{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.044 visninger | Oprettet:

Copenhagen Marathon {{forumTopicSubject}}

Ååææ, om jeg fatter en skid af det hele, hvorfor behøver sådan noget at foregå i København, man lukker bare hele Hovedstaden ned, så det er mere end besværligt at komme fra A - til B og S-togsnettet er også sat ud pga sporarbejde.

Og så kan der komme en Ambulance, mon så alle løberne bliver kørt ned, det er mere end vanvittigt - jeg bliver nød til at aflyse mit møde pga af det.

Men jeg er nok ikke den eneste, der bliver nød til at aflyse eller udskyde, men fatter ikke, at det skal foregå i Hovedstaden smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Copenhagen Marathon
  • #2   12. maj 2018 ik mit problem smiley smiley

  • #6   12. maj 2018 jamen de kan da ikke vente på en så lykkelig begivenhed.



    profilbillede
  • #8   12. maj 2018 Nå, gør det det, Annella, det kan godt være, jeg ikke har fået hele info'en med, men kan du så sige mig, hvor den korte tid gælder smiley

  • #9   12. maj 2018 #1 - Ja, Torben, det er så moderne. Men jeg synes bare ikke lige, Copenhagen er stor nok, til den slags, uden at det kommer til at berøre det meste, jeg har bare ikke tid til at bruge en hel søndag på at komme til Christianshavn.

    At sammenligne Copenhagen med alle de andre større byer er ude i tågen, men jeg synes da næste gang, at de skal prøve at spærre hele Odense af.

    Og cykelløb, jeg kan godt følge, det er også bare hamrende irriterende, der er så mange andre steder i tyndt befolket områder, hvor de også har bakker, hold det der smiley


  • Busmann
    Busmann Online Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 13 Følgere: 8 Emner: 4 Svar: 246
    #10   12. maj 2018 Der er da masser af velegnede steder: Roskilde Ring, Ring Djursland. Jyllandsringen eller "Ole Olsen ring" i Wojens.

    Det er da irriterende, når nogle "paphoveder" absolut skal have "Tour de Doping" gennem alle jyske byer.


  • #14   13. maj 2018 Ejjj Annella, du kan da ikke sammenligne Copenhagen Marathon med Royal Run, tænk jeg synes det er en festlig måde at fejre sin runde dag på, den er slet ikke spor højtidelig, og HKH blander sig sammen med alle de andre deltager på lige fod. Og så skal alle disse byer heller ikke været spærret af det bedste af en hel dag, som hele hovedstaden skal.

    Men når jeg ikke har oceaner af fritid, ja, så irriterer det mig ret meget, at det lige er på min aftalte dag et ret vigtigt møde, beklager.


  • #15   13. maj 2018 Alle disse løb kommer lige så overraskende for folk som vinteren, så de tonser rundt med sommerdæk.

    Ment på den måde at der bliver annonceret i god tid så folk kan planlægge ud fra det.

    Sjovt nok kan folk godt organiserer deres hverdag når det er i det private når det så er ude i det offentlige så går det galt. Alle mener at det offentlige rum skal organisere sig ud fra borgeren - det vil jeg mene er en umulig opgave.

    Jeg må indrømme jeg er ikke bedre - for jeg glemte altid der var Odense løb, mere af den grund det ragede mig en papskid. Men så måtte jeg bare stå tidligere op så jeg kunne hente mit morgenbrød.

    Danskere er efterhånden så forkælet at det eneste man skal gøre i Danmark er at tage sig sammen.

    Nu ved jeg ikke hvor vigtig en weekend du havde den aftale Jetset, Men der findes både gåben og cykel og scooter 30. scooter 45 er jo under regler som at køre bil.


  • #16   13. maj 2018 Ja, hvor er det svært, det har du fuldstændig ret i. Men skulle jeg udenom det F****** løb, så kunne jeg godt have taget hjemmefra i går og overnattet på en bænk, sammen med alle de andre, men så meget tid har jeg heller ikke.

    Jeg synes det er total urimeligt, at de skal spærre hele Hovedstaden af, altså både formiddag og eftermiddag, så det ikke er muligt at komme frem og tilbage, og ja jeg har ikke tænkt mig at gå ej heller cykel, scooter, jeg har 60 km.

    Jeg har slet ikke set det Marathon været reklameret, men det er nok min egen skyld, jeg kan bare lade være med at arrangere et vigtigt møde på sådan en dag uden at tage hensyn til min egen kalender. Men jeg glæder mig til den dag, jeg har masser af fridage, så kan det godt være, jeg tager det lidt anderledes, men lige pt. så har jeg ikke masser af fridage.


  • #18   13. maj 2018 Jetset

    Hvis du er så fattig at du ikke har råd til hotel og vil tage en bænk så er aftalen vist ikke så vigtig.

    Jamen det er da folk problem ikke at være informeret - oplysningerne er derud og så kan man jo dagen før tage afsted og indlogerer sig på et hotel i nærheden - jeg har prøvet det flere gange og så har man freden og stressen er væk og man kan bare gå og hygge sig. Hvor er det svært at lave en arbejdsdag om til en fridag?

    Hvorfor ser folk altid problemer i stedet for løsninger - jo - klart byen skaber en problem som man ikke kan håndterer på trods af at der er masser løsninger.

    Du kan jo også sagsøge KBH fordi du har udgifter i forbindelse med et møde-

    Jeg ved ikke noget bedre at udforske den by eller omegn jeg er landet i - det for mig kan ikke være negativt. Jeg har en gang været på Cristania for at høre Kim Larsen fordi jeg lige var der i forbindelse med et løb - flere år siden så hvad det var kan jeg ikke huske.


  • #20   13. maj 2018 Har oplevet det en gang, skulle til opera-film i Imperial, kunne ikke komme forbi
    løberne til biografen, med fare for liv og lemmer maste jeg mig igennem, gad ikke
    komme forsent, billetten var dyr.... smiley smiley smiley

    En anden gang kom jeg i bil fra Valby, al trafik til Frederiksberg blev stoppet.... smiley
    Godt nok irriterende, forstår dig Jetset, kan du ikke tage toget det sidste stykke???


  • #21   13. maj 2018 Jo bare jeg kunne komme ind til Metroen, men problemet er også, at dele af S-tognettet er lukket pga sporarbejde, så der er sat S-busser ind, jeg gider ikke bruge en hel dag på at komme til Christianshavn.

    Og ja, det er irriterende, når jeg ikke har så meget tid som Polysl og Annella har smiley


  • #22   13. maj 2018 Hvis Flintholm er udenfor ruten skulle der være en chance der.... smiley

  • #23   13. maj 2018 ja, busserne går helt til Valby, mener jeg, men jeg kan godt beregne ekstra timer, og det synes jeg ikke lige, jeg vil bruge mine kostbare fritimer på, jeg må få berammet et nyt møde smiley

  • #24   14. maj 2018 Eftersom jeg bor ved søerne i København, er her ofte mange begivenheder som mere eller mindre afgrænser at man kan komme rundt.

    Det lærer man at leve med, og selv om det til tider kan være irriterende, så er det trods alt dejligt at se så mange mennesker samlet og glæde sig over en begivenhed, nyde livet, og tage sig tid til at være sammen. Vi er jo ganske gode til at HYGGE os sammen, og det sætter jeg pris på.



  • #25   14. maj 2018 cris

    Folk kan bare ringe til jetset om hun har nogle aftaler som kommer på tværs hendes kalender - så KBH kan indrette sig efter det.


  • #26   14. maj 2018 Der er mange begivenheder og events her, men der er også en kalender hvor man kan se det, ifald man skal lave aftaler.

  • #27   15. maj 2018 #25 - det var da en god ide, du fik der, Polysl, du er da fuld af gode ideer. Men de eneste, er dig og Annella, der ikke sådan rigtigt kan forstå det, at det er fuldstændig hul i hovedet at spærre hele den indre by af fra kl 10-16, det er de bedste timer af en dag.

    Hvorfor skal det lige foregå i Centrum, der er så mange andre steder, det kunne foregå, men nej, det skal absolut være et sted, der berører flest muligt smiley

    #26 - OK jeg vidste ikke lige med sådan en events kalender, men den kan jeg jo prøve at studere, næste gang jeg skal til Hovedstaden. Men nu, hvor du nævner Søerne, så synes jeg, det bare er en lille del af en forstadskommune, hvor det ikke berører lige så mange og hvor det har været annonceret ligeledes i alt, hvad der er lokalt.

    Det er skønt at være fælles om noget, men det behøver ikke at genere alle.


  • #29   15. maj 2018 Læs dit eget link, det har du tydeligvis slet ikke gjort, du har bare postet det.

    Det har ikke en skid med at kværulere at gøre, men det giver ingen mening, at spærre en hel indre Hovedstad af pga af sådan en begivenhed.

    Ruten er lukket for trafik søndag den 13. maj kl. 7.00 – 16.00


  • #31   15. maj 2018 Det er sq da det, der står i dit indsatte link, ovenikøbet fremhævet med F E D !!!

    STOP - jeg gider dig ikke mere.


  • #34   16. maj 2018 Det er så de frivillige som er nogle fjolser og ikke hele arrangementet, Falck, politi har altid forkørselsret uanset hvad...det kan sagtens lade sig gøre at lede dem igennem afspærring under opsyn med løbere.

  • #35   16. maj 2018 #33 - Claus, det er en skandale og under al kritik, og jeg fatter stadig ikke, hvorfor fanden det skal foregå i Hovedstaden, der er så mange andre steder i landet, de kunne arrangere det, men nej, det skal selvfølgelig være et sted, hvor flest lægger mærke til det og generer flest muligt.

    Og så er jeg faktisk lige glad med de åbne og lukkede gader og veje, det kan ikke bruges, når det handler om hovedåren, jeg skulle bruge, men det kunne så ikke lade sig gøre, da der var lukket mellem kl 7-16 smiley

    Var der ikke også noget med engang, der skulle arrangeres et løb over Storebælt, se mig, hør mig arrangement, det er sq da fuldstændigt sindsygt smiley smiley smiley - men det giver nok heller ikke så meget opmærksomhed at løbe i skoven smiley


  • #37   16. maj 2018 Det lyder sq da også af meget mere: Jeg har LØBET Copenhagen Marathon, Jeg har LØBET Storebæltsløbet, jeg har LØBET Lillebæltløbet, end jeg har LØBET i skoven, det er bare for fladt smiley smiley

    Opmærksomhed Opmærksomhed Opmærksomhed - det er tidens trend - og så gør det ikke noget, at Ambulance, Brandfolk og andet vigtigt kan komme frem, skulle der dø nogen undervejs, så er det bare ærgerligt, HVORFOR FANDEN KAN DET TILLADES smiley


  • #39   16. maj 2018 Hvorfor er motionister nu jubel tosser? det er jo ikke motionisterne som er ansvarlige

    Næ det som drejer sig om er at dem som klager sin nød er vanemennesker, nu har de i dele af året kørt den samme strækning og irriteret over at nu skal man bruge pæren og finde en ny vej , et nyt transport, eller gå eller løbe eller cykle. Den rutine er kørt så fast i at de kun kan se problemer.

    Som jeg skrev tidligere så kan man godt være fleksibel, logistisk i det private, men ikke i det offentlige - det må da være ret besynderligt.?

    Jeg har selv prøvet i mine unge dage: Sjælland rundt, Fyn rundt, vater rundam som er bjergkørsel. Jeg kiggede ikke på om det gav opmærksomhed men mere det at fuldføre - jeg følte mig ikke som en jubel idiot som blokere for et par biler som mister et par sekunder.

    Næ - jubel idioter er dem som køre med hovedet under armen, mobil til øret uden sele og 160 på motorvejen. De kan dælme lave kaos på motorvejen hvis det går galt, men det er der ikke en kæft som skriver om - så hellere om at KBH i få timer er genstand for en event.

    Man kunne også fjerne alle event fra alle byer, så kan man sidde og prutte nede i kolonihaven med en dåseøl. Det er fandme hygge.


  • #41   16. maj 2018 Næ det som drejer sig om er at dem som klager sin nød er vanemennesker, nu har de i dele af året kørt den samme strækning og irriteret over at nu skal man bruge pæren og finde en ny vej , et nyt transport, eller gå eller løbe eller cykle. Den rutine er kørt så fast i at de kun kan se problemer. Jr. Polysl

    Jeg er såmænd blot irriteret over, at jeg skal bruge en hel dag på det, det er det eneste, men hvis jeg som dig var kontanthjælpsmodtager, så havde jeg heller ikke brokket mig, for hvad ville så en dag betyde, at jeg skulle bruge på det smiley O OG EN SKID smiley

    Og så aner du ikke en skid om, hvad der foregår af event i KBH du snakker og røven går, som sædvanlig.


  • #42   16. maj 2018 jetset

    det rager mig da hvad der foregår i kBH, det har du da helt ret i.

    Er jeg kontanthjælpmodtager?


  • #43   16. maj 2018 Du har sq da masser af tid smiley

  • #45   16. maj 2018 Ja - bilfrie søndage - men det gav på ingen måder kaos og Ambulance, Politi, Brandbiler, Falck Patientkørsel, kunne bare komme frem hurtigere end nogensinde smiley

  • #47   16. maj 2018 Det er slet ikke tilsvarende det der Marathon - Karneval er koncentreret omkring Rådhuspladsen og så ned til Kongens Nytorv - stort set i Gågaderne smiley

  • #49   16. maj 2018 ?????

Kommentér på:
Copenhagen Marathon

Annonce