{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
243 visninger | Oprettet:

Claus G
Claus G Hjælpe-administrator

Følger: 6 Følgere: 10 Emner: 31 Svar: 1.353

Dreng død på efterskole {{forumTopicSubject}}

En 16 årig dreng er død af sine kvæstelser, i forbindelse med idræt på sin efterskole. Et saltomotaleforsøg gik helt galt, drengen landede forkert og brækkede nakken.
Han fik efterfølgende hjertestop, men efter hlr redning, kom hjertet igang. Han blev efterfølgende kørt til hospitalet, blev opereret, men døde desværre senere af sine kvæstelser.
Kunne der være taget andre forholdsregler, eller kunne der være gjort noget fra skolens side, for at undgå denne katastrofale ulykke?
Hvad mener du?

Kommentarer på:  Dreng død på efterskole
  • #1   8. maj Det jeg kan huske fra min skoletid, er at der altid stod en voksen hvor vi skulle øve dette. han stod med strakte arme, for at gribe os hvis noget gik galt. Vi havde masser af den slags øvelser - det melder denne historie jo ikke noget om.
    Indrømmet, jeg var skide bange.

• #2   8. maj Claus G jeg syntes at havde læst at der var skum i det hul så sådan en ulykke ikke skulle kunne ske

• #3   9. maj Når man laver sådan noget, er der altid en lille chance for at ulykker sker.
    Skal det forhindres helt skal ungerne lukkes inde i et lille lukket rum og pakkes ind i bobleplast. (Ikke foran næsen dog.)

• Claus G

#4   9. maj Korrekt Leon. Han skulle have landet i alt skummet, men noget siger mig at der ikke har stået en instruktør, og været klar til at korrigere springet og landingen. Det har formentlig været efterskoleeleverne selv der har stået der for at håndtere det.

Ron, vi havde også den slags springøvelser i gymnastik da jeg gik i skole, men vores lærer stod der nemlig hele tiden. Ja, indrømmet, jeg var heller ikke begejstret for den slags øvelser hehe.

FHHH, nej bestemt ikke grund til at pakke børnene ind i vat. Men jeg tænker da at der må have manglet en instruktør ved springet, til at kunne korrigere springet og landingen.

• #5   9. maj Eller en instruktør pr. elev. Tænk hvis en faldt og slog sit knæ.

• #6   9. maj Det er ikke fordi at jeg ikke syntes at det er forfærdeligt det der er sket, men nu sker der altså ikke mange ulykker hvad det angår. Og dermed mener jeg at hvis de få ulykker der sker skal forhindres, så skal de pakkes ind i bobleplast.

• Claus G

#7   9. maj Det svarer lidt til at sætte børn til at være dørmænd, at lade dem stå og håndtere og koordinere spring og landing.
    Men ja, det var jo nok bare et hændeligt uheld at drengen blev kvæstet med dødelig udgang.

• #8   9. maj Det er bare så ubeskriveligt tragisk og efterskolen må have det forfærdeligt + forældrene

• #9   9. maj Det svarer lidt til at sætte børn til at være dørmænd, at lade dem stå og håndtere og koordinere spring og landing. jvf. Claus G

Nej det gør det ikke. Det var et meget uheldigt fald som ingen kunne forudse. Meget trist,

Enhver kan såmænd falde ned af en kantsten, og være så uheldig at slå hovedet med døden tilfølge.

Det er et tragisk hændeligt ulykkedes tilfælde.

• #10   9. maj Ja, man kan også drukne i et vandfad..... Hvis uheldet er ude, så er der ikke noget at gøre.

Kommentér på:
Dreng død på efterskole