliv.dk/sport/dif-asiens-russiske-ol-invitation-snyder-europas-atleter

DIF udtaler: - Vi synes helt grundlæggende, at Rusland slet ikke skal inviteres ind i varmen på nuværende tidspunkt. Krigen i Ukraine har jo ikke ændret sig. Situationen er stadig den samme, og den eskalerer. Så tiden er ikke moden til det, lyder det fra Natorp.

- I bund og grund synes vi, at hele tilgangen fra IOC lige nu med at søge en vej for, at russiske atleter kan deltage ved OL i Paris (i 2024, red.), er utidig.


Det er naturligvis trist for de atleter som bruger al deres tid og glæder sig til at deltage i OL, Paris.

Men det er nu engang vilkårene når ens land er sanktioneret på rigtig mange områder, samt fører krig mod et broderland.

Også Sverige og Norge er også mod de to landes deltagelse.

https://jyllands-posten.dk/sport/ECE14894385/ioc-aabner-doeren-for-russere-under-neutralt-flag-ved-ol/

Synes I at de skal have lov at deltage eller?






Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DIF ønsker ikke at Rusland/Hvide Rusland skal deltage i OL
  • #1   27. jan 2023 Så må man aflyse OL,

  • #3   27. jan 2023 Hvis nu OL have været holdt i Rusland, så synes jeg den skulle boycuttes. Jeg vil lige tænke lidt over, hvorvidt de skulle udelukkes fra OL i Paris.

  • #4   27. jan 2023 Jeg bryder mig ikke om at sport og politik blandes sammen det er jo to forskellige ting.

  • #6   27. jan 2023 Hyklerisk når de rige tennisspillere deltager lige nu uden problem.

  • #8   27. jan 2023 Samt Holger Rune m.m.

    Så hykleriet blæser afsted.


  • #9   28. jan 2023 Nej, jeg synes ikke, de skulle have lov til at deltage, og de skal vide hvorfor. Alt skal boycuttes fra Rusland, så længe de fører krig i Ukraine, vi mærker det jo selv på alle mulige måder, han er et møg svin, utilgiveligt.

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 341 Svar: 3.342
    #10   28. jan 2023 Man skal jo også tænke på alle atleters sikkerhed.

    Putin's hemmelige agenter huserer jo overalt i verden, og de er temmelige fingernemme til at arrangere ulykker eller forgiftninger.

    Der kan også være andre der ønsker at optrappe situationen.

    Jeg har også altid før ment at politik og sport ikke hører sammen, for det burde det ikke. Men tiderne har ændret sig, desværre.

    Ikke mindst med al den 'hvidvask på 100 grader', hvor politiske 'uglesete' lande kan købe sig til store sportsbegivenheder, for på den måde at blive 'accepteret'.

    Og, det er uhyggeligt at der ikke bliver ryddet op i det.







  • #11   28. jan 2023 Jeg bryder mig ikke om at sport og politik blandes sammen det er jo to forskellige ting. Jr. Leon

    Nej, det gør jeg egentlig heller ikke, men hvad synes du om VM i Qatar, det som gik forud og siden hen kom frem, masser af stakkels mennesker mistede livet for den prestige, de havde kummerlige forhold, som helt kunne være undgået, men har man penge nok, kan man købe alt, næsten - ikke ægte kærlighed.

    Og den her krig det svin fører i Ukraine skal have konsekvenser, så jeg synes alt burde lukkes af, så længe han bombadere Ukraine.


  • #12   28. jan 2023 Jaaaaa det er nok fordi jeg tænker at den frie verden og Ukraine består meget længere end Putin.

  • #13   28. jan 2023 Hvad er den frie verden? Dem vi godt kan lide, Tænk Afghanistan Iran Congo Saudi Arabien plus mange andre gerne må stille op.

    Men nu har den danske regering lige fjernet en helligdag skal de så også i vridemaskinen.

    Der er krig mange steder i verden og mange er undertrykt og nu har vi lige spillet VM i Qatar, og Qatar må gerne komme til OL.

    Jeg kan ikke fordrage Tyrkiet, men de må da gerne være med alle steder så hykleriet er kæmpe stort.



Kommentér på:
DIF ønsker ikke at Rusland/Hvide Rusland skal deltage i OL

Annonce