2.167 visninger
|
Oprettet:
Fluefiskeri - Loop spørgsmål {{forumTopicSubject}}
Jeg har købt mig en fin fluestang, men har bemærket på andre fluefiskere, at på linen, der er lavet et loop for enden, inden man binder forfanget på.
Er det nemmere at binde en knude inde i loop'en til sit forfang istedet for på selve linen? Eller hvad gør det godt for?
Jeg er selvfølgelig nybegynder med en fluestang!
feb 2009
Følger: 1 Svar: 36
(link fjernet)
maj 2008
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 31
Det ser sådan her ud
http://mikandersen.dk/Fluefiskeri44w.jpg
Hvad gør dette godt for ^
maj 2011
Følger: 1 Emner: 24 Svar: 50
jun 2012
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 330
Den knot de andre snakker om er en rapala knot som får fluen til at virke meget meget mere leven.
maj 2009
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 196
Du tager feks line 1 (Forfang) og køre det loop udover line 2 loopet (wf line eller hvad du nu har). Derefter tager du line 1 og køre i gennem loopet på line 2.
Bom så har du låst det sammen. Så er det nemt at skifte feks skydehoved eller forfang når du står ude og fisker. Fremfor du skal stå og binde knuder, en del pro fluefiskere vil nok heller binde knude. Men en rookie som jeg selv, tager denne hurtige og nemme løsning
maj 2008
Har lige et problem, i måske lige kan hjælpe mig med.
Jeg øver meget på græs med at lære at kaste rigtig. Bruger også meget tid på at læse hvordan og hvorledes man håndterer en fluestang osv osv osv...
Når jeg kaster, så nogengange så vikler mit forfang sig fuldstædig sammen og tæt på jeg ikke kan få det viklet ud igen. Det er så slemt at det kan koster et helt ny forfang.
Hvad kan det skyldes? kan det være jeg når trækker tilbage med linen og vil kaste den frem igen, at jeg så ikke får den strukket helt ud imens den er tilbage. Håber i forstår hvad jeg mener. Jeg øver overhåndskast
maj 2009
Men bedste råd er at du tager til flue kaste kursus. Der vil du lære en del, det burde jeg også selv gøre.
Men det er jo for nemt at hente spinne stangen i bilen. Hehe
maj 2009
Følger: 1 Emner: 36 Svar: 158
Hjælper ikke altid mig, nosser selv lidt i det..
Men husk øvelse gør mester..
http://www.youtube.com/watch?v=-E4BLbiWyDE
jun 2012
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 330
Den nemmeste måde og forklare det på er.
Når du kaster tilbage og frem igen, så skal din line ligne en flyvinge mens den flyver igennem luften, så ligger linen rigtig i luften og dit forfang bliver ikke filtret ind.
Men det er utrolig svært og forklare over her
Jeg syntes du skulle ringe til din lokale sport fisker klub og sige du er intr i et flue kaste kursus, men det er bestemt ikke nødvendig for at lære det. Jeg har fks lært mig det selv. Ellers kan du gå på bibloteket jeg ved de har nogle bøger om flue kast og teknik.
maj 2008
Nu har jeg ikke købt ekstra forfang, men det er helt umuligt at binde nye fluer på. Hver gang jeg skal teste om min knude den holder, så springer linen...
Skal den knude bindes på en helt speciel måde?
maj 2009
Igen, der kan købes en bog for 30-40 kr med alle kunderne til flue og flet line.
Efter dit forfang skal du binde flueon carpon (staves) sidste del af din line
Fluefiskeri - Loop spørgsmål